Witam,
Cieszę się, że podoba się Wam wynik naszej pracy.
Odnośnie strat to nie widzę w nich nic niepokojącego. Auta z tak dużym momentem przekazywanym na przednią oś na hamowni obciążeniowej MAHA są praktycznie 'niemierzalne' na innym jak najwyższym biegu, a i tu czasem zdarzają się 'zerwane' pomiary z powody choćby najmniejszego uślizgu kół. Corsę WoW'a podciągneliśmy w fazie testów do 520Nm, co przy tak małych i wąskich kołach jest sporym problemem podczas pomiarów. Dla zobrazowania auto 4x4 musiało by generować ponad 1000Nm na silniku byśmy mogli natrafić na uślizg...
Corsa osiąga 430Nm na doładowaniu 1bara, które jest aktualnie doładowaniem minimalnym.. jedyne nad czym 'musimy' popracować to możliwość uzyskiwania mniejszych doładowań, gdyż przeniesienie 5800Nm.. tak 5800Nm na pierwszym biegu jest mocno niemożliwe.. stąd nie do końca zabawne stwierdzenie, by korzystać z biegów parzystych
Straty w napędzie niestety występują. W mocnych autach 4x4 przy prędkościach 300kmh mogą dochodzić do 230KM
http://promotormocy.pl/mods/mitsubishi-eclipse-gsx
Natomiast w FWD 90KM przy 250kmh jest normą
http://promotormocy.pl/mods/ford-focus-full-sleeper
Ściślej rzecz ujmując Corsa ma stratę 92 (nie blisko 100km wg mojej oceny) przy 255kmh, a 55km przy 200kmh co już pewnie wielu z Was odczyta za wartość odpowiednią i zgodną z tym co ma na własnym wykresie.
Problem z wykresami i błędem odczytu wynika z niemożności podania wielu wykresów na jednej skali - skali obrotów. Wykres mocy na kołach, oraz strat nie powinien odnosić się do obrotów silnika, a prędkości kół. Jest możliwość zmiany 'dolnej' skali i wydruku jedynie tych parametrów we 'właściwym' odniesieniu, ale wtedy musiały by być przedstawiane dwa wykresy... Jeśli ktoś to zrozumie, to jednocześnie wyjaśni mu się temat sporo większych mocy na kołach na wykresach z USA
Corsa ma aktualnie 370KM + i wyrównane 440Nm+ na kiepskiej jakości benzynie PB98 po ok. godzinie ciągłego grzania na hamowni. Uważam, że to czy będzie miała 20KM +/- na kołach nie robi żadnej różnicy, gdyż i tak jest POTWORNIE mocna. Dopompowywanie kół, ustawianie dyfra względem półosi, zmiana kół na cieńsze, a opon na twardsze uważam za zbędne lub kroki wstecz... no ale może dzięki temu nie byłoby tego typowego 'ALE', które towarzyszy większości poważnym projektom w PL
Pozdrawiam
ps. Tomek.. proszę Cię.. znajdź czas by się nią przejechać
