Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo

Tutaj umieszczamy opisy aut nie spełniających założeń forum Nasze Projekty
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pablo1208
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 16:09
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo

Post autor: pablo1208 »

MODEL:
Corsa B

ROK PRODUKCJI:
1998 ..silnik 1993

SILNIK:
Zaadaptowany z Vectry A 1993 ,c20ne
+ostry wałek z silnika 18e,
+wtryski c20xe,
+sportowe przewody,
+przelotowy układ wydechowy 4/2/1, końcowy WM Sport Mini Mugen,
+stożek K&N,
+lifty maski, siłowniki,
+..LPG sekwencja :...:


WYGLĄD ZEW.:
-kolor: granatowy metalic,
-BRA na masce,
-LAMPY: przód Black Clear, tył Red Clear,
-grill bez znaczka,
-naklejki "Nisko i szeroko",
-żółte światła, bańki na żarówkach,


UKŁAD NAPĘDOWY:
skrzynia F16, przeniesienie napędu by Vectra,

ZAWIESZENIE:
Przód: GWINT firmy TA Technix,
Tył: sprężyny -40mm TA Technix ,amorki MTS Technik,


FELGI:
Lato: 15x6.0" Fire&Ice by VW,
Zima: oplowskie 14'tki,


OPONY:
LATO: przód Bridgestone 175/55r15, tył Nankang(?) 195/45r15,
ZIMA: nie wiem xD,


UKŁAD HAMULCOWY:
Przód: 256mm ATE Powerdisc nacinane for Vectra A,
Tył: seria bębny,


ŚRODEK:
białe zegary, niebieskie podświetlenia

CAR-AUDIO:
seria, nie jest dla mnie ważne

WYPOSAŻENIE:
ogólnie golas, 2xpp, wspomaganie..

OPIS MOJEJ FURY -
Nabyłem Corsine 12.02.2010 już po przeróbkach (silnik, zawieszenie, hamulce)..
Początkowo był w niej silnik 1,0 12v, następnie 1,4 16V ..po czym wsadzony jest
ten mały potworek 2.0 8V 115Km.. wsadzony "ostry" wałek z Ascony 1.8E, stożek K&N
oraz specjalnie dorabiany układ wydechowy rozpoczynający się na kolektorze 4/2/1..
Plusem ,a zarazem minusem jest to iż samochodzik posiada instalacje gazową..

Ogólnie wszystko jest bardzo dobrze i profesjonalnie poskładane...
Lecz zapomnieli wymienić pompę paliwa i została seryjna z 1.0 12v, która ma
zbyt małą wydajność jak na silnik 2.0 i podejrzewam że przez to silniczek
nie będzie osiągał 100% swego potencjału
Silniczek miał zrobiony generalny remont zanim został włożony ..od tamtego czasu
przejechał 25tys km..
Chwilę po zakupie, pojechałem na hamownie, aby sprawdzić moc i moment silniczka,
WYNIKI pokazaly
108,8KM / 5410rpm
159,7NM / 2965rpm
Ogólnie wykres jest zadowalający, ponieważ moment obrotowy jest ciągle powyżej 150NM
między 2200 a 5000rpm.. a zniekształcenia na końcu obu wykresów i niedobór mocy
mogą wskazywać na brak wydajności pompy paliwa oraz zagazowane wtryski
..mam nadzieję że wymiana tych podzespołów rozwiąże problem i poprawi osiągi Corsiny ;)
Obrazek

PS. 7.05.2010
wtryski zostały wymienione ,teraz czekać na zastrzyk finansowy i pojedzie się na hamownie



STAN POCZĄTKOWY
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


STAN AKUTALNY
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


15.05.2010r.

Fotel kubełkowy ..model Bimarco Expert ..używany, utracił homologacje FIA.

Zakupiony od kuzyna startującego Astrą GSi w PZM..
Wymontował go zaraz po utracie homologacji i leżał przez jakiś czas w garażu..
Niema żadnych przetarć, używany tylko i wyłącznie podczas startów w rajdach,
STAN IDEALNY !!

