Strona 1 z 2

Tryb awaryjny x16xe

: 3 mar 2014, o 19:28
autor: Kasztan
Witam.

Wykonałem swap z x12sz na x16xe :smile: , ecu delco i pojawił się pierwszy problem po swapie, a mianowicie silnik przechodzi chyba w tryb awaryjny, to znaczy po opaleniu wskakuje na 3 tyś i faluje pomiędzy 2-3 tyś, i w ogóle nie spadają, sprawdziłem błędy i wyświetla po kolei 47,85,56,63,35,19,22 dodam że podmieniłem dis, silnik krokowy , i czujnik położenia przepustnicy oraz czujnik wału korbowego i nadal to samo. :sad: co dalej zrobić ?? przeznaczyć na żyletki ?? :cry:

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 3 mar 2014, o 21:55
autor: yosh
Na początek wykasuj te błędy bo mam wrażenie że większość pojawiła się przy montażu instalacji , odpal i sprawdź które błędy wrócą .

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 3 mar 2014, o 22:07
autor: Kasztan
dzieki za zainteresowanie problemem :smile:
kasowałem kilka razy odłączając akumulator na kilka min i te powracają cały czas :sad:

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 3 mar 2014, o 22:37
autor: luxus
Z tego co się orientuję to odłączeniem aku. nie wykasujesz błędów... podepnij pod kompa i wtedy wykasuj. Jeśli jest inaczej niech ktoś mnie poprawi :D

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 4 mar 2014, o 01:29
autor: wolga85
Wykasujesz tylko nie 5 minut a z 20-30. Najlepiej na całą noc i rano sprawdzić.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 4 mar 2014, o 08:37
autor: kasmarkos
sprawdz czy gdzies masy nie zostawiles nie podlaczonej.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 4 mar 2014, o 09:15
autor: Kasztan
Własnie z masami mialem problem bo jest ich tylko 3 szt na kolektorze dolotowym koło alternatora na kolektorze dolotowym u gory przy szpilkach i na przepustnicy ??

Jeszcze zapomniałem dodać nie posiadam pompy powietrza wtórnego

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 4 mar 2014, o 11:10
autor: kasmarkos
ja u siebie w x16xe mam seryjnie 4 masy. ale sprawdz najlepiej na wtyczce do kompa czy tam gdzie maja.byc masy to sa. a jezeli chodzi o pompe moze jej nie byc aby tylko byl pobpiety elektrozawor nia starujacy bo w preciwnym razie bedzie wywalalo blad. ja u siebie po wymianie instalacji elektrycznej mialem te same bledy ale auto chodzilo normalnie. ale po odlaczeniu aku na dluzej i podlaczeniu problem ustal.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 4 mar 2014, o 18:45
autor: Kasztan
ja posiadam jedynie zawór znajdujący sie na kolektorze wydechowym innego nie posiadam, czyli będę musiał dokupić ?? aku było odłączone na całą noc i dopiero dziś rano podłączyłem, pierwsze przekręcenie kluczyka opalił wskoczył na 3000 obr po minucie spadł i zgasł ponownie odpaliłem 2 tyś obr i powoli opadały i na jałowym ma 900 parę czyli już w miarę ok, jak chwile postoi to po odpaleniu wskakuje na 2000 i powoli opadają do normy nieraz, też tak sie dzieje podczas wysprzeglania , sprawdziłem błędy i wyświetla 63,64,85,35,19,56,47,22. oraz ma dziury w obrotach, jak jest na luzie i po wciśnięciu gazu pomyśli, i dopiero się kreci następnie podczas jazdy zauważyłem że, nieraz ładnie jedzie a nieraz jak by nie reagował na gaz i dopiero zaraz przyspiesza

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 4 mar 2014, o 19:59
autor: kasmarkos
Sprawdz te masy. I czy przy skladaniu tego gdzies nie przyszczypales instalacji elektro?

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 5 mar 2014, o 11:11
autor: Kasztan
sprawdziłem masy oraz przeglądem instalacje nigdzie nie jest przyszczypnięta masy są ok, odłączyłem aku żeby błędy się wykasowały, i podprowadzę dodatkową masę na przepustnice z aku.

ps. masy sprawdzałem przy ecu jak mówiłeś.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 5 mar 2014, o 11:31
autor: kasmarkos
masy na te urzadenia co wywalaja bledy podawane sa z komputera. speawdz jeszcze zlacze instalacji gdzie laczy soe z.druga czescia zasilajaca wtryski tps kropowy itp

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 5 mar 2014, o 12:24
autor: Kasztan
właśnie wróciłem z samochodu, po podłączeniu aku znowu wariuje, falują obroty od 2 do 3 tyś zgasiłem go wypiłem aku odłączyłem całkiem komputer i zdemontowałem całą wiązkę od wtrysków itp, mam ją na blacie wyczyściłem wszystkie styki sprayem, ale wszystko wygląda w porządku. Może być komp uwalony ??

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 5 mar 2014, o 17:58
autor: kasmarkos
kolego mierniczek w raczke i schemat i sprawdz czy gdzies nie ma zwarc. Sprawdz czy wszedzie sa przejscia. Sprawdz napiecia dochodzace do komputera. Jezeli tu bedzie wszystko ok to wyszla by wina komputera.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 5 mar 2014, o 21:07
autor: Kasztan
widzę że się orientujesz w tym dobrze, mógłbyś mi podpowiedzieć jak się za to zabrać tak bardziej łopatologicznie ?? :grin: ponieważ z czytaniem schematów u mnie ciężko. czy nie ma zwarć w wiązce ?? czy w ecu ?

dziś po odłączeniu ecu i posiedział tak z 3 godz podłączyłem odpalił wskoczył na 3 tyś obrotów i zaraz powrócił do normy ~980 rpm i jeździ , czasem falują obroty jeszcze. wiec nie mogę go rozszyfrować jak by był uwalony ecu ( tak przypuszczam) to by w ogóle nie jeździł a tak to raz jeździ raz nie.

ja myśle że albo wiązka albo ecu albo to i to :grin:


i jeszcze mam pytanie odnośnie wiązki silnika, jak wychodzi z kabiny koło akumulatora jest tam czarny przewód zakończony konektorem m6, on ma być podłączony pod +12, czy pod +12 po zapłonie ??

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 6 mar 2014, o 08:05
autor: kasmarkos
12 V z akumulatora ma byc. w sieci jest duzo opisow ktory pin w kompie i we wtyczce i sprawdzasz pokoleji pin z koncowka do danego ze tak powiem urzadzenia sterujacego w silniku. a tak wogole z.ktorego roku i z jakiego samochodu ten silnik??

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 6 mar 2014, o 09:01
autor: Kasztan
Tigra i z oznaczen na silniku wynika ze 95

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 6 mar 2014, o 09:39
autor: yosh
Kasztan pisze: i jeszcze mam pytanie odnośnie wiązki silnika, jak wychodzi z kabiny koło akumulatora jest tam czarny przewód zakończony konektorem m6, on ma być podłączony pod +12, czy pod +12 po zapłonie ??
W tej kwestii nic się nie zmienia , czarny +12 po przekręceniu stacyjki , przewód wzbudza pracę sterownika i w dalszej części idzie do zasilania WN .

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 6 mar 2014, o 10:46
autor: kasmarkos
yosh pisze:
Kasztan pisze: i jeszcze mam pytanie odnośnie wiązki silnika, jak wychodzi z kabiny koło akumulatora jest tam czarny przewód zakończony konektorem m6, on ma być podłączony pod +12, czy pod +12 po zapłonie ??
W tej kwestii nic się nie zmienia , czarny +12 po przekręceniu stacyjki , przewód wzbudza pracę sterownika i w dalszej części idzie do zasilania WN .
ten kabel masz podlaczyc pod akumulator i on idzie do przekaznika pompy powietrza wtornego.

-- 6 mar 2014, o 10:49 --
Kasztan pisze:Tigra i z oznaczen na silniku wynika ze 95
czyli masz identyczny silnik komputer i wiazke jak ja. zrob najpierw to co ci pisalem a pozniej bedziemy myslec.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 7 mar 2014, o 14:06
autor: Kasztan
wydłubałem całą wiązkę z samochodu, siedziałem nad tym od wczoraj do teraz i wygląda na to że wiązka jest ok, przejścia pomiędzy krokowym i potencjometrem są i nigdzie nie zwiera sprawdzałem po 5 razy z każdym możliwym kabelkiem. Reszta też ok masy są nigdzie nie zwiera :sad: nie mam skąd wziąć ecu na podmianę bo wtedy by było wszystko jasne, byłem na złomie ale mieli tylko 1 i to bez immo bo twierdzą że nie potrzebne :grin:

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 7 mar 2014, o 14:17
autor: czerwo
Akurat to, że bez immo to dobrze, bo jak włożysz komp z innego auta, które miało immobilizer to nie odpalisz.
Jeśli nie przełożysz całej pętli immo i komputera z jednego (tego samego) auta, to będziesz musiał się bawić w wyprogramowanie immobilizera, ew. zaprogramowanie ECU pod twoją obecną pętlę. Najlepszym wyjściem byłoby, gdybyś dostał ECU bez immo.

Pozdrawiam, Robert

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 7 mar 2014, o 14:58
autor: Kasztan
Ja rozumiem, tyko ten komputer nie ruszy bez immo bo nie wyciągnęli z samochodu. Sprzedawca twierdził że wystarczy to immo co mam u siebie w kluczyku ale ja wiem że ono nie będzie działać bo nie jest wprogramowane w tamten komputer :wink:

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 7 mar 2014, o 15:42
autor: kasmarkos
no to jedyne co mi sie nasuwa jeszcze to zimne luty na kompie. u siebie mialem akurat dwa i to na masie. rozbierz kompa i sprawdz polaczenia na wejsciu do kostki i wejsciu do plytki drukowanej. poruszaj kostkami i zobacz czy nie robi przerwy w obwodzie.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 7 mar 2014, o 18:06
autor: Kasztan
ok tak zrobię zaraz jak wrócę do domu, a falowanie obrotów i zawieszanie się zazwyczaj na 2 tyś i to szarpanie może być przez kompa ??

przyglądałem się wszystkim lutą chyba z 2 godz, i są w porządku nie znalazłem nawet 0,5 zimnego lutu. sterownik jest zalany jakimś chyba klejem wiec nie chce tego ruszać lutownicą w ciemno żeby później nie zawilgło.

ps pytanie odnośnie immo ono jest zakodowane w ecu w tych 2 kościach co tam się znajdują ?? bo w sumie to został chyba tylko sterownik do wymiany i jak bym kupił bez immo i przełożył te kości to by działało ?? czy możliwe że mapy w tych kościach się wysrały i dlatego nie trybi ??

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 8 mar 2014, o 07:40
autor: kasmarkos
Kasztan pisze: ps pytanie odnośnie immo ono jest zakodowane w ecu w tych 2 kościach co tam się znajdują ?? bo w sumie to został chyba tylko sterownik do wymiany i jak bym kupił bez immo i przełożył te kości to by działało ?? czy możliwe że mapy w tych kościach się wysrały i dlatego nie trybi ??
Nie z tych kociach nie ma immo wiec jak kupic bez immo to bezproblemu bedzie jezdzil. W jednej kosci sa mapy paliwa, zaplonu itp. Podaj nr sterownika. Bo jak masz taki jak ja i jakiegos elektronika w okolicy to moze ci na maila podeslac oryginalna mape albo ze zmodyfikowanymi mapami paliwa i zaplonu i przesuniete odciecie.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 8 mar 2014, o 10:14
autor: Kasztan
Nie wiem czy dobrze rozumiem bez immo to znaczy z wyłączonym (nie fabrycznie) ?? :grin: bo jeżeli tak to trudno znaleźć taki. szukałem po necie i dzwoniłem ale wszystkie mają immo a nie posiadają pestki jak bym był pewny że to będzie sterownik to bym kupił i usuną immo a tak w ciemno utopić tyle kasy to też ciężko :sad:

sterownik nr 16178209 uc d95021 z klapką gdzie jest czip i ma kostke z napisem white

I jeszcze mam pytanie czy przy szukaniu sterownika muszą się jego nr zgadzać czy wystarczy że będzie z tigry 1,6 z tym samymi złączami ?

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 8 mar 2014, o 12:02
autor: kasmarkos
Kasztan pisze:Nie wiem czy dobrze rozumiem bez immo to znaczy z wyłączonym (nie fabrycznie) ?? :grin: bo jeżeli tak to trudno znaleźć taki. szukałem po necie i dzwoniłem ale wszystkie mają immo a nie posiadają pestki jak bym był pewny że to będzie sterownik to bym kupił i usuną immo a tak w ciemno utopić tyle kasy to też ciężko :sad:
ma byc komputer bez fabrycznego immo.
Kasztan pisze:sterownik nr 16178209 uc d95021 z klapką gdzie jest czip i ma kostke z napisem white
masz identyczny komputer ja ja u siebie. I mam taki drugi ale niestety bez pestki do immo:(
Kasztan pisze:I jeszcze mam pytanie czy przy szukaniu sterownika muszą się jego nr zgadzać czy wystarczy że będzie z tigry 1,6 z tym samymi złączami ?
Ja jak szukalem to zeby mial takie same numery ale mysle ze kazdy z tigry 1.6 bedzie pasowal. Bo schemat instalacji elektrycznej w kazdej tigrze jest taki sam bez roznicy na nr komputera.

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 8 mar 2014, o 14:37
autor: Kasztan
kasmarkos pisze:ma byc komputer bez fabrycznego immo.
Da się to jakoś poznać po oznaczeniach ??

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 8 mar 2014, o 16:36
autor: kasmarkos
Kasztan pisze: Da się to jakoś poznać po oznaczeniach ??
Niestety tego nie wiem

Re: Tryb awaryjny x16xe

: 9 mar 2014, o 15:51
autor: Kasztan
A fabrycznie nowy sterownik tez ma immo ? :smile:

Zadzwoniłem do sprzedawcy, ale nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie, wiec zadzwoniłem do aso i uzyskałem odpowiedz że nowy steronik ma czysty soft, i dopiero trzeba zaprogramować immo, a gdy zapytałem czy odpali bez zaprogramowanego immo to powiedział że nie, wiec już nic nie rozumiem jak ma czysty soft bez zaprogramowanego immo to czemu nie zapali ?? :wink: