Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
-
- Świeżak
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 gru 2011, o 22:28
- Imię: Meff
- Lokalizacja: KCH
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Witam, interesuje mnie opcja jak w temacie. Udało mi się kupić w dobrych pieniądzach Corsę B 1.6 16v. Drążek zmiany biegów lata strasznie i nie wchodzą wszystkie biegi. Dostałem się do wybieraka przy skrzyni i tulejki są mocno zużyte. Znalazłem na ebay komplet do regeneracji, ale do Corsy C. Z tego co się orientuje, to w obu autach są te same skrzynki, wiec powinno to pasować, ale chciałbym się upewnić, żeby bezsensownie nie kupować. Daję link do ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/191256114418?redirect=mobile Z góry dzięki za pomoc merytoryczną.
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Ten zestaw z CC Ci sie nie spasuje, po co kombinować z zagramanicy, z droższą wysyłką od zestawu i w ogóle, nie lepiej np. http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wybi ... 77962.html i czasem sprawcami też mogą być: http://archiwum.allegro.pl/oferta/zesta ... 50634.html i sprawdź jeszcze czy koszyk od lewarka biegów nie rusza się i gumka na lewarku czy nie wyrobiona.
-
- Świeżak
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 gru 2011, o 22:28
- Imię: Meff
- Lokalizacja: KCH
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Mieszkam w UK, wiec taniej i lepiej nie będzie. Gumka oczywiście ze wyrobiona, ale wybierak jest bardziej wyrąbany, bo są na nim kilku milimetrowe luzy, przy lewarku luzy są pomijalne w porównaniu do wybieraka. Pytam się, bo nie mogłem namierzyć zestawu do CB, albo może źle szukałem, a elementy na zdjęciu wyglądają podobnie do gadżetów z CB.
-- 21 sie 2014, o 18:59 --
Brak pomysłów panowie?
-- 21 sie 2014, o 18:59 --
Brak pomysłów panowie?
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 kwie 2013, o 20:09
- Imię: Bartosz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Odkręć wybierak, znajduje się tam łapa wybieraka chodząca na trzpieniu. Między obudową a tą łapą są sprężynki. Zobacz czy posiadają podkładki, bo potrafią pęknąć. Ja tak miałem jak lewarek mi nie odbijał, a potem ustawianie biegów. Znajdziesz na naszym forum tutka . kasowanie-luzu-na-wybieraku-t66902.html Możesz się z tym zapoznać
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 kwie 2013, o 20:09
- Imię: Bartosz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Posłużę się obrazkiem z neta http://forum.autokacik.pl/files/2789412 ... ierak6.jpg. Jest tam zaznaczony na czerwono kapturek, po zdjęciu zegieru i kapturka są owe sprężynki
-
- Nowy
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
- Model auta: Corsa A
- Silnik: 20XE
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
się dogadali
są dwa wybieraki
wybierak na łapie skrzyni biegów zero sprężynek oraz kopułka skrzyni biegów zwana również wybierakiem w niej owszem są sprężynki
to co w linku dał Kozer
są dwa wybieraki
wybierak na łapie skrzyni biegów zero sprężynek oraz kopułka skrzyni biegów zwana również wybierakiem w niej owszem są sprężynki
to co w linku dał Kozer
-
- Świeżak
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 gru 2011, o 22:28
- Imię: Meff
- Lokalizacja: KCH
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Jeszcze raz powtarzam, że uszkodzone są tulejki plastikowe/teflonowe/jakieś tam w tym elemencie: i interesuje mnie, czy te tulejki podejdą z zestawu przeznaczonego do Corsy C, podaję jeszcze raz link: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CORS ... 232b456c64 lub tutaj jest ładnie rozłożony: http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Cors ... 4d217ea61e Nie wiem dlaczego szukacie innych przyczyn awarii, skoro awaria jest zdiagnozowana, tylko interesuje mnie wymiana uszkodzonego elementu na nowy, tylko z nowszej Corsy. Jeśli nie dostanę konkretnej odpowiedzi, to ze względu na podobieństwo elementów po prostu zamówię taki zestaw w przyszłym tygodniu i opiszę na forum, czy operacja się udała.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2074
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
To chyba tak zrób.
Ja mam CB, więc nie będę kupował części do CC
Nie mam jak zmierzyć nawet nic porównać, bo nie mam znajomych w EL z CC.
CA, CB tak, ale nie CC
Przykro, że nie mam jak pomóc.
Ja mam CB, więc nie będę kupował części do CC
Nie mam jak zmierzyć nawet nic porównać, bo nie mam znajomych w EL z CC.
CA, CB tak, ale nie CC
Przykro, że nie mam jak pomóc.
-
- Świeżak
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 gru 2011, o 22:28
- Imię: Meff
- Lokalizacja: KCH
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Spoko, po prostu myślałem, że ktoś to już przerabiał. Wygląda po prostu podobnie, a wiem, że Corsa C ma też przecież skrzynie F13. Łyknę ten zestaw w przyszłym tygodniu i pokombinuję.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2074
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Jakby ci się kciało, to porób fotki z suwmiarką.
