Strona 1 z 1

Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 11 lip 2013, o 21:22
autor: czerwo
Witam, prawdopodobnie temat był już poruszany, jednak nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Czy ktoś stosował ten produkt w C20XE? Stoję przed wyborem oleju silnikowego, im więcej o nich czytam, tym bardziej nie wiem jaki kupić. Silnik kupiony od forumowego kolegi o nicku sfoboda, przebieg 155tys. km, jeździł na Mobilu 10W40, silnik leżał w suchym garażu, co 3-4 tygodnie dolewałem mu oleju do cylindrów, wszystkie wloty, kanały pozatykałem, by nie dostawała się do niego wilgoć. W sobotę silnik będzie "ożeniony" z budą i mam dylemat. Polecali mi 10W60 Valvoline'a, jednak moim zdaniem jest zbyt "hardcorowy", myślałem nad Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40, Valvoline DuraBlend 10W40, Mobil Super S 10W40, jednak trafiłem na ciekawego pdf'a http://hein-podesty.pl/oleje.pdf i do mojego baniaka przyszła mi myśl, czemu nie zastosować płukanki i nie użyć jakiegoś pełnego syntetyka, np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40. Jeśli nie grozi to niczym poważniejszym niż wymiana uszczelek to byłbym skłonny to przeprowadzić. Robił ktoś podobny zabieg (używał płukanki w C20XE), jak te silniki na to reagują? Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Robert

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 11 lip 2013, o 22:56
autor: yosh
Jeśli pod korkiem na głowicy nie widać nalotu ani nagaru to syntetyk można śmiało lać.

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 11 lip 2013, o 23:02
autor: czerwo
No właśnie Ci powiem, co najdziwniejsze, po odkręceniu korka nie widać grama nagaru w okolicach wałków, itp., czyli mówisz, że nie ma się co pierdzielić z płukankami tylko lać full'a od razu?

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 12 lip 2013, o 22:15
autor: yosh
Jeśli silnik jest czysty to nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zalać syntetyk.
Gorzej jeśli w silniku jest bagienko , wtedy wypłukany syntetykiem nagar potrafi coś przytkać.
Poza tym nalot odkłada się na tłokach w rowkach pierścieni i na powierzchniach roboczych wału , również i na panewkach , w takich sytuacjach wypłukanie nalotu z powierzchni roboczych powoduje zwiększenie się luzu i wszystko zaczyna dzwonić .
Zadbane silniki ciągną na syntetyku po kilkaset tysięcy kilometrów bez żadnego problemu.

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 11:18
autor: gtszudi
ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.

co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 12:31
autor: czerwo
Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 12:58
autor: STELMI
gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.

co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 13:24
autor: yosh
czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
Przecież 10W40 to ful-syntetyk :)

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 13:57
autor: kasmarkos
yosh pisze:
czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
Przecież 10W40 to ful-syntetyk :)
10W60 to full syntetyk z tym ze o podwyzonej odpornosci na wysokie temperetury

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 15:32
autor: gtszudi
STELMI pisze:
gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.

co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?
http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-motor-flush

forte to dodatek do oleju który wlewa się przed zmiana.

stosuje go od ponad 3 lat w wielu autach i wlasciciel każdego nigdy nie narzekal

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 15:46
autor: yosh
kasmarkos pisze:
yosh pisze:
czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu, dopiero wtedy będę się przesiadał na syntetyk. Płukanki nie robiłem.
Przecież 10W40 to ful-syntetyk :)
10W60 to full syntetyk z tym ze o podwyzonej odpornosci na wysokie temperetury
Mój błąd , oczywiście chodziło o wyżej wspomniany 10W60 :oko:

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 20:26
autor: czerwo
yosh, Valvoline VR1 10W60 Synthetic Blend do olej półsyntetyczny ;)

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 20:30
autor: STELMI
gtszudi pisze:
STELMI pisze:
gtszudi pisze:ja stosowałem zarówno LM jak i Forte motor flush i zalewalem silnik później syntetykiem i nigdy się nie spotkałem żeby wyplukalo silnik i się rozszczelnil.

co lepsze w Laguna 2 silnik 2.0 IDEE często miał przypadlosc ze pierścienie się zapiekaly i kompresja która często mierzyliśmy wynosila około 8 bar , po zalaniu FORTE , i zostawieniu silnika na wolnych obrotach na 30 - 45 min , i zmianie oleju kompresja wzrastala do 12 i laguna zawsze ozywala.
jak te specyfiki działają? Zalewasz nim silnik zamiast olejem? Możesz rozwinąć temat?
http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-motor-flush

forte to dodatek do oleju który wlewa się przed zmiana.

stosuje go od ponad 3 lat w wielu autach i wlasciciel każdego nigdy nie narzekal
gdzie go kupujesz, bo na allegro brak ?

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 20:58
autor: mehes
STELMI pisze: gdzie go kupujesz, bo na allegro brak ?
masz linka http://liquimoly.sklep.pl/

czerwo pisze:Witam, na razie zdecydowałem się na Valvoline VR1 10W60, pośmigam na nim, jeśli nie podejdzie mi do gustu,
jeździliśmy z Zyniem na tum oleju, napisz jakie będziesz miał spostrzeżenia.

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 21:40
autor: kasmarkos
Castrol EDGE 10W60 jest pelnym syntetykiem. Moim zdaniem olej bardzo dobry, nawet po mocno agresywnej jezdzie nie slychac popychaczy i silnik chodzi cichutko czego nie mozna powiedziec np o 10W40

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 21 lip 2013, o 22:34
autor: gtszudi
do stelmi

kupuje go u siebie w pracy renault zdunek. wychodz 62 zl za butelke.

liqui moly ma sie slabo w porownaniu do forte. na necie i skandynawskich stronach jest duzo testow tego srodka ktore zdaja bardzo dobrze

Re: Stosowanie Liqui Moly Engine Flush w C20XE

: 24 lip 2013, o 08:34
autor: STELMI
gtszudi pisze:do stelmi

kupuje go u siebie w pracy renault zdunek. wychodz 62 zl za butelke.

liqui moly ma sie slabo w porownaniu do forte. na necie i skandynawskich stronach jest duzo testow tego srodka ktore zdaja bardzo dobrze
po urlopie się odezwę do Ciebie, bo bym jeden kupił