!!!UWAGA!!! - KONKURS - !!!UWAGA!!!

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

!!!UWAGA!!! - KONKURS - !!!UWAGA!!!

Post autor: STELMI »

Witam na 1 KONKURSIE CORSASPORT.PL na najlepszy manual.



Celem konkursu jest ożywienie forum, dodanie kilku nowych manuali do działu Manual & FAQ, wzbogacenie wiedzy forumowiczów oraz możliwość zdobycia nagrody rzeczowej, która pozostanie niespodzianką.

Zasady konkursu:

1. Stworzony manual musi być naszego projektu i wykonania.
2. Każdy manual musi posiadać możliwie najdokładniejszą dokumentację zdjęciową i opis.
3. Zgłoszenia manuali proszę wysyłać do 20 kwietnia, 21kwietnia pojawi się ankieta, która wyłoni zwycięzcę konkursu.
4. Manuale mają dotyczyć Opla Corsy A,B,C lub D.
5. Zgłoszenie do konkursu może wysłać każdy użytkownik forum.
6. Manual może dotyczyć napraw/modyfikacji/wymiany:
- elementów zawieszenia
- hamulców
- elementów wnętrza (plastiki/deska/wymiany żarówek)
- silnika (wymiany pasków/czujników/filtrów)
- innych elementów, których nie wymieniłem powyżej
7. Manuale należy wrzucać w tym temacie zaczynając od nagłówka z nazwą (np. Corsa A - wymiana oleju itp)
8. Biorąc udział w konkursie zgadzamy się na umieszczenie manuala w dziale Manual & FAQ na forum Corsasport.pl
9. W ramach rozsądku można skorzystać ze zdjęć (nie więcej jak dwóch) części/elementów znalezionych w internecie, jednak pod warunkiem, że pozostałe będą autorstwa tworzącego manual.
10. Każdy startujący w konkursie może wrzucić dowolną ilość manuali.


Wszystkich chętnych do udziału w konkursie zapraszam do działu Manual & FAQ celem podsunięcia pomysłów na manual.
Awatar użytkownika
przyciaga
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1083
Rejestracja: 28 maja 2008, o 08:20
Imię: Ania
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: !!!UWAGA!!! - KONKURS - !!!UWAGA!!!

Post autor: przyciaga »

Moim zdaniem tak wyglada najlepszy manual na forum Najlepszy-manual

Może Fazzie ma jakiś na podorędziu i nam go przedstawi :grin:
Każdego dnia rośnie liczba osób, które mogą mnie pocałować w d...

Pamiętaj, wymień świece.
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: !!!UWAGA!!! - KONKURS - !!!UWAGA!!!

Post autor: STELMI »

na razie brak chętnych, więc może rozpocznę.


Wymiana poduszki od strony skrzyni biegów Corsa C Z10XE


Chciałem przedstawić manual do wymiany poduszki od strony skrzyni biegów w Corsie C 1.0 Z10XE. Przy zmianach biegów oraz na dziurach było słychać stuki, a po podniesieniu maski było widać, że silnik zawieszony jest krzywo:

Obrazek

Obrazek

Oczywistym było, że jest uszkodzona fabrycznie źle zaprojektowana poduszka od strony skrzyni biegów(fabrycznie jest o jedno usztywnienie za mało, co może skutkować wybijaniem się poduszki).
Do wymiany poduszki potrzebne będą nam:
lewarek, 2 nasadki Torx (E12 i E18), grzechotka, krótka i długa przedłużka oraz złącze cardana:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do odkręcenia mamy w sumie 6 śrub, 2 na nasadkę E18 i 4 na nasadkę E12:

Obrazek

Obrazek

Dla ułatwienia sobie warto podnieść lekko silnik, dzięki temu nie będą nam się klinowały dość długie śruby na Torxa E18:

Obrazek

Odkręcamy śruby na nasadkę E18, które są od góry poduszki:

Obrazek

Następnie warto obniżyć silnik, gdyż będzie wtedy łatwiejszy dostęp do pozostałych śrub na nasadkę E12:

Obrazek

Tak wygląda dostęp po obniżeniu silnika:

Obrazek

Następnie odkręcamy śruby na nasadkę E12:

Obrazek

Obrazek

Później wyciągamy starą poduszkę, żeby było łatwiej trzeba opuścić silnik jak najniżej. Po wyciągnięciu poduszki widać uszkodzenie:

Obrazek

Obrazek

Dla porównania dodaję zdjęcia nowej poduszki

Obrazek

Obrazek

Skręcamy całość, zaczynając od 4 śrub na Torxa E12, potem podnosimy lekko silnik, żeby przykręcić pozostałe 2 śruby na Torxa E18 (nie ma z tym problemu, ponieważ w miejscu gdzie przechodzą przez poduszkę są dużo większe otwory jak średnica śrub, więc nie ma problemu z klinowaniem, szczególnie jeżeli lekko podnieśliśmy silnik)

Obrazek

Finałowe zdjęcie prosto stojącego silnika:

Obrazek

Całość zajmuje ok 15min, wszystko zależy od tego jaki opór będą stawiały śruby podczas odkręcania, u mnie tylko jedna szła ciężko, resztę odkręcałem bez problemu.



EDIT:
zapraszam do udziału w konkursie, skorzystamy na tym wszyscy. Ja jako założyciel konkursu oczywiście rezygnuję z nagrody i moje manuale (wkrótce dodam kolejny) nie będą brały udziału w ankiecie.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: !!!UWAGA!!! - KONKURS - !!!UWAGA!!!

Post autor: wolga85 »

Kurde szkoda że nie było wcześniej w sobotę robiłem termostat ,uszczelkę pod miską ,olej filtry w CB z x12sz.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: !!!UWAGA!!! - KONKURS - !!!UWAGA!!!

Post autor: -=m&m=- »

No właśnie, manuale nie muszą być jakieś wydumane :oko: Wystarczy taki jak wymiana filtra przeciwpyłkowego (no chyba, że nie wymieniacie u siebie) :lol:
Jak zdjąć przedni czy tylny zderzak, miejsca złączy do komputera w corsach, wymiana żarówek i inne które przyjda Wam do głowy. Nie dajcie sie prosić :D
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”