
Corsa A 1992r


Fotki jeszcze z czasu budowy autka


Najświeższe zdjęcia

Foto z SJS Łapanów by Zbyszek Bury
Przeróbki Silnika C12NZ+C14SE=C12NE (Wszystko po to by zmieścić się w klasie i nauczyć się jeździć):
- słupek, seryjny c12NZ
- flansza do zamontowania kolektora ssącego z C14SE
- kolektor ssący, przepustnica, cała wiązka, komputer, czujniki (w tym także Halla zamiast czujnika wałka) i wtryski z C14SE
- był wałek z C14SE, niestety urwała się śruba od kółka rozrządu i gwint został w środku. Teraz C12NZ
Zawieszenie:
- przód Bilstein B6 + sprężyny H&R + poliuretany (niestety brak stabilizatora)
- tył Bilstein B4 + sprężyny H&R
Hamulce:
- przód - tarcze i zaciski z Astry GSi
- tył - seria
- przewody hamulcowe puszczone w środku
Środek:
- Klatka według zał. J
- kubełki bimarco expert
- kiera Sparco
- pasy 3 calowe 4pkt
- po za tym wybebeszona

Autko było całkiem szybkie jak na klasę do 1300cm3. Niestety po urwaniu czujnika oleju, silnik się przytarł.
Miał być wsadzony 13S przerobiony na wielopunkt, ale o czym się przekonałem - nie da się dostać tego silnika w dobrym stanie.
Parę dni temu wpadł mi do głowy pomysł (po przejechaniu się astrą GSi przygotowaną do rajdów) wsadzenia 1.6 bo mocy coraz bardziej brakuje

Niestety silniczki opla w porównaniu z saxo, civic itp nie mają żadnych szans, seryjnie.
Był plan na 1.6 8v ale trafił się silniczek 1.6 16v gsi c16xe w dobrych pieniążkach
plan ITB oczywiście pozostał, z tym, że chciałbym to zrobić na styl boxa mantzla. Nie wiem tylko czy zmieści się to pod maską

EDIT:
Byłbym zapomniał
Oczywiście dół będzie wyważany, a koło zamachowe odchudzone, pasowanie tłoków będzie luźniejsze.
Silnik będzie kręcony dużo wyżej. Czy jest tylko jakaś możliwość przesunięcia limitera na komputerze i ecumasterze, gdzieś na 7000obr?