SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

Witam, chciałbym przeprowadzić przeszczep mojego X12SZ 1.2 45KM, na X14XE lub X16XE (np. coś w tym stylu http://allegro.pl/silnik-opel-vectra-as ... 22763.html). Czytałem, że przy swap'ie smallblockowym wystarczy mieć kompletny silnik + wiązkę + ECU. X12SZ ma monowtrysk, X14XE/X16XE to wielopunkty (o ile się nie mylę), czy coś oprócz tych 3 komponentów (silnik + wiązka + ECU) musiałbym jeszcze wymienić, np. pompę/skrzynię lub coś w tym rodzaju? Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Robert
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: mr_luke »

Przydałaby Ci się skrzynia bo x16xe miały F15 i to jest troszkę inny rodzaj skrzyni jak u Ciebie, więc jeśli chciałbyś w pełni cieszyć się zaletami i charakterystyką x16 to jeszcze skrzynia. Poza tym układ zasilania paliwem w 12sz jest za słaby i dochodzi konieczność wymiany pompy paliwa. Na Twoim miejscu zmieniłbym też hamulce bo masz u siebie pełne 236 a x16 seryjnie ma wentyle 256, które tak bogiem a prawdą, nie szokują :oko: W x16 jeszcze jest większa (szersza) chłodnica.

Reasumując, porządny pakiet do swapu to: silnik+skrzynia+wiązka+ECU+pompa paliwa+hamulce :oko:
W kategorii warto ale nie jest to konieczne: chłodnica i jeśli chcesz poprawy prowadzenia to stabilizatory bo są grubsze a z tył u Ciebie nie ma w ogóle :oko:
Corsa - sold
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

Czyli przy X16XE są już koszta, jak wygląda sprawa z X14XE?
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: mr_luke »

Mały update: Sory za wprowadzenie w błąd, w x14/16xe były F13 a F15 była w c16xe. Sprawdź jaką masz u siebie bo nie pamiętam czy tam były montowane F10 czy może F13. Bo jeśli F13 to po kłopocie a jeśli nie...
RobertZ1993 pisze:Czyli przy X16XE są już koszta, jak wygląda sprawa z X14XE?
Ja wiem czy koszty? Standardowy kompletny silnik na swap ma już skrzynie ale jeśli kupujesz bez, to F13 dostaniesz już za około 300zł do tego pompa w lepszym stanie 200zł (nowa ok 300zł). Możesz na tym poprzestać ale jeśli chcesz bezpiecznie jeździć (hamować) to komplet na upgrade hamulców to jakieś 150zł za zaciski + tarcze (nowe lub uzyki jak wolisz).

Jeśli chodzi o x14 to ceny są identyczne bo 1. skrzynia ta sama; 2. ta sama pompa paliwa;
Corsa - sold
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: wolga85 »

Najprosciej to na x16sz wiazka ta sama (komp moze nawet zostac) potrzeba tylko wtrysku z przepustnica i kolektorow. Silnik x16sz daje juz 72 KM . Charakterystyka momentu do 3000 podobna do x14xe powyzej 3000 x16sz mocno slabnie ale potem mozna go przerobic na wieopunktowy wtrysk (x16se) troszke podlubac i masz 100 KM . Ewentualnie zaczac od x14sz (60 KM) i potem przerabiac na x14se (82 KM). No oczywiscie tak jak juz bylo pisane wyzej przydaly by jakies lepsze hamulce ( przynajmniej ori super sprawne) i jak nie bylo (co czasem w corsach z x12sz sie zdarzalo) stabilizotora z przodu to dolozyc .
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

W grę wchodzą X14XE/X16XE (stary znajomy ojca ma takie z pełnym osprzętem za w miarę rozsądne pieniądze). Duża różnica w osiągach i spalaniu pomiędzy nimi? Gdybyście mieli do wyboru powyższe, który byście wybrali (X16XE jest 250zł droższy, oba w bdb stanie). Przy 1.4 wartałoby zmieniać hamulce?

P.S. Gdzie znajdę oznaczenie skrzyni?
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: mr_luke »

RobertZ1993 pisze:Gdzie znajdę oznaczenie skrzyni?
Oznaczenie wybite jest na skrzyni w okolicach wybieraka. Prawdopodobnie będziesz musiał wyczyścić troszkę górę z nalotu smarno-kurzowego :oko:

Ja bym brał x16xe bo jest mocniejszy a 250zł za dodatkowe 16KM z serii to nie dużo. Spalanie obu silników jest praktyczni identyczne. Moje c16 na trasie potrafi zejść do 6.6l a standard, przy lekkim ganianiu (160km/h autostrada etc) to ok 8l. Miasto róznie :oko:
Corsa - sold
Julek-koło
Świeżak
Posty: 98
Rejestracja: 16 maja 2011, o 14:44
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: Julek-koło »

mr_luke pisze:... do tego pompa w lepszym stanie 200zł (nowa ok 300zł)...
Za 300 to się kupuje jakieś wydajne Walbro do silników 200-300 konnych
Pompa paliwa to 50 max 80 złotych

P.S. A nie lepiej pomyśleć nt X18XE1 lub XE zamiast X16XE, które z olejem i apetytem na niego mają rożnie ??
Koszta bardzo podobne a zawsze to kolejne HP :D
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

X18XE1 to już Bigblock, wrzucę 1.6, która mi w zupełności wystarczy do pierwszego auta, nie będę musiał przerabiać łap, przegubów, itp. Nie chcę wrzucać nie wiadomo jakich pieniędzy, bo nie będę jeździł tym dłużej niż 2-3 lata.

Skrzynie mam F10, więc muszę kupić F13. Czy wszystkie F13 będą pasowały do X16XE, czy potrzebna jest jakaś z konkretnym oznaczeniem?

Mam jeszcze jeden problem, przy włączonym radiu świecą mi się postojówki (przód i tył), czego to może być wina? Źle podpięte radio, brak masy na światłach? Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: mehes »

RobertZ1993 pisze:X18XE1 to już Bigblock,
coooooooooooooooooooooooooooooooooooo
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

mehes pisze:
RobertZ1993 pisze:X18XE1 to już Bigblock,
coooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Fakt sorry, nie zauważyłem tej 1 na końcu. W grę wchodziły tylko X14XE i X16XE, bo takie mam do kupienia.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: wolga85 »

Źle podpięte radio. Do ori wtyczki radia opla przychodzi kabel od podświetlenia . Pewnie pomylony z wyjściem na antene (wzmacniacz lub wysuw anteny)
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Julek-koło
Świeżak
Posty: 98
Rejestracja: 16 maja 2011, o 14:44
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: Julek-koło »

Pozostaje pytanie, czy to pierwsze auto i na pół roku, czy Planujesz nim pośmigać
Jeżeli to ma być bolid na dłużej, to włożenie 1,8 da Ci masę przyjemności
Zawsze można pójść po bandzie i dziada zagazować i cieszyć się z robienia kilometra za ~20-25 groszy

Koszta jakichkolwiek przeszczepów, czy to na 1,4 czy na 1,8 nie będą jakoś bardzo różne
Za to efekty i owszem.
90hp / 125Nm
115hp / 170Nm
Liczby mówią same za siebie :D
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: Bear_ »

A jak nie to kup se zajechane 1.6 i zrob go na 1.8 :grin:
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

Witam ponownie!
Zakupiłem już X16XE i mam pytanko, pompę do niego kupić z przepustnicą czy wziąć tą z X12SZ?
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: mr_luke »

RobertZ1993 pisze:Witam ponownie!
Zakupiłem już X16XE i mam pytanko, pompę do niego kupić z przepustnicą czy wziąć tą z X12SZ?
Pompe musisz kupić bo x16 potrzbuje wydajniejszej niż x12 :oko:
Corsa - sold
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

Tak, tak tylko czy kupić samą pompę czy razem z przepustnicą?
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: Bear_ »

