Strona 1 z 1

Wymiana włącznika termicznego/wentylatora + diagnoza

: 1 kwie 2015, o 16:33
autor: kamil107
Objawy: pomimo wysokiej temp. cieczy chłodzącej (100°C i wyżej) wentylator nadal nie załącza się.

Podany przeze mnie opis dotyczy wymiany bez spuszczania płynu z układu dlatego WAŻNE wymianę wykonujemy na zimnym silniku ponieważ w przeciwnym razie poparzymy się !!!!

DIAGNOZA
Na początek dobrze jest zdemontować wąż dolotowy ciepłego powietrza i obudowę od dolotu zimnego powietrza, aby to zrobić wystarczy odkręcić 2 śrubki, jedną od obejmy węża, drugą mocującą plastikowy dolot zimnego powietrza.
Obrazek
Po zdemontowaniu dolotów patrząc od strony obudowy filtra powietrza widoczny będzie włącznik termiczny w dole chłodnicy
Obrazek
odbezpieczamy zapinkę wtyczki i wypinamy ją
Obrazek
Następnie przeciągamy ją lewą stroną węża od chłodnicy aby ułatwić sobie diagnozę i ewentualną wymianę włącznika termicznego.
Obrazek
U mnie widać jeszcze wąż dolotowy od ciepłego powietrza, ponieważ wtedy sprawdzałem tylko czy to faktycznie włącznik, ale demontaż tego dolotu daje więcej miejsca i ułatwia wypięcie wtyczki.

Następnie drucikiem mostkujemy piny na wtyczce
http://i1297.photobucket.com/albums/ag3 ... d8zmer.jpg
I idziemy włączyć zapłon, jeżeli w tym momencie uruchomi się wentylator to wiemy że jest on sprawny, i instalację też mamy ok i wina leży najprawdopodobniej po stronie włącznika termicznego.

WYMIANA

Do wymiany potrzebny nam będzie klucz płaski nr 29, luzujemy nim włącznik do tego stopnia, aby móc swobodnie go wykręcać ręką, w tym momencie w lewą rękę bierzemy nowy włącznik i wkładamy ją po lewej stronie węża chłodnicy prawą natomiast wkładamy po prawej stronie węża i odkręcamy włącznik ręką.
Obrazek
Gdy odkręcimy to zacznie wyciekać płyn z chłodnicy wtedy szybko przykładamy nowy włącznik i spokojnie już go sobie dokręcamy. Najbardziej nerwowym momentem jest podmianka starego na nowy, ale nie ma, co się stresować płyn przestanie wyciekać już w momencie przyłożenia włącznika a nie poprawnego wkręcenia w gwint, więc po przyłożeniu już spokojnie sobie odkręcamy, aby dobrze wkręcić i nie zjechać gwintu. Po wkręceniu przełącznika wpinamy wtyczkę, montujemy oba doloty i odpowietrzamy układ i ewentualnie uzupełniamy ubytek płynu w moim przypadku wyciekło jakieś 50ml góra 100ml.