Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 mar 2009, o 17:47
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
Witam, postanowiłem opisać moją Corsę. Mam nadzieję, że pomożecie mi przekazując swoją wiedzę, w moich planach modyfikacji
Corsa A 1992r
Fotki jeszcze z czasu budowy autka
Najświeższe zdjęcia
Foto z SJS Łapanów by Zbyszek Bury
Przeróbki Silnika C12NZ+C14SE=C12NE (Wszystko po to by zmieścić się w klasie i nauczyć się jeździć):
- słupek, seryjny c12NZ
- flansza do zamontowania kolektora ssącego z C14SE
- kolektor ssący, przepustnica, cała wiązka, komputer, czujniki (w tym także Halla zamiast czujnika wałka) i wtryski z C14SE
- był wałek z C14SE, niestety urwała się śruba od kółka rozrządu i gwint został w środku. Teraz C12NZ
Zawieszenie:
- przód Bilstein B6 + sprężyny H&R + poliuretany (niestety brak stabilizatora)
- tył Bilstein B4 + sprężyny H&R
Hamulce:
- przód - tarcze i zaciski z Astry GSi
- tył - seria
- przewody hamulcowe puszczone w środku
Środek:
- Klatka według zał. J
- kubełki bimarco expert
- kiera Sparco
- pasy 3 calowe 4pkt
- po za tym wybebeszona
Autko było całkiem szybkie jak na klasę do 1300cm3. Niestety po urwaniu czujnika oleju, silnik się przytarł.
Miał być wsadzony 13S przerobiony na wielopunkt, ale o czym się przekonałem - nie da się dostać tego silnika w dobrym stanie.
Parę dni temu wpadł mi do głowy pomysł (po przejechaniu się astrą GSi przygotowaną do rajdów) wsadzenia 1.6 bo mocy coraz bardziej brakuje
Niestety silniczki opla w porównaniu z saxo, civic itp nie mają żadnych szans, seryjnie.
Był plan na 1.6 8v ale trafił się silniczek 1.6 16v gsi c16xe w dobrych pieniążkach
plan ITB oczywiście pozostał, z tym, że chciałbym to zrobić na styl boxa mantzla. Nie wiem tylko czy zmieści się to pod maską
EDIT:
Byłbym zapomniał
Oczywiście dół będzie wyważany, a koło zamachowe odchudzone, pasowanie tłoków będzie luźniejsze.
Silnik będzie kręcony dużo wyżej. Czy jest tylko jakaś możliwość przesunięcia limitera na komputerze i ecumasterze, gdzieś na 7000obr?
Corsa A 1992r
Fotki jeszcze z czasu budowy autka
Najświeższe zdjęcia
Foto z SJS Łapanów by Zbyszek Bury
Przeróbki Silnika C12NZ+C14SE=C12NE (Wszystko po to by zmieścić się w klasie i nauczyć się jeździć):
- słupek, seryjny c12NZ
- flansza do zamontowania kolektora ssącego z C14SE
- kolektor ssący, przepustnica, cała wiązka, komputer, czujniki (w tym także Halla zamiast czujnika wałka) i wtryski z C14SE
- był wałek z C14SE, niestety urwała się śruba od kółka rozrządu i gwint został w środku. Teraz C12NZ
Zawieszenie:
- przód Bilstein B6 + sprężyny H&R + poliuretany (niestety brak stabilizatora)
- tył Bilstein B4 + sprężyny H&R
Hamulce:
- przód - tarcze i zaciski z Astry GSi
- tył - seria
- przewody hamulcowe puszczone w środku
Środek:
- Klatka według zał. J
- kubełki bimarco expert
- kiera Sparco
- pasy 3 calowe 4pkt
- po za tym wybebeszona
Autko było całkiem szybkie jak na klasę do 1300cm3. Niestety po urwaniu czujnika oleju, silnik się przytarł.
Miał być wsadzony 13S przerobiony na wielopunkt, ale o czym się przekonałem - nie da się dostać tego silnika w dobrym stanie.
Parę dni temu wpadł mi do głowy pomysł (po przejechaniu się astrą GSi przygotowaną do rajdów) wsadzenia 1.6 bo mocy coraz bardziej brakuje
Niestety silniczki opla w porównaniu z saxo, civic itp nie mają żadnych szans, seryjnie.
Był plan na 1.6 8v ale trafił się silniczek 1.6 16v gsi c16xe w dobrych pieniążkach
plan ITB oczywiście pozostał, z tym, że chciałbym to zrobić na styl boxa mantzla. Nie wiem tylko czy zmieści się to pod maską
EDIT:
Byłbym zapomniał
Oczywiście dół będzie wyważany, a koło zamachowe odchudzone, pasowanie tłoków będzie luźniejsze.
Silnik będzie kręcony dużo wyżej. Czy jest tylko jakaś możliwość przesunięcia limitera na komputerze i ecumasterze, gdzieś na 7000obr?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, o 22:09 przez matt37137, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
Co do przesunięcia odcinki to uderz np. do Adam'aXXL z naszego forum...
Autko fajne, kolejny rally w zestawie na forum
I dobrze, pozytywnie zakreconych ludzi potrzeba...
Powodzenia w rzeźbieniu dalej
Autko fajne, kolejny rally w zestawie na forum
I dobrze, pozytywnie zakreconych ludzi potrzeba...
Powodzenia w rzeźbieniu dalej
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 mar 2009, o 17:47
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
Będę musiał zagadać. Dzięki!Bear_ pisze:Co do przesunięcia odcinki to uderz np. do Adam'aXXL z naszego forum...
Autko fajne, kolejny rally w zestawie na forum
I dobrze, pozytywnie zakreconych ludzi potrzeba...
Powodzenia w rzeźbieniu dalej
sens taki, że wtedy gdy robiłem klatkę, nie było planów na 1.6(nawet baardzo odległych) a przy 1.2 były zerowe naprężenia. Druga rzecz, że zastrzały do kielichów, to droga sprawa, jeśli chodzi o klatkę, a budżet był ograniczony. Auto i tak jest całe obspawane, przód szczególnie więc się nie rozjedzie. Tylko do 1.6 pasowała by już rozpórka i płyta.!markos pisze: robiles wszystko od podstaw i w tak papierowej budzie nie pociagnales klatki do przednich kielichow? gdzie tu sens?
oraz co ma srednica felg do mocy?
ps.
flowbench, nie benchflow.
Do mocy nie za wiele, do przyśpieszenia dość dużo, ale nie o to chodzi. Przy dużej mocy w tak lekkim aucie, jest szansa, że przed bezsensownym mieleniem kołami (na nawrotach, przy cięciu zakrętów i przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu) będą mnie mogły uchronić 15' albo szpera, ale wolnych 3,5tyś nie mam
zaraz poprawiam
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
moim zdaniem jak chcesz się bawić w coś szybszego do 1600 to kup cały kompletny silnik c16se i zafunduj mu porządny remont i do tego zrób to ITB + porządny wydech i strojenie - powinno pęknąć 130km +
oszczędzi Ci to czasu jeśli chodzi zabawę czy coś podpasuje czy nie
koła 15 raczej też odpadają bo są już za duże i toporne a 14" i dobry kapeć + trochę umiejętności i nie będziesz mielił w zakrętach i na nawrotach kołami
pamiętaj że opel to rzadkość w kjs właśnie ze względu na fakt że silniki są dość oporne na modyfikacje i żeby mieć konkret pod maską to trzeba już ostro pogrzebać i pokombinować
konkurencja typu swift, saxo to inna liga bo ludzie potrafią kręcić z tych silników po 170km+ a auta typu seicento i cinqecento też łatwiej można grzebnąć i mieć wyniki ponad 100km i to wszystko za dużo mniejsze pieniądze niż w oplu
