morfeo2000 pisze:jak podłączyć diagnostykę, c14 ma dwa wyjścia A i B a litrówka miała jeden przewód w dodatku idący w kostkę 16 pinowa?
Dlatego że litrówka nie miała już opcji czytania kodów błyskowych a c14se jest wyposażony w tą opcję .
W twoim aucie złącze 16sto stykowe niestety będzie wybrakowane o styk który w starszych wersjach pozwalał czytać kody błyskowe.
U siebie rozwiązałem to w ten sposób że przy sterowniku pozostawiłem stare złącze 10cio stykowe , przewód diagnostyki złącza 16sto stykowego został dopięty do instalacji silnika i z obydwu gniazd 10cio i 16sto stykowego można łączyć się z komputerem , dodatkowy przewód do diagnostyki błyskowej pozostał tylko w złączu 10cio stykowym tak jak to było w oryginale .
-- 8 sie 2015, o 21:14 --
morfeo2000 pisze:dzisiaj usiadłem na spokojnie, w wiązce od litrówki znalazłem przewód który po zwarciu do masy załącza przekaźnik zasilający kompa od c14 przez ta duża kostkę na skrzyni z kablem czarno czerwonym
1- Komputer w twoim c14se wzbudza pracę wbudowanym w sterownik przekaźnikiem dlatego powinieneś odnaleźć przekaźnik załączany masą poprzez przewód (brązowy z czarnym paskiem)i w miejsce podstawy przekaźnika należy wstawić mostek .
2-Brązowy z czerwonym paskiem w litrówce wzbudza pracę pompy , po wyrzuceniu przekaźnika pompy z c14se należy go połączyć z przewodem który wzbudzał cewkę przekaźnika pompy , przewód jest podłączony do złącza b6 w sterowniku i ma to samo brązowoczerwone ubarwienie .
Po wyrzuceniu przekaźnika pompy zostanie przewód o przekroju 1,5 i barwie czerwonej z niebieskim paskiem , należy go połączyć jak w punkcie 6 z dwoma przewodami o tej samej barwie w kostce sterownika litrówki .
3-brązowo niebieski w złączu litrówki - kontrolka na liczniku "check"
4-brązowy z białym paskiem w złączu sterownika litrówki - diagnostyka , docelowo idzie do 16sto stykowego złącza diagnostycznego (transmisja danych) , u ciebie prawdopodobnie będzie się łączyć z przewodem o tym samym ubarwieniu .
5-zielony to sygnał obrotomierza , wiązka c14se będzie miała ten przewód w tym samym ubarwieniu .
6-Dwa czerwone przewody z niebieskim paskiem na złączu litrówki powinny zasilić wtryski w miejscu wyciętego przekaźnika pompy paliwa .
7- Cienki czarny to wzbudzenie pracy komputera , przewód wzbudzenia pracy w c14se ma to samo ubarwienie i wchodzi do złącza c4 w sterowniku .
Jednocześnie uważaj bo jest połączony z zespołem cewek , scłącze c4 i zasilanie zespołu cewek należy od siebie odseparować .
8-Cienki czerwony to podtrzymanie pamięci sterownika , w twoim c14se również taki występuje i jest połączony z grubym czerwonym. W tym przypadku prawdopodobnie nie przyda się bo na odseparowywanie przewodów b1 i c16 na złączu sterownika c14se szkoda czasu a zasilanie poleci po mostku opisanym w punkcie 1
9- Gruby czerwony z niebieskim paskiem w drugiej cztero-stykowej kostce litrówki powinien podawać główne zasilanie do wiązki c14se , powinien być podłączony do grubego przewodu o barwie czerwonej , +12V popłynie nim dopiero po wykonaniu mostka opisanego w punkcie 1.
10- Czarny gruby w cztero-stykowej kostce to przewód zasilania zespołu cewek , w c14se cienki czarny jest połączony w wiązce z przewodem zasilającym DIS , wspomniane w punkcie 7 zasilanie wzbudzające pracę sterownika nie podoła obciążeniu zespołu cewek dlatego przewody wzbudzenia sterownika i zasilania cewek w c14se należy od siebie odseparować .