MODEL:
Corsa B
ROK PRODUKCJI:
1998 ..silnik 1993
SILNIK:
Zaadaptowany z Vectry A 1993 ,c20ne
+ostry wałek z silnika 18e,
+wtryski c20xe,
+sportowe przewody,
+przelotowy układ wydechowy 4/2/1, końcowy WM Sport Mini Mugen,
+stożek K&N,
+lifty maski, siłowniki,
+..LPG sekwencja :...:
WYGLĄD ZEW.:
-kolor: granatowy metalic,
-BRA na masce,
-LAMPY: przód Black Clear, tył Red Clear,
-grill bez znaczka,
-naklejki "Nisko i szeroko",
-żółte światła, bańki na żarówkach,
UKŁAD NAPĘDOWY:
skrzynia F16, przeniesienie napędu by Vectra,
ZAWIESZENIE:
Przód: GWINT firmy TA Technix,
Tył: sprężyny -40mm TA Technix ,amorki MTS Technik,
FELGI:
Lato: 15x6.0" Fire&Ice by VW,
Zima: oplowskie 14'tki,
OPONY:
LATO: przód Bridgestone 175/55r15, tył Nankang(?) 195/45r15,
ZIMA: nie wiem xD,
UKŁAD HAMULCOWY:
Przód: 256mm ATE Powerdisc nacinane for Vectra A,
Tył: seria bębny,
ŚRODEK:
białe zegary, niebieskie podświetlenia
CAR-AUDIO:
seria, nie jest dla mnie ważne
WYPOSAŻENIE:
ogólnie golas, 2xpp, wspomaganie..
OPIS MOJEJ FURY -
Nabyłem Corsine 12.02.2010 już po przeróbkach (silnik, zawieszenie, hamulce)..
Początkowo był w niej silnik 1,0 12v, następnie 1,4 16V ..po czym wsadzony jest
ten mały potworek 2.0 8V 115Km.. wsadzony "ostry" wałek z Ascony 1.8E, stożek K&N
oraz specjalnie dorabiany układ wydechowy rozpoczynający się na kolektorze 4/2/1..
Plusem ,a zarazem minusem jest to iż samochodzik posiada instalacje gazową..
Ogólnie wszystko jest bardzo dobrze i profesjonalnie poskładane...
Lecz zapomnieli wymienić pompę paliwa i została seryjna z 1.0 12v, która ma
zbyt małą wydajność jak na silnik 2.0 i podejrzewam że przez to silniczek
nie będzie osiągał 100% swego potencjału
Silniczek miał zrobiony generalny remont zanim został włożony ..od tamtego czasu
przejechał 25tys km..
Chwilę po zakupie, pojechałem na hamownie, aby sprawdzić moc i moment silniczka,
WYNIKI pokazaly
108,8KM / 5410rpm
159,7NM / 2965rpm
Ogólnie wykres jest zadowalający, ponieważ moment obrotowy jest ciągle powyżej 150NM
między 2200 a 5000rpm.. a zniekształcenia na końcu obu wykresów i niedobór mocy
mogą wskazywać na brak wydajności pompy paliwa oraz zagazowane wtryski
..mam nadzieję że wymiana tych podzespołów rozwiąże problem i poprawi osiągi Corsiny
PS. 7.05.2010
wtryski zostały wymienione ,teraz czekać na zastrzyk finansowy i pojedzie się na hamownie
STAN POCZĄTKOWY
STAN AKUTALNY
15.05.2010r.
Fotel kubełkowy ..model Bimarco Expert ..używany, utracił homologacje FIA.
Zakupiony od kuzyna startującego Astrą GSi w PZM..
Wymontował go zaraz po utracie homologacji i leżał przez jakiś czas w garażu..
Niema żadnych przetarć, używany tylko i wyłącznie podczas startów w rajdach,
STAN IDEALNY !!
