Strona 1 z 1

Tigra 2.0T

: 24 lip 2014, o 10:23
autor: darco16v
Opel Tigra 97r. Fabrycznie był 1.4 16v Obecnie doładowane c20xe.
heble 284mm
zawieszenie weitec
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 24 lip 2014, o 12:30
autor: !markos
A może by tak spojrzeć we wzór prezentacji projektów?
I robić zdjęcia czymś innym niż zrobiłeś te tutaj, oczy krwawią..

Re: Tigra 2.0T

: 24 lip 2014, o 18:24
autor: darco16v
Jak znajde troche czasu to zrobie to według tego"projektu" .
Nie wiem w czym zdjecia krwawią. Nie są robione jakim mega aparatem ale wszystko na nich widać.

Re: Tigra 2.0T

: 27 lip 2014, o 11:01
autor: Tom
nie wiem jak tam reszta ale ja widzę rozkopany przód z intercoolerem na czele ;)

Re: Tigra 2.0T

: 27 lip 2014, o 18:25
autor: Peter
Tom pisze:nie wiem jak tam reszta ale ja widzę rozkopany przód z intercoolerem na czele ;)

X2

Re: Tigra 2.0T

: 31 lip 2014, o 19:26
autor: kruszyn1
x3...
dupy nie urywa

Re: Tigra 2.0T

: 31 lip 2014, o 19:55
autor: darco16v
Obrazek
Obrazek

W trakcie ciągłych modyfikacji auto jeździło na obręczach 17 cali jednak szybka jazda po naszych drogach zmusiła mnie do założenia mniejszych obręczy.
Obrazek
Obrazek

Końcowo wybór padł na obręcze 15 cali. Nowe firmy Speedline Corse white 6,5cala ET35. Felgi z rajdów szutrowych bardzo wytrzymałe co potwierdzam bo do dziś są proste.
Obrazek
Obrazek

Hamulce jak wyżej pisałem 284mm zaciski calibra turbo , tarcze TRW Fiat grande punto 4x100

Obrazek

Doskonale dają radę nawet grubo z ponad 200km/h

Samochód jak widać na zdjęciu wyżej wygląda na całkowitą serię z zewnątrz i takie było założenie :)
Kilka słów o silniku.
Do tego celu była zakupiona cała calibra z xe za dosłownie śmieszne pieniądze. Silnik nie był w stanie agonalnym ale buda niestety sypała się strasznie. Zostały zabrane silnik , skrzynia. Wiązka i komp odeszły na bok bo całość i tak była remontowana i w zamiarach było doładowanie tego a wieć komp seryjny nie nadawał się już. Wszystko z silnika zostało wyciągniete , cześci zakupione i nastepnie złożone do kupy.
Blok silnika został całkowicie oczyszczony co pochłoneło sporo czasu.

Obrazek
Obrazek

Skrzynia F16 także została pozbawiona wszystkich nieczystości zewnętrznych

Obrazek

Miska została wyczyszczona i w poszła w mat.
Obrazek

Więcej opiszę jak znajdę czas i z edytuje to w odpowiedniej kolejności.

-- 31 lip 2014, o 19:57 --
kruszyn1 pisze:x3...
dupy nie urywa
Jeżeli dla ciebie ponad 420Nm w tak lekim aucie nie urywa dupy to nie mam pytań .... :D

Re: Tigra 2.0T

: 31 lip 2014, o 20:21
autor: Tom
wydaje mi się że kruszynowi chodziło o zdjęcia i opis bo faktycznie dupy nie urywał, auto wygląda fajnie, szczerze mówiąc spodziewałem się jakiegoś niskiego zderzaka, progów etc a tu miłe zaskoczenie bo auto zrobione do szybkiej jazdy :grin: oby śmigała jak najlepiej :smile:

Re: Tigra 2.0T

: 1 sie 2014, o 08:58
autor: darco16v
Zamiarem własnie było aby samochód z zewnątrz niczym nie zdradzał tego co drzemie pod maską :) i lał na mieście buractwo z bmw :D. Mało tego. W czasie prac powstał dylemat jak upchac ic pod zderzak bez cięcia go. Widoczny icek dużo mówi o tym jak widzi się to w lusterku :) Ten jest całkowicie schowany pod spodem i tez mały nie jest za to jak podaje FMIC jest do 350KM więc spoko. Inną trudnościa jaka mnie spotkała to wsadzenie turbiny TD05. Niestety nic z tego nie wyszło bo chciałem aby została klimatyzacja. Dołożyc kompressor do c20xe z turbina w tak ciasnej budzie to jest armageddon dosłownie. Kompresor zawisł ale kosztem tego ze jest inne turbo czyli mniejsze TD04 na kolektorze samoruba z kwasiaka.
Dorzuce przy okazji wiecej fotek jak przerzuce z drugiego kompa.

Re: Tigra 2.0T

: 1 sie 2014, o 09:03
autor: STELMI
czym czyściłeś skrzynię i silnik? Bo ja używałem TENZI, fajny i mocny, ale aluminium się po nim mocno utlenia, a u Ciebie jest błyszczące, no chyba że z nudów bawiłeś się w polerkę? ;)
Świetne felgi, bardzo dobry wybór!

: 1 sie 2014, o 09:05
autor: !markos
Wszystko jest pomalowane. Jedyna możliwość uzyskania takiego efektu bez malowania to szkiełkowanie błyszczące, a z czasem i tak wszystko częściowo się utleni.

Swoją drogą jaka felga miałaby się pogiąć na takim baloniku, poza 15cm krawężnikiem jest to fizycznie niemożliwe :grin: Z resztą one są w cholerę ciężkie, zdecydowanie lepiej jeździłoby Ci się na lekkim kole, które przy takiej oponie i tak pozostanie proste przez najbliższe 25 lat.

Re: Tigra 2.0T

: 5 sie 2014, o 00:17
autor: Porszak
jedyne co bym zrobił to przesunał rejestracyje wyzej zeby nie zaslaniala coolera i tego wlociku miedzy masaka,a zaedzakiem o ile tam jakis jest.
Fajnym smigacz

Re: Tigra 2.0T

: 15 sie 2014, o 16:16
autor: kruszyn1
dupy nie urywa opis, ani ten w pierwszym poscie, ani w kolejnych

jesli chodzi o moc i niutki, masz szpere? nie? na ktorym biegu masz pelna trakcje? na 4? 5?