Strona 1 z 2

Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 4 mar 2016, o 22:05
autor: daavid117
Witam!
Tak jak w tytule zastanawiam nad sensem takiej wymiany. Rzecz w tym, że mój 1.5TD jest w całkiem niezłym stanie. Turbosprężarka działa jak oszalała, a rozgrzany silnik goni większość aut w miejskich warunkach (a na autostradzie gnałem licznikowe 170km/h we dwie osoby). Wiem, że 1.5TD można podkręcić i jeśli silnika nie wymienię, to pewnie będę się za to brał. W związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów:
1. Czy z 1.7TD da się w "cywilnych" warunkach wycisnąć więcej niż z 1.5TD? Chodzi o regulację pompy i ewentualną wymianę turbo na większe.
2. Czy taka wymiana ma w ogóle sens jeśli mój silnik jest w świetnym stanie?
3. Czy jakiś inny silnik pasuje na prosty swap za 1.5TD? Chodzi mi tutaj o łapy i ogólnie montaż, bo wiem że w każdym innym jest już elektronika i to się wiąże z pewnymi komplikacjami.

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 15 mar 2016, o 17:08
autor: Corsa 1.5 TDI
Posidam corse 1.5 Tdi ( oczywiscie podkrecona) mam okolo 110km i jak narazie przez 3 lata ani razu nic sie nie stalo, silnik w ogole tego nie odczul oprocz uszczelki pod glowica. Najlepiej zalozyc metalowa, bo zwykle gumowe wytrzymuja max 2 lata( chyba ze nie rozpedzasz sie za czesto do 180-190 km/h). Co do swapa na 1.7 mysle ze szkoda pracy, turbina i pompa sa troche inne z tego co mi wiadomo i pewnie minimalnie wiecej daloby sie osiagnac. Proponuje zalozyc chlodnice powietrza dolotowego( intercooler) jesli nie posiadasz ,i dobrze dostroic pompe.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 16 mar 2016, o 10:12
autor: daavid117
Dzięki za odpowiedź. Sam już jednak doszedłem do wniosku, że to sensu nie ma. Niedługo kupuję ciśnieniomierz i MBC i zobaczymy co wyjdzie. Corsa przeszła ostatnio pełen serwis z wymianą rozrządu, więc jest gotowa do prac. Intercooler jest w planach. Zimą to średnio potrzebne, ale na lato to już mus.

BTW: Nie wiedzieć skąd i dlaczego w 1.5TD mam blok od 1.7D :D. Mechanicy dumali przy wymianie rozrządu, bo jedna część nie pasowała od zestawu dla 1.5TD. Przypasowała ta od 1.7D.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 16 mar 2016, o 15:44
autor: darco16v
daavid117 pisze:Dzięki za odpowiedź. Sam już jednak doszedłem do wniosku, że to sensu nie ma. Niedługo kupuję ciśnieniomierz i MBC i zobaczymy co wyjdzie. Corsa przeszła ostatnio pełen serwis z wymianą rozrządu, więc jest gotowa do prac. Intercooler jest w planach. Zimą to średnio potrzebne, ale na lato to już mus.

BTW: Nie wiedzieć skąd i dlaczego w 1.5TD mam blok od 1.7D :D. Mechanicy dumali przy wymianie rozrządu, bo jedna część nie pasowała od zestawu dla 1.5TD. Przypasowała ta od 1.7D.
Zimą ic się nie sprawdza jak jeździsz normalnie ale jak pogonisz ostro to na kolejnych światłach w dolocie masz tak gorąco ze moc spada sporo. Jak masz zdrowy 1.5TD to nie ma sensu zakładać 1.7TD. Jedynie co to dłuższą skrzynię wsadzić bo F13 to porażka na trasie przy większej mocy.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 16 mar 2016, o 21:21
autor: Corsa 1.5 TDI
Zimą ic się nie sprawdza jak jeździsz normalnie ale jak pogonisz ostro to na kolejnych światłach w dolocie masz tak gorąco ze moc spada sporo.

Moc moca.... Ale za Toba robi sie czarna chmura... W 30 stopniach nawet intercooler nie ochroni przed spadkiem mocy w ,,naszym'' 1.5 ;)

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 17 mar 2016, o 21:01
autor: darco16v
Od czasu jak mam IC z FMIC http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercoo ... x65mm.html
i gnam combo to nic nie zadymi na czarno nawet przy doładowaniu 1,5bara. Kwestia dobrego wyregulowania jak i podania niegorącego powietrza. Gdy miałem silnik dolany to świata za mną nie było widać gdy dawałem w palnik.
Obrazek

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 18 mar 2016, o 09:16
autor: Grzesiek
daavid117 pisze: BTW: Nie wiedzieć skąd i dlaczego w 1.5TD mam blok od 1.7D :D. Mechanicy dumali przy wymianie rozrządu, bo jedna część nie pasowała od zestawu dla 1.5TD. Przypasowała ta od 1.7D.
Jak wymieniałem u siebie kółka i pasek, to faktycznie kupione do 1.5TD, to napinające było inne niż miałem w samochodzie. Z tego co pamiętam , to nawet osłony plastikowe są od 1,7. Raczej nie masz bloku od 1.7, prędzej zunifikowali rolki ,żeby było łatwiej.
Niepodkręcony 1,5TD , to mordęga, jeżeli teraz dobrze się Tobie jeździ, to nie poznasz samochodu jak sobie zwiększysz ciśnienie i podlejesz paliwem :grin: . Poszukaj poradnika krążącego w internecie.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 20 mar 2016, o 22:57
autor: Corsa 1.5 TDI
Hmmm, w combo posiadasz te same isuzu 1.5td??? Turbina, pompa jest dokaldnie taka sama jak w corsach b?

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 21 mar 2016, o 15:26
autor: daavid117
Przecież Combo to Corsa. Z tyłu ma tylko dużą skrzynię zamiast rzędu siedzeń.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 21 mar 2016, o 15:35
autor: Corsa 1.5 TDI
No wlasnie chce sie upewnic. Ja ze swojej corsy jak narazie wyciagnąlem cos takiego: https://www.youtube.com/watch?v=MVqAJkCfzKU Mysle, ze powinno byc okolo 115-120 km i 230-240Nm.

Doradzicie mi jakies rozwiazanie ze sprzeglem? Nie wiecei czy mozna zalozyc jakas wieksza tarcze? Czy w 1.7 nie jest minimalnie wieksze i czy da sie zalozyc do 1.5?

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 21 mar 2016, o 20:22
autor: darco16v
Corsa 1.5 TDI pisze:Hmmm, w combo posiadasz te same isuzu 1.5td??? Turbina, pompa jest dokaldnie taka sama jak w corsach b?
Combo nie wychodziło 1.5. W swoim miałem 1.7 Isuzu wolnossące. Turbina z kolektorem przyszła od 1.5TD + pompa VE R 305

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 22 mar 2016, o 15:37
autor: Grzesiek
Corsa 1.5 TDI pisze:Posidam corse 1.5 Tdi ( oczywiscie podkrecona) mam okolo 110km i jak narazie przez 3 lata ani razu nic sie nie stalo, silnik w ogole tego nie odczul oprocz uszczelki pod glowica. Najlepiej zalozyc metalowa, bo zwykle gumowe wytrzymuja max 2 lata( chyba ze nie rozpedzasz sie za czesto do 180-190 km/h). Co do swapa na 1.7 mysle ze szkoda pracy, turbina i pompa sa troche inne z tego co mi wiadomo i pewnie minimalnie wiecej daloby sie osiagnac. Proponuje zalozyc chlodnice powietrza dolotowego( intercooler) jesli nie posiadasz ,i dobrze dostroic pompe.
Jakie masz ciśnienie doładowania? Ja max. co wydusiłem to 1,2bara. Trochę się dziwie , ze darco ma 1,5bra z tej samej turbiny. podobno te od 1,7TD mogły do 1,7bara.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 22 mar 2016, o 18:04
autor: daavid117
Nie wiem jeszcze. W przyszłym miesiącu zakupię ciśnieniomierz i zaworek. Teraz nadwyrężyłem budżet wymianą rozrządu i innymi pracami :).

Czytałem, ze z turbo od 1.5TD da się spokojnie te 1,5 bara wycisnąć. Może Twoje turbo już nie jest do końca sprawne? Ja jestem dobrej myśli, bo czas do setki mam jak w katalogu, a prędkość maksymalną nawet lekko przeskoczyłem (nie licznikowo, a pomiarem GPS).

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 22 mar 2016, o 21:24
autor: Grzesiek
Pogrzebałem w internecie i... http://www.migweb.co.uk/forums/engines- ... mk3-3.html , widać na zdjęciu , że jest we wnętrzu kolektora ssącego zawór bezpieczeństwa, który nie pozwala uzyskać więcej niż 1.1 bar. Dokładnie taki : http://prilo.snimka.bg/tuning/tc4ee1.495950.20082289 . Tylko , że gość ma silnik 1.7 TD, ciekawe czy w naszych też taki zawór występuje.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 23 mar 2016, o 08:12
autor: daavid117
Trzeba to sprawdzić i w razie czego zaślepić :).