PS.
to chyba mój początek drogi w stronę KJSów i innych tego typu imprez
--------------------------------------------------------------
MARZY MI SIĘ:
-c20xe,
-c20ne + kompresor,
-bezawaryjność ,
CELE NA TEN ROK:
Zamknięcie licznika i trochę ponad , zejście do 8,5-9s do 100km/h,
Wystartowanie w ALT na Torze Poznań (Amatorska Liga Torowa), jeżeli finanse pozwolą..
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=9&t=2448
Start w mniejszych imprezach typu 1/4mili na przeróżnych zlotach
My CB in youTube..
http://www.youtube.com/watch?v=QunmcB37DlE - hamownia Gliwice
http://www.youtube.com/watch?v=sOQZHceQez8 - krótka prezentacja
http://www.youtube.com/watch?v=_Vx6pwpom4M - dźwięk tłumika
ZAKTUALIZOWANE dnia 07.05.2010r.
Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo
- pablo1208
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 kwie 2010, o 16:09
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo
Ostatnio zmieniony 16 maja 2010, o 12:12 przez pablo1208, łącznie zmieniany 5 razy.
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo
możesz rozwinąć powyższe?pablo1208 pisze:PLANY,te bliskie i te dalekie:
-sportowy układ dolotowy,
-strumienica wydechu,
...
-zakup fotela kubełkowego bimarco oraz pasów szelkowych z napinaczem,
tzn.
1 jaki układ "sportowy"
2 strumienica? Co ma ci dać?
3 po co ci pasy szelkowe z napinaczem?
aaa i świetny tłumik końcowy
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo
pablo1208 pisze:zejście do 8,5-9s do 100km/h
ja mam 9s w silniku c16se na benzynce, więc te Twoje 2.0 to chyba remontu sie domaga skoro?
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
- pablo1208
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 kwie 2010, o 16:09
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo
STELMI pisze:możesz rozwinąć powyższe?pablo1208 pisze:PLANY,te bliskie i te dalekie:
-sportowy układ dolotowy,
-strumienica wydechu,
...
-zakup fotela kubełkowego bimarco oraz pasów szelkowych z napinaczem,
tzn.
1 jaki układ "sportowy"
2 strumienica? Co ma ci dać?
3 po co ci pasy szelkowe z napinaczem?
aaa i świetny tłumik końcowy
ad.1 ..jeszcze nie wiem, narazie jest wszystko seryjne, tylko wyrzucona puszka
na filtr i zastąpiona stożkiem K&N ..chcę zrobić jakiś dopływ zimnego powietrza,
kupić nowy filtr jakiejś dobrej firmy, oraz wyrzucić seryjne gumy z dolotu i zastąpić
je aluminiowymi rurami ..mam nadzieje że ktoś coś "poradzi"
ad.2 strumienica po to by szybciej wydalać spaliny i wyciągać je z komór spalania ..pewnie
powiecie że to nic nie daje ..zdania są bardzo podzielone,
a ja powiem że jednak daje, z 3 wozów które miałem ..2 pokazały
nieznaczna poprawę po zamontowaniu strumienicy ..i nie mówię tu o złomach za 50zł
ad.3 ..chcę mieć dwa zapięcia pasów.. jedno sztywne, jakbym miał gdzieś próbować swoje
siły i możliwości wozu.. a drugie luźne (napinacz) abym mógł w miarę komfortowo się przemieszczać
..pomyślicie ..głupi chce kubeł i myśli o komforcie ,ale jeździłem już dłuższe trasy w pasach na
sztywno i z napinaczem .. i jest różnica
..co do tłumika, jest krótki, ma dużą średnicę wew, z pewnością jest bardziej przelotowy
niż poprzednik, a zarazem ma piękny dźwięk ..przynajmniej ja tak uważam
[youtube]<object width="640" height="505"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/youtube]
przeczytaj jeszcze raz ten temat ..poszukaj info o pompie paliwa, ja wiem że coś jest nie tak ..kruszyn1 pisze:pablo1208 pisze:zejście do 8,5-9s do 100km/h
ja mam 9s w silniku c16se na benzynce, więc te Twoje 2.0 to chyba remontu sie domaga skoro?
podejrzenia padają na pompę paliwa z silnika 1.0 12V ,oraz na zagazowane wtryskiwacze ..
dlatego oba te podzespoły wymieniam..
