Strona 1 z 1
Wspomaganie EPS
: 20 lip 2016, o 22:30
autor: darco16v
Chciałbym zapytać czy ktoś zakładał w corsie wspomaganie elektryczne ? Dorwałem taką kolumne z silniczkiem i modułem oraz kablami. Niby podłączenie proste jest ale irytuja mnie dwa cieńkie kabelki wychodzące z modułu idące w wiązkę do komory silnika po stronie kierowcy i jeden w wiązkę kabiny. Do tigry planuje to założyć bo pod maska już tak ciasno ,że chcę pozbyć sie wspomy hydraulicznej i tych wszystkich węży oraz zbiorniczka.
Re: Wspomaganie EPS
: 20 lip 2016, o 23:07
autor: Jaca.
dokup sobie maglownice od wersji z elektrycznym wspomaganiem
dwa kabelki podaj kolory
jeden na bank z impulsatora sygnał ze jedziesz
drugi pewnie do ECU silnika
Re: Wspomaganie EPS
: 20 lip 2016, o 23:17
autor: darco16v
Sprawdze jakie kolory i napiszę. Magiel tez jest jakis inny czy po prostu zwykły od wersji bez wspomagania ?
Re: Wspomaganie EPS
: 20 lip 2016, o 23:48
autor: Jaca.
z tego co wiem to magiel od EPS ma mniej obrotów niż zwykły bez wspomagania
Schemat instalacji elektrycznej EPS
F14 Bezpiecznik, MAXI 50A
F17 Bezpiecznik, 10A
INS Zespół przyrządów, do lampki kontrolnej EPS
K141 Moduł sterujący EPS
M79 Silnik elektryczny (EPS)
P77 Czujnik momentu obrotowego (EPS)
SM Moduł sterujący silnikiem, sygnał prędkości obrotowej
WUE Sygnał pomiaru drogi z P14
X13 Wtyk diagnostyki
X50 Tablica rozdzielcza & zasilanie (EPS), 2-stykowy
X51 Moduł sterujący EPS & silnik elektryczny (EPS) 2-stykowy
żródło
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1258402.html
Re: Wspomaganie EPS
: 21 lip 2016, o 07:33
autor: czerwo
Pamiętaj, że potrzebujesz również wspornik pod kolumnę kierowniczą i obudowę kolumny przy stacyjce z wersji z EPS
Re: Wspomaganie EPS
: 21 lip 2016, o 08:22
autor: wolga85
W sumie są cztery cienkie kabelki. Sygnał prędkości pojazdu (nie obrotowej silnika) ,sygnał czy jest ładowanie , na kontrolkę do zegarów i do diagnostyki do złącza diagnostycznego OBD.
Re: Wspomaganie EPS
: 21 lip 2016, o 15:01
autor: Kwach
5, kontrolka eps w licznikach od 96, zasilanie po wł. zapłonu 17-stego bezpiecznika, impulsator prędkościomierza(elektroniczny prędkościomierz od 95-6), obrotomierz(schematy podają tylko pod motronic-ki ale nadaje się również do reszty), i diagnostyka, do przeróbki dochodzi też zamiana immobiliser-a z oczkiem ku przodowi bo stacyjka jest pod ukosem.
Re: Wspomaganie EPS
: 21 lip 2016, o 22:52
autor: darco16v
Super dzięki koledzy za bardzo wyczerpujace odpowiedzi
Uzyskałem wszystko co potrzebowałem
Magiel od wresji electric tęz już nabyty
Immo nie mam bo w komorze siedzi 2.0T na potężnych sterydach i sterownik od LET nie miał immo