Corsa B - Zielona Atlanta
: 9 lut 2014, o 13:00
Witam,
Poniżej przedstawiam moją aktualną corsę, jednak wcześniej kilka słów wstępu
Zielona to mój już piąty opel (druga corsa). Oglądając corsy szukałem przede wszystkim auta z jak najlepszym spodem (podłoga, progi, podłużnice czy wnęka na koło zapasowe).
Ta okazała się być w porządku i dodatkowo jak na corsę ma dość fajne wyposażenie .
Przebieg 152 000km (wygląda na realny patrząc na stan foteli, kierownicy czy pedałów).
Kupiłem ją od pierwszego właściciela w PL (miał ją 8 lat).
Dwa lata wcześniej ujeżdżałem taką corsę:
1.2 8v, nic specjalnego oprócz felg i zadbanego lakieru
Zielona to 1.4 8v (X14SZ), wersja wyposażenia "Atlanta":
- wspomaganie kierownicy,
- dwie poduszki powietrzne,
- welurowa tapicerka,
- szyberdach,
- regulacja wysokości fotela kierowcy,
- centralny zamek na pilota + autoalarm,
- dzielona tylna kanapa,
- fabrycznie przyciemnione szyby (nie wiem dokładnie o ile, ale porównując z corsą kumpla są przyciemnione, pewnie na 30% )
Czerwona nie miała nawet zamykanego schowka czy rączki nad głową pasażera .
Aktualnie z mechaniki jestem w trakcie robienia rzeczy, które trzeba zrobić po zakupie:
- Olej, filtry, świece, przewody WN(zrobione)
- Kompletny rozrząd z pompą wody(zrobione),
- Wymiana końcówki drążka kierowniczego + zbieżność (zrobione),
- Wymiana akumulatora (zrobione),
- Wymiana łożyska prawego tylnego koła (do zrobienia),
- Wymiana szczęk i jeśli będzie potrzebna to bębnów hamulcowych (do zrobienia).
Plany?
Corsa ma z założenia zostać na dłużej ze względu na stan blacharki, nie planuje jednak wielkiej ilości modów. Raczej będą to kosmetyczne zmiany:
- gdy zrobi się cieplej to wywalenie "chrom pakietu" (nie wiem czym kierował się poprzedni właściciel )
- smoked front,
- odnowienie bocznych sierpów czarną strukturą do zderzaków,
- przyciemnienie szyb,
- latem mam w planach wymianę przednich amorków więc może jakieś lekkie obniżenie (-35mm) do seryjnych amortyzatorów.
W poprzednim oplu miałem kit Ta-Technix -60/40 i było za twardo, za sztywno na drogi którymi się poruszam.
Na lato póki co będą stalówki 14" pomalowane w czarny połysk (i oponki 185/60), mam nadzieje będą pasować do ciemnych szyb i ciemnego frontu. Mają et42 (aktualnie et49) więc może ten widok będzie do zniesienia jak na stal
W dalszej przyszłości jak będzie stała praca to swap, pewnie na 1.6 16v żeby nie wymieniać połowy samochodu (mcpersony, półosie, przeguby itp)
Chyba, ze 1.8 16v to dalej smallblock to poszuka się takiego
i takie dwa ze "zlotu" - tak się składa ze wszyscy koledzy mamy corsę
Poniżej przedstawiam moją aktualną corsę, jednak wcześniej kilka słów wstępu
Zielona to mój już piąty opel (druga corsa). Oglądając corsy szukałem przede wszystkim auta z jak najlepszym spodem (podłoga, progi, podłużnice czy wnęka na koło zapasowe).
Ta okazała się być w porządku i dodatkowo jak na corsę ma dość fajne wyposażenie .
Przebieg 152 000km (wygląda na realny patrząc na stan foteli, kierownicy czy pedałów).
Kupiłem ją od pierwszego właściciela w PL (miał ją 8 lat).
Dwa lata wcześniej ujeżdżałem taką corsę:
1.2 8v, nic specjalnego oprócz felg i zadbanego lakieru
Zielona to 1.4 8v (X14SZ), wersja wyposażenia "Atlanta":
- wspomaganie kierownicy,
- dwie poduszki powietrzne,
- welurowa tapicerka,
- szyberdach,
- regulacja wysokości fotela kierowcy,
- centralny zamek na pilota + autoalarm,
- dzielona tylna kanapa,
- fabrycznie przyciemnione szyby (nie wiem dokładnie o ile, ale porównując z corsą kumpla są przyciemnione, pewnie na 30% )
Czerwona nie miała nawet zamykanego schowka czy rączki nad głową pasażera .
Aktualnie z mechaniki jestem w trakcie robienia rzeczy, które trzeba zrobić po zakupie:
- Olej, filtry, świece, przewody WN(zrobione)
- Kompletny rozrząd z pompą wody(zrobione),
- Wymiana końcówki drążka kierowniczego + zbieżność (zrobione),
- Wymiana akumulatora (zrobione),
- Wymiana łożyska prawego tylnego koła (do zrobienia),
- Wymiana szczęk i jeśli będzie potrzebna to bębnów hamulcowych (do zrobienia).
Plany?
Corsa ma z założenia zostać na dłużej ze względu na stan blacharki, nie planuje jednak wielkiej ilości modów. Raczej będą to kosmetyczne zmiany:
- gdy zrobi się cieplej to wywalenie "chrom pakietu" (nie wiem czym kierował się poprzedni właściciel )
- smoked front,
- odnowienie bocznych sierpów czarną strukturą do zderzaków,
- przyciemnienie szyb,
- latem mam w planach wymianę przednich amorków więc może jakieś lekkie obniżenie (-35mm) do seryjnych amortyzatorów.
W poprzednim oplu miałem kit Ta-Technix -60/40 i było za twardo, za sztywno na drogi którymi się poruszam.
Na lato póki co będą stalówki 14" pomalowane w czarny połysk (i oponki 185/60), mam nadzieje będą pasować do ciemnych szyb i ciemnego frontu. Mają et42 (aktualnie et49) więc może ten widok będzie do zniesienia jak na stal
W dalszej przyszłości jak będzie stała praca to swap, pewnie na 1.6 16v żeby nie wymieniać połowy samochodu (mcpersony, półosie, przeguby itp)
Chyba, ze 1.8 16v to dalej smallblock to poszuka się takiego
i takie dwa ze "zlotu" - tak się składa ze wszyscy koledzy mamy corsę