oszczędzi Ci to czasu jeśli chodzi zabawę czy coś podpasuje czy nie
koła 15 raczej też odpadają bo są już za duże i toporne a 14" i dobry kapeć + trochę umiejętności i nie będziesz mielił w zakrętach i na nawrotach kołami
pamiętaj że opel to rzadkość w kjs właśnie ze względu na fakt że silniki są dość oporne na modyfikacje i żeby mieć konkret pod maską to trzeba już ostro pogrzebać i pokombinować
konkurencja typu swift, saxo to inna liga bo ludzie potrafią kręcić z tych silników po 170km+ a auta typu seicento i cinqecento też łatwiej można grzebnąć i mieć wyniki ponad 100km i to wszystko za dużo mniejsze pieniądze niż w oplu
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 mar 2009, o 17:47
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
wiem, że tak najłatwiej, tylko, że tłoki wtedy od kopa do wymiany a to jest dodatkowe 800zł+ Widziałem kompletny dół od x16xe za 300zł z przejechanymi 50tyś, wtedy co najwyżej pierścionki i jest cacy (nie wspominam o wyważaniu i odchudzaniu bo to i w jednym i drugim przypadku)seboss pisze:moim zdaniem jak chcesz się bawić w coś szybszego do 1600 to kup cały kompletny silnik c16se i zafunduj mu porządny remont i do tego zrób to ITB + porządny wydech i strojenie - powinno pęknąć 130km +
oszczędzi Ci to czasu jeśli chodzi zabawę czy coś podpasuje czy nie
Jest taka opcja, trzeba będzie sprawdzić po złożeniuseboss pisze:koła 15 raczej też odpadają bo są już za duże i toporne a 14" i dobry kapeć + trochę umiejętności i nie będziesz mielił w zakrętach i na nawrotach kołami
to, że toporne to bym nie powiedział. Moje c12nz przed zatarciem z całym tym osprzętem c14se robiło robotę i to za parę zł w porównaniu do tego ile pakują cc i sc.seboss pisze: pamiętaj że opel to rzadkość w kjs właśnie ze względu na fakt że silniki są dość oporne na modyfikacje i żeby mieć konkret pod maską to trzeba już ostro pogrzebać i pokombinować
konkurencja typu swift, saxo to inna liga bo ludzie potrafią kręcić z tych silników po 170km+ a auta typu seicento i cinqecento też łatwiej można grzebnąć i mieć wyniki ponad 100km i to wszystko za dużo mniejsze pieniądze niż w oplu
A auta typu saxo - jasne. Tylko że do kajtków, aż takich wyników z reguły nie robią. 160km to jest raczej taka granica. Trzeba wziąć pod uwagę wagę (jaki rym ), która w kręciołkach i krótkich drogowych odcinkach, ma wielkie znaczenie. I proste obliczenie 900kg saxo ma (załóżmy) 160km. 160/900=0,17777778 a teraz corsa, która ma 750kg. 0,17777778*750kg=133,33... km
Jedyny zonk to to, że 16v mają więcej niutów.
-- 27 kwi 2011, o 20:55 --
przejrzałem trochę forum na temat 16v i zgłupiałem. Nie wiedziałem, że wywalając kolektor i montując coś ala mantzel i strojeniu daje ok +30km to trochę zmienia postać rzeczy...
Z tego co na szybko popatrzyłem to wszystkie uszczelki, paski, rolki, panewki i pierścionki to koszt ok. 1000-1200zł w zależności od producentów i zniżek jakie uda mi się wydębić
Patrzyłem na ceny x16xe i za golasa trzeba dać z 1300-1500zł
Kupując w klockach wychodziło by taniej, tylko czy dobrze liczę co potrzebuje..
-głowica z pokrywą zaworów
-dół silnika
-miska (bo najczęściej miskę osobno sprzedają)
-alternator + mocowanie bo w 8v jest chyba inne?
-zbiorniczek wyrównawczy (2 wejścia)
-pokrywa rozrządu
-wiązka x16xe, jakaś jest taka sama?
-komp x16xe, też można jakiś inny?
