Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
sprajcik
Bez listowiec ;-)
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2016, o 18:47
Imię: Patryk
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: sprajcik »

Witam wszystkich. Jest to moj pierwszy post na forum.
Mam pewien problem, otóż kupiłem zestaw tuleji poliuretanowych firmy strongflex (czerwone) do mojej corsy. Tuleje drazka rekajcyjnego chcialbym wymienic sam i tutaj moje pytanie, tuleje gumowe jak sie szuka w internecie sa rozciete z boku wiec na logike wystarczy je zalozyc, te co dostalem sa cale( nie maja rozciecia zadnego) i tutaj moje pytanie czy nalezy je rozciac i nalozyc czy nasunac przez caly drazek?

Przepraszam za bledy, post pisany z telefonu.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2072
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

Daj zdjęcie, bo tuleje drążka reakcyjnego a te do mocowania stabilizatora, to całkiem inna bajka, co kupiłeś?
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: darco16v »

Jeśli nie rozcięte to kolega pewnie kupił te co przychodzą w te motyle pod przednią belkę. Jendak zawsze wolę kupować cały motyl z wcisniętą gumą. Najlepiej j.w. czyli wstawisz nam zdjęcie części
sprajcik
Bez listowiec ;-)
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2016, o 18:47
Imię: Patryk
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: sprajcik »

Nie wiem czy to tuleją nazwać można, producent ma tak to nazwane na stronie. Załączam jeszcze link do przedmiotu na ich stronie:
http://www.strongflex.eu/pl/opel-vauxha ... 09472.html
Załączniki
tuleja.jpg
tuleja.jpg (168.83 KiB) Przejrzano 7458 razy
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: darco16v »

Naciąć i gotowe choć ja takie kupowałem także czerwone i miały rozcięcie już.
Za ten post autor darco16v otrzymał podziękowanie:
sprajcik (5 wrz 2016, o 11:37)
Ocena: 100%
sprajcik
Bez listowiec ;-)
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2016, o 18:47
Imię: Patryk
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: sprajcik »

Dzieki, poczekam jeszcze na inna opinie i zakladam :)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

nic innego nie wymyslisz, rozcinaj
tylko te poli trzeba posmarowac, a smar sie wypłukuje z czasem i moga sie pojawic dziwne odglosy, takze wtedy sprawdz czy smar jest w poli :grin: , chyba ze to dotyczy twardych, ktore ja mam, ale nie sadze.
te poli to tak dla dobrego samopoczucia, one akurat duzo nie zmienia w zachowaniu auta.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Jaca.
Nowy
Posty: 170
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
Model auta: Corsa A
Silnik: 20XE
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Jaca. »

co prawda mój pacjent to Corsa A lecz zasada montażu taka sama

to co pokazałeś na zdjęciu montowane jest na drążek reakcyjny później obejmami do stabilizatora
odkręć nakrętkę drążka reakcyjnego od pasa przedniego dolnego,
odkręć drążek reakcyjny od wahacza
wyciągnij drążek z tulei jeśli masz komplet wymień też ta którą zobaczysz
spray lub smar sylikonowy (powinni dodać do zestawu)
smaruj nim drążek i zakładaj bez rozcinania od strony gwintu
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

.... i jedz na zbieznosc po montazu. rozcinajac i zwyczajnie zakladajac ruszy tylko stabilizator. a rozciecie w niczym przeszkadzac nie bedzie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Jaca.
Nowy
Posty: 170
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
Model auta: Corsa A
Silnik: 20XE
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Jaca. »

Porszak

przecież i tak będzie rozbierać cale zawieszenie ;)
sprajcik pisze: otóż kupiłem zestaw tuleji
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

teraz tak, masz racje, ja sobie ubzduralem ze tylko na staba zaklada. ale jak mu sie smar wyplucze z tych poli na stabie to latwiej i tak je smarowac jak masz przeciete i zajmuje to 30min lub mniej.
jak ma warunki i robi sam to moze sobie wybrac opcje:)
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

A jak się ma sprawa z tą przednią tuleją? jak się za to zabrać?
Byłem z tym u jednego mechaniora, mówił że by wymienił ale trzeba się z tym pobawić, a przy oglądaniu tego zadał mi pytanie typu: Uważasz że to będzie lepsze? nie wiem już co robić, ktoś wymieniał te gumy w poliftach?
Obrazek
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2072
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

Wymieniałem ale na poliuretan.
Normalnej w warunkach domowych nie udało mi sie wcisnąć bez popsucia.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

to jest chyba zawulkanizowane, pytanie jak bedzie trzymal sie poli? sam sie za to bralem bo milo sie dac, ale sie prosto nie dało i zostalo po staremu.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

ja37 pisze:Wymieniałem ale na poliuretan.
Normalnej w warunkach domowych nie udało mi sie wcisnąć bez popsucia.
Też własnie chcę wymienić na poliuretan, ale z którego roku masz corsę? poliftiwe wymieniałeś czy przed?
Przedliftowe z tego co widzę to jakoś lepiej to wygląda.
Porszak pisze:to jest chyba zawulkanizowane, pytanie jak bedzie trzymal sie poli? sam sie za to bralem bo milo sie dac, ale sie prosto nie dało i zostalo po staremu.
Własnie, mam pewne obawy czy to będzie poprawnie funkcjonowało.
Również złożyłem po staremu jak na razie.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Jaca.
Nowy
Posty: 170
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
Model auta: Corsa A
Silnik: 20XE
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Jaca. »

tuleje PU wciskasz
mniej więcej w połowie wciskania PU wciskasz metalowa tuleje
później wciskasz całość

możesz kupić sobie śrubę z nakrętka tej samej średnicy której masz gwint na drążku reakcyjnym oraz użyć fabrycznych podkładek do wciśnięcia tulei PU
do PU polecam smar sylikonowy nawet w spray z marketu ;)

Porszak pisze:to jest chyba zawulkanizowane, pytanie jak bedzie trzymal sie poli? sam sie za to bralem bo milo sie dac, ale sie prosto nie dało i zostalo po staremu.
zawulkanizowane
wycinasz brzeszczotem, babrania sporo ale załatwia temat


będzie się trzymać przecież od tego są te wielkie podkładki
po za tym uwierz mi ze ciężko ruszyć te PU później z tego mocowania jak już zaciśniesz na dobre
metalowa tuleja działa lekko rozprężnie coś jak w dyblach do betonu ;)

mam cały przód na PU od 8 lat i nic się z nim nie dzieje
co prawda Corsa A ale zawieszenie wiele się nie różni od Corsy B
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2072
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

Ja mam przedlift, tuleje już jeżdżą ze mną z 5 lat i jest sztywno.
W wahaczach też mam poliuretan, fabryczne gumy są za miękkie.
A co za różnica przedlift, czy po?
Zdaje się róznią się tylko wahaczami, zwrotnicami i sworzniami.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

Ja sie za to bralem 2 lata temu, nie pamietam juz dokladnie jak to wygladalo, ale przekonanie mialem/mam ze przy poliuretanie(nie wiem czy nie byla 2 czesciowa ta tuleja), nie bedzie to dzialalo jak trzeba. podkladke mialem tylko z jednej strony.
moze w tym tyg sie wezme za to jeszcze raz.
ja mam poli m-tech, kupione jeszcze od markosa i to jest praktycznie plastik i z wachaczy je wywalam bo jest jak na uniballach prawie.mam caly komplet, a zaloze tylko te tuleje na drazek reakcyjny i stab. przod tyl do wziecia jak ktos chce-w dorbej cenie.
Grzesiek, te uchwyty drazkow reakcyjnych pod pasem przednim sa inne w przed i polifcie. kupilem na zlomie przedlifty, ktore mialy byc latwiejsze w wymienie na poli, ale jak wspomnialem odpucilem.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2072
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

No to szefie szukaj podkładki, mają być 2 sztuki na drążek.

A poli naprawdę łatwo wchodzi, nie ma się czego bać.
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

Ja nabyłem zestaw StrongFlexa wraz z dwiema dużymi podkładkami w komplecie.
Obrazek
Po lewej mamy przedlifty po prawej polifty
Obrazek
Gównie rozchodzi się o te ranty trzymające całość, jak widać w lewych jest to bardziej masywniejsze i pewnie bezpieczniejsze.
Obrazek
Jeszcze z montażem może być kłopot, nie wiem czy je wciskać na chama czy można je rozciąć jak przedliftowe?
A mechanik powiedział że te tuleje trzeba podgrzać w gorącej wodzie, zrobią się plastyczne i dopiero je wciskać. czy to tak można? :grin:
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Jaca.
Nowy
Posty: 170
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
Model auta: Corsa A
Silnik: 20XE
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Jaca. »

smar sylikonowy i poszedł, wielkiej filozofii nie ma
nic nie tnij lepiej działają nie pocięte

podgrzać to może sobie parowki we wrzątku ;)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

ten temat jest dosc swiezy to jeszcze tu zapytam:
Pany, tuleja ma wachacza z przodu ma jedna warge gubsza, druga ciensza, ktos kojarzy jak to z fabryki wychodzilo? wrzucam z powrotem ori tuleje i nie jestem pewny.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

Warga grubsza z przodu, warga cieńsza z tyłu jeśli o to chodzi
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

tak o to chodzi, choc jak dzis doszedlem po swoich znakach to wlasnie wychodzi ze odwrotnie :sad:
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2072
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

Nie mam na razie jak wjechać na kanał - stoi koparka.......
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

Rozbierałem to niedawno i tak było, raczej przy ostrym hamowaniu idzie większy nacisk niż przy ostrym przyspieszaniu i pewnie dla tego z jednej strony jest grubiej.
https://imged.pl/opel-corsa-b-drazek-st ... 03792.html
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2072
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

Pany, tu chodzi o wahacz, nie reakcyjny.
Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 249
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: Saab B204 Turbo
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: raf02 »

Aha, myślałem że o to chodziło bo wiem że tu była różnica, bo na wahaczu poprzecznym nie widziałem różnicy i z obu stron wydawało mi się takiej samej grubości.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: Porszak »

spojrzalem w epc online jak idzie sruba w wachacz. leb idzie od tylu wiec grubsza warge tez bo po jej stronie w tulei otwor na srube jest stozkowy. stozkowy pewnie po to by latwiej trafic sruba.
jutro jeszcze raz przymierze poliuretany drazkow i zobacze co tam nie dziala.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2072
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego

Post autor: ja37 »

No to epc online kłamie.
To moja trzecia CB i w każdej łeb był od przodu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”