Corsa B C16SE Vol.2
: 29 mar 2018, o 22:07
Jak zapewne część z Was miała okazję przeczytać, ze względu na słaby stan spodu nadwozia mojej czarnej Corsy, postanowiłem zbudować nową, niby bardzo podobną, ale jednak trochę inną
Zgodnie z zapowiedzią, zakładam nowy wątek dla nowego auta. Jako, że zmiany obejmą chyba większość podzespołów, to pozwalam sobie założyć temat w dziale projektów. Na razie Corsa jest seryjna, ale myślę, że czarna jest jakimś tam poręczeniem, że lipy i "wyśnionych niespełnionych planów" tutaj nie będzie
Baza: CB 1.0 na stożku!, 1999rok, wersja totalny golas, bez wspomagania itd.
Plany:
- blacharka, konserwacja, lakierowanie całego auta na kolor...inny
- swap na C16SE z mojej obecnej Corsy, może dojdzie kolektor 4-2-1, a w przyszłości coś większego
- cleanlook komory z wyspawaniem nowych nadkoli z blachy
- hamulce przód 256mm lub większe
- z tyłu przejście na tarcze, albo same tarcze z Astry, albo belka z Corsy C/Tigry, albo belka z Astry
- środek Sport z mojej obecnej Corsy, podobnie jak reszta wnętrza
- dołożenie elektrycznych szyb, centralnego zamka itd.
- pakiet GSi
- faltdach
- wloty z Astry GSi
- lampy przód Morette, tył Fifft
- piaskowanie, malowanie elementów zawieszenia
- felgi Speedline, gwint Tatechnix z obecnej Corsy
- wiele innych pierdół które zapewne wyjdą w trakcie
Na razie zbytnich postępów nie ma, poza tym, że w końcu udało się wygospodarować miejsce na auto u kumpla na podwórku
No, to można wyciagać
W przyszłym tygodniu zapowiada się ładna pogoda, więc zaczniemy rozbiórkę. Zaczynam od wyprucia auta do gołej blachy, dokładnych oględzin, pospawania jakichś ew. wymagających tego miejsc i położenia dobrej konserwacji, żeby mieć spokój na długi czas.
Potem wyleci silnik i zabieramy się za spawanie nowych nadkoli w komorze i ogarnianie lekkiego cleanlooka. Jak to będzie zrobione i przygotowane pod lakier, to chcę jeszcze ogarnąć temat hamulców przód i tył. A potem rozbieramy czarną, bo do kolejnych etapów prac będą już potrzebne z niej części.
Oczywiście zacząłem już chomikować graty. Pierwsze to lampy Morette, brewki Kamei i wloty z Astry GSI. Wloty kupiłem wraz z kawałkami maski do wspawania, żeby były wpasowane tak jak fabrycznie, w zagłębienia w masce. (zdjęcia z przymiarek na czarnej)
Jak widać, pracy będzie dużo, zaczynam późno, także ten sezon raczej w znacznej większości mam z głowy. Nie narzucam sobie żadnego terminu ani nic. Byle skończyć przed zimą
Pozdrawiam!
Zgodnie z zapowiedzią, zakładam nowy wątek dla nowego auta. Jako, że zmiany obejmą chyba większość podzespołów, to pozwalam sobie założyć temat w dziale projektów. Na razie Corsa jest seryjna, ale myślę, że czarna jest jakimś tam poręczeniem, że lipy i "wyśnionych niespełnionych planów" tutaj nie będzie
Baza: CB 1.0 na stożku!, 1999rok, wersja totalny golas, bez wspomagania itd.
Plany:
- blacharka, konserwacja, lakierowanie całego auta na kolor...inny
- swap na C16SE z mojej obecnej Corsy, może dojdzie kolektor 4-2-1, a w przyszłości coś większego
- cleanlook komory z wyspawaniem nowych nadkoli z blachy
- hamulce przód 256mm lub większe
- z tyłu przejście na tarcze, albo same tarcze z Astry, albo belka z Corsy C/Tigry, albo belka z Astry
- środek Sport z mojej obecnej Corsy, podobnie jak reszta wnętrza
- dołożenie elektrycznych szyb, centralnego zamka itd.
- pakiet GSi
- faltdach
- wloty z Astry GSi
- lampy przód Morette, tył Fifft
- piaskowanie, malowanie elementów zawieszenia
- felgi Speedline, gwint Tatechnix z obecnej Corsy
- wiele innych pierdół które zapewne wyjdą w trakcie
Na razie zbytnich postępów nie ma, poza tym, że w końcu udało się wygospodarować miejsce na auto u kumpla na podwórku
No, to można wyciagać
W przyszłym tygodniu zapowiada się ładna pogoda, więc zaczniemy rozbiórkę. Zaczynam od wyprucia auta do gołej blachy, dokładnych oględzin, pospawania jakichś ew. wymagających tego miejsc i położenia dobrej konserwacji, żeby mieć spokój na długi czas.
Potem wyleci silnik i zabieramy się za spawanie nowych nadkoli w komorze i ogarnianie lekkiego cleanlooka. Jak to będzie zrobione i przygotowane pod lakier, to chcę jeszcze ogarnąć temat hamulców przód i tył. A potem rozbieramy czarną, bo do kolejnych etapów prac będą już potrzebne z niej części.
Oczywiście zacząłem już chomikować graty. Pierwsze to lampy Morette, brewki Kamei i wloty z Astry GSI. Wloty kupiłem wraz z kawałkami maski do wspawania, żeby były wpasowane tak jak fabrycznie, w zagłębienia w masce. (zdjęcia z przymiarek na czarnej)
Jak widać, pracy będzie dużo, zaczynam późno, także ten sezon raczej w znacznej większości mam z głowy. Nie narzucam sobie żadnego terminu ani nic. Byle skończyć przed zimą
Pozdrawiam!