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

PS.
to chyba mój początek drogi w stronę KJSów i innych tego typu imprez



--------------------------------------------------------------


MARZY MI SIĘ:
-c20xe,
-c20ne + kompresor,
-bezawaryjność ;),


CELE NA TEN ROK:
Zamknięcie licznika i trochę ponad :P, zejście do 8,5-9s do 100km/h,
Wystartowanie w ALT na Torze Poznań (Amatorska Liga Torowa), jeżeli finanse pozwolą..
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=9&t=2448
Start w mniejszych imprezach typu 1/4mili na przeróżnych zlotach



My CB in youTube..


http://www.youtube.com/watch?v=QunmcB37DlE - hamownia Gliwice

http://www.youtube.com/watch?v=sOQZHceQez8 - krótka prezentacja

http://www.youtube.com/watch?v=_Vx6pwpom4M - dźwięk tłumika



ZAKTUALIZOWANE dnia 07.05.2010r.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2010, o 12:12 przez pablo1208, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo

Post autor: STELMI »

pablo1208 pisze:PLANY,te bliskie i te dalekie:
-sportowy układ dolotowy,
-strumienica wydechu,
...
-zakup fotela kubełkowego bimarco oraz pasów szelkowych z napinaczem,
możesz rozwinąć powyższe?
tzn.
1 jaki układ "sportowy"
2 strumienica? Co ma ci dać?
3 po co ci pasy szelkowe z napinaczem?

aaa i świetny tłumik końcowy ;)
kruszyn1
Swój
Posty: 992
Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
Imię: Mateusz
Lokalizacja: wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo

Post autor: kruszyn1 »

pablo1208 pisze:zejście do 8,5-9s do 100km/h

ja mam 9s w silniku c16se na benzynce, więc te Twoje 2.0 to chyba remontu sie domaga skoro?
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Awatar użytkownika
pablo1208
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 16:09
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo

Post autor: pablo1208 »

STELMI pisze:
pablo1208 pisze:PLANY,te bliskie i te dalekie:
-sportowy układ dolotowy,
-strumienica wydechu,
...
-zakup fotela kubełkowego bimarco oraz pasów szelkowych z napinaczem,
możesz rozwinąć powyższe?
tzn.
1 jaki układ "sportowy"
2 strumienica? Co ma ci dać?
3 po co ci pasy szelkowe z napinaczem?

aaa i świetny tłumik końcowy ;)

ad.1 ..jeszcze nie wiem, narazie jest wszystko seryjne, tylko wyrzucona puszka
na filtr i zastąpiona stożkiem K&N ..chcę zrobić jakiś dopływ zimnego powietrza,
kupić nowy filtr jakiejś dobrej firmy, oraz wyrzucić seryjne gumy z dolotu i zastąpić
je aluminiowymi rurami ..mam nadzieje że ktoś coś "poradzi"

ad.2 strumienica po to by szybciej wydalać spaliny i wyciągać je z komór spalania ..pewnie
powiecie że to nic nie daje ..zdania są bardzo podzielone,
a ja powiem że jednak daje, z 3 wozów które miałem ..2 pokazały
nieznaczna poprawę po zamontowaniu strumienicy ..i nie mówię tu o złomach za 50zł

ad.3 ..chcę mieć dwa zapięcia pasów.. jedno sztywne, jakbym miał gdzieś próbować swoje
siły i możliwości wozu.. a drugie luźne (napinacz) abym mógł w miarę komfortowo się przemieszczać
..pomyślicie ..głupi chce kubeł i myśli o komforcie :P ,ale jeździłem już dłuższe trasy w pasach na
sztywno i z napinaczem .. i jest różnica


..co do tłumika, jest krótki, ma dużą średnicę wew, z pewnością jest bardziej przelotowy
niż poprzednik, a zarazem ma piękny dźwięk ..przynajmniej ja tak uważam
[youtube]<object width="640" height="505"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/youtube]
kruszyn1 pisze:
pablo1208 pisze:zejście do 8,5-9s do 100km/h

ja mam 9s w silniku c16se na benzynce, więc te Twoje 2.0 to chyba remontu sie domaga skoro?
przeczytaj jeszcze raz ten temat ..poszukaj info o pompie paliwa, ja wiem że coś jest nie tak ..
podejrzenia padają na pompę paliwa z silnika 1.0 12V ,oraz na zagazowane wtryskiwacze ..
dlatego oba te podzespoły wymieniam..


PS.
Zapomniałem dodać że czekam na kierownicę i nabę..

-- 6 maja 2010, o 20:01 --

:lol: :lol: :lol: :lol:

Dzisiaj autko odpaliło, początkowo były problemy, bo pojawiło się przebicie między
kablami, a kopułką.. Okazało się że od stania, kopułka naszła wilgocią i mocno przebijała..
Silniczek niefajnie przerywał i wogóle było nieprzyjemnie.. Ale ściągłem kopułkę,
wyczyściłem suchą szmatką ..i silniczek wrócił do poprawnej pracy ;)
Czekam jeszcze na wymianę pompy paliwa na wydajniejszą ..

Przy okazji obniżyłem przód samochodu o 1cm ;), oraz pochyliłem koła
górą do środka, aby to cięższy silniczek nie powodował podsterowności przy
niezbyt szerokich oponkach (175/55)

Dodatkowo samochodzik został wyposażony w bajer o nazwie "Lifty" :D..czyli
siłowniki maski.. wyglądają naprawdę super i są bardzo wygodne ;)

Obrazek Obrazek Obrazek

-- 11 maja 2010, o 18:44 --

Dodatkowa modyfikacja, a raczej zamiana oryginalnej kierownicy
na sportową/tuningową z Jacky Auto Sport ;)

W przyszłości w jej miejsce przyjdzie typowo sportowa, zamszowa
kiera z odsadzeniem ;)

Obrazek

-- 16 maja 2010, o 12:11 --

No i zakupiłem upragniony od jakiegoś czasu fotel kubełkowy ..
model Bimarco Expert ..używany, utracił homologacje FIA.

Zakupiony od kuzyna startującego Astrą GSi w PZM..
Wymontował go zaraz po utracie homologacji i leżał przez jakiś czas w garażu..
Niema żadnych przetarć, używany tylko i wyłącznie podczas startów w rajdach,
STAN IDEALNY !!

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

PS.
to chyba mój początek drogi w stronę KJSów i innych tego typu imprez

-- 10 cze 2010, o 20:20 --

Marzenia o rajdach/kjs'ach poszły niestety w zapomnienie ..

Koszta rejestracji silniczka 2.0 ,przekraczają budżet
który chciałem na to przeznaczyć ..dlatego nastąpi
zmiana kierunku modzenia Corsy ;) ...

WIĘC . .

Zamierzam pobawić się w Old school/Cult..
..maskę zrobić na Rost Style ..
lub ściągnąć lakier cały do gołej blachy.. i gdzieś malnąć czarnym
matem wielki krzyż maltański ..i całość bezbarwnym lakierem ;) ...
Najlepiej jakbym miał 3 maski..
1. oryginał
2. rost
3. cult


..aaa na zloty/spoty, będę gadżetami wizualnymi próbował Corsinę
wykreować na old/cult..
Wiecie,
old school'owy bagażnik dachowy, jakieś starocie na nim..
typu stara skórzana torba podróżna, stary wózek dziecięcy,
karimata, śpiwór, koc.. itd :P
,dodatkowo
krzywe rejestracje, jakaś maskotka wciśnięta w grill,
..i może coś jeszcze się wymyśli...

A po zlotach będę wracał do stanu użytkowego :P


..Alee to narazie takie moje przemyślenia ;)

-- 1 lip 2010, o 16:47 --

auto sprzedane !!
mat118
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 20 lis 2009, o 19:33
Lokalizacja: KRAKÓW/ KATOWICE
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa 2.0 ..goOkart bY pablo

Post autor: mat118 »

Takie plany a tu "auto sprzedane" .... szkoda panie , szkoda !! bo byla naprawde fajnie zrobiona (szczegolnie fajne zdjecia masz na jazda polska). Swoja droga to moglbys wymienic te koszta przerejestrowania a 2.0 ?? interesuje mnie to by teraz ty masz najswiezsze informacje jak to wyglada :) (jesli mozesz to napisz to na priv ) z gory dzieki i podro,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Auta”