-dolna część kolektora ssącego, góra będzie modzona na wzór mantzela z tym, że z 4 przepustnicami
-listwa wtryskowa bo kolektor prawie zawsze goły.. (wtryski do c20xe)
-wydechowy też nie potrzebny bo będzie od c20xe
czy coś jeszcze?
po szybkich oględzinach cena za to co na górze 1500zł a to już jest mam nadzieję większość osprzętu
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
śmiem twierdzić że dobrze modzone 8v wyleczy nawet 16v z mantzlem no chyba ze zrobi się takiego potworka jak Porszak
jak chcesz się bawić w 16v to raczej c16xe a nie ecokibel w postaci x16xe z EGRem
jak chcesz dobre graty w dobrych cenach to wal do użytkownika nolack
jak chcesz się bawić w 16v to raczej c16xe a nie ecokibel w postaci x16xe z EGRem
jak chcesz dobre graty w dobrych cenach to wal do użytkownika nolack
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 mar 2009, o 17:47
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
Jest taka opcja. Tylko, że jak się odkuję to wsadzam wałki i już to 8v może mi podskoczyćseboss pisze:śmiem twierdzić że dobrze modzone 8v wyleczy nawet 16v z mantzlem no chyba ze zrobi się takiego potworka jak Porszak
Chciałbym.. Tylko dzwoniłem do szlifierza, który ma kontakty jeśli chodzi o tłoki. Powiedział że nie ma do c16xe jakiś dobrych. Niby by się znalazł taki, ale żadnych wymiarów tego nie ma, może to być cokolwiek...seboss pisze: jak chcesz się bawić w 16v to raczej c16xe a nie ecokibel w postaci x16xe z EGRem
A czy warto się tak męczyć o 3km? EGR można zaślepić z tego co kojarzę
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
a po co Ci ostre wałki do kjsów? one przesuną Ci moment mocno do góry i zanim wkręcisz go w "skuteczne" obroty to będziesz musiał hamować , no chyba że u Was gania sie po długich prostychmatt37137 pisze:Jest taka opcja. Tylko, że jak się odkuję to wsadzam wałki i już to 8v może mi podskoczyćseboss pisze:śmiem twierdzić że dobrze modzone 8v wyleczy nawet 16v z mantzlem no chyba ze zrobi się takiego potworka jak Porszak
Chciałbym.. Tylko dzwoniłem do szlifierza, który ma kontakty jeśli chodzi o tłoki. Powiedział że nie ma do c16xe jakiś dobrych. Niby by się znalazł taki, ale żadnych wymiarów tego nie ma, może to być cokolwiek...seboss pisze: jak chcesz się bawić w 16v to raczej c16xe a nie ecokibel w postaci x16xe z EGRem
A czy warto się tak męczyć o 3km? EGR można zaślepić z tego co kojarzę
już się nie jeden wyleczył sie z takiego pomysłu przynajmniej w mazowieckim
zanim Ty się napędzisz 16V to 8V mocno Ci odjedzie
EGRa możesz zaślepić ale póki nie zrobisz strojenia ecu zewnętrzną świnką to silnik będzie Ci potrafił wariować -dławić przy wchodzeniu w obroty i non stop check będzie sie palił - przynajmniej tak u mnie było w x16xe
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re:
mając w obu autach skrzynie CR wyższa moc 16 V nie zrekompensuje lepszego startu 8V - takie moje zdanie!markos pisze:wiekszosc samochodow ma cos takiego jak skrzynia biegow. niektorzy to nawet czasem tego uzywaja.seboss pisze:zanim Ty się napędzisz 16V to 8V mocno Ci odjedzie
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
Niestety ale taka jest prawda ja przy swojej corsie na ciasnych probach robie znacznie lepsze czasy niż astra czy polówka brata.
8v szybciej wstaje nie wazne jaka skrzynia!!
8v szybciej wstaje nie wazne jaka skrzynia!!
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 mar 2009, o 17:47
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
@seboss majac itb i tak pierwsze co bede musial zrobic to podpiac swinie
a z tego co tu wyczytałem podpięcie egr'a z zaślepką nie powoduje żadnych skutków ubocznych
http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/egr2.html
jesli chodzi o obroty to odpowiem anegdotką
na ostatnim kjsie na placyku. Słynnym eurostarze w krk przejechałem 1os zbijając biegi z 2 na 1 przed zakrętami 90st. Na drugim za to, przestałem zbijać i prawie cały os na 2 przejechałem.. Czas się poprawił o parę sek. Natomiast mój kumpel startujący mazdziochą 323 która wstaje dopiero na wysokich obrotach, na drugim os zastosował to co ja, ale na odwrót. Czyli zbijał do 1. (wcześniej tego nie robił) zyskał pare sek...
Kwestia umiejętności kierowcy czy potrafi wykorzystać obroty.
To samo przy ruszaniu. Ostatnio jak startowałem pod górkę moim styranym 8v, ruszałem z 4tyś obrotów bo na mniejszych zmulał.
To tak jak by porównać kitcara i n4 jednego trzeba kręcić a drugiego wręcz przeciwnie.
8v może mieć + przy zhamowaniach prawie do zera (np. Nawrot) ale na reszcie, jak kierowca czuje auto, moze zyskac bo moc jest w ym zakresie który potrzebuje a nie rozłożona na zakres 5tyś obrotów
przynajmniej tak to widzę, jak sie mylę to niech mnie ktoś poprawi
PS: sorki za burdel w tekscie, ale pisze z tela
a z tego co tu wyczytałem podpięcie egr'a z zaślepką nie powoduje żadnych skutków ubocznych
http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/egr2.html
jesli chodzi o obroty to odpowiem anegdotką
na ostatnim kjsie na placyku. Słynnym eurostarze w krk przejechałem 1os zbijając biegi z 2 na 1 przed zakrętami 90st. Na drugim za to, przestałem zbijać i prawie cały os na 2 przejechałem.. Czas się poprawił o parę sek. Natomiast mój kumpel startujący mazdziochą 323 która wstaje dopiero na wysokich obrotach, na drugim os zastosował to co ja, ale na odwrót. Czyli zbijał do 1. (wcześniej tego nie robił) zyskał pare sek...
Kwestia umiejętności kierowcy czy potrafi wykorzystać obroty.
To samo przy ruszaniu. Ostatnio jak startowałem pod górkę moim styranym 8v, ruszałem z 4tyś obrotów bo na mniejszych zmulał.
To tak jak by porównać kitcara i n4 jednego trzeba kręcić a drugiego wręcz przeciwnie.
8v może mieć + przy zhamowaniach prawie do zera (np. Nawrot) ale na reszcie, jak kierowca czuje auto, moze zyskac bo moc jest w ym zakresie który potrzebuje a nie rozłożona na zakres 5tyś obrotów
przynajmniej tak to widzę, jak sie mylę to niech mnie ktoś poprawi
PS: sorki za burdel w tekscie, ale pisze z tela
- pajak2444
- Świeżak
- Posty: 88
- Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
- Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
Masz może rysunek flanszy przejsciowej kolektora C14SE na głowę C12NZ.
Jak ma sie montaż suszarki w 1.2L do klasy startowej?
N4 ?? bo tylko tam jest mowa o turbodoładowaniu.
Jak ma sie montaż suszarki w 1.2L do klasy startowej?
N4 ?? bo tylko tam jest mowa o turbodoładowaniu.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 mar 2009, o 17:47
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
Rysunek nie wiem czy jeszcze mam. Musiał bym kumpla się zapytać. Z tym, że to było wycinane na laserze i ja samo przejście pilniczkiem później piłowałem Jak jesteś zainteresowany to mogę sprzedać cały zestaw (flansza, kolektor,przepustnica, nawet z puchą lekko ztuningowaną, czujnik wału i koło pasowe pod czujnik. wiązka i komp. Mogę też dorzucić wałek 13s razem z obudową)
każdy samochód z turbo ma mnożoną pojemność razy 1.7 czyli wtedy masz pojemność 2031,5. Jesteś wtedy w klasie powyżej 2 litry. Czyli z subarami, lancerami i tym podobnymi potworami. Bo ta klasa jest od 2l do nieskończoności Jak by wyszło 1999cm3 to by się jeszcze może opłacało.. w amatorkach nie ma podziału na klasy n i a. Różnice klas wynikają z pojemności
Dzisiaj ustaliłem szczegóły kupna silniczka c16xe z przebiegiem ok. 130tyś Będzie niestety dopiero w następny poniedziałek, bo znajomy kierowca będzie pod koniec tygodnia po niego jechał
każdy samochód z turbo ma mnożoną pojemność razy 1.7 czyli wtedy masz pojemność 2031,5. Jesteś wtedy w klasie powyżej 2 litry. Czyli z subarami, lancerami i tym podobnymi potworami. Bo ta klasa jest od 2l do nieskończoności Jak by wyszło 1999cm3 to by się jeszcze może opłacało.. w amatorkach nie ma podziału na klasy n i a. Różnice klas wynikają z pojemności
Dzisiaj ustaliłem szczegóły kupna silniczka c16xe z przebiegiem ok. 130tyś Będzie niestety dopiero w następny poniedziałek, bo znajomy kierowca będzie pod koniec tygodnia po niego jechał
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
w nowszych silnikach 1.6, 1.4 16v byly takie flansze przed kolektorem, mozesz to znalezc na allegro. byc moze to ulatwi sprawe itb bo zostaje wtedy miejsce na wtryski. angole mowia ze seryjne x/c16 wyciaga 150-160KM na itb, pozostaje pytanie przy jakich obrotach?
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 mar 2009, o 17:47
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
dzięki za info! bo gdyby nie to, to musiał bym uciachać dolną część kolektora tuż za nimi. ---> jest tyko jeden problem.. Kanały nie są w kształcie wacka jak w c16xe tylko tak jakby położone "O" i z tego co widzę, średnio jest miejsce, żeby wybrać materiał na tą część idącą w górę..
Obawiam się, że jednak, że przy dość wysokich.. Ale z tego co widziałem to najmocniejszy x14xe zrobili na 180 km z itb :0
Na początek zastanawiam się tylko czy nie zrobić zaworów na 2 kąty. Podniosło by to obroty max i mały porting we własnym zakresie (dorównanie do uszczelki kanałów). Jeśli zacznę już panować nad taką mocą to pomyśli się o wałkach.
Obawiam się, że jednak, że przy dość wysokich.. Ale z tego co widziałem to najmocniejszy x14xe zrobili na 180 km z itb :0
Na początek zastanawiam się tylko czy nie zrobić zaworów na 2 kąty. Podniosło by to obroty max i mały porting we własnym zakresie (dorównanie do uszczelki kanałów). Jeśli zacznę już panować nad taką mocą to pomyśli się o wałkach.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
wtryskiwacze beda ostatnia z rzeczy ktore powinienies wymienic i te z c20xe to bedzie przesada.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 mar 2009, o 17:47
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
nawet pomimo tego że będzie wpadało dużo więcej powietrza i paliwa? Wiadomo nie ustawione będą zalewały. Ale będzie strojonko.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
do tego co chcesz zrobic w zupełnosci wystarczy seria
- prymasso
- Użytkownik Premium
- Posty: 217
- Rejestracja: 5 mar 2009, o 22:38
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsienda A Rally !C12NE! -->w planach 1.6 ITB
Coś tu cicho się porobiło Słuchaj matt37137 ten zestaw do wzięcia to ciągle temat aktualny ? Czy już go komuś ożeniłeś?
...i zapamiętajcie obywatele i obywatelki: To ja tutaj jestem Pan Sowa i ja wiem lepiej
- kerni
- Nowy
- Posty: 237
- Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
- Lokalizacja: kernigarage.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re:
!markos pisze:wiekszosc samochodow ma cos takiego jak skrzynia biegow. niektorzy to nawet czasem tego uzywaja.seboss pisze:zanim Ty się napędzisz 16V to 8V mocno Ci odjedzie
na większości kjs machanie skrzynia to strata czasu, lepiej jechać cały na 2 niż skakać z 1 na 2.
Swoja drogą, niektóre kitcar'y do bardziej poważnych imprez przerabia sie z 16v na 8v (przykładowo najnowszy kitcar, fiat panda)