Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

ze sruba prawda, znalazłem fotki, na których jest jak mowisz.
Przejrzałem zdjecia wachaczy w necie i szczerze mowiac nie wiem,w którą stronę sa wkładane tuleje. raczej tak jak napisałem, ale nie wiem ile w tym moze byc autosugestii
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

Tyle mam miejsca. z drugiej strony bedzie ok 10mm, tutaj pewnie z 5mm. Raz, że blacha/podkladka nie wejdzie, dwa, że te drążki reacyjne maja zbyt krótka część gwintowana, ktora wchodzi w tuleje poliuretanowa/stara gumową. Wychodzi na to, że drążki reakcyjne przedliftowe powinny byc inne.
Pytanie jest czy drążki przed i poliftowe sa takie same i czy jesli sie roznia to czym? Mnie wychodzi, że nawet nie maga być takie same bo te tuleje sa różnej dlugosci(wymiar wzdluz otworu w tulei).
Załączniki
Tuleja drążka reakcyjnego prawa
Tuleja drążka reakcyjnego prawa
IMAG1622.jpg (949.22 KiB) Przejrzano 9423 razy
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2071
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

Są inne, tuleje w poliftach są "krótsze".
Tak miałem w czarnej, ale zmieniłem na zawias z białej.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

to drazki same podejda czy jeszcze wachacze powinien miec i sworznie? podejrzewam, że skończy sie na przeróbce drązków
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2071
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

Chyba przeróbka drążków lepiej.
Bo same drążki nie sa zamienne, otwory są inaczej.
Bo wahacz tez inny jest, pamietasz, jak ja drążyłem temat?
Dlatego zdecydowałem sie przełozyć zawias z białej.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

Pamietam, pamiętam. no to nie ma po co jechać na złom w takim razie.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 808
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Wydra9 »

ja ma w c20ne polift oryginalne gumy i na stabie i na drazku. warto?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

jak wrzucilem tuleje wachaczy to roznicy nie widzialem, jak ogarne drazki teraz to zobaczymy co bedzie.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

Jaca. pisze:smar sylikonowy i poszedł, wielkiej filozofii nie ma
nic nie tnij lepiej działają nie pocięte
Jaca a wkladales takie poliftowe tuleje drązka? wkladalem gumy oryginalne w wachacze i to byla meczarnia niezla

Raf , Ty juz wlożyłeś?
Wydaje mi sie ze ta tuleje poliftowa jest w calosci bo caly ten uchwyt drążka jest skladany z 3 czesci i oni sobie chyba wymyslili rozlozenie tego. tak mi sie wydaje patrzac na te uchwyty, ze tam jest tuleja pierscien i ten zgrzewany z 2 blach uchwyt w ksztalcie "C" powiedzmy. pierscien jest w srodku pomiedzy tymi 2 pozostalymi elementami.
Zaczne to pewnie rozwiercac i jak nie wyjdzie z tulejami przedliftowymi to zamowie polifty
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

Nie włożyłem, temat tych przednich tulei poliftowych jak na razie odłożyłem, aktualnie dalej jeżdżą w aucie, a bawiłem się przedliftowymi. Jak wczesniej pisałeś są zbyt grube by upchnąć je do polifta (brakuje własnie te kilka mm nagwintowanej części) moje rozwiązanie? przetoczę te żółte poli, przednią część tulei skrócę o 2mm a tylną o 3mm i oczywiście tą metalową wewnętrzną o jakieś 2-3mm wyjdzie przy montażu, dzięki temu zyskam kilka milimetrów i nakrętka powinna złapać gwint całą swoją długością.
Porszak pisze: Wydaje mi sie ze ta tuleje poliftowa jest w calosci bo caly ten uchwyt drążka jest skladany z 3 czesci i oni sobie chyba wymyslili rozlozenie tego. tak mi sie wydaje patrzac na te uchwyty, ze tam jest tuleja pierscien i ten zgrzewany z 2 blach uchwyt w ksztalcie "C" powiedzmy. pierscien jest w srodku pomiedzy tymi 2 pozostalymi elementami.
To raczej dobrze ci się wydaje, myślę że w tej tulei nie ma co grzebać bo lepiej na pewno nie będzie, nie po to producent to udoskonalał by znów pchać tam zwykłą tuleję, no chyba że jest na wykończeniu to wtedy warto tam zajrzeć i poeksperymentować.
Chyba nagram jakieś wideo z tego tematu by to lepiej zobrazować.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

a te przetoczone elementy wlozysz w uchwyt przed czy poliftowy?
ja te swoje uchwyty poliftowe rozwierce chyba pod przedliftowe tuleje. te uchwyty sa troche krotsze. i troche moze podtocze tuleje tak jak to mowisz i powinno wejsc
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

Porszak pisze:a te przetoczone elementy wlozysz w uchwyt przed czy poliftowy?
Uchwyt masz namyśli ten pręt który łączy się z wahaczem?
Mam polift, na ten pręt chcę nałożyć całe te mocowanie z przedlifta wtraz z przetoczoną tuleją
Porszak pisze:a te przetoczone elementy wlozysz w uchwyt przed czy poliftowy?
ja te swoje uchwyty poliftowe rozwierce chyba pod przedliftowe tuleje. te uchwyty sa troche krotsze. i troche moze podtocze tuleje tak jak to mowisz i powinno wejsc
Jak coś już będziesz działał i ci to wyjdzie to zrób tam parę fotek chętnie zerkne okiem
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

uchwyt-mam na myśli element w kształcie "C" przykrecany od dołu do pasa przedniego.

jak ten wspomniany wyzej uchwyt bedziesz chcial przesunac w tyl to sprawdz ile bedziesz musial rozciagnac otwory(zrobić z nich fasole) mocujace w uchwycie

ok, jak zaczne cos robic to pokaze. pewnie przyszły tydzień
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

tak wygladaja tuleje wewnatrz. troche bardziej zamotana ta konstrukcja niz mogłoby sie wydawac.
najpierw spróbuje zrobic metalowa tuleje w te uchwyty, wcisnac obspawac i wciskac tuleje z przedlifta tez lekko dostosowaną
Załączniki
IMG_20170612_183217222222222222222.jpg
IMG_20170612_183217222222222222222.jpg (1.83 MiB) Przejrzano 9371 razy
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

Wow! no to rzeczywiście ciekawa budowa, no ale co się dziwić skoro ta tuleja musi być że tak powiem elastyczna, gdy pracuje nam zawieszenie góra-dół czy mam rację czy się mylę?
Ja jeszcze nie wznawiałem tego tematu ale czas chyba zacząć.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

mysle, ze to ma wplyw na trwalosc, z wierzchu wydawalo sie ze juz sie bedzie za chwile konczyc, a jelsi ona jest tak zrobiona to do konczenia sie daleko, a do pukania jakiegoś to nie wiem. chyba rok po degradacji auta przez ruda LOL
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

Tuleje wspawane, zostało to zamontować i zrobic geometrie, zobaczymy jak wyjdzie. poliuretan troche przerobiłem, ale minimalnie tylko, zobaczymy jak to sie w praktyce sprawdzi
Załączniki
Uchwyty ze wspawanymi tulejami
Uchwyty ze wspawanymi tulejami
IMAG1888.jpg (1.67 MiB) Przejrzano 9215 razy
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

wszystko poskładane, geometria zrobiona, auto smiga. mozna to w ten sposob ogarniać. tuleje z przedlifta, lekko zmodzone w uchwyty z polifta, do tego wspawane stalowe tuleje. wtedy jest gruby kawał poli, który może pracować, a nie jak w przypadku zamienników do polifta cieniutkie kawałeczek.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”