moze poradzicie gdzie moge ta elektryke polapac w corsie, nie dziala:
- wskaźnik temperatury silnika
- prędkościomierz
- obrotomierz
- świeci kontrolka akumulatora/ladowania
- świeci kontrolka układu elektronicznego
- nie działa wspomaganie kierownicy (jest elektryczne na kolumnie)
- nie wiem czy włącza się wentylator chłodnicy, nie zauwazylem zeby sie jeszcze krecil

basista narazie odpada ze wzgledu na brak czasu, moze ktos od nas: klari, adamxxl, moze kto inny by to ogarnol, moze z innego forum, nie da sie tak juz jezdzic bez obrotka

jeden kolo mi z forum AGC mi napisal:
on wymienil u siebie xer'a na z20let i czyli na odwrot to co ja (chodzi o elektryke) i kazdy mowi ze to o wiele latwiej jest zrobicmarcinpsk pisze:Z silnika wychodzi analogowy ale idzie ten sygnal poprzez ECU , ktory przerabia te sygnaly na cyfrowe.
Schematy w reke i dojdziesz co i jak.
Jak miales cala wiazke od X20XER to trzeba bylo wspomaganie pod nia podlaczyc. Raptem chyba ze 3 kable: 1 gruby zasilajacy (bezpiecznik 80 A w puszce z bezpieczikami pod maska) i 2 sterujace.
Napisz jeszcze jaki silnik miala ta corsa wczesniej to oblukam w schematach czy wykonalne jest na 100% jest to o czym piszesz.
Co do lampki cisnienia oleju to w astrze g lapmka podlaczona jest bezposrednio do czujnika 1 pinem. Drugi pin znajdujacy sie an czujniku idzie na mase.
Predkosciomierz bierze sygnal z czujnika ABS w kole i idzie poprzez pompe ABS i w corsie prawdopodobie jest podobnie. Przy Swapie nie powinno byc ingerencji w predkosciomierz i jego czujnik o ile pompy abs z astry x20xer ie wsadziles.
Sygnal obrotomierza to pin 2 w zlaczu X57 na ECU silnika X20XER
Sygnal na wskaznik temperatury na zegary to pin 8 na zlaczu X57 na ECU
Sygnal do lampki check engine na zegary to pin 37 na zlaczu X57 na ECU
Sygnal lampki ukladu elektronicznego chlodzenia silnika to pin 11 na zlaczu X63 na ukladzie sterujacym wiatrakami
ZŁACZE X57 na ECU to te , ktore jest podlaczone do tej duzej wiazki, ktora idzie do kabiny w astrze G.
Zlacze na sterowniku wentylatorow
Co do lampki ladowania to podlacza sie ja pod wspomaganie.
Generalnie wspomaganie w corsie jest bardziej rozbudowane niz w astrze ale nastepujaco:
Czerwony gruby kabel w od swojego wspomagania podlaczasz pod bezpiecznik 80A w puszce z bezpiecznikami na wiazce od X20XER (ta puszka co jest pod maska)
Czarny kabelek dajesz na + po stacyjce poprzez bezpiecznik 5A
Brazowy to masa
Niebiesko-Czerwony to sygnal predkosci pojazdu (na chwile obecna mysle zeby to podlaczyc pod sygnal predkosci co idzie a zegary)
Zielony to komunikacja z silnikiem ( ECU) nie wiem na chwile obecna jak to rozwiazac.

bylem u kilkunastu elektrykow (ale nie takich co bezpiecznik potrafia tylko wymienic) z ta podpowiedzia, jednak jak to slysza co trzeba zrobic czyli "z silnika wychodzi sygnal analogowy a do zegarow potrzebny jest cyfrowy" mowia ''co pan k..wa zrobil, jedz pan z tym do tego co to panu robil"



u jednego nawet stal rezebrany kilka dni, jednak sie poddal i stwierdzil ze zrobil by to ale jakby silnik wisial tylko na samych lapach, a ja czesc juz mam zrobiona.
moze sie popytacie gdzies czy jest to do zrobienia czy nie, bo nie wiem co mam z tym robic, nie mam zamiaru szpachlowac kokpitu zeby wsadzic zegary z astry