Strona 1 z 3

Corsaab D B204L

: 20 paź 2012, o 21:34
autor: ILKU
Hej
Czytam i czerpię wiedzę z forum już od jakiegoś czasu. Postanowiłem opisać swój skromny projekt racjonalizatorski ;)
Pół roku temu zakupiłem corsę D 1,2 Z12XEP w wersji van, czyli 2-miejscowy bolid :lol:
Kolor dostosowany do funkcji ;)
Auto kupione w celach skarbowych, czyli pełne odliczenie VATu, ale przypadło mi do gustu. Niestety silnik jaki wsadzili o tego auta woła o pomstę do nieba ;)
Po kilku miesiącach użytkowania zdecydowałem się na wrzucenie czekającego na biorcę C20NE zmodyfikowanego w sposób poniższy:
- kompletny remont
- tłoki z C20XE
- wałek 18e z obudową
- wiązka i ECU z 20SEH ML4.1
- aparat zapłonowy C20XE (pasuje p&p do wałka 18e)
- kolektor wydechowy C20XE
- sprzęgło i zamach 1,7TD
- akcesoria na szeroki pasek (klima, altek)
- dorobienie łap mocujących silnik oraz skrzynię (skrzynia F13+ przesunięta 30mm w lewo)
- dorobienie półosi (nie dało się dobrać :( )
- modyfikacja elektroniki (najgorsze). Zostawiłem dwie wiązki silnika. Stara wiązka ma podpięte zasilania, czujnik temp. płynu i docelowo czujnik wału na osobnym impulsatorze. Wszystko po to, aby nadal działały zegary, klima, wentylatory (wszystko w corsie D chodzi po CANie). Nowa wiązka steruje silnikiem.
- wcześniej zmodyfikowałem hamulce na większe (1,7DTI).
Silnika na razie nie odpaliłem, myślę że uda się to zrobić na dniach. Do ogarnięcia pozostanie reszta wydechu (dotychczasowy ma średnicę 45mm ;) )
Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przepraszam za jakość zdjęć. Po wyjeździe z garażu i umyciu postaram się o lepsze ;)

Re: Corsa D 20SEH

: 20 paź 2012, o 21:45
autor: mehes
:)2
nieźle ogarnij do końca wydech
łapa trochę nie pasuje do bloku silnika
powode4nia w modach

Re: Corsa D 20SEH

: 21 paź 2012, o 10:33
autor: Karczo_27
A więc to już ten czas... że zaczynają się pierwsze grubsze mody Corsy D na naszym forum :D
Powodzenia, jestem ciekaw efektów :)2 :-D

Re: Corsa D 20SEH

: 21 paź 2012, o 12:03
autor: kruszyn1
ja jestem ciekaw kiedy ten samochod odpali, bo powiesic silnik to pikus przy elektryce w corsie d... no ale powodzenia i czekamy na efekt finalny

Re: Corsa D 20SEH

: 21 paź 2012, o 18:36
autor: STELMI
a ja pytam - czemu taki gówniany silnik? A nie min C20XE, albo coś z turbo?

Re: Corsa D 20SEH

: 21 paź 2012, o 18:50
autor: ILKU
kruszyn1 pisze:ja jestem ciekaw kiedy ten samochod odpali, bo powiesic silnik to pikus przy elektryce w corsie d... no ale powodzenia i czekamy na efekt finalny
Spoko, nie takie cuda się podłączało ;)
STELMI pisze:a ja pytam - czemu taki gówniany silnik? A nie min C20XE, albo coś z turbo?
Silnik miałem za free, części do 8V są śmiesznie tanie.
Jedno turbo już mam, tyle że w innym opakowaniu. Jedno na razie wystarczy :-D
Ten samochód ma być przede wszystkim niezawodny ;)

Re: Corsa D 20SEH

: 21 paź 2012, o 20:47
autor: czester 1
ILKU pisze:
kruszyn1 pisze:ja jestem ciekaw kiedy ten samochod odpali, bo powiesic silnik to pikus przy elektryce w corsie d... no ale powodzenia i czekamy na efekt finalny
Spoko, nie takie cuda się podłączało ;)
ja tez jestem ciekaw jak to (glownie zegary i wszystkie te kontrolki) ogarniecie :zakrecony:
ILKU pisze: Silnik miałem za free, części do 8V są śmiesznie tanie.
oby koszta z innymi przerobkami nie wzrosly z powodu tego typu silnika.

Re: Corsa D 20SEH

: 22 paź 2012, o 07:56
autor: Zynio
Witam

Fajny pomysł na corse D tylko nie wiem czy jest to sens wkładania takiego motoru gdzie nie wiele będzie ci teraz działać zegar, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzacja, a to dlatego ze wszystkie sygnały są uruchamiane z centralnego układu sterowania nadwodziem i idą po canie wysokim i niskim.

Rozumiem samo zaparcie i podziwiam bo ja sam stworzyłem jakiś tam też wynalazek

Re: Corsa D 20SEH

: 22 paź 2012, o 09:28
autor: Karczo_27
Co do zegarów to zawsze można zapakować coś ze starszej generacji typu Corsa B, Kadett zawsze to jakiś półśrodek... Tylko czy jest sens aż tak rzeźbić :oko:

Re: Corsa D 20SEH

: 22 paź 2012, o 09:32
autor: ILKU
Ale ja nie odłączyłem i nie zamierzam odłączać seryjnego ECU Z12XEP. Jest on nadal z podwiązaną wiązką i czujnikami. Sygnał z alternatora nadal będzie dochodził do wspomagania. Czujnik wału będzie podpięty do osobnego koła zębatego (impulsatora) na wale i ECU wyśle sygnał obrotów do zegarów.
Dodatkowo poza "systemem" jest podpięty motronic ML4.1 z SEHa który faktycznie będzie sterował silnikiem :)

Re: Corsa D 20SEH

: 22 paź 2012, o 11:15
autor: -=kLaRi=-
ja bardzo kibicuję :))) podoba mi się sama zajawka ;))) - generalnie fakt - można było mocniejszy motor wsadzić ale w sumie jak ogarnie NE to jaki problem załadować leta :)
kruszyn1 pisze:ja jestem ciekaw kiedy ten samochod odpali, bo powiesic silnik to pikus przy elektryce w corsie d...
Co do odpalenia silnika, Kruszyn - do odpalenia tamtych motorów potrzebujesz 4kabli (3x +12v i 1x - ;))) )
Potem jedynie ogarnąć kontrolki i obrotomierz ale myślę, że dobry elektronik to ogarnie ;)

Re: Corsa D 20SEH

: 22 paź 2012, o 12:28
autor: czester 1
u mnie bylo podobnie, tez szukalem elektryka, poleglo kilkudziesiciu :lol: , a jak sie trafil to koszt ok 5 tys :-?

Re: Corsa D 20SEH

: 22 paź 2012, o 13:47
autor: -=kLaRi=-
czester 1 pisze: poleglo kilkudziesiciu :lol:
:-? :-? :lol:

Re: Corsa D 20SEH

: 22 paź 2012, o 23:57
autor: yosh
No niestety, połączenia modułów can-em ma tyle samo zalet co i wad,
a jak by się tak trochę dłużej zastanowić to jednak wad jest chyba nawet więcej :-?
Projekt bardzo mi się podoba :)
Kibicuję i czekam na jakiś film z przejazdu lub chociaż odpalenia :oko:

Re: Corsa D 20SEH

: 28 paź 2012, o 15:46
autor: ILKU
Mały update.
Corsa odpalona. Pali z kluczyka ;)
Chłodzenie, klima, LPG, paliwo podłączone.
Na razie nie działa jeszcze obrotomierz i nie gaśnie ładowanie (pomimo, że jest). Do ogarnięcia.
Fotki:
Obrazek
Obrazek

Re: Corsa D 20SEH

: 28 paź 2012, o 15:48
autor: Bear_
Graty :) czekam na pierwszy filmik :)

Re: Corsa D 20SEH

: 28 paź 2012, o 16:59
autor: yosh
Brak obrotka zapewne wiąże się z brakiem wspomagania kierownicy, może ta stronka będzie pomocna: http://www.diga.biz.pl/pl/produkty.htm

Re: Corsa D 20SEH

: 28 paź 2012, o 17:49
autor: ILKU
Hej
Dzięki za linka, ale aż taki oblatany w CANie nie jestem :)
Wspomaganie o dziwo działa pomimo rzekomego braku ładowania. Ze schematów wynika, że dostaje sygnał bezpośrednio z ECU silnika. Wcześniejsze modele (corsa B) były sterowane sygnałem z alternatora (ładowanie).
Obrotomierz na razie nie działa, bo nie zrobiłem jeszcze dodatkowego impulsatora do czujnika wału oryginalnego sterownika. Myślę, że jak będzie on odczytywał obroty silnika to i obrotomierz ruszy.
Niestety nie dostałem też jeszcze przerobionych półosi, więc nie mogę też jechać na wydech :(

Re: Corsa D 20SEH

: 28 paź 2012, o 19:15
autor: Zynio
ILKU pisze:Hej
Wcześniejsze modele (corsa B) były sterowane sygnałem z alternatora (ładowanie)
O jaki sygnał mowa, bo nie bardzo rozumiem, co piszesz? Corsa B kolego jest zasilana bezpośrednio z akumulatora bezpiecznik F14 bez. 50A a do sterownika wspomagania wchodzą dwa sygnały z czujnika przebytej drogi ze skrzyni biegów lub sygnał z sterownika ABS, gdy jest to model Bosch 5.3, Drugi sygnał jest podawany z sterownika silnika (ECU)

Obrazek

Re: Corsa D 20SEH

: 28 paź 2012, o 19:45
autor: ILKU
Chodzi o to kolego, że wspomaganie chodzi również na postoju (V=0). Jak więc sterownik ma wiedzieć, że silnik pracuje (a musi pracować, żebyś nie rozładował akumulatora). Dlatego otrzymuje sygnał z obwodu wzbudzenia alternatora i wie, że silnik pracuje.
Na tym schemacie jest to prawdopodobnie przewód oznaczony 469 lub 1129. Niestety niemam tych schematów. :)

Re: Corsa D 20SEH

: 28 paź 2012, o 20:30
autor: Zynio
ILKU pisze:Chodzi o to kolego, że wspomaganie chodzi również na postoju (V=0). Jak więc sterownik ma wiedzieć, że silnik pracuje (a musi pracować, żebyś nie rozładował akumulatora). Dlatego otrzymuje sygnał z obwodu wzbudzenia alternatora i wie, że silnik pracuje.
Na tym schemacie jest to prawdopodobnie przewód oznaczony 469 lub 1129. Niestety niemam tych schematów. :)
bo dostaje sygnały z predkości obrotowej silnika na tym schemacie jest to realizowane podpis 1129 [SM] czyli sterownik silnika do tego też jest podpiety obrotomierz, a złacze 469 stacyjka podaje napięcie aby wzbudzić sterownik wspomagania

Re: Corsa D 20SEH

: 28 paź 2012, o 20:47
autor: Bear_
Aa trawa jest zielonaaaaaaa :pig: :grin: :grin: :grin:

: 28 paź 2012, o 21:10
autor: !markos
Taki stary trup w tak nowym samochodzie.. Nie-ee, zupelnie to do mnie nie trafia.. :-?

Re: Corsa D 20SEH

: 29 paź 2012, o 07:23
autor: Bear_
markos... czas wrzucić do Soul'a 1.9 z BX'a :pig:

Re: Corsa D 20SEH

: 29 paź 2012, o 11:30
autor: ILKU
zyniogs pisze: bo dostaje sygnały z predkości obrotowej silnika na tym schemacie jest to realizowane podpis 1129 [SM]
Może tak być. Kiedyś oglądałem schematy astry i tam chyba był brany sygnał z alternatora.
Okazuje się, że w corsie D alternator też gada z ECU cyfrowo :-D
Dlatego pali się kontrolka.
Spróbuję wrzucić altka z 1,2 a jak się nie uda to z astry h lub j 2,0.

Re: Corsa D 20SEH

: 29 paź 2012, o 13:21
autor: Porszak
fajny projekt, jak widac mozna uwstecznic nowe auto:). dzieki felgom, stylistycznie tez jakoś bedzie wygladał.

Re: Corsa D 20SEH

: 31 paź 2012, o 18:17
autor: maluch
Zamiast altka możesz wrzucić sam regulator z CAN`em.
PS ciekawe kiedy ktoś zrobi z Corsy parowóz :-P

Re: Corsa D 20SEH

: 1 lis 2012, o 18:48
autor: ILKU
Hej
Niestety altek oryginalny nie rozwiązał tematu. Kontrolka nadal świeci. Wracam więc do starego, analogowego z tradycyjnym układem wzbudzenia (żarówka).
Obrotomierz też nie trybi pomimo impulsatora i podłączonego czujnika wału. Zasymulowłem również inne czujniki, wtryski i cewkę opornikami :) Nadal nic. Obrotomierz przy rozruchu startuje do 500obr a potem jest martwy.
Wsadzę obrotomierz z astry G, powinno być OK.
Poza tym w poniedziałek odbieram półośki i może w końcu będzie jazda próbna. :)

Re: Corsa D 20SEH

: 15 lis 2012, o 21:00
autor: ILKU
Hej
Auto w miarę ogarnięte. Jeździ prawie normalnie, prawie bo bez wspomagania :(
Temat wydechu, obrotomierza, alternatora i ABSu załatwiony.
Jedyny problem to niestety wspomaganie.
Sprawa wygląda tak: system działa prawidłowo, kontrolka gaśnie po przekręceniu na zapłon. Niestety aby zacząć działać komputer wspomagania musi otrzymać sygnał szyną danych CAN o tym, że silnik pracuje.
Czy ktoś ma jakiś namiar na kogoś kto zrobiłby emulator takiego sygnału??
Jeśli nie to chyba wymienię maglownicę na hydrauliczną i wsadzę wspomaganie hydrauliczne.
Jutro montuje ECU mastera.

Re: Corsa D 20SEH

: 15 lis 2012, o 22:28
autor: kamiloooo
fajnie ze sprzet dziaalaaa :twisted: