Strona 1 z 1

Zawór nagrzewnicy.

: 14 paź 2017, o 21:19
autor: Grzesiek
Witam.
W mojej Corsie 1.5 TD posiadam klimatyzację. Jakoś nigdy się nie interesowałem zaworem na wężu do nagrzewnicy, takim podciśnieniowym , przelotowym, ale ostatnio myślałem o tym jakby tu zrobić , żeby podnosiły się obroty silnika po włączeniu klimatyzacji. Grzebiąc w internecie , dowiedziałem się , że w Vectrze B z silnikiem Isuzu ,na pompie wtryskowej jest dodatkowy siłownik, sterowany podciśnieniem, który podnosi obroty biegu jałowego , jak włączy się klimatyzację. Zamierzam taki element założyć u siebie i z tego powodu zainteresowałem się elektrycznym zaworem, przymocowanym koło zbiorniczka płynu hamulcowego, który steruje przepływem podciśnienia do zaworu nagrzewnicy. Prawdopodobnie ,sadząc po innych modelach opli, jest on uruchamiany w momencie , kiedy pokrętło nagrzewnicy jest ustawione w pozycji min. i włączy się klimatyzację. Zmierzyłem napięcie dochodzące do tego zaworu i jest ono cały czas jak pracuje silnik ,bez względu na położenie pokrętła od ogrzewania i włączonej klimatyzacji. Wyszło też ,że ten element nie działa, cewka ma zero oporności.
I teraz pytanie do posiadaczy klimatyzacji, bez względu na silnik, jak zachowuje się u Was ,zawór nagrzewnicy?

Re: Zawór nagrzewnicy.

: 16 paź 2017, o 09:45
autor: jacek.wilczek
w Standardzie obroty są podbijane za pomocą jednego z zaworów na wężach klimatyzacji, patrz na załączony schemat

--
Jacek

Re: Zawór nagrzewnicy.

: 16 paź 2017, o 17:18
autor: Grzesiek
Tak widziałem to na schemacie, choć możliwe , że dotyczy silników benzynowych , ale połączanie elektryczne mogę wykorzystać też w moim przypadku, tylko sam mechanizm wykonawczy na pewno będzie inny.
Dzisiaj znalazłem za przełącznikiem zimno-ciepło mirkowłącznik , który przerywa płynący przez niego prąd , kiedy położenie jest bliskie minimum. Jest on sprawny , ale w dalszym ciągu mam stałe napięcie na przewodach idących do elektrozaworu który steruje zaworem nagrzewnicy. Najpierw myślałem , że włączenie klimatyzacji powoduje zamknięcie obiegu w nagrzewnicy , ale patrząc na schemat Vectry B, gdzie jest taki mikrowłącznik jak u mnie , to wychodzi na to , że obieg wyłącza się tylko jak ustawienie pokrętła regulacji temp. jest na minimum.
Podsumowując , mam uszkodzone sterowanie zaworem nagrzewnicy w tym elektrozawór i zawór nagrzewnicy , ale jak to naprawę i tak nie będę mógł wykorzystać tego do podniesienia obrotów w momencie załączenie klimatyzacji. Trzeba będzie zrobić osobny zestaw : elektrozawór , siłownik na pompie wtryskowej i połączyć to z przekaźnikiem klimatyzacji :)