Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 sie 2016, o 18:47
- Imię: Patryk
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Witam wszystkich. Jest to moj pierwszy post na forum.
Mam pewien problem, otóż kupiłem zestaw tuleji poliuretanowych firmy strongflex (czerwone) do mojej corsy. Tuleje drazka rekajcyjnego chcialbym wymienic sam i tutaj moje pytanie, tuleje gumowe jak sie szuka w internecie sa rozciete z boku wiec na logike wystarczy je zalozyc, te co dostalem sa cale( nie maja rozciecia zadnego) i tutaj moje pytanie czy nalezy je rozciac i nalozyc czy nasunac przez caly drazek?
Przepraszam za bledy, post pisany z telefonu.
Mam pewien problem, otóż kupiłem zestaw tuleji poliuretanowych firmy strongflex (czerwone) do mojej corsy. Tuleje drazka rekajcyjnego chcialbym wymienic sam i tutaj moje pytanie, tuleje gumowe jak sie szuka w internecie sa rozciete z boku wiec na logike wystarczy je zalozyc, te co dostalem sa cale( nie maja rozciecia zadnego) i tutaj moje pytanie czy nalezy je rozciac i nalozyc czy nasunac przez caly drazek?
Przepraszam za bledy, post pisany z telefonu.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2072
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Daj zdjęcie, bo tuleje drążka reakcyjnego a te do mocowania stabilizatora, to całkiem inna bajka, co kupiłeś?
-
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
- Imię: Darek
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Jeśli nie rozcięte to kolega pewnie kupił te co przychodzą w te motyle pod przednią belkę. Jendak zawsze wolę kupować cały motyl z wcisniętą gumą. Najlepiej j.w. czyli wstawisz nam zdjęcie części
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 sie 2016, o 18:47
- Imię: Patryk
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Nie wiem czy to tuleją nazwać można, producent ma tak to nazwane na stronie. Załączam jeszcze link do przedmiotu na ich stronie:
http://www.strongflex.eu/pl/opel-vauxha ... 09472.html
http://www.strongflex.eu/pl/opel-vauxha ... 09472.html
- Załączniki
-
- tuleja.jpg (168.83 KiB) Przejrzano 7458 razy
-
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
- Imię: Darek
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Naciąć i gotowe choć ja takie kupowałem także czerwone i miały rozcięcie już.
- Ocena: 100%
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
nic innego nie wymyslisz, rozcinaj
tylko te poli trzeba posmarowac, a smar sie wypłukuje z czasem i moga sie pojawic dziwne odglosy, takze wtedy sprawdz czy smar jest w poli , chyba ze to dotyczy twardych, ktore ja mam, ale nie sadze.
te poli to tak dla dobrego samopoczucia, one akurat duzo nie zmienia w zachowaniu auta.
tylko te poli trzeba posmarowac, a smar sie wypłukuje z czasem i moga sie pojawic dziwne odglosy, takze wtedy sprawdz czy smar jest w poli , chyba ze to dotyczy twardych, ktore ja mam, ale nie sadze.
te poli to tak dla dobrego samopoczucia, one akurat duzo nie zmienia w zachowaniu auta.
-
- Nowy
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
- Model auta: Corsa A
- Silnik: 20XE
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
co prawda mój pacjent to Corsa A lecz zasada montażu taka sama
to co pokazałeś na zdjęciu montowane jest na drążek reakcyjny później obejmami do stabilizatora
odkręć nakrętkę drążka reakcyjnego od pasa przedniego dolnego,
odkręć drążek reakcyjny od wahacza
wyciągnij drążek z tulei jeśli masz komplet wymień też ta którą zobaczysz
spray lub smar sylikonowy (powinni dodać do zestawu)
smaruj nim drążek i zakładaj bez rozcinania od strony gwintu
to co pokazałeś na zdjęciu montowane jest na drążek reakcyjny później obejmami do stabilizatora
odkręć nakrętkę drążka reakcyjnego od pasa przedniego dolnego,
odkręć drążek reakcyjny od wahacza
wyciągnij drążek z tulei jeśli masz komplet wymień też ta którą zobaczysz
spray lub smar sylikonowy (powinni dodać do zestawu)
smaruj nim drążek i zakładaj bez rozcinania od strony gwintu
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
.... i jedz na zbieznosc po montazu. rozcinajac i zwyczajnie zakladajac ruszy tylko stabilizator. a rozciecie w niczym przeszkadzac nie bedzie
-
- Nowy
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
- Model auta: Corsa A
- Silnik: 20XE
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Porszak
przecież i tak będzie rozbierać cale zawieszenie
przecież i tak będzie rozbierać cale zawieszenie
sprajcik pisze: otóż kupiłem zestaw tuleji
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
teraz tak, masz racje, ja sobie ubzduralem ze tylko na staba zaklada. ale jak mu sie smar wyplucze z tych poli na stabie to latwiej i tak je smarowac jak masz przeciete i zajmuje to 30min lub mniej.
jak ma warunki i robi sam to moze sobie wybrac opcje:)
jak ma warunki i robi sam to moze sobie wybrac opcje:)
- raf02
- Nowy
- Posty: 249
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
A jak się ma sprawa z tą przednią tuleją? jak się za to zabrać?
Byłem z tym u jednego mechaniora, mówił że by wymienił ale trzeba się z tym pobawić, a przy oglądaniu tego zadał mi pytanie typu: Uważasz że to będzie lepsze? nie wiem już co robić, ktoś wymieniał te gumy w poliftach?
Byłem z tym u jednego mechaniora, mówił że by wymienił ale trzeba się z tym pobawić, a przy oglądaniu tego zadał mi pytanie typu: Uważasz że to będzie lepsze? nie wiem już co robić, ktoś wymieniał te gumy w poliftach?
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- ja37
- Support Team
- Posty: 2072
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Wymieniałem ale na poliuretan.
Normalnej w warunkach domowych nie udało mi sie wcisnąć bez popsucia.
Normalnej w warunkach domowych nie udało mi sie wcisnąć bez popsucia.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
to jest chyba zawulkanizowane, pytanie jak bedzie trzymal sie poli? sam sie za to bralem bo milo sie dac, ale sie prosto nie dało i zostalo po staremu.
- raf02
- Nowy
- Posty: 249
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Też własnie chcę wymienić na poliuretan, ale z którego roku masz corsę? poliftiwe wymieniałeś czy przed?ja37 pisze:Wymieniałem ale na poliuretan.
Normalnej w warunkach domowych nie udało mi sie wcisnąć bez popsucia.
Przedliftowe z tego co widzę to jakoś lepiej to wygląda.
Własnie, mam pewne obawy czy to będzie poprawnie funkcjonowało.Porszak pisze:to jest chyba zawulkanizowane, pytanie jak bedzie trzymal sie poli? sam sie za to bralem bo milo sie dac, ale sie prosto nie dało i zostalo po staremu.
Również złożyłem po staremu jak na razie.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
-
- Nowy
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
- Model auta: Corsa A
- Silnik: 20XE
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
tuleje PU wciskasz
mniej więcej w połowie wciskania PU wciskasz metalowa tuleje
później wciskasz całość
możesz kupić sobie śrubę z nakrętka tej samej średnicy której masz gwint na drążku reakcyjnym oraz użyć fabrycznych podkładek do wciśnięcia tulei PU
do PU polecam smar sylikonowy nawet w spray z marketu
wycinasz brzeszczotem, babrania sporo ale załatwia temat
będzie się trzymać przecież od tego są te wielkie podkładki
po za tym uwierz mi ze ciężko ruszyć te PU później z tego mocowania jak już zaciśniesz na dobre
metalowa tuleja działa lekko rozprężnie coś jak w dyblach do betonu
mam cały przód na PU od 8 lat i nic się z nim nie dzieje
co prawda Corsa A ale zawieszenie wiele się nie różni od Corsy B
mniej więcej w połowie wciskania PU wciskasz metalowa tuleje
później wciskasz całość
możesz kupić sobie śrubę z nakrętka tej samej średnicy której masz gwint na drążku reakcyjnym oraz użyć fabrycznych podkładek do wciśnięcia tulei PU
do PU polecam smar sylikonowy nawet w spray z marketu
zawulkanizowanePorszak pisze:to jest chyba zawulkanizowane, pytanie jak bedzie trzymal sie poli? sam sie za to bralem bo milo sie dac, ale sie prosto nie dało i zostalo po staremu.
wycinasz brzeszczotem, babrania sporo ale załatwia temat
będzie się trzymać przecież od tego są te wielkie podkładki
po za tym uwierz mi ze ciężko ruszyć te PU później z tego mocowania jak już zaciśniesz na dobre
metalowa tuleja działa lekko rozprężnie coś jak w dyblach do betonu
mam cały przód na PU od 8 lat i nic się z nim nie dzieje
co prawda Corsa A ale zawieszenie wiele się nie różni od Corsy B
- ja37
- Support Team
- Posty: 2072
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Ja mam przedlift, tuleje już jeżdżą ze mną z 5 lat i jest sztywno.
W wahaczach też mam poliuretan, fabryczne gumy są za miękkie.
A co za różnica przedlift, czy po?
Zdaje się róznią się tylko wahaczami, zwrotnicami i sworzniami.
W wahaczach też mam poliuretan, fabryczne gumy są za miękkie.
A co za różnica przedlift, czy po?
Zdaje się róznią się tylko wahaczami, zwrotnicami i sworzniami.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Ja sie za to bralem 2 lata temu, nie pamietam juz dokladnie jak to wygladalo, ale przekonanie mialem/mam ze przy poliuretanie(nie wiem czy nie byla 2 czesciowa ta tuleja), nie bedzie to dzialalo jak trzeba. podkladke mialem tylko z jednej strony.
moze w tym tyg sie wezme za to jeszcze raz.
ja mam poli m-tech, kupione jeszcze od markosa i to jest praktycznie plastik i z wachaczy je wywalam bo jest jak na uniballach prawie.mam caly komplet, a zaloze tylko te tuleje na drazek reakcyjny i stab. przod tyl do wziecia jak ktos chce-w dorbej cenie.
Grzesiek, te uchwyty drazkow reakcyjnych pod pasem przednim sa inne w przed i polifcie. kupilem na zlomie przedlifty, ktore mialy byc latwiejsze w wymienie na poli, ale jak wspomnialem odpucilem.
moze w tym tyg sie wezme za to jeszcze raz.
ja mam poli m-tech, kupione jeszcze od markosa i to jest praktycznie plastik i z wachaczy je wywalam bo jest jak na uniballach prawie.mam caly komplet, a zaloze tylko te tuleje na drazek reakcyjny i stab. przod tyl do wziecia jak ktos chce-w dorbej cenie.
Grzesiek, te uchwyty drazkow reakcyjnych pod pasem przednim sa inne w przed i polifcie. kupilem na zlomie przedlifty, ktore mialy byc latwiejsze w wymienie na poli, ale jak wspomnialem odpucilem.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2072
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
No to szefie szukaj podkładki, mają być 2 sztuki na drążek.
A poli naprawdę łatwo wchodzi, nie ma się czego bać.
A poli naprawdę łatwo wchodzi, nie ma się czego bać.
- raf02
- Nowy
- Posty: 249
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Ja nabyłem zestaw StrongFlexa wraz z dwiema dużymi podkładkami w komplecie.
Po lewej mamy przedlifty po prawej polifty
Gównie rozchodzi się o te ranty trzymające całość, jak widać w lewych jest to bardziej masywniejsze i pewnie bezpieczniejsze.
Jeszcze z montażem może być kłopot, nie wiem czy je wciskać na chama czy można je rozciąć jak przedliftowe?
A mechanik powiedział że te tuleje trzeba podgrzać w gorącej wodzie, zrobią się plastyczne i dopiero je wciskać. czy to tak można?
Po lewej mamy przedlifty po prawej polifty
Gównie rozchodzi się o te ranty trzymające całość, jak widać w lewych jest to bardziej masywniejsze i pewnie bezpieczniejsze.
Jeszcze z montażem może być kłopot, nie wiem czy je wciskać na chama czy można je rozciąć jak przedliftowe?
A mechanik powiedział że te tuleje trzeba podgrzać w gorącej wodzie, zrobią się plastyczne i dopiero je wciskać. czy to tak można?
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
-
- Nowy
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
- Model auta: Corsa A
- Silnik: 20XE
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
smar sylikonowy i poszedł, wielkiej filozofii nie ma
nic nie tnij lepiej działają nie pocięte
podgrzać to może sobie parowki we wrzątku
nic nie tnij lepiej działają nie pocięte
podgrzać to może sobie parowki we wrzątku
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
ten temat jest dosc swiezy to jeszcze tu zapytam:
Pany, tuleja ma wachacza z przodu ma jedna warge gubsza, druga ciensza, ktos kojarzy jak to z fabryki wychodzilo? wrzucam z powrotem ori tuleje i nie jestem pewny.
Pany, tuleja ma wachacza z przodu ma jedna warge gubsza, druga ciensza, ktos kojarzy jak to z fabryki wychodzilo? wrzucam z powrotem ori tuleje i nie jestem pewny.
- raf02
- Nowy
- Posty: 249
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Warga grubsza z przodu, warga cieńsza z tyłu jeśli o to chodzi
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
tak o to chodzi, choc jak dzis doszedlem po swoich znakach to wlasnie wychodzi ze odwrotnie
- raf02
- Nowy
- Posty: 249
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Rozbierałem to niedawno i tak było, raczej przy ostrym hamowaniu idzie większy nacisk niż przy ostrym przyspieszaniu i pewnie dla tego z jednej strony jest grubiej.
https://imged.pl/opel-corsa-b-drazek-st ... 03792.html
https://imged.pl/opel-corsa-b-drazek-st ... 03792.html
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- raf02
- Nowy
- Posty: 249
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Aha, myślałem że o to chodziło bo wiem że tu była różnica, bo na wahaczu poprzecznym nie widziałem różnicy i z obu stron wydawało mi się takiej samej grubości.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
spojrzalem w epc online jak idzie sruba w wachacz. leb idzie od tylu wiec grubsza warge tez bo po jej stronie w tulei otwor na srube jest stozkowy. stozkowy pewnie po to by latwiej trafic sruba.
jutro jeszcze raz przymierze poliuretany drazkow i zobacze co tam nie dziala.
jutro jeszcze raz przymierze poliuretany drazkow i zobacze co tam nie dziala.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2072
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
No to epc online kłamie.
To moja trzecia CB i w każdej łeb był od przodu.
To moja trzecia CB i w każdej łeb był od przodu.