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 23 mar 2016, o 18:14
autor: Grzesiek
daavid117 pisze:Trzeba to sprawdzić i w razie czego zaślepić :).
No to czekamy na fotorelację :grin:

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 23 mar 2016, o 20:17
autor: darco16v
Ten zawór w puszce trzeba zaślepić koniecznie bo nie osiągniemy takiego ciśnienia jak chcemy. Zawó MBC także konieczny. Więcej jak 1,5 bara lepiej nie dmuchać bo zdmuchiwany jest olej z prowadnić zaworowych i silnik szybko szlag trafia. Ktoś na śląsku ma tak zrobione ze dmucha w silnik ok 1,8 bara i uzyskuje moc 150KM z tego silnika ale nie wiem dokładnie jak to tam rozwiązał.

Obrazek

U mnie na zdjęciu widac zaślepioną puszke oraz MBC Properfect.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 24 mar 2016, o 11:30
autor: Grzesiek
U mnie , jeżeli jest, to schowany w środku. A robiłeś coś z wydechem? Ja mam jeszcze oryginalny z katalizatorem, ponoć jego likwidacja już poprawia osiągi. Widzę na filmie który podesłał Corsa 1.5 szybko się wkręca powyżej 3tyś, u mnie niestety nie tak łatwo. Pewnie brakuje ciśnienia i ten katalizator przytyka wydech.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 24 mar 2016, o 14:47
autor: Corsa 1.5 TDI
Grzesiek pisze:U mnie , jeżeli jest, to schowany w środku. A robiłeś coś z wydechem? Ja mam jeszcze oryginalny z katalizatorem, ponoć jego likwidacja już poprawia osiągi. Widzę na filmie który podesłał Corsa 1.5 szybko się wkręca powyżej 3tyś, u mnie niestety nie tak łatwo. Pewnie brakuje ciśnienia i ten katalizator przytyka wydech.

Jesli mowisz o mojej corsie, to posiadam katalizator u siebie. To kwestua regulacji pompy a nie blokowania wydechu... 120km da sie uzyskac z katalizatorem bez problemu. Mysle ze tez bym zrobil 130-140km na tym wydechu i turbinie,kwestia tylko kopcenia przy takiej dawce. A co do cisnienia z turbiny to w 1.5td turbina ducha max 1.2 bara i zawor MBC nie zwiekszy cisnienia, mozna je jedynie zmiejszyc. Zeby uzyskac wieksze cisnienie to raczej musi byc inna trubina( ta z 1.7 ma podobno wieksze).

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 24 mar 2016, o 17:50
autor: Grzesiek
Corsa 1.5 TDI pisze:
Grzesiek pisze:U mnie , jeżeli jest, to schowany w środku. A robiłeś coś z wydechem? Ja mam jeszcze oryginalny z katalizatorem, ponoć jego likwidacja już poprawia osiągi. Widzę na filmie który podesłał Corsa 1.5 szybko się wkręca powyżej 3tyś, u mnie niestety nie tak łatwo. Pewnie brakuje ciśnienia i ten katalizator przytyka wydech.

Jesli mowisz o mojej corsie, to posiadam katalizator u siebie. To kwestua regulacji pompy a nie blokowania wydechu... 120km da sie uzyskac z katalizatorem bez problemu. Mysle ze tez bym zrobil 130-140km na tym wydechu i turbinie,kwestia tylko kopcenia przy takiej dawce. A co do cisnienia z turbiny to w 1.5td turbina ducha max 1.2 bara i zawor MBC nie zwiekszy cisnienia, mozna je jedynie zmiejszyc. Zeby uzyskac wieksze cisnienie to raczej musi byc inna trubina( ta z 1.7 ma podobno wieksze).
A u siebie nic nie robiłeś z tym zaworem? Jakim, patrz na ostatni post Darco.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 24 mar 2016, o 22:01
autor: Corsa 1.5 TDI
A u siebie nic nie robiłeś z tym zaworem? Jakim, patrz na ostatni post Darco.[/quote]


Jesli chodzi o zawor w kolektorze ssacym, to nie mam takiego zaworu.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 24 kwie 2016, o 14:29
autor: Kaszubski
darco16v pisze:Od czasu jak mam IC z FMIC http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercoo ... x65mm.html[/img][/url]
Obyło się bez "modyfikacji" (cięcia) zderzaka, czy trzeba było rzeźbić? :wink:

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 26 kwie 2016, o 20:37
autor: darco16v
Nie musiałem go ciąć. Jedynie tę ori kratke wywaliłem.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 3 paź 2016, o 20:43
autor: Kaszubski
Pozwolę sobie "odkopać" temat :wink:

Mam pytanie, czy koledzy dorzucali wyłącznie turbinę z 1.5, czy może ktoś usiłował wpakować tą z 1.7?
Mam Corsę 1.7D Isuzu (seryjnie, przed ingerencją zwiększenia mocy), pośmigałem rok po dorzuceniu zestawu z Corsy 1.5TD (turbina pompa wtryskowa VE R 305, kolektor, rury dolotowe itd.) i... turbina odmówiła posłuszeństwa.
Zastanawiam się czy ta turbina od 1.7TD, która seryjnie montowana była w Astrach F (w G chyba też były Isuzu), Vectrach A i B będzie pasowała tutaj Plug&Play? Wiem, że kolanka turbiny z 1.5 i 1.7 są różne (chyba dwie szpilki były pod innym kątem), bo kupując swoją turbinę z 1.5 miałem uszkodzone kolanko, na szrocie porównywałem z kolankiem od 1.7 (to od 1.5 cięężko było znaleźć, a od 1.7 było na pęczki na każdym szrocie) i tak jak wspomniałem była różnica, pytanie tylko jak z tą turbiną jeżeli kupiłbym "kompletną" (z kolankiem) czy zamontuje bez dodatkowej rzeźby...

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 4 paź 2016, o 20:10
autor: Grzesiek
Cześć. Zupełnie przypadkowo dostałem od znajomego komplet od silnika 1.7TD, tzn turbina , kolanko i kolektor wydechowy celem zamontowania tego do siebie :grin: Jak czasu wystarczy , to w najbliższa sobotę będę przekładał. Na pewno potrzebujesz kolektor wydechowy, turbina z 1,7 ma cztery szpilki, kolanko przełożysz swoje i inna jest osłona termiczna na kolektorze. Zanim dostałem ten zestaw zakupiłem na allegro taki sam i teraz mam nadmiar :smile: jakby co :wink:

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 3 maja 2017, o 19:54
autor: Decybel
Witam,
Pozwole sobie odkopać trochę temat.
Czy ma ktoś tego pdf z instrukcją jak podkręcić corse 1.5 td :) Narazie mam seria, a chciałbym podkręcić ją na 1.1-1.3 bara :D :evil:

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 4 maja 2017, o 08:56
autor: Grzesiek

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 31 maja 2017, o 20:24
autor: scotty
Pany,
Czy były kolektory ssące bez zaworu? U mnie dochodzi do 1.1bara i koniec. Mechanik ostatnio wymienial uszczelkę pod kolektorem i kazałem mu przy okazji zaślepić zawór. Powiedzial, ze nie było.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 1 cze 2017, o 18:08
autor: Grzesiek
Hej. Czyli musiał rozpołowić kolektor ssący, inaczej nie zobaczy. Z moich poszukiwań wynika , że 1.7 miał, a 1.5 nie. Też miałem max 1,1bara i drążąc temat, co z tym zrobić, w końcu wymieniłem turbinę na tą z 1,7 litra :grin: Wiem , że u mnie nie ma zaworu, bo na początku kiedy testowałem nowe turbo , mogłem ustawić zaworem mbc nawet na 1,4 bara. Ale problem jest złożony, bo nie zawsze niskie ciśnienie które można uzyskać , wynika z wadliwej turbiny. Na moim przykładzie: ustawiłem bezpieczne ciśnienie na 1,3bar , ale ciągle nie byłem zadowolony jak się wkręca powyżej 3,5tyś obrotów. Ewidentnie brakowało paliwa. Na forum VW znalazłem bardzo fajny temat o modyfikacjach tych pomp wtryskowych. Na podstawie opisu zrobiłem u siebie tzw, Gov Moda. Ma to na celu eliminacje zmniejszenia dawki paliwa po przekroczeniu pewnych, wysokich , obrotów. Było troszeczkę lepiej, ale jeszcze nie to co potrzebowałem. Następnym krokiem było podniesienie ciśnienia wewnętrznego pompy wtryskowej ,a co za tym idzie, zmianę dynamicznego kąta wtrysku. I to była modyfikacja która wreszcie przyniosła oczekiwany skutek. Ale... ciśnienie uzyskiwane z turbiny spadło do wartości 1,2 bara, już nawet zrezygnowałem z mbc.
W mojej niewykształconej :crazy: łepetynie powstała pewna teoria dotycząca tych zjawisk, ale chętnie poczytam co inni o tym myślą.

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

: 1 cze 2017, o 19:25
autor: scotty
Przy 1.1 bara mam Batorego za mną, dlatego trochę wstyd jeździć. Z gazem jak z jajkiem...
Turbina i pompa z 1.7 leży, ale pytanie czy to z braku powietrza już tak dymi, czy trzeba nakręcić sie śruba, żeby dobrze skalibrować dawkę do powietrza.

-- 1 cze 2017, o 19:32 --

Jeśli gov mod to usuniecie ringu z pompy to to już zrobione