Strona 1 z 1

X16xe Turbo.

: 9 mar 2024, o 17:04
autor: Corsavogue
Witam. A więc od początku.
Kupiłem Corsę B w 2016 roku z silnikiem x14xe.
Od razu zrobiłem swap na c20xe lecz ten silnik nie spełnił moich oczekiwań.
Teraz mam x30xe na osprzęcie z Calibry c25xe. Też srednio mi się podoba. Dźwięk jest super i przyspieszenie też ale grzeje się ten silnik nie miłosiernie, jest ciężki, duży itp itd.

Tak więc czas na zmiany.

Stąd prośba o pomoc. Mam silnik 1.6 16v x16xe. Cały z osprzętem wiązka I ECU i skrzyniabiegów. Mam też turbo z Corsy D Opc 1.6.
Zrobiłem już kilka saapow ale z turbo jestem zielony.
Jeśli ktoś z was wie to napiszcie mi:
1. Ile ten silnik może wytrzymać beż zakuwania? Tłoki, korby, wał
2.Czy korbowody kute czy nie?
3. Czy skrzynia biegów wytrzyma? Jeśli nie to jaka dac?
4. Co z pół osiami?
5. Jak się rozwiązuje problem z vacum? Wiem że w fabrycznych silnikach z turbo są pompy ale jak tu to rozwiązać
6.Tloki oryginalne czy kute? Wiadomo że jak seryjne tloki to przekładka ale jaka?
7. Jakie ECU? Ori może być czy trzeba dodać ECU MASTER

Z góry proszę o wyrozumiałość. Pozdro.

Re: X16xe Turbo.

: 12 mar 2024, o 06:56
autor: ja37
To jak ci mało było C20XE i 3,0, to ile ty chcesz wyjąć z 1,6?
Bez trzech worków piniedzy nie podchodź.

Re: X16xe Turbo.

: 12 mar 2024, o 13:29
autor: Corsavogue
Średnio pomogłeś odpowiadając w ten sposób.Gdzie ja napisałem że brakuje mi koni mechanicznych?
Wręcz przeciwnie chce max 200km.
C20xe to gowno nie silnik i tylko o to mi chodziło.
C30xe kloc tak ciężki ze podsterownosc już na postoju czuć.
X16xe według mnie idealny. Lekki wytrzymały troszkę podnieść moc i będzie git.
Czekam na bardziej merytoryczne wypowiedzi.
Na kompletny swap mam 20tys. Może to nie worek ale myślę że wystarczy.

Re: X16xe Turbo.

: 12 mar 2024, o 15:16
autor: Corsavogue
Poza tym dzięki naszej kochanej UE za niedługo już nie zrobimy przeglądu w samochodzie swapowanym i to nawet po koleżeńsku. To jest główny powód zmiany silnika więc bardzo proszę jak toś ma jakieś konkrety to bede bardzo wdzięczny.

Re: X16xe Turbo.

: 13 mar 2024, o 09:07
autor: jacek.wilczek
z ciekawości co Ci nie pasowało w C20XE ?
miałem ten silnik w tigra A i byłem zadowolony

--
Jacek

Re: X16xe Turbo.

: 13 mar 2024, o 09:57
autor: Corsavogue
Przede wszystkim kultura pracy tego silnika i awaryjność.

Re: X16xe Turbo.

: 13 mar 2024, o 10:30
autor: Wydra9
Corsavogue pisze: 12 mar 2024, o 15:16 Poza tym dzięki naszej kochanej UE za niedługo już nie zrobimy przeglądu w samochodzie swapowanym i to nawet po koleżeńsku. To jest główny powód zmiany silnika więc bardzo proszę jak toś ma jakieś konkrety to bede bardzo wdzięczny.
Cos więcej na ten temat? bo mam corse z 2.0 wbitym w dowód od 8lat czy takie auto tez nie przejdzie przeglądu?

Re: X16xe Turbo.

: 13 mar 2024, o 12:41
autor: Corsavogue
Nie takie też nie przejdzie. Ja mam w dowodzie 3.0 v6 i też się wszyscy plują. Ledwo po znajomości robie przeglad.

Możliwe będzie tylko zrobienie przeglądu do pojemności jaka była w samochodzie. Czyli dla corsy B od 1.0 do 1.6

Re: X16xe Turbo.

: 13 mar 2024, o 16:12
autor: Wydra9
No możliwe ze po prostu 3.0 się jednak mocno rzuca w oczy no ale jednak ktoś to podbił wcześniej prawda :)

Re: X16xe Turbo.

: 13 mar 2024, o 18:05
autor: Corsavogue
Podbił po znajomości. Bez tego ani rusz a po zmianie przepisów dopiero będą jaja ponieważ samochód jak i jego najważniejsze podzespoły będą opisywane i fotografowane na pierwszym takim przeglądzie. Następne przeglądy to będzie tylko weryfikacja stanu i nie sądzę żeby się ktoś narażał.

Re: X16xe Turbo.

: 14 mar 2024, o 05:35
autor: ja37
Coś kręcisz, albo źle coś robisz, albo źle rozumiesz.
Zdanie rzeczoznawcy PZMot też będą podważać?
A niech sobie fotografują i opisują na tym pierwszym przeglądzie, jak papiery się zgadzają, to mogą wskoczyć.
Później tak, może być problem ze swapami.
Ja tam będę zadowolony, bo może znikną wreszcie szroty z ulic.
A 1,6T było fabrycznie w corsie?
Sam się podkładasz na ten pierwszy przegląd?

No i jak C20XE dla ciebie to szrot, to widać, jak dbasz o silniki.

Re: X16xe Turbo.

: 14 mar 2024, o 08:48
autor: Corsavogue
Facet nic nie pomagasz tylko się mądrzysz. Jak tak masz się wypowiadać to daj sobie spokój.
Ja tu nikogo nie atakuje a wręcz odpowiadam w sposób najlepiej jak potrafię. Pojemności zmieniać nie wolno za to moc już tak, oczywiście do pewnych wartosci. Bylem na 5 skp. Z każdej mnie wypieprzyli na zbity ryj a w papierach mam 3.0 . Mam opinie rzeczoznawcy i 1 przeglad po zmianach konstrukcyjnych. To co wszyscy diagności są pieprznieci a ty masz rację?
Nie rozumiem tekstów jak dbasz o silnik. W Twoich oczach jeśli ktoś ma zła opinie o silniku tzn ze o niego nie dba?

Nic nie wiesz jak dbam o silniki a tylko w swoich odpowiedziach próbujesz na siłę pokazać jaki jestes mądry i obrażasz. Wystarczy poczytać kilka Twoich postow. Zero pomocy a kupa mądrzenia się. Człowiek normalnie prosi o pomoc a tu takue odpowiedzi. Mimo wszystko pozdrawiam i zamykam temat bo tu pomocy nie uzyskam.

Nie chcesz pomóc to nie zaśmiecaj forum które już i tak mocno podupadło.

Re: X16xe Turbo.

: 15 mar 2024, o 04:22
autor: ja37
Nie mam siły z tobą gadać.

Re: X16xe Turbo.

: 15 mar 2024, o 10:38
autor: Wydra9
Myślę że straszą żeby ludzie się bali i sami za nich robotę zrobili, kto się wystraszy zezłomuje auto lub sprzeda kupi nowy prawilny. Myślę że nikt nie będzie sprawdzał silników, części czy ma turbo czy nie bo jaki to ma sens, a te zdjęcia to już 2 lata wchodzą. Ja mam silnik 2.0 12 lat u siebie z 8 wbity w dowód nikt nigdy nie zapytał na przeglądzie że ten silnik jest za duży czy co on tu robię jedynie na zerowym przeglądzie jak chciałem wbić w dowód coś tam sprawdzali hamulce zawieszenie wydech poprawność montażu itd. A 3.0 no jednak to gruby mod jak na tak małe auto. No i też zalezy jak to jest zrobione jak to wygląda myślę że ładnie założone 2.0 czy 1.8 nie rzuca się tak bardzo.
Obrazek

Re: X16xe Turbo.

: 16 mar 2024, o 22:20
autor: raf02
1. Ile ten silnik może wytrzymać beż zakuwania? Tłoki, korby, wał
Gdzieś kiedyś widziałem lub czytałem że 200 to już górna granica.
2.Czy korbowody kute czy nie?
Jeśli masz 20k budżetu to wsadzałbym kute.
3. Czy skrzynia biegów wytrzyma? Jeśli nie to jaka dac?
Skrzynię dajesz z Vectry A,B bądź lanosa 1.6 jak chcesz krótsze przełożenia D16. oplowsie F16, F18, F20 te skrzynie mają troszkę grubsze półosie niż seryjnie w corsie, potrzebne będą też piasty z Vectry, Astry. U mnie skrzynia D16 wytrzymuje ponad dwa razy większy moment (jak na razie) 145 >> 340Nm
4. Co z pół osiami?
Ja przy skrzyni D16 z lanosa mam fabryczne półosie z lanosa (grubsze wielowpusty) były 2 wersje trzena uważać.
5. Jak się rozwiązuje problem z vacum? Wiem że w fabrycznych silnikach z turbo są pompy ale jak tu to rozwiązać
Zawór jednokierunkowy nie wystarczy?
6.Tloki oryginalne czy kute? Wiadomo że jak seryjne tloki to przekładka ale jaka?
Nie wiem.
7. Jakie ECU? Ori może być czy trzeba dodać ECU MASTER
Najlepiej będzie ecu master.
sprawdź to:
https://dbilas-shop.com/en/manufacturer ... -l?c=11189

Re: X16xe Turbo.

: 17 mar 2024, o 06:11
autor: ja37
Rafał, zapędziłeś się z tą skrzynią.

Re: X16xe Turbo.

: 17 mar 2024, o 10:56
autor: raf02
ja37 pisze: 17 mar 2024, o 06:11 Rafał, zapędziłeś się z tą skrzynią.
A być może, fabryczna z corsy też powinna dać radę jak nie przekroczy 200 koni, no i półosie. Lepiej dać już mocniejsze

Re: X16xe Turbo.

: 17 mar 2024, o 11:21
autor: ja37
A kojarzysz takie sprawy jak big block/ small block?
Wiesz ile jest kombinowania, żeby F13 podłączyć do 2.0?


Tu wchodzi w rachubę F10 i F13.
Powodzenia życzę przy 160Nm.

No może F17, ale to loteria bz remontu.

Re: X16xe Turbo.

: 17 mar 2024, o 18:19
autor: raf02
ja37 pisze: 17 mar 2024, o 11:21 A kojarzysz takie sprawy jak big block/ small block?
Wiesz ile jest kombinowania, żeby F13 podłączyć do 2.0?
A fakt, zapomniałem, ale podczas swapu wydawało mi się że F13 i D16 z daewoo mają taki sam dzwon, nie przyglądałem się temu dokładnie.
Teraz patrzę po zdjęciach i wygląda to niemal identycznie.