Na pewno komuś się przyda
Na pewno komuś się przyda
-
- Świeżak
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 gru 2011, o 22:28
- Imię: Meff
- Lokalizacja: KCH
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Ze zniecierpliwienia zamówiłem przed chwilą. Przyjdzie w przyszłym tygodniu, jak rozbiorę, to pomierzę i porobię zdjęcia. A na razie pozdrawiam.
-
- Świeżak
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 gru 2011, o 22:28
- Imię: Meff
- Lokalizacja: KCH
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Regeneracja wybieraka skrzyni w CB na częściach z CC
Dostałem, spróbowałem, wymieniłem. Zamówiłem ciut droższy zestaw, czyli oprócz plasticzków dostałem także metalowy pin. Zapłaciłem za zestaw 8,99 funta. Aby operacja była lekka i przyjemna, w moim przypadku lepiej było wyciągnąć całą łapę od skrzyni. Ze względu na silnik 16-to zaworowy i angielską wersję auta, która ma akumulator nad skrzynią biegów i nawet po jego wyciągnięciu oraz odkręceniu podstawki pod nim, jest bardzo ciasno i nie jest możliwym spokojne rozebranie wszystkiego. Chyba, że ktoś jest hardcorem i lubi się szarpać. Odkręcenie łapy to raptem jedna śruba od poduszki ( ja wyciągnąłem z poduszką, ponieważ śruba zapiekła się w poduszce, a robiłem to bez kanału, więc wolałem wyciągnąć i na spokojnie odkręcić śrubę poduszki na zewnątrz auta), dwie śruby od skrzyni biegów na klucz 18, łącznik między prętem od lewarka wychodzącym z kabiny a wybierakiem (jedna śrubka na klucz 13, czy tak czy tak trzeba to odkręcić do późniejszej regulacji) i wyciągnięcie metalowego pinu, który łączy wybierak z wodzikiem na górze skrzyni (to ten wodzik, który wystaje z kopułki). Pin wygląda tak:
Trzeba wcisnąć ten drucik, który wskazałem strzałką czerwoną (będzie on prawdopodobnie od spodu wybieraka) i popchnąć go do góry, tak jak strzałka żółta. Tym sposobem mamy wybierak gotowy do wyciągnięcia. U mnie właśnie ten bolec był zniszczony kompletnie, tam gdzie wystaje ten drucik zaznaczony czerwoną strzałką, był tylko drucik, a od góry był już mocno wyrobiony, luz był z 1,5 mm. W sumie to na tym mogła by się cała naprawa zakończyć, ale mając komplet tulejek poszedłem za ciosem i chciałem sprawdzić kompatybilność reszty.
Jeśli ktoś w tym momencie będzie miał problem z wyciągnięciem łapy i wybieraka, to zapewniam, że wyjdzie, tylko trzeba ten zestaw trochę poprzestawiać i pokombinować, tak samo z włożeniem.
Jeśli już wyciągniemy całość, to trzeba się będzie ściągnąć czarny długi plastik. Najlepiej użyć śrubokręta, chyba że nie szkoda komuś paznokci.
Potem chwytamy palcem i wykręcamy mocno, żeby wyskoczyło z kulki.
Teraz trzeba ściągnąć dwa pierścienie segera w miejscach zaznaczonych na czerwono.
Ściągamy pierścień:
Naciskamy tulejkę palcem, powinna wyskoczyć bez problemu:
Tak wygląda tulejka plastikowa:
Ściągamy ją z kulki, po czym powtarzamy operację na drugiej. Teraz warto wyciągnąć bolec, który łączy ten element z kulkami i łapę:
Trzeba pociągnąć od siebie zapinki wskazane strzałką i zejdzie, ale ostrzegam, może nie być łatwo i bezboleśnie. Mamy cięgno na wierzchu:
I teraz tak: w zestawie dla Corsy C są te środkowe tulejki, przez które przechodzi bolec, ale nie pasują. Mają za małą średnicę. Nie wymieniałem ich, bo akurat mają delikatny luz, jedynie wcisnąłem tam trochę smarku. Teraz możemy zerwać plastikowe osłonki i założyć nowe, tutaj zdjęcie już po:
Na zdjęciu są niebieskie tulejki, które zakładamy zamiast starych na te kulki, zanim to zrobiłem, to też trochę smarku wcisnąłem. Nie zapomnijmy o o-ringach na nie, są w zestawie i pokazałem je już założone na zdjęciu. Tu już zdjęcie gotowego do złożenia elementu:
I składamy w odwrotnej kolejności, czyli bolec, wciskanie metalowych elementów na tulejki (wchodzą ciasno ze względu na nowe o-ringi) i zakładamy nowe segery. W zestawie miałem jeszcze takie jakby gąbeczki z dziurką. Przypomniałem sobie, że już widziałem takie coś w jakiejś starej Astrze, wchodzą one na kulki od tego długiego plastikowego czarnego cięgna. Osłaniają one przed kurzem to połączenie. Tu zdjęcie o co mi chodzi (czerwona strzałka):
Tego plastikowego cięgna nie wymieniałem na nowy, ponieważ ten z zestawu jest około centymetra krótszy, pasuje na kulki, ale pewnie nie wszystkie biegi by wchodziły, nie chciałem ryzykować ponownego wyciągania tego cholerstwa.
