Strona 1 z 1

corsa 1,2i

: 2 sie 2002, o 19:15
autor: kuka8
czesc corsiarze !
po pierwsze bardzo podba mi sie Wasz klub i to nie jest zadna wazelinka z mojej strony :D

Mam corse b 1,2 i (93) , bialutka - az sie prosi zeby z nia cos zrobic , no wlasnie od czego zaczac, albo inaczej....

jak moge ja upiekszyc , nie wydajac za duzo ( w ogole mozliwe ?)
generalnie chodzi mi o efekt wizualny

bede wdzieczny za pomoc
pozdrawiam

: 2 sie 2002, o 20:30
autor: REN
wydajac malo to mozna zrobic "polish tuning" :(

coz ja majac juz pewne doswiadczenie za soba jak bym mial od nowa tuningowac mojego comboska poszedl bym zupelnie inna droga, bardziej przemyslana:

punkt pierwszy: zrobic tak zeby dobrze wygladalo

na poczatek kupil bym spojlery, lusterka i reflektory po czym pojechal bym z tym wszystkim do lakiernika, pomalowal bym caly samochod za jednym zamachem (z zewnatrz i od wewnatrz) na inny (ladniejszy) kolor, przedluzyl bym maske, zaspawal klamki, wywalil bym plastiki nad kolami i zrobil to tak jak ma Speeddemon :) oczywiscie do samochodu bez klamek koniecznie trzeba zalozyc silowniki i jakis centralny zamek, ja jeszcze dorzucil bym elektryke do szyb, aha nie zapominajmy o jakis ladnych 15" felgach np. RIAL Viper D, to wszystko sprawia ze otzymujemy juz jakas podstawe do dalszych modyfikacji

punkt drugi: zrobic tak zeby lepiej jezdzilo

wymiania silnika (i innych gratow ktore trzeba przy tym wymienic), wymiana zawieszenia (twardsze i nizsze), zalozenie wiekszych tarcz hamolcowych z przodu, zakup odpowiedniej rozporki, modyfikacja calego ukladu wydechowego

punkt trzeci: zrobic tak zeby bylo dobrze slychac ze sie jedzie

chodzi tu o zabudowe audio, czyli w moim przypadku instalacja, sprzet, zabudowa na pace pod subwoofery i wzmacniacze, panele w przednich drzwiach, wytlumienie calego samochodu matami, itp. itd.

punkt czwarty: wypadalo by zeby w srodku bylo fajnie

obudowanie paki plytami MDF i oklejenie jakims ladnym materialem, nowe tapicerki z przodu, fotele od corsy GSI, galki, drazki i inne pierdoly

no to by bylo chyba na tyle, powiem Wam szczerze ze gdybym mial robic mojego combo od nowa to choc bym mial zbierac przez rok na kazdy z etapow to bym sie trzymal planu! teraz wszystko mam porobione troche chaotycznie i jedne rzeczy przeszkadzaja w zrobieniu innych i bardzo nad tym ubolewam :(

: 2 sie 2002, o 20:41
autor: kuka8
wow ! spoko

dzieki ale chodzilo mi o drobne modyfikacje a nie o takie typu wymienilbym silnik....

to troszke bez sensu - tzn ma sens ale po prostu po pierwsze nie stac mnie na wymiane silnika ani na malowanie samochodu od nowa,
po drugie to corsa z roku 93 wsadzanie kasy w takie auto mija sie z celem,
chodzilo mi o takie bajery jak brewki, grill, koncowka wydechu, galka zmiany biegow, tarcze zegarow, flitr stozkowy - ( co sie oplaca, jak i za ile ?) jakie opony bo seryjne to porazka (145/80 R13)

dziekuje bardzo za odpowiedz ale chodzlio mi o troszke lagodniejsze " podrasownie autka)

jesli chodzi o audio to : JVC KD-S611 i seryjne glosniki( z czasem cos z tym zrobie)

pozdrawiam i dzieki za szybka odpowiedz

: 2 sie 2002, o 22:13
autor: regus
:grin: :-D regus tuning :grin: :-D
zwal auto na glebe mazymalnie i daj piekna dooza felge jakis nie perfidny daszek i komin :-D
felga i gleba to podstawa :grin: :-D :D :-D :grin:

: 2 sie 2002, o 22:17
autor: regus
poozniej zmien lampy przedlooz maske wywal tablice z klapy i zamek pomalooj ja kameleonem poprzyczepiaj pod autem doozo migajacych rzeczy nawet koop sobie taka do szyby przyczepiana choinke swieci extra i bedzie pelen tjuning :grin: 8-) :-D

: 2 sie 2002, o 22:23
autor: kuka8
:lol: :lol:
dzieki regus

znasz jaki kompromis jesli chodzi o zawieszenie - nie duza utrata komfortu a pozadna gleba
co sadzisz o stalowych felgach i oponki np 165-175/65 ?

na pewno bedzie lepiej wygladac niz 145/80

a grill i daszek , wiesz gdzie sa tansze niz kamei ale zeby tez ladnie wygladalo ? :)


pozdrawiam :grin: :-D :) :D

: 2 sie 2002, o 22:32
autor: sierak
REN ale dałeś czadu :-D :-D hehe. To ja mam dla Ciebie dobrą propozycję...po prostu sprzedaj swojego Comboska i kup sobie nową i zacznij tuningować tak jak napisałeś. Innego rozwiązania nie widzę...To dobra rada 8) 8)

: 2 sie 2002, o 22:34
autor: REN
kuka8 napisalem w pierwszym zdaniu co mozna zrobic za niewiele kasy: POLISH TUNING, czyli brewki, grille i inne pierdoly ktore z tuningiem maja tak naprawde niewiele wspolnego

: 2 sie 2002, o 22:46
autor: kuka8
Ren rozumiem ,
chec przerabiania samochodu, ale nie uwazasz ze to troszke przesada,
po co udzielasz sie na forum corsy skoro chcesz przerabiac wszystko co w tym samochodzie ( wydluzanie przodu, itp- myslalem, ze to dobrze jak ktos poznaje na ulicy corse, i mowi : "patrz jaka fajna zadbana corsa"
w twoim przypadku ktos zastanawia sie w gole jaki to samochod
rozmumiem drobne przerobki ale widocznie nie ma we mnie duszy prawdziwego tuningowca, nie wiem moze sie myle

p.s ja i tak wole polish tuning, no chyba ze z czasem mnie to wciganie - mowia ze to nalog :)

peace coll i w ogole

w wyrazami szacunku
kuka

: 2 sie 2002, o 22:47
autor: regus
co do atrapy to ja nie koopooje zadnej kamei tylko poprostoo z oryginaloo wywalam znaczek i bedzie sama listewka
a tanio zawaiasy sobie mozna np zamiast amorkoow kawal solidnej roory krootka zeby byla tylko i bedzie niskie i twarde sam chyba te H&Ry wywale od siebie i tak zrobie :grin: :-D

: 2 sie 2002, o 22:54
autor: REN
kuka: nie zrozumiales mnie, ja nie chce przerabiac combolota tak zeby nie mozna go bylo poznac, wszystkie elementy ktore sa wymieniane sa zastepowane czesciami dedykowanymi dla corsy(combo), przedluzona maska to to co juz mam w tej chwili zrobione (wejdz na moja strona i sobie zobacz), jedyna rzecza ktora bedzie pochodzic od innego samochodu to silnik od Opla Calibry

te wszystkie teksty to dlatego ze ubolewam ze w naszym kraju tuning konczy sie na kilku gadzetach :( i koncowce tlumika :( polska biedny kraj :(

: 2 sie 2002, o 23:04
autor: kuka8
ren:
widzialem twojego combolota , jestem pod duuuuzymm wrazeniem
niestety na razie z braku finansow musze interesowac sie taki o zwyklym polish tuningiem, w przyszlosci ale to chyba na jakiej innej furze ( pewnie corsie,) poeksperymentuje.

bede wdzieczny za kazde rady

pozdrawiam

kuka

: 2 sie 2002, o 23:06
autor: regus
ze jaki silnik REN jaki ??? 8-) :0 :-D

: 2 sie 2002, o 23:07
autor: regus
to jest pelen wypas ja tak chce ja ja ja tak chce
http://www.superfura.pl/index.php?id=10269

: 2 sie 2002, o 23:38
autor: REN
silnik C20XE od Opla Calibry o mocy 150KM

: 3 sie 2002, o 00:31
autor: Basista
A ja to widze tak Tanio napewno nie znaczy dobrze i pewnie bym tak ze swoim autkiem nie postąpił lepiej poczekac dozbierac funduszy i zrobic pożądnie
Wiec tak
- Brewki na leflektory
- Ciemne szyby
- Zawieszenia (jesli chcesz tanio to sobie obetnij spręzyny i daj je potem do hartowania)
- Przyciemnij lampy z tyłu sprajem
- koncówka tłumika ale lepiej cały tłumik to nie jest az tak duzy koszt kolo 199 zl
- pomaluj plastiki na kolor nadwozia i zderzaki
- pomaluj srodek sprajem na srebrno
- kup sobie siatke alu i sam zrób grilla przy odrobinie umiejetnosci i przedewszystkim cierpliwosci da sie to zrobic samemu
- wloty na maske
- nakladka na tylni zderzak to kosztuje 150 zl a jak bedziesz malowal zderzaki to przy okazji i nakladke
- no i oczywiscie jakies aluski i lacki odpowiednie
- usuń oznaczenia z klapy z tyłu
- i duzo by jeszcze mozna wymieniac ale pamietaj zeby nie przesadzic bo zrobisz choinke
Ale jak juz Ren napisał to jest taki polski tuning tu nalepka tam wlewik paliwa tam inna nalepka ale cóz w takim kraju żyjemy i nic na to nie poradzimy
To tyle co miałem do powiedzenia na ten temat

: 3 sie 2002, o 22:48
autor: kuka8
dzieki basista :D

jak sadzicie jaki elaczki sa optymalne , jezdze teraz na/ 145/80/R13

a chetnie zmienilbym na 165/65/R13 ( stalowe felgi)

jak to wplynie na corsinke ?


pozdrawiam

: 4 sie 2002, o 01:05
autor: killer
gril najtaniej cie wyjdzie z siatki 15zł brefki 20zł a resta to twoja fantazja zapał i pełno auto złomów do okoła i jeszcze pare godzin z szlifierkom i sprajem w ręku i corsa w polskim wydaniu gotowa zaniedługo powiniwn być gotowy mój combo wtedy zobaczysz co można zrobić tanim kosztem w polsce

: 4 sie 2002, o 14:18
autor: muchas
Killer: gdzie mozna dostac takie tanie brewki za 20zeta ???

: 4 sie 2002, o 14:57
autor: killer
na giełdzie w Gliwicach znajdziesz tam dozo żeczy do corsy nawet są fajne zdeżaki

: 5 sie 2002, o 09:11
autor: - beny -
cze

Zanim zrobisz cos na zewnatrz musowo masz miec przede wszystkim aluski i lacie (i to najlepiej 195/45 R15 - łodlot :-D :-D :-D )
Zakladanie 165/75 na stalowe felgi...hm...z tyłu to to nawet wyglada ale z boku dalej jak seryjna kicha.
Jak juz beda aluski to mozesz pomalu kombinowac cos ze spojlerkami, nakladkami i cala reszta...
A jesli checi przerastaja mozliwosci to zlap sie raczej za wnetrze - biale tarcze, srebrny kokpit, blue vision itp. Niewielkie koszta a cos sie dzieje:)

Moja koncepcja tuningu to: 1. alus, 2. zawiecha, 3. silnik, 4. spojlerki, 5. muza... w miedzyczasie cala reszta

Pozdro
Beny

: 5 sie 2002, o 09:34
autor: AdamXXL
Po pierwsze cześć

kuka8 - powiem tyle na początku też myślałem- ..pomalować lusterka, brewki i dystanse ta tył.. - a skończyło się jak narazie (patrz moja strona pod postem) a w piątek kupiłem całe zawieszenie Weitec'a :grin:
Musisz uważać to okropnie wciąga :0 :0 jak dotąd wydałem coś 1900 (z zawiechą) i uważam, że dość mało.

: 5 sie 2002, o 12:41
autor: kuka8
po pierwsze dzieki za odpowiedz

do AdamaXXl- widzialem towja corsinke i w zwiazku z tym mam kilka pytan , jaki numer( nomenklatura BOSCHA) maja te swiece (podejrzewam ze to "520") ja kupilem 23 ( zalecane do tej corsy )
i czy zmiana ma sens ?

drugie pytanie: zmieniles DIS'a co gdzie i jak , ja na razie mam standardowego ale chetnie cosbym z tym zrobil

swoja corisnke udalo mi sie bujnac do 145+km/h pewnie poszla by wiecej ale na razie nie ma gdzie przetestowac
jakiej firmy jest tylny spojler i gdzie taki mozna nabyc
?



: 5 sie 2002, o 13:50
autor: AdamXXL
Co do świec to numeru nie panięram (zamiennik dla WR8DC :-? chyba)
jeżdże już od roku. Niby trzeba by wymienić (przejechane ok 20tyś km), ale byłem na ustawieniu silniczka i śprawdzane były też świece... i wszystko gra. Szperając po dokumentacji (EPC) znalazłem, co mnie bardzo ździwiło, że do silniczka X12SZ mogą być stosowane świece FR8LDC (nazwe pisze z pamięci) które są stosowane w silnikach 16V :0 :0 :zakrecony:

Co do DIS'a to nic nie zmieniałem, jedynie same przewody.

Spoiler kupiłem razem z progami przez internet. Jest dokładną kopią oryginalnego (ma nawet oznaczenia GM). Kopia - bo musiałem go trochę dopasowywać.