PS.
Zapomniałem dodać że czekam na kierownicę i nabę..
-- 6 maja 2010, o 20:01 --
Dzisiaj autko odpaliło, początkowo były problemy, bo pojawiło się przebicie między
kablami, a kopułką.. Okazało się że od stania, kopułka naszła wilgocią i mocno przebijała..
Silniczek niefajnie przerywał i wogóle było nieprzyjemnie.. Ale ściągłem kopułkę,
wyczyściłem suchą szmatką ..i silniczek wrócił do poprawnej pracy
Czekam jeszcze na wymianę pompy paliwa na wydajniejszą ..
Przy okazji obniżyłem przód samochodu o 1cm , oraz pochyliłem koła
górą do środka, aby to cięższy silniczek nie powodował podsterowności przy
niezbyt szerokich oponkach (175/55)
Dodatkowo samochodzik został wyposażony w bajer o nazwie "Lifty" ..czyli
siłowniki maski.. wyglądają naprawdę super i są bardzo wygodne
-- 11 maja 2010, o 18:44 --
Dodatkowa modyfikacja, a raczej zamiana oryginalnej kierownicy
na sportową/tuningową z Jacky Auto Sport
W przyszłości w jej miejsce przyjdzie typowo sportowa, zamszowa
kiera z odsadzeniem
-- 16 maja 2010, o 12:11 --
No i zakupiłem upragniony od jakiegoś czasu fotel kubełkowy ..
model Bimarco Expert ..używany, utracił homologacje FIA.
Zakupiony od kuzyna startującego Astrą GSi w PZM..
Wymontował go zaraz po utracie homologacji i leżał przez jakiś czas w garażu..
Niema żadnych przetarć, używany tylko i wyłącznie podczas startów w rajdach,
STAN IDEALNY !!
PS.
to chyba mój początek drogi w stronę KJSów i innych tego typu imprez
-- 10 cze 2010, o 20:20 --
Marzenia o rajdach/kjs'ach poszły niestety w zapomnienie ..
Koszta rejestracji silniczka 2.0 ,przekraczają budżet
który chciałem na to przeznaczyć ..dlatego nastąpi
zmiana kierunku modzenia Corsy ...
WIĘC . .
Zamierzam pobawić się w Old school/Cult..
..maskę zrobić na Rost Style ..
lub ściągnąć lakier cały do gołej blachy.. i gdzieś malnąć czarnym
matem wielki krzyż maltański ..i całość bezbarwnym lakierem ...
Najlepiej jakbym miał 3 maski..
1. oryginał
2. rost
3. cult
..aaa na zloty/spoty, będę gadżetami wizualnymi próbował Corsinę
wykreować na old/cult..
Wiecie,
old school'owy bagażnik dachowy, jakieś starocie na nim..
typu stara skórzana torba podróżna, stary wózek dziecięcy,
karimata, śpiwór, koc.. itd
,dodatkowo
krzywe rejestracje, jakaś maskotka wciśnięta w grill,
..i może coś jeszcze się wymyśli...
A po zlotach będę wracał do stanu użytkowego
..Alee to narazie takie moje przemyślenia
-- 1 lip 2010, o 16:47 --
auto sprzedane !!
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 20 lis 2009, o 19:33
- Lokalizacja: KRAKÓW/ KATOWICE
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo
Takie plany a tu "auto sprzedane" .... szkoda panie , szkoda !! bo byla naprawde fajnie zrobiona (szczegolnie fajne zdjecia masz na jazda polska). Swoja droga to moglbys wymienic te koszta przerejestrowania a 2.0 ?? interesuje mnie to by teraz ty masz najswiezsze informacje jak to wyglada (jesli mozesz to napisz to na priv ) z gory dzieki i podro,