Strona 1 z 1

Honowanie cylindrów

: 12 kwie 2015, o 23:01
autor: Repo
Witam, czy spotkał się ktoś może z honownicą na wiertarkę?
Zakładam nowe tłoki nominalne z nowymi pierścieniami bez szlifu cylindrów, gładzie moich cylindrów są jak lustra podpowiedział mi jeden zaprzyjaźniony mechanik że dobrze byłoby je 'shonować' honownicą na wiertarkę z allegro żeby zapewnić lepsze smarowanie gładzi podczas docierania. Co o tym myślicie?
Słyszałem że jeśli mam lustra w cylindrach to nic nie pomoże zmiana tłoków z pierścieniami. Gładź powinna mieć 'jodełkę' która jest potrzebna przy docieraniu układu. Takie info dostałem.

: 13 kwie 2015, o 22:16
autor: !markos
Najpierw to zmierz, bo może nie ma co honować.

Re: Honowanie cylindrów

: 14 kwie 2015, o 12:35
autor: Repo
Ponawiam pytanie.
Repo pisze:Witam, czy spotkał się ktoś może z honownicą na wiertarkę?

Re: Honowanie cylindrów

: 14 kwie 2015, o 14:18
autor: yosh
Repo pisze:Gładź powinna mieć 'jodełkę' która jest potrzebna przy docieraniu układu
W rowkach powstałych w wyniku honowania utrzymuje się olej i są one po to aby zapewnić właściwe smarowanie tłoków , podobnie sprawa ma się w przypadku porowatej powierzchni tłoka.
Na allegro jest sporo honownic , również takich które można zainstalować w zwykły uchwyt wiertarki , zastanawiam się tylko jak chcesz nadać właściwą strukturę gładzi cylindra przy pomocy wiertarki , czy nie lepiej byłoby zlecić komuś wykonanie takiej usługi poprzedzając ją pomiarem ?

Re: Honowanie cylindrów

: 14 kwie 2015, o 15:32
autor: master1201
Ten sam temat założyłeś na racingforum, dostałeś odpowiedz i podziękowałeś, a dalej pytasz ?
Pozwolę sobie zacytować dla potomnych.
@guzior:
"Dziala bardzo dobrze. Wolne obroty, jedno pociągnięcie dol-gora.
Jak za dużo razy przejedziesz stracisz wymiar dokumentnie. Robiłem tak i jest ok."

Re: Honowanie cylindrów

: 14 kwie 2015, o 19:21
autor: Repo
yosh pisze:
Repo pisze:Gładź powinna mieć 'jodełkę' która jest potrzebna przy docieraniu układu
W rowkach powstałych w wyniku honowania utrzymuje się olej i są one po to aby zapewnić właściwe smarowanie tłoków , podobnie sprawa ma się w przypadku porowatej powierzchni tłoka.
Na allegro jest sporo honownic , również takich które można zainstalować w zwykły uchwyt wiertarki , zastanawiam się tylko jak chcesz nadać właściwą strukturę gładzi cylindra przy pomocy wiertarki , czy nie lepiej byłoby zlecić komuś wykonanie takiej usługi poprzedzając ją pomiarem ?
Dzięki za odpowiedź!
Tu chodzi tylko tak na prawdę o "przymatowienie" powierzchni, nie chce tego robić papierem ściernym i "ręką tylko wolę to zrobić honownicą ponieważ trzy łopatki z taką samą siłą opierają się o ścianę cylindra i zrobię to na pewno "lepiej" tzn "dokładniej".
Może i lepiej jednak pomiar wykonany jest ok, po za tym trzeba byłoby wyciągać cały dół silnika i go rozbierać na części pierwsze tylko po to żeby wykonać te honowanie chociaż mechanik ze szlifierni zapewnił mnie jeśli wymiar się zgadza i nie "przesadzę" z honownicą wszystko będzie ok.