Wymiana alternatora 70A w X14XE
: 2 gru 2015, o 20:57
Hej, tak dla potomnych, żeby się krócej siłowali z tym:
1) Odłączyć kable od aku
2) Kluczem 15 odciągnąć rolkę dociskającą tak, aby móc ściągnąć pasek wieloklinowy z alternatora.
3) Odkręcić śrubę mocującą alternator do górnej jego "łapy"/mocowania.
4) (Od dołu) Odkręcić dwie śruby (u mnie były to torx-y!) trzymającą dolne mocowanie
5) Tak wymanewrować alternatorem, aby odkręcić przewody sztuk 2.
6) Alternator da się wyciągnąć dołem, przy grodzi silnika, trzeba trochę się z tym pomocować, ale da się go tamtędy wyciągnąć, nawet z zamontowanym dolnym uchwytem.
7) Jeżeli demontaż odbył się razem z dolnym uchwytem, odkręcić długą śrubę i przełożyć go do nowego alternatora, można to zrobić jak już nowy alternator wsadzi się wstępnie w miejsce montażu.
UWAGA! Powyższe zdjęcia nie są zdjęciami mojego autorstwa!
Ponadto tylko drugie zdjęcie pokazuje jak wygląda mocowanie górne w 1.4 ! Pierwsze zdjęcie nie jest zdjęciem silnika 1.4 - inne górne mocowanie! Więc elementami/mocowaniami nie "ponumerowanymi" radzę się nie sugerować bo mogą w Waszym silniku rozwiązane inaczej.
1) Odłączyć kable od aku
2) Kluczem 15 odciągnąć rolkę dociskającą tak, aby móc ściągnąć pasek wieloklinowy z alternatora.
3) Odkręcić śrubę mocującą alternator do górnej jego "łapy"/mocowania.
4) (Od dołu) Odkręcić dwie śruby (u mnie były to torx-y!) trzymającą dolne mocowanie
5) Tak wymanewrować alternatorem, aby odkręcić przewody sztuk 2.
6) Alternator da się wyciągnąć dołem, przy grodzi silnika, trzeba trochę się z tym pomocować, ale da się go tamtędy wyciągnąć, nawet z zamontowanym dolnym uchwytem.
7) Jeżeli demontaż odbył się razem z dolnym uchwytem, odkręcić długą śrubę i przełożyć go do nowego alternatora, można to zrobić jak już nowy alternator wsadzi się wstępnie w miejsce montażu.
UWAGA! Powyższe zdjęcia nie są zdjęciami mojego autorstwa!
Ponadto tylko drugie zdjęcie pokazuje jak wygląda mocowanie górne w 1.4 ! Pierwsze zdjęcie nie jest zdjęciem silnika 1.4 - inne górne mocowanie! Więc elementami/mocowaniami nie "ponumerowanymi" radzę się nie sugerować bo mogą w Waszym silniku rozwiązane inaczej.