A to kupiłeś silnik bez przepustnicy tak ?? :D

Pokaż foto tego co kupiłeś... Bo może w tych "dobrych" pieniądzach kupiłeś goły słupek i dopiero wszystko przed Tobą...
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: mr_luke »

Nie masz przepustnicy? Fakt coś dziwnie troszkę.... ta od x12 to śmiech na sali i nie ma na 1% żeby Ci współpracowała. Wrzuć zdjęcia silnika bo podobnie jak Bear zaczynam się zastanawiać coś Ty kupił :-P
Corsa - sold
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

Bebechy leżą już w warsztacie, więc zdjęcie zrobię najwcześniej jutro, (chyba, że wystarczy Wam fota z jego stronki Obrazek czyli przepustnica powinna być przy jednostce? (jestem laikiem dlatego jestem taki niezorientowany).
Awatar użytkownika
G4lu5
Nowy
Posty: 293
Rejestracja: 17 gru 2008, o 23:04
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: G4lu5 »

Tu nie widać zbytnio.. przepustnice powinieneś mieć przy kolektorze ssącym
RobertZ1993
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 14:11
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: RobertZ1993 »

Ok, dzięki jutro sprawdzę.
Karczo_27
Nowy
Posty: 274
Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: Karczo_27 »

A dokładniej to w okolicach DIS-a, tam gdzie kończy się aluminiowy kolektor dolotowy... Na zdjęciu nie widać także tej długiej śmiesznej rury prowadzącej od filtra do przepustnicy to może ktoś już wcześniej to zdemontował...
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: Bear_ »

A... Bo może kolega myśli że przepustnica musi być gdzieś na wierzchu? Niestety ale w tych silnikich jest ona tak ogarnięta że nawet jak silnik jest po za autem to ledwo co ja widać ;) jak wyżej. Jak patrzysz na to foto które dałeś to przepustnica znajduje się po prawej stronie w dolnym "rogu" aluminiowego kolektora. Przepustnica jest przykrecona do podstawy, a z drugiej strony tak jak już wspominali powinna wychodzić plastikowa twarda rura ssaca która zawija się na silnik i wychodzi koło alternatora (górny prawy róg kolektora patrząc na foto) zakończona elastycznym łącznikiem do filtra powietrza. A propo filtra. Obudowę filtra musisz mieć z x14/16 bo właśnie z niej jest inne wyjście na ta rurę ssaca niż to które masz u siebie w swojej puszce. Chyba że dasz sobie stożek. Do pełni szczęścia musisz mieć jeszcze czujnik przepływu mas powietrza który dajesz między rurę a puszkę filtra. I tym sposobem masz powietrze w swojej nowej jednostce... Reszta przed tobą ;)
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: mr_luke »

Bear_ pisze:Do pełni szczęścia musisz mieć jeszcze czujnik przepływu mas powietrza który dajesz między rurę a puszkę filtra.
Troszkę Ci się popientroliły silniki :P To jest x16 on pracuje na MAPie a nie jak nasze c16 na MAFie :oko:
Corsa - sold
Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: Bear_ »

mr_luke pisze:
Bear_ pisze:Do pełni szczęścia musisz mieć jeszcze czujnik przepływu mas powietrza który dajesz między rurę a puszkę filtra.
Troszkę Ci się popientroliły silniki :P To jest x16 on pracuje na MAPie a nie jak nasze c16 na MAFie :oko:
Nic mi się nie popitoliło...

- c16 ma przepływomierz powietrza czyli MAF - ilość powietrza które wpada do motorowni
- x16/14 mają czujnik przepływu mas powietrza MAP - podciśnienie w układzie ssącym
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: SWAP X12SZ na X14XE/X16XE

Post autor: mr_luke »

Bear_ pisze:
mr_luke pisze:
Bear_ pisze:Do pełni szczęścia musisz mieć jeszcze czujnik przepływu mas powietrza który dajesz między rurę a puszkę filtra.
Troszkę Ci się popientroliły silniki :P To jest x16 on pