x12sz Sonda lambda a kody błyskowe

Wszystkie informacje o elementach układu wydechowego Corsy B.
ODPOWIEDZ
AquaVentura
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 3 lut 2005, o 00:18
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

x12sz Sonda lambda a kody błyskowe

Post autor: AquaVentura »

Witam wszystkich... mam pytanie:

Corsa B silnik X12SZ. Nie wiem czy wszystko jest z nim OK ale z tego co wiem na nagrzanym silniku po odłączeniu przewodu od sondy lambda powinna się palić lampka "CHECK ENGINE" ???? W koncu jest taki kod błędu jak: "Brak sygnału z sondy"... Auto pali mi dość sporo jak na taki mułowaty i mały silnik (1.2) pomimo wymiany czujników i termostatu oraz spokojnej dynamicznej jazdy bez szarpania... (9-10 l po mniescie :()... Wymienilem sonde na nowa (oryginalna GM) i bez rezultatu... moze cos jest nie tak z kompem albo poprzedni wlasciciel cos namieszal i kompo nie widzi w ogole sondy - tylko czemu nie zapala sie ta lampka tak jakby sonda nie byla wykrywana w ogole a komp na to nie reagowal...

Czy moze ktos z Was to sprawdzic - odlaczyc ja na nagrzanym silnku i zapalic auto ?? Z gory dzieki ! :zakrecony:
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

co do spalania : 9-10 .. normalka :-(
AquaVentura
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 3 lut 2005, o 00:18
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AquaVentura »

tez tak slyszalem ze 10 l to normal dla tego szmelcu 8 V ale co z ta sonda czy wszystko ok...
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Siema, z ta sonda to cos chyba nie tak, bo po odlaczeniu powinna zapalic sie kontrolka.
Co do spalania to jest w normie niestety, te gowniane silnika tak maja, duzo pala a wcale nie jeżdża :-P Wiem bo mi gazu potrafiła złomotac 13litrow, raz udało mi sie zejsc do 8 ale nie przekraczałem 2500 rpm wiec nie bylo wogole jazdy :oko:
AquaVentura
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 3 lut 2005, o 00:18
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AquaVentura »

a z ta kontrolka jestes pewny ? moglbys to sprawdzic ?
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kiedy coś o 1.2 przeczytam to dochodzę do wmiosku, że mój był jakiś dziwaczny .. nie spalił nigdy więcej jak 7,5l/100 benzyny (gazu 8,5/100)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

No nie wiem czy tak duzo palic powinien.
U mnie 1.4 x14sz tez ciezko 8 litrow przekroczyc. Praktycznie zawsze przejezdzam okolo 550 km na jakichs 43-45 litrach. Praktycznie obojetnie czy sie cisnie czy nie. Nawet mam wrazenie, ze jak sie za malo obrotow uzywa to spala, wiecej niz na srednich obrotach.
B x14sz
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Moje 1.2 tak średnio 7-8l także niemoge narzekać. A działa Ci ta kontrolka check engine??Bo może się żarówka spaliła.

Weż zresetuj komputer (odkręć akumulator na jakieś 5min)
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

U mnie wlasnie tyle pali, nie wiem czemu, moze zalezy to od stylu jazdy, dwa wiecej sie w wawie stoi niz jedzie :grin: Ale zeby az tyle... Wlasnie dlatego Corsa idzie do zyda :oko:
AquaVentura
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 3 lut 2005, o 00:18
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AquaVentura »

OK Panowie ale odbiegamy od tematu... ma wialka prosbe niech ktos kto ma silnik x12sz lub x14sz odlaczy lambde i sprawdzi czy wywala mu blad PLEASE -- zarowka jest OK bo po przekreceniu kluczyka w pozycje 2 pali sie -- moze ktos cos tam zakombinowal zeby sie tylko tak zapalala nie wiem ale prosze jeszcze raz niech ktos to sprawdzi --- BIG THANKS.....

Na domiar zlego dzis chyb asilnik krokowy poszedl... mam okrone drgania n awolnych obrotach i w ogole nie da sie jechac po przeygazowce dlugiej przechodzi ale po 5 km znowu to samo... :(((( mam dosc tej Corsy :(((
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

U mnie w c12nz ta kontrolka po przekręceniu zaświeca się, gaśnie i znowu się zaświeca - swieci tak aż się nie uruchomi silnika.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
AquaVentura
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 3 lut 2005, o 00:18
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AquaVentura »

PETERS pisze:U mnie w c12nz ta kontrolka po przekręceniu zaświeca się, gaśnie i znowu się zaświeca - swieci tak aż się nie uruchomi silnika.
Czyli po wyjeciu kabla od sony po zapaleniu silnika w czsie jego pracy pili sie kontrolka nadal ??
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Niewiem bo niesprawdzałem. Napewno jeżeli odczytujesz błędy komputera kodem "błyskowym" to brak sygnału od lambdy to kod 13 ,ale nigdy nie grzebałem przy komputerze bo niemiałem żadnych problemów z silnikiem.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
AquaVentura
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 3 lut 2005, o 00:18
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AquaVentura »

Wczoraj sprawdzilem czy w ogole lampka jest podpieta po dkomputer czy nie czasami kombinowana... zwarlem styki i wyswietlal kod 12... zadnych bledow nie bylo pomimo odlaczania lambdy.... z ta sonda trzeba brzac po duwage fakt ze ona zaczyna dzialac dopiero po nagrzaniu si edo temp okolo 300 stopni.... wchodzi wtedy w tzw obwod sterowany i wtedy komp bierza jej sygnal w ogole po uwage.... ale sprawdzalem tez na nagrzanym silniku i nic... zadnej reakcji ze strony kompa --- bardzo dziwne (szkoda ze nikt nie chce tego sprawdzic u siebie - to nie grodzi zadna awaria)
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

zeby odczytac kod bledu trzeba wylaczyc silnik w momencie gdy swieci sie check engine, wtedy kody zostaja w pamieci, pozniej zwieramy zlacze diagnostyczne i odczytujemy kody, 13 to sonda lambda
c20mboT
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

AquaVentura chętnie bym Ci pomógł i sprawdził to, ale moje auto jeszcze co najmniej przez tydzień nie zjedzie z kanału :-(

A skąd komputer wie,że silnik już się nagrzał i "załącza" obwód z lambdą??Kożysta z tego czujunika co wskaźnik temperatury czy może z innego??Bo jak komputer nie pokazuje "braku połączenia z lambdą" to coś jest nie tak.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
gesio
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 24 lut 2004, o 20:00
Lokalizacja: bytom
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: gesio »

hej:D z ta kontrolka to w 8V roznie bywa, kilka czujnikow odlaczysz i dalej ci sie nie zaswieci. sonde polecam sprawdzic najprostszym miernikiem, jesli takowy posiadasz, wbrew pozorom jest to bardzo proste (na uniwersalnym voltomierzu zakres 2V, minus do minusika np.silnik, aku, plusik na przewod z sodny, napiecie ma sie zmieniac miedzy 0.150 a 0.850 V wtedy mozna powiedziec ze chodzi. mozna jeszcze oscyloskopem :D ). odnosnie wiekszego spalania wazna sprawa jest jak sie miewa twoja przepustnica i krokowka, warto tam zajrzec i je przeczyscic (pozniej zabieg z resetem kompa, zciagnac kleme, wrzucic odpalic auto i nic nie ruszac do zagotowania), dodam ze krokowki zadko padaja. na swiece tez moznaby rzucic okiem :D rozumiem ze nie posiadasz gazu?? :) rewelacji faktycznie po tym silniku nie mozna sie spodziewac. pozdrawiam
AquaVentura
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 3 lut 2005, o 00:18
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AquaVentura »

gesio pisze:hej:D z ta kontrolka to w 8V roznie bywa, kilka czujnikow odlaczysz i dalej ci sie nie zaswieci. sonde polecam sprawdzic najprostszym miernikiem, jesli takowy posiadasz, wbrew pozorom jest to bardzo proste (na uniwersalnym voltomierzu zakres 2V, minus do minusika np.silnik, aku, plusik na przewod z sodny, napiecie ma sie zmieniac miedzy 0.150 a 0.850 V wtedy mozna powiedziec ze chodzi. mozna jeszcze oscyloskopem :D ). odnosnie wiekszego spalania wazna sprawa jest jak sie miewa twoja przepustnica i krokowka, warto tam zajrzec i je przeczyscic (pozniej zabieg z resetem kompa, zciagnac kleme, wrzucic odpalic auto i nic nie ruszac do zagotowania), dodam ze krokowki zadko padaja. na swiece tez moznaby rzucic okiem :D rozumiem ze nie posiadasz gazu?? :) rewelacji faktycznie po tym silniku nie mozna sie spodziewac. pozdrawiam

WRESZCIE jakas konkretn aodpowiedz...gazu nie mam.. .swiece odymione jak diabli i nie ma sensu ich czyscic bo po 5 km jest to samo... ale to podpbno wina jazdy na niedogrzanym aucie.... silniczke faktycznie zasyfiony jest bo mam z nim coraz wiecej problemow ale nie mialem pojecia ze to ma wplyw na spalanie... dzieki !!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”