Świecąca kontrolka [CB]
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 wrz 2009, o 16:09
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Świecąca kontrolka [CB]
Witam
W mojej Corsie B 1,4 97r 3D włącza się podczas jazdy pomarańczowa kontrolka błędu komputera (?)(silnik z taką błyskawicą). W sposobie jazdy nie odczuwam różnicy, ale mnie to zastanawia.
Co to może oznaczać?
Przeszukałem całą książkę Sam Naprawiam i nieznalazłem...
Czy ktoś wie co to jest?
W mojej Corsie B 1,4 97r 3D włącza się podczas jazdy pomarańczowa kontrolka błędu komputera (?)(silnik z taką błyskawicą). W sposobie jazdy nie odczuwam różnicy, ale mnie to zastanawia.
Co to może oznaczać?
Przeszukałem całą książkę Sam Naprawiam i nieznalazłem...
Czy ktoś wie co to jest?
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 wrz 2009, o 16:09
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Świecąca kontrolka [CB]
Niestety nic z tych tematów nie pomoże, ponieważ kontrolka nie miga wogóle, ale świeci się cały czas od chwili włączenia.
Próbowałem robić tak, że w czasie jazdy po prostu przekręcałem kluczyk ( wyłączałem i szybko włączałem) , ale niestety kontrolka dalej się świeci.
Próbowałem robić tak, że w czasie jazdy po prostu przekręcałem kluczyk ( wyłączałem i szybko włączałem) , ale niestety kontrolka dalej się świeci.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Świecąca kontrolka [CB]
Po pierwsze to poczytaj posty z linków.
Lampka świeci bo coś z elektryką silnika jest nie tak. Żeby odcztać błąd (przez co może cie naprowadzić gdzie szukac usterki) trzeba na zgaszony silniku z załączonym zapłonem (kluczyk w stacyjce i przkeręcony tak zeby kontroki świeciły ale bez odpalania) zewrzec kawałkiem miedzianego drutu styki A i B dla 10 stykowego złacza dla 16 zdjęcie i opis w linku do wąków od corsarza.
PS Nie wystarczy styknąc i tyle trzeba pozostawić cały czas zwarte (najlpiej wsadzić) podczas odczytu kodów.
Wymruga kody jak odsyłam do wątków o których piasł corasarz i nawet w jego poście linki są szczególnie ten pierwszy. Złącze jest tam gdzie bezpieczniki.
Lampka świeci bo coś z elektryką silnika jest nie tak. Żeby odcztać błąd (przez co może cie naprowadzić gdzie szukac usterki) trzeba na zgaszony silniku z załączonym zapłonem (kluczyk w stacyjce i przkeręcony tak zeby kontroki świeciły ale bez odpalania) zewrzec kawałkiem miedzianego drutu styki A i B dla 10 stykowego złacza dla 16 zdjęcie i opis w linku do wąków od corsarza.
PS Nie wystarczy styknąc i tyle trzeba pozostawić cały czas zwarte (najlpiej wsadzić) podczas odczytu kodów.
Wymruga kody jak odsyłam do wątków o których piasł corasarz i nawet w jego poście linki są szczególnie ten pierwszy. Złącze jest tam gdzie bezpieczniki.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 19:12
- Lokalizacja: Brzeg
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Świecąca kontrolka [CB]
Tak jak piszą corsarz i wolga85. Czytaj i krok po kroku zrób jak radzą . Na pewno nie zaszkodzi. U mnie za to "check" zaświeca się od czasu do czasu jak na gazie jadę . Na benzynie wszystko ok. Oczywiście miga błąd 45 - zbyt bogata mieszanka. Nie wiem co z tym zrobić bo lambda jest zmieniana niedawno i taka jak trzeba i wogóle
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Świecąca kontrolka [CB]
Widocznie nie masz emulacji sondy lambda. A gaz spala sie dokładniej (bardziej zgazowana mieszanka ) i stąd lambda pokazuje za bogatą. Dlatego powinnień być (i jest montowany ) specjalny układ który odcina sonde i podaje na jednoskę prostopadły przebieg napiecia ( pomiedzy wartościami granicznymi błedu jednostki sterującej) tak aby nie wyświetlała checka.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
- corsarz
- Swój
- Posty: 860
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Królewski Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Świecąca kontrolka [CB]
tak jak pisze wolga, gdzieś widziałem opisane rozwiązanie tego problemu, nie wiem czy czasem nie na forum astry
- przyciaga
- Moderatorzy
- Posty: 1083
- Rejestracja: 28 maja 2008, o 08:20
- Imię: Ania
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Świecąca kontrolka [CB]
Łooooo matko :0 to chyba najgorsze co można zrobić.lopes91 pisze: Próbowałem robić tak, że w czasie jazdy po prostu przekręcałem kluczyk ( wyłączałem i szybko włączałem) , ale niestety kontrolka dalej się świeci.
A najlepiej podłączyć samochód pod komputer i wszystko się wyjasni.
Każdego dnia rośnie liczba osób, które mogą mnie pocałować w d...
Pamiętaj, wymień świece.
Pamiętaj, wymień świece.
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Świecąca kontrolka [CB]
wg mnie dobrze wyregulowana instalacja LPG powinna też chodzić bez emulatora i nie generować błędów ECU. Jest dość spory temat na KTK o tym problemie. U mnie też emulatora nie ma i błędów nie wywalawolga85 pisze:Widocznie nie masz emulacji sondy lambda. A gaz spala sie dokładniej (bardziej zgazowana mieszanka ) i stąd lambda pokazuje za bogatą. Dlatego powinnień być (i jest montowany ) specjalny układ który odcina sonde i podaje na jednoskę prostopadły przebieg napiecia ( pomiedzy wartościami granicznymi błedu jednostki sterującej) tak aby nie wyświetlała checka.
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Świecąca kontrolka [CB]
Wszystko żależy od generacji inastalcji gazowej i wiedzy montujących juz neraz spotkałem się z inastalacjami które poprostu nie dało się wyregulowac żeby sonda nie dawała błędu (najtanasze). Chociarz silnik pracował normalnie. Niestety rodzaj instalacji trzeba dobrac do silnika.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie