Zainspirowany projektem stelmiego mam kilka pytań na temat kompresora bo moja wiedza jest bardzo znikoma na ten temat
1. Czy kompresor podejdzie do silnika 1.6 ??? Np ten http://moto.allegro.pl/item753877199_ko ... iecej.html albo ten http://cgi.ebay.pl/Kompressor-EATON-M-4 ... 286.c0.m14
2. Jak przygotować taki silnik, czy trzeba go zakuwać itp
3. Co z komputerem??? czy coś steruje tym kompresorem czy tłoczy on więcej powietrza wraz ze wzrostem obrotów silnika
4. Czy montaż tego jest prosty czy trzeba ostro kombinować i rzeźbić
podzielcie się wszelkimi informacjami na temat kompresora w corsie
X16XE i kompresor
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
-
- Nowy
- Posty: 102
- Rejestracja: 8 lis 2007, o 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: ostrołęka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: X16XE i kompresor
kiedys sam myślałem nad tym, mając x14xe. mega problemem jest miejsce pod maska, a raczej jego brak 
nie wiem jak z silnikiem, tzn elementami, bo poprzednie silniki c14se (astra f) chodziły na kompresorze bez zakuwania, wiec przy niskim doładowaniu, więc i tu powinno być dobrze,
potrzebny jest jeszcze spec, który to wszystko zestroi

nie wiem jak z silnikiem, tzn elementami, bo poprzednie silniki c14se (astra f) chodziły na kompresorze bez zakuwania, wiec przy niskim doładowaniu, więc i tu powinno być dobrze,
potrzebny jest jeszcze spec, który to wszystko zestroi

opel astra coupe bertone 2.0 Turbo - Full
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: X16XE i kompresor
kompresor dziala jak alternator, pompa wody etc.. ma kolko pasowe i zaklada sie go na pasek .. im wieksze kolko tym wolniej bedzie sie krecil (jak tryby w rowerze na tylniej zembatce- wieksze kolko mniejsza pradkosc, mniejsze obciazenie )... kolko sie kreci- kompresor sie kreci i tloczy powietrze w kolektor ssacy ...
trzeba wystroic bo przy wiekszej ilosci powietrza bedzie za malo paliwa a sonda sama z siebie nie wyrobi
ten pierwszy kompresor do 1,6 napewno bedzie za duzy.. ten od coopera S bez kucia to chyba tylko na dosc duzym kole pasowym podejdzie ..oczywiscie jak wepchcniesz go pod maske
kiedys juz o tym myslalem ale chwilowo odpuscilem ... jak mnie cos kopnie to moze podejde 2gi raz do tematu i cos wymodze..
trzeba wystroic bo przy wiekszej ilosci powietrza bedzie za malo paliwa a sonda sama z siebie nie wyrobi

ten pierwszy kompresor do 1,6 napewno bedzie za duzy.. ten od coopera S bez kucia to chyba tylko na dosc duzym kole pasowym podejdzie ..oczywiscie jak wepchcniesz go pod maske
kiedys juz o tym myslalem ale chwilowo odpuscilem ... jak mnie cos kopnie to moze podejde 2gi raz do tematu i cos wymodze..
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- camer
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 cze 2009, o 13:34
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: X16XE i kompresor
offtop.
Zamieszczam kilka informacji jak można to zrobić w silniku Z22SE
Potrzebny jest zestaw:
1) Kompresor
2) Zestaw przyłączy do oryginalnego układu dolotowego
(oryginalny układ nie wymaga przeróbek)
3) Uszczelka pod głowicę odprężająca silnik o grubości 2mm
4) Wtryskiwacze o zwiększonej wydajności
5) Komputer pozwalający na dostrojenie silnika (EcuMasterII)
6) Dodatkowa rolka prowadząca wraz z mocowaniem (do paska klinowego)
Taki zestaw wymaga jedynie zamontowania w silniku z22se.
Nie trzeba niczego przerabiać.
Daje doładowanie do 1,2bar, pozwala w zależności od wartości doładowania i zestrojenia silnika na uzyskanie mocy rzędu 300KM.







Dla zainteresowanych: http://www.z22se.co.uk
Swap: viewtopic.php?f=43&t=65654
Zamieszczam kilka informacji jak można to zrobić w silniku Z22SE
Potrzebny jest zestaw:
1) Kompresor
2) Zestaw przyłączy do oryginalnego układu dolotowego
(oryginalny układ nie wymaga przeróbek)
3) Uszczelka pod głowicę odprężająca silnik o grubości 2mm
4) Wtryskiwacze o zwiększonej wydajności
5) Komputer pozwalający na dostrojenie silnika (EcuMasterII)
6) Dodatkowa rolka prowadząca wraz z mocowaniem (do paska klinowego)
Taki zestaw wymaga jedynie zamontowania w silniku z22se.
Nie trzeba niczego przerabiać.
Daje doładowanie do 1,2bar, pozwala w zależności od wartości doładowania i zestrojenia silnika na uzyskanie mocy rzędu 300KM.







Dla zainteresowanych: http://www.z22se.co.uk
Swap: viewtopic.php?f=43&t=65654
Wolność ma zapach benzyny.
-
- Nowy
- Posty: 102
- Rejestracja: 8 lis 2007, o 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: ostrołęka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: X16XE i kompresor
z22se, to zupełnie inny silnik- nie ma co porownywac z x16xe, ma kolektor dolotowy z przodu a wydechowy z tyły, czyli na dowrót, zreszta w USA byly montowane kompresory do niego,
opel astra coupe bertone 2.0 Turbo - Full
-
- Świeżak
- Posty: 86
- Rejestracja: 29 sty 2007, o 17:30
- Lokalizacja: WWA
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: X16XE i kompresor
A da się w corsie zrobić to tak jak zrobił to koleś w astrze na tej stronce http://www.tsr.nu/ [chodzi mi o Engine Part #4 ] czy bedzie zdecydowanie za mało miejsca?????
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: X16XE i kompresor
w corsie nie ma tyle miejsca zeby zrobic jak w astrze z linka. zreszta,mozna zrobic wszystko dysponujac odpowiednia iloscia kasy. zastanow sie bardziej nad np rotexem (google grafika rotex supercharger), rozeznaj temat kompresorow wogole, ale z kazdym bedzie problem miejsca jesli auto ma latac na codzien