podłączenie instalacji c20ne w corsie?
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
podłączenie instalacji c20ne w corsie?
Jak podłączyć instalacje elektryczna w corsie od tego silnika? Ja u siebie miałem jedną kostkę oprócz tej z kompa i przekaźnika biegnących z silnika a w c20ne idą 3 kostki. Pytanie brzmi jak je podłączyć do corsy? domyślam sie ze to kostki do licznika ale co z nimi zrobić? Dodatkowo w c20ne idzie jeszcze jedna żyła która biegnie z lewej strony do podszybia w calibrze do jakichś przekaźników ja u siebie tego nie mam. Co z tym zrobić od czego to jest? W tej zyle ida 2 kabelki plus jeden gruby zakończony oczkiem domyślam się ze do akumulatora lub to masy. Chciałbym mieć wszystkie kontrolki tak jak oryginalnie. Może dodatkowo jest jeszcze cos co powinienem wiedzieć odnośnie tej elektryki? Proszę o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki. Za wszystkie podpowiedzi bardzo dziekuje
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
Dział electric
http://corsa-novatuning.nl/uk/PartsB8v.htm
http://corsa-novatuning.nl/uk/PartsB8v.htm
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
no troche to pomogła ale nie we wszystkim... mam kilka przewodów co nie wiem co z nimi zrobic mianowicie:
z tych 3 kostek w kabinie :
zielona kostka (5pin) czarno - zielony
czarna kostka czerwony - biały czarny - brązowy czarny - niebieski
luzny kabel z dodatkową grubą zyłą z oczkiem
brązowy - zielony brązowy - niebieski
niewiem co zrobić z tymi dwiema kostkami pokazanymi na zdjęciu :
"geschakelde+" i "startmotor dynamo oile"
pomocy chcielibyśmy juz jutro ją odpalić :(
-- 12 maja 2011, o 00:47 --
no dobra większośc ogarnąłem pytanie moje brzmi czy musze ciągnąć zasilanie pod czerwony kabel w corsie i został mi jeden niebiesko czerwony cienki czy mam go połączyć razem z niebiesko czerwonym grubym (pompa paliwa) no i została jedna nietknięta kostka z c20ne z której użyłm tylko niebieskiego od temperatury, reszta nie potrzebna? nadal nie wiem co zrobić z niebiesko czarnym kablem w zielonej kostce c20ne? No i co zrobic z tym luznym kablem dwu zyłowym z trzecimm grubym z oczkiem do niego była przyklejona kostka od sondy lambda przy miejscu wejscia do kabiny.
-- 13 maja 2011, o 07:49 --
problem rozwiązany temat zamykam
z tych 3 kostek w kabinie :
zielona kostka (5pin) czarno - zielony
czarna kostka czerwony - biały czarny - brązowy czarny - niebieski
luzny kabel z dodatkową grubą zyłą z oczkiem
brązowy - zielony brązowy - niebieski
niewiem co zrobić z tymi dwiema kostkami pokazanymi na zdjęciu :
"geschakelde+" i "startmotor dynamo oile"
pomocy chcielibyśmy juz jutro ją odpalić :(
-- 12 maja 2011, o 00:47 --
no dobra większośc ogarnąłem pytanie moje brzmi czy musze ciągnąć zasilanie pod czerwony kabel w corsie i został mi jeden niebiesko czerwony cienki czy mam go połączyć razem z niebiesko czerwonym grubym (pompa paliwa) no i została jedna nietknięta kostka z c20ne z której użyłm tylko niebieskiego od temperatury, reszta nie potrzebna? nadal nie wiem co zrobić z niebiesko czarnym kablem w zielonej kostce c20ne? No i co zrobic z tym luznym kablem dwu zyłowym z trzecimm grubym z oczkiem do niego była przyklejona kostka od sondy lambda przy miejscu wejscia do kabiny.
-- 13 maja 2011, o 07:49 --
problem rozwiązany temat zamykam
- -=martee=-
- Nowy
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 kwie 2005, o 18:43
- Imię: Marta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
Lepiej opisz dla potomnych jak udało Ci sie wszystko ogarnąć
"Życie to najbardziej zdumiewająca bajka"
Hans Christian Andersen
Hans Christian Andersen
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
Nowy moderator?Wydra9 pisze: -- 13 maja 2011, o 07:49 --
problem rozwiązany temat zamykam
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
zielona kostka (5pin) czarno - zielony --> zdublowany kabel ktory występuje oryginalnie w instalacji corsy chyba rozrusznik (nie podłączamy)
czarna kostka czerwony - biały czarny - brązowy czarny - niebieski --> nie podłączamy tej kostki tylko niebieski z czarną otoczką (temperatura)
cienki czerwono niebieski --> podłączamy razem z grubym czerwono niebieskim pompa paliwa
luzny kabel z dodatkową grubą zyłą z oczkiem zasilanie --> zasilanie akumulator (+)
brązowy - zielony brązowy - niebieski --> diagnostyka nie trzeba podłączać bo w corsie diagnostyka jest w kabinie
"geschakelde+" --> cewka zapłonowa kostka jest oryginalnie w instalacji c20ne
"startmotor dynamo oile" --> obsługa rozrusznika, ciśnienia oleju, alternatora itp kostka zostaje oryginalna na somochodzie i poprostu podłączamy
trzeba pamietac o podłączeniu masy do silnika ja zapomnialem i przez to chciałem juz od nowa instalacje podłączać... Naszczęście życzliwy mi podpowiedział
czarna kostka czerwony - biały czarny - brązowy czarny - niebieski --> nie podłączamy tej kostki tylko niebieski z czarną otoczką (temperatura)
cienki czerwono niebieski --> podłączamy razem z grubym czerwono niebieskim pompa paliwa
luzny kabel z dodatkową grubą zyłą z oczkiem zasilanie --> zasilanie akumulator (+)
brązowy - zielony brązowy - niebieski --> diagnostyka nie trzeba podłączać bo w corsie diagnostyka jest w kabinie
"geschakelde+" --> cewka zapłonowa kostka jest oryginalnie w instalacji c20ne
"startmotor dynamo oile" --> obsługa rozrusznika, ciśnienia oleju, alternatora itp kostka zostaje oryginalna na somochodzie i poprostu podłączamy
trzeba pamietac o podłączeniu masy do silnika ja zapomnialem i przez to chciałem juz od nowa instalacje podłączać... Naszczęście życzliwy mi podpowiedział
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
Teraz pozostaje cieszyć się furą
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
no nie do końca nadal zostały półosie już sam nie wiem co z tym zrobić przeguby nie pasują od kadetta na moje pół osie tak jak zostało mi to doradzone
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
półosi od Kadeta nie ruszaj, zostaw tak jak są, przetocz tylko piasty z Kadeta, żeby weszło łożysko z corsy, poszukaj na forum, znajdziesz zdjęcia ile i gdzie przetoczyćWydra9 pisze:no nie do końca nadal zostały półosie już sam nie wiem co z tym zrobić przeguby nie pasują od kadetta na moje pół osie tak jak zostało mi to doradzone
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
tylko ze ja nie mam pół osi z kadeta tylko z kalibry razem z przegubami i zwrotnicami ale nie wiem co z tym zrobic... juz mi rece opadaja
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 kwie 2009, o 21:56
- Lokalizacja: Łęczyca
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
mam podobny problem tylko u mnie nie ma luznego kabla i nie wiem gdzie podlaczyc +od akunulatora zeby szedl do komputera. prosze o pomoc
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
musi być gdzies w instalacji moze jest uciety bo wlasnie tam jest +12v czarny gruby przewód
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
Dlatego, jeżeli się nie potrafi samemu logicznie ruszyć głową i/lub jezeli nie chce się użyć szukajki na tym forum lub skorzystać z usług wujka google to nalezy przygotowac woreczek hajsu i oddać do firmy, która temat ogarnie.Wydra9 pisze:tylko ze ja nie mam pół osi z kadeta tylko z kalibry razem z przegubami i zwrotnicami ale nie wiem co z tym zrobic... juz mi rece opadaja
Ogólnie problemy tego typu sa dla mnie o tyle już śmieszne, że temat o rozmaitych swapach był wałkowany taką ilość razy ( a o półosiach...jesoo), że nawet średnio rozgarnięty zawodnik znalazłby i zakumałby baze co i jak zrobić, zamiast pisać teksty j/w.
Wydra9, robisz tego swapa, zapewne widziałeś zwrotnice z Corsy. Jak myślisz, co zrobić ze zwrotnicami z Calibry...hmmm, zastanówmy się, może oddaj na złom? Nie żartuje...mała podpowiedź, ze względu na diametralnie różną od Corsy konstrukcję, złom to w ich przypadku najodpowiedniejsze miejsce.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
W istocie nie popatrzyłem na date wpisu, choć z drugiej strony maj nie był aż tak dawno temu, zaledwie 2,5 misiąca stukneło od końca maja.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
Oczywiscie nie mam zadnych pretensji bo nigdzidzie nie odnotowalem tego ze skoczylem choc mam zamiar
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: podłączenie instalacji c20ne w corsie?
Z racji tego ze ogarnąłem porządnie instalacje w końcu, z pomocą schematów corsy i calibry których kiedyś nie miałem wypadało by rozpisać nie podłączone piny i sprostować błedne opisy
od strony kabiny:
Czerwono biały - +12V po stacyjce
Czarny brązowy - jeśli chcemy montować mida to jest przewód z ECU do niego
Czarny niebieski i Czarny zielony - AC wydaje mi się że to od klimy tego nie podłączyłem
Z instalacji corsy:
Cienki czerwony niebieski - Jeśli mamy licznik elektryczny podłączony za pomocą impulsatora z Daewoo to na tym przewodzie jest VSS (prędkość pojazdu podłączamy do Pinu 9 w ECU
W grodzi
Brązowo zielony i Brązowo niebieski - Selektor oktanów dość ważne gdy nie mamy tego podłączonego lub zwarte ze sobą wtedy mam 91oktan gdy mamy zwarte ze sobą przez rezystor 1.5k jest wybrany 95oktan. Ja zamontowałem oryginalny selektor (wtyczka zakończona żółtym gniazdem bez przewodów wygląda jakby była zaślepiona) dzieki temu auto znacznie lepiej pracuje na ówczesnej benzynie i mniej pali.
od strony kabiny:
Czerwono biały - +12V po stacyjce
Czarny brązowy - jeśli chcemy montować mida to jest przewód z ECU do niego
Czarny niebieski i Czarny zielony - AC wydaje mi się że to od klimy tego nie podłączyłem
Z instalacji corsy:
Cienki czerwony niebieski - Jeśli mamy licznik elektryczny podłączony za pomocą impulsatora z Daewoo to na tym przewodzie jest VSS (prędkość pojazdu podłączamy do Pinu 9 w ECU
W grodzi
Brązowo zielony i Brązowo niebieski - Selektor oktanów dość ważne gdy nie mamy tego podłączonego lub zwarte ze sobą wtedy mam 91oktan gdy mamy zwarte ze sobą przez rezystor 1.5k jest wybrany 95oktan. Ja zamontowałem oryginalny selektor (wtyczka zakończona żółtym gniazdem bez przewodów wygląda jakby była zaślepiona) dzieki temu auto znacznie lepiej pracuje na ówczesnej benzynie i mniej pali.