Strona 1 z 1
Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 00:02
autor: gregor9144
Witam wszystkich, przyszedł ten czas kiedy trzeba w końcu zaprezentować swoja Chabrową strzałę. Trochę danych technicznych;p
MODEL: Corsa B, 3D
WERSJA: Swing
ROK: 1993
SILNIK: c16nz
ZAWIESZENIE: Seria
HAMULCE: Seria
WYDECH: Brak kata, reszta seria
KOŁA: 15" ET 35 175/55/15
WNĘTRZE: Seria
WYPOSARZENIE:
-Wspomaganie kierownicy
-Elektryczne szyby
-Elektryczne podgrzewane lusterka
Korsine dostałem w spadku po dziadku, była to zwyczajnie wyglądająca Corsa o kolorze morskim. Pewnego pięknego dania naszła mnie myśl aby z tej zwyczajnej zrobić niezwyczajna ;d Pierwsze za co się zabrałem to silnik, fabrycznie siedziała tam "bestia" 1.2 8v o mocy 45km.. aktualnie jest poczciwy 1.6 8v 75km. Wiadomo 75km to niedużo ale jak na samochód o tak małych gabarytach jeździ się przyjemnie, można już trochę powyprzedzać nie to co przy 1.2 gdzie wyprzedzałem tylko ciągniki, rowery i skutery;p Następnym krokiem w metamorfozie, był nowy kolorek i oczywiście wykurzenie rudej.. co nie było łatwym zadaniem. Kolorek to granatowy królewski z palety motocyklowej SUZUKI. O to co wyszło;)
Re: Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 00:54
autor: Maćko
Skoro zdecydowałeś się na oponę i niskim profilu, to obniż ją trochę, bo straszne dziury w nadkolach
Ładny kolor, myslę, że ładnie by do niego pasowały arteby black
Re: Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 01:11
autor: dr3d2i0r
Ładna corsa. kolor fajny . biały dach dobry pomysł.
Lusterka
jak dla mnie nie pasują. może w całości białe ładniej by wyglądały...
Dlaczego lakierując auto nie zmieniłeś zderzaka na poliftowy?
Przy feldze 15" i tej oponie możesz jechać jak najniżej się da a i tak będzie traktor
miałem tak przy 7j et 29 przód i 19 tył. i było 10-11 cm do hokeja przód, z 9 cm do tłumika środkowego, ale u Ciebie go nie widzę żeby wisiał.
Ja mam 1.4i, więc miskę mam wyżej jak hokej Ty masz większy silnik więc nie wiem jak wisi miska.
Re: Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 01:12
autor: gregor9144
W niedalekiej przyszłości będzie -40/-40, więc dziury powinny się zmniejszyć.. wiem razi po oczach;p A o takich lampach też myślałem i wpadną po świecie Matki boskiej pieniężnej
Dzięki za opinie
-- 23 maja 2014, o 09:40 --
dr3d2i0r pisze:
Dlaczego lakierując auto nie zmieniłeś zderzaka na poliftowy?
Właśnie z tym lakierowaniem było trochę przygód, miałem takiego "zajebistego" speca że mi połamał pierwszy zderzak, przy wycinaniu pobił szybę i dużo można by było opowiadać... nocy by nie starczyło. Korsine malował mi od 5 maja 2013 do 28 września 2013, przez ten czas korsa była 3 razy przemalowywana bo coś nie kryło i poszło na nia 3 litry bazy... czyli busa można by było pędzlem malować. A na polerke czekam do tej pory. Wracając do tego zderzaka, plan był taki że zostanie założony zderzak od gsi ale z racji tego iż taki zderzak za rozsądne pieniądze ciężko znaleźć a poliftowe jakoś mi nie podchodzą, postanowiłem zostawić taki jaki jest i czekać na okazje z gsi
-- 23 maja 2014, o 09:52 --
dr3d2i0r pisze:
Przy feldze 15" i tej oponie możesz jechać jak najniżej się da a i tak będzie traktor
miałem tak przy 7j et 29 przód i 19 tył. i było 10-11 cm do hokeja przód, z 9 cm do tłumika środkowego, ale u Ciebie go nie widzę żeby wisiał.
Tak jak wspominałem wyżej planuje obniżyć tak aby nie rzucały się w oczy dziury w nadkolach, czyli -40 myślę że powinno styknąć.. a druga sprawa to taka aby tego auta nie okaleczyć w sensie takim że jak będzie bardzo nisko to nigdzie nie pojadę na ryby
Tłumik nie wisi bo nowy, od "kata" do końca. Do tego uchwyty przygięte i jest równiutko z podwoziem
Re: Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 11:14
autor: koziolek
gregor9144 pisze: a druga sprawa to taka aby tego auta nie okaleczyć w sensie takim że jak będzie bardzo nisko to nigdzie nie pojadę na ryby
albo rybki, albo...
lusterka w kolor budy, zderzak z polifa, arteby no i gleba, a fajnie to wyjdzie
Re: Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 13:20
autor: korsarz1
świetnie ją zrobiłeś, no po prostu idealnie dopasowana stylistyka, te auta powinny w takim stanie wychodzić z fabryki
Re: Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 18:37
autor: Adam84
Sam malowałeś czy lakiernik ?
Re: Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 18:58
autor: dr3d2i0r
problem jest taki ze tył -40 będzie wyglądał. z przodu nadal zostanie prześwit
Może rozglądnij się na gwintem na przód a kitem na tył?;>
Re: Corsa B Greg0r
: 23 maja 2014, o 23:41
autor: Dobosh
Chyba na odwrót, z przodu nie będzie prześwitu, a z tyłu będzie większy,sam mam -40mm i przy kole 15 calowym z oponą 195/50 przód leży idealnie, na równi z nadkolem, a tył jest ciut wyżej.
Re: Corsa B Greg0r
: 24 maja 2014, o 00:59
autor: gregor9144
Dzięki za miłe słowa
Tak jak wspomniałem w wcześniejszym poście samochód malował mi lakiernik, dlaczego pytasz?.
Koziolek, fakt na glebie wygląda o niebo lepiej. Co do tego zawieszenie to myślałem również o koni sport'ach z regulacją twardości, autem jeżdżę na co dzień, robię sporo kilometrów i nie chce z niego wysiadał z bólem czterech liter. Tak więc zastanawiam się co z tym fantem zrobić czy same sprężyny 40/40 czy zestaw od koni na przód a z tyłu -40.
Re: Corsa B Greg0r
: 24 maja 2014, o 16:25
autor: Adam84
Pytam bo ja mam tez corse do malowania i się zastanawiam czy dałbym radę sam
A poza tym fajna jedna ze starszych cors
Re: Corsa B Greg0r
: 25 maja 2014, o 04:03
autor: gregor9144
Szczerze to jakbym teraz miał malować swoja strzale to malowałbym sam, teorie się zna i praktyki się trochę liznęło. Na pewno zrobiłbym dokładniej i nie waliłbym szpachli w dziury które są na wylot tylko zaspawał, co u mnie miało miejsce.. Wiadomo z nakładaniem lakieru mógłby być mały problem bo to trochę większa filozofia, ale za którymś razem by się udało
Moim zdaniem jak ktoś robi dla siebie to zrobi to na zicher, a jak daje się pierwszemu lepszemu to zrobi to.. ale na "odpi*rdol" aby się tylko pół roku potrzymało i do widzenia. Szkoda kasy i nerwów, wiem to bo u mnie miał to miejsce. Oczywiście nie mówię tu o zakładach które robią to profesjonalnie. Tylko o tych typkach z garażykiem pod domem i oczywiście nie mówię tu o wszystkich.
Re: Corsa B Greg0r
: 2 lip 2015, o 00:13
autor: gregor9144
Nowy nabytek przywieziony z Opola od Alvaro, dzięki i pozdrawiam
Szykuje się kolejna corsa c20xe.
Re: Corsa B Greg0r
: 2 lip 2015, o 10:26
autor: CorsaCG
Czyli nabyłeś skubańca :p
Gratulację
Czas pomyśleć na zmianą motorowni, tym bardziej że mam możliwość nabycia silnika w cenie złomu za kg
Re: Corsa B Greg0r
: 2 lip 2015, o 23:18
autor: gregor9144
Udało się nabyć cały komplet z corsy Alvaro;p Tylko teraz zostało mi do skołowania kilka gratów i zabierać się za przeszczep
Re: Corsa B Greg0r
: 3 lip 2015, o 15:56
autor: Maćko
Kibicuję
Re: Corsa B Greg0r
: 11 paź 2015, o 15:13
autor: gregor9144
Re: Corsa B Greg0r
: 12 paź 2015, o 13:25
autor: maximo
Czarna komora w granatowej corsie, to lubie
Fajnie ze wpadlo xe napewno bedziesz mial duzo radosci, a skoro dzieja sie juz takie powazne tuningi moze czas pozbyc sie nie wygladajacych lusterek i dachu a na dodatek ogarnac moze zawias i felge zeby auto robilo robote.
Re: Corsa B Greg0r
: 12 paź 2015, o 17:55
autor: gregor9144
Juz niedługo białe lusterka wyleca, corsa pójdzie do malowania;) Prawdopodobnie kolor tez będzie inny, zobaczymy
w planach tez inne wnętrze, może coś się obszyte jakimś fajnym materialem
Re: Corsa B Greg0r
: 4 gru 2015, o 18:58
autor: gregor9144
Mały up☺
Re: Corsa B Greg0r
: 4 gru 2015, o 19:25
autor: Maćko
Przekręciłem sobie szyję
Re: Corsa B Greg0r
: 4 gru 2015, o 21:59
autor: gregor9144
Z telefonu wrzucałem, przepraszam. Będę na kompie to poprawie.
Re: Corsa B Greg0r
: 24 gru 2015, o 17:47
autor: gregor9144
Panowie w jakiej pozycji ma być korektor oktanowy żeby było na 98, tak czy odwrotnie?
Re: Corsa B Greg0r
: 25 gru 2015, o 01:20
autor: CorsaCG
W instrukcji opisano
Re: Corsa B Greg0r
: 2 maja 2016, o 10:26
autor: gregor9144
Łapa silnika podziękowała mi dziś za wspolprace; (
Re: Corsa B Greg0r
: 2 maja 2016, o 16:51
autor: Jaca.
kiepska blacha musiała być skoro się poddała
od 8 lat jeżdżę na podobnej
z braku pod ręką 5mm zastosowałem 6mm blachę kotłową
została na zimno wygięta pod prasą
wspawałem tylko jedna węzłówkę zostawiając około 10mm od krawędzi śruby
na fotce po 6 latach użytkowania