Strona 1 z 2

Corsa B GSi KJS

: 14 sty 2014, o 20:56
autor: Marcin265
Witam,
Więc przyszedł i czas na mnie, chciałbym przedstawić swoją corse :roll: :
Silnik: Najpierw kupiłem seryjną corsę z silnikiem X16XE, plan był przerobić ją do KJS, jednak stało się i obróciłem panewkę, podjąłem decyzję o kupnie silnika, akurat kolega który mieszka blisko sprzedawał swoją corsę też przygotowaną do KJS , na pewno znana bo od chucky z forum oraz potem od jasiek18 (P.S chucky Twój silnik do dziś jeździ :roll: )- kupiłem goły silnik , z powodu braku pieniędzy bez kolektorów, splanowana głowica, odelżone koło zamachowe na 7,4 kg.

Obecnie:

Dolot : Ala Mantzel + stożek Auto Jacky Sport,

Wydech: Kolektor Wydechowy 4-2-1 Lexmual, wydech - środkowy tłumik + przelot.

Skrzynia : Niestety długa (1bieg-40kmh , 2-95 , 3-140 , 4-180) ale na szczęście w garażu leży krótsza (1-40, 2-80, 3-120) , nie długo będzie zmiana.

Zawieszenie: przód : GT Cupline + seryjna sprężyna - odziwo mimo narzekań na amortyzatory dla mnie jest OK :), Tył: KONI Sport + sprężyna -30 mm, firmy nieznanej ale OK :), ogólnie próbowałem parę sprężyn i wreszcie doszedłem do ładu i składu.

Wnętrze: Fotel kierowcy- Mirco S2000 + pasy RACING 5-punktowe , Fotel kierowcy Speed model 3 , kierownica 35 mm + naba .
Wybebeszony tył oraz usunięte wygłuszenia. Usunięte parę elementów z tapicerki

Plany: Klatka z załącznikiem J, poprawa osiągów silnika.

Jako iż każdy ze starszych forumowiczów wie że w silniku od chucky były korby od 1.8, planuję przesunięcie odcięcia z seryjnego na większe- w granicach 7200-7300, mógłby mi ktoś doradzić w jaki sposób to zrobić lub kto mógłby to z forumowiczów zrobić? w jakich przedziałach cenowych? , czytałem tez o dolocie, czy zyskam zmieniając stożek na filtr oryginalny?

Zdjęcia po kupnie:
http://zapodaj.net/31bdd5165655d.jpg.html

W czasie robót:
http://zapodaj.net/ee753e6b878a3.jpg.html

Obecne z 12.01:
http://zapodaj.net/8be31e507f039.jpg.html
http://zapodaj.net/8905e5aa4ed94.jpg.html
http://zapodaj.net/17023eb1aeb01.jpg.html


O dalszych modyfikacjach będę chętnie informował.
Pozdrawiam
:roll:

Re: Corsa B GSi KJS

: 15 sty 2014, o 12:59
autor: Porszak
to jaki masz tam w końcu silnik? odcinka na 7000, jak nie był wywazany. pytaj roznych speców od kompów, moze któs ogarnie
narazie przeniosłem do nasze auta.

Re: Corsa B GSi KJS

: 16 sty 2014, o 06:30
autor: Marcin265
Obecnie jest C16XE, własnie cięzko w okolicach o takiego speca .. :(

Re: Corsa B GSi KJS

: 16 sty 2014, o 08:31
autor: Bear_
Nie wiemy czy masz tam szpecow czy nie, bo nie wiemy skad jestes ;)

C16 sterowane jest kompem z X'a czy z C - bo to zasadnicza roznica...

Re: Corsa B GSi KJS

: 16 sty 2014, o 09:59
autor: STELMI
mając obniżony tył i seryjny przód przy hamowaniu nie obraca ci auta? Bo mając korektor siły hamowania na belce może za mocno przekazywać hamowanie na tył

Re: Corsa B GSi KJS

: 16 sty 2014, o 12:22
autor: Marcin265
Jestem z Podkarpacia okolice Krosna.
Tak sterowanie jest kompem z silnika X.
A co do hamowania to "zabiera dupę" ale tragedii nie ma , właśnie w planach mam robienie hamulców - klocki przód Ferodo, oraz zobaczyć na okładziny z tył- być może są już przytartę i corsa nie hamuje na tył tak jak powinna(czuć lekką różnice w hamowaniu lewego tyłu a prawego, na przeglądzie też wykazało że jedno lepiej drugie gorzej)- więc po zmianie ewentualnych okładzin Twój scenariusz Stelmi może się sprawdzić :roll: , oby nie bo na razie prowadzi się ok :)

Re: Corsa B GSi KJS

: 16 sty 2014, o 15:06
autor: Porszak
jak chcesz zwykle ferodo załozyć do sobie odpusc. rownie dobrze mozesz kupić polskie klocki byc zadowolonym.

Re: Corsa B GSi KJS

: 17 sty 2014, o 06:29
autor: Marcin265
Myślałem nad DS3000 :roll:

Re: Corsa B GSi KJS

: 17 sty 2014, o 20:22
autor: Porszak
jesli wiesz jak te klocki sie zachowuja i bede dla Ciebie odpowiednie.

Re: Corsa B GSi KJS

: 17 sty 2014, o 22:20
autor: STELMI
Porszak pisze:jak chcesz zwykle ferodo załozyć do sobie odpusc. rownie dobrze mozesz kupić polskie klocki byc zadowolonym.
czemu? Ja jeżdżę tylko na Ferodo i zawsze byłem zadowolony, jedynie pod koniec klocka trzeba być czujnym, bo zdarza się czasem, że okładzina odpadnie i w krytycznym momencie trzeba 2X pompować pedałem

Re: Corsa B GSi KJS

: 17 sty 2014, o 22:37
autor: Porszak
no wlasnie z powodu tych odpadajacych okladzin. poza tym chyba pyla mocniej niz inne.

Re: Corsa B GSi KJS

: 17 sty 2014, o 23:51
autor: ja37

Re: Corsa B GSi KJS

: 18 sty 2014, o 08:54
autor: prymasso
Ja mam u siebie klocki z tej serii http://www.master-sport.de/PL/productnews_3/

Re: Corsa B GSi KJS

: 18 sty 2014, o 10:04
autor: ja37
Miałem takie.
Puchły przy trzecim hamowaniu z 200.

Re: Corsa B GSi KJS

: 18 sty 2014, o 11:32
autor: Marcin265
Kolega miał w corsie ferodo i nie narzekał :roll: . Muszę jeszcze poszukać i się dokładniej rozglądnać.
Pytanie jeszcze z innej beczki, montował ktoś hydrauliczny ręczny do Corsy? Można dowiedzieć się jaką pompe polecacie? na allegro są za 120 zł ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. I jeszcze jak się ma to do abs? bo mam ale odpięty oczywiście. Pozdrawiam :roll:

Re: Corsa B GSi KJS

: 19 sty 2014, o 13:23
autor: Porszak
poszukaj u drifterów rowziazan na hydrolape, ja nie pamietam zeby któs tutaj to przerabiał.

grzesiek, a które Ci nie spuchna przy hamowaniu z 200 3x z rzedu?

zadzwonić i dopytać o klocki czy ona na zimno hamuja czy udaja, bo to na codzięń slabe rozwiazanie.

Re: Corsa B GSi KJS

: 19 sty 2014, o 14:07
autor: ja37
Ferrodo ds perfomance w połączeniu z tarczami zimmermann nacinane, nawiercane.
To nie puchło.

Re: Corsa B GSi KJS

: 19 sty 2014, o 16:24
autor: karolluczak
jak chcesz zostawic pompe abs to wpinasz w obwod dwuobwodowego willwoda i masz problem z glowy... kwestia ceny ;)

Re: Corsa B GSi KJS

: 24 sty 2014, o 20:33
autor: Marcin265
Dziś stała się rzecz dziwna lub nie dziwna, corsa stała dwa dni, jak chyba wszędzie jest mróz, odpaliłem - zagrzałem, pojechałem zatankować , po podjeździe pod dystrybutor poczułem zapach spalonego oleju i zobaczyłem dym spod maski, jak się okazało wyciek oleju był z prawidłowo zakręconego korka na kolektor wydechowy. Jako iż jeżdże w kjs muszę mieć zbiornik na odme. Wytarłem olej , poprawiłem korek i pojechałem jakieś 2 km i dalej to samo, odkręciłem korek na zapalonym silniku a tam było wielkie pssssss i dym, moje pierwsze przypuszczenia że zamarzła odma. Wąż z klawiatury do zbiornika odmy nie jest olejoodporny bo robiony na szybko, potem sinik chodził - zdjąłem wężyk i niby było okej, tylko teraz pytanie mam dziwną konsystencje w odmie tak jakby kakao, nie jest to na pewno płyn chłodniczy pomieszany z olejem , prędzej woda, tylko pytanie czy to miało prawo przymarznąć że tak się stało? Musiało zrobić mega ciśnienie skoro puściło olej spod korka wlewu oleju..
Pozdrawiam

Re: Corsa B GSi KJS

: 24 sty 2014, o 20:49
autor: ja37
Chaotycznie piszesz.
Ciśnienie spod korka wlewu?
Majonez?
To pachnie UPG.

Re: Corsa B GSi KJS

: 24 sty 2014, o 22:35
autor: Porszak
gdzie masz ten zbiornik/catch tank? mnie nigdy odma nie zamarzła, ani seryjna, ani tymbardziej ta z catch tankiem. jedynie kiedys miałem pełny zbiornik to uszczelka pod deklem wypychało olej. w odmie zawsze jest syf, cos jak kawa z mlekiem.

Re: Corsa B GSi KJS

: 25 sty 2014, o 10:41
autor: karolluczak
a)możesz mieć seryjna odme, tylko catch tank nie jest obowiazkowy
b)a to o czym mowisz to nie jest ten standardowy syf odkładajacy sie z odmy właśnie? (o to kakało chodzi) Pozatym taka śmieszna maź robi sie też czasami jak ci sie waz rozpuszcza :(

Re: Corsa B GSi KJS

: 25 sty 2014, o 16:53
autor: Marcin265
ja37 - odma była zatkana , więc zrobiło duże ciśnienie i puściło olej spod korka wlewu oleju.
Tak to co piszecie dokładnie tak wygląda, kawa z mlekiem :roll: , tylko dziwne że tak się stało, odpiąłem przewód i jest teraz okej, tylko teoretycznie odma nie ma prawa zamarznąć. Zrobiłem ze zbiorniczka paliwowego z kosiarki, jest umiejscowiony obok pompy ABS. Muszę się temu bardziej przyglądnąć w wolnym czasie , a teraz czas zakładać krótkiego kolca, wsiadać i jechać upalać bo śniegu dość nasypało ;) , mam w planach nagrać jakiś filmik to potem ewentualnie wrzucę. Dzięki za odpowiedzi chłopaki :roll:

Re: Corsa B GSi KJS

: 25 mar 2014, o 19:18
autor: Marcin265
Nie odzywałem się w temacie, jedno z założeń własnie się realizuje powoli lecz szybko - klatka :), buda obspawana + postawione stopy - jutro zaczynamy stawiać pałąk główny. Kilka zdjęć (słaba jakość) :
http://zapodaj.net/aef1e4a157096.jpg.html
http://zapodaj.net/fcda5e984d04a.jpg.html
http://zapodaj.net/ed2210751aac4.jpg.html

Pytanie : czym proponujecie malować środek ? Wiadomo że najlepiej farbą akrylową , ale też koledzy malują farbą poliuretanowa - jak wiadomo poliuretan jest tańszy przez pół. Co polecacie z własnego doświadczenia? Bo wiadomo malować klatkę to jednak duży odpad w powietrze. Akryl powinien pokryć litrą całe wnętrze + klatka, a jak jest z poliuretanem - czy to będzie ta sama wydajność ?

Re: Corsa B GSi KJS

: 25 mar 2014, o 23:56
autor: mustang33
Poliuretan jak z dobrej firmy, będzie twardszy i mocniejszy. Czas schnięcia zależy od utwardzacza, ale zazwyczaj podobnie jak akrylowa farba. A wydajność? Różne są akryle, także można mieć który super kryje a kosztuje.. myślę, że podobnie jest z poliuretanami. Ja bym postawił na poliuretan.

Re: Corsa B GSi KJS

: 23 kwie 2014, o 17:40
autor: Marcin265
Dzięki za poradę. Postawiłem jednak na akryl. Klata wspawana , w trakcie składanie deski rozdzielczej oraz przeróbki mocowań fotela zgodnie z załącznikiem J. Złożona jest też niby krótka skrzynia, z F13 (Astra 1.6 8V)oraz F15(WR) poskładano jedną - ma byc podobno 10-15 % wolniejsza na tej skrzyni. A co wyjdzie to się okaże :roll: . Będe informował na bieżąco.
Ponizej kilka zdjęć klatki
http://zapodaj.net/373a27ec6030f.jpg.html
http://zapodaj.net/bdb3216591dc3.jpg.html
http://zapodaj.net/0b93005ad1b6d.jpg.html
http://zapodaj.net/f41e67b5f7e64.jpg.html
http://zapodaj.net/ef52cd4fcee2b.jpg.html

Pozdrawiam :roll:

Re: Corsa B GSi KJS

: 24 kwie 2014, o 10:36
autor: STELMI
Marcin265 pisze:Dzięki za poradę. Postawiłem jednak na akryl. Klata wspawana , w trakcie składanie deski rozdzielczej oraz przeróbki mocowań fotela zgodnie z załącznikiem J. Złożona jest też niby krótka skrzynia, z F13 (Astra 1.6 8V)oraz F15(WR) poskładano jedną - ma byc podobno 10-15 % wolniejsza na tej skrzyni. A co wyjdzie to się okaże :roll: . Będe informował na bieżąco.
Ponizej kilka zdjęć klatki
http://zapodaj.net/373a27ec6030f.jpg.html
http://zapodaj.net/bdb3216591dc3.jpg.html
http://zapodaj.net/0b93005ad1b6d.jpg.html
http://zapodaj.net/f41e67b5f7e64.jpg.html
http://zapodaj.net/ef52cd4fcee2b.jpg.html

Pozdrawiam :roll:
bardzo ładna ta klatka!

Re: Corsa B GSi KJS

: 24 kwie 2014, o 17:14
autor: Marcin265
Dzięki za opinie. Po założeniu boczków oraz foteli i pasów porobię również zdjęcia i wrzuce.
Pozdrawiam :roll:

Re: Corsa B GSi KJS

: 22 maja 2014, o 22:08
autor: Marcin265
W temacie długo nic nie pisałem , klatka wspawana , auto poskładane :
http://zapodaj.net/93e859f195853.jpg.html
http://zapodaj.net/7d7b501c7be16.jpg.html
http://zapodaj.net/61c57af9e03df.jpg.html
http://zapodaj.net/3183e2cfe6c2f.jpg.html
http://zapodaj.net/c2d058ffdb231.jpg.html

A dziś doszła zamiana oklejenia:
http://zapodaj.net/af17d71888b82.jpg.html
http://zapodaj.net/316cec5761987.jpg.html
http://zapodaj.net/efad63a474573.jpg.html
http://zapodaj.net/213c8a9e30507.jpg.html

I tak to wygląda na dzień dzisiejszy, w niedziele start w SuperOes-ie zobaczymy jak wypadniemy na tle mocno obsadzonej klasy - 22 auta w tym większość Hond Civic , CRX , Pugów 106 i Citroenów Saxo. A po mam nadzieje udanym rajdzie bierzemy się za krótką skrzynie biegów. O postępach będę starał się informować na bieżąco .
Pozdrawiam
Marcin :smile:

Re: Corsa B GSi KJS

: 22 maja 2014, o 23:13
autor: Porszak
jako tez marcin, zycze podium, chwal sie po imprezie.