Po całej operacji oczywiście spasowanie biegów, czyli zablokować skrzynię, lewarek przytrzymać między jedynką a dwójką itd, ale to już było w innym temacie.
Tak więc: kilka rzeczy pasuje, jak niebieskie tulejki, o-ringi na nie, segery, gąbki do osłony plastikowego cięgna oraz pin do połączenia wybieraka ze skrzynią. Reszta elementów niestety jest już do Corsy C i raczej bez jakiejś rzeźby nie będzie pasować. W moim przypadku pozwoliły one na przywrócenie wszystkich biegów i dużą poprawę pracy lewarka, już nie lata jak szalony w każdą stronę.
Trzeba wcisnąć ten drucik, który wskazałem strzałką czerwoną (będzie on prawdopodobnie od spodu wybieraka) i popchnąć go do góry, tak jak strzałka żółta. Tym sposobem mamy wybierak gotowy do wyciągnięcia. U mnie właśnie ten bolec był zniszczony kompletnie, tam gdzie wystaje ten drucik zaznaczony czerwoną strzałką, był tylko drucik, a od góry był już mocno wyrobiony, luz był z 1,5 mm. W sumie to na tym mogła by się cała naprawa zakończyć, ale mając komplet tulejek poszedłem za ciosem i chciałem sprawdzić kompatybilność reszty.
Jeśli ktoś w tym momencie będzie miał problem z wyciągnięciem łapy i wybieraka, to zapewniam, że wyjdzie, tylko trzeba ten zestaw trochę poprzestawiać i pokombinować, tak samo z włożeniem.
Jeśli już wyciągniemy całość, to trzeba się będzie ściągnąć czarny długi plastik. Najlepiej użyć śrubokręta, chyba że nie szkoda komuś paznokci.
Potem chwytamy palcem i wykręcamy mocno, żeby wyskoczyło z kulki.
Teraz trzeba ściągnąć dwa pierścienie segera w miejscach zaznaczonych na czerwono.
Ściągamy pierścień:
Naciskamy tulejkę palcem, powinna wyskoczyć bez problemu:
Tak wygląda tulejka plastikowa:
Ściągamy ją z kulki, po czym powtarzamy operację na drugiej. Teraz warto wyciągnąć bolec, który łączy ten element z kulkami i łapę:
Trzeba pociągnąć od siebie zapinki wskazane strzałką i zejdzie, ale ostrzegam, może nie być łatwo i bezboleśnie. Mamy cięgno na wierzchu:
I teraz tak: w zestawie dla Corsy C są te środkowe tulejki, przez które przechodzi bolec, ale nie pasują. Mają za małą średnicę. Nie wymieniałem ich, bo akurat mają delikatny luz, jedynie wcisnąłem tam trochę smarku. Teraz możemy zerwać plastikowe osłonki i założyć nowe, tutaj zdjęcie już po:
Na zdjęciu są niebieskie tulejki, które zakładamy zamiast starych na te kulki, zanim to zrobiłem, to też trochę smarku wcisnąłem. Nie zapomnijmy o o-ringach na nie, są w zestawie i pokazałem je już założone na zdjęciu. Tu już zdjęcie gotowego do złożenia elementu:
I składamy w odwrotnej kolejności, czyli bolec, wciskanie metalowych elementów na tulejki (wchodzą ciasno ze względu na nowe o-ringi) i zakładamy nowe segery. W zestawie miałem jeszcze takie jakby gąbeczki z dziurką. Przypomniałem sobie, że już widziałem takie coś w jakiejś starej Astrze, wchodzą one na kulki od tego długiego plastikowego czarnego cięgna. Osłaniają one przed kurzem to połączenie. Tu zdjęcie o co mi chodzi (czerwona strzałka):
Tego plastikowego cięgna nie wymieniałem na nowy, ponieważ ten z zestawu jest około centymetra krótszy, pasuje na kulki, ale pewnie nie wszystkie biegi by wchodziły, nie chciałem ryzykować ponownego wyciągania tego cholerstwa.
Po całej operacji oczywiście spasowanie biegów, czyli zablokować skrzynię, lewarek przytrzymać między jedynką a dwójką itd, ale to już było w innym temacie.
Tak więc: kilka rzeczy pasuje, jak niebieskie tulejki, o-ringi na nie, segery, gąbki do osłony plastikowego cięgna oraz pin do połączenia wybieraka ze skrzynią. Reszta elementów niestety jest już do Corsy C i raczej bez jakiejś rzeźby nie będzie pasować. W moim przypadku pozwoliły one na przywrócenie wszystkich biegów i dużą poprawę pracy lewarka, już nie lata jak szalony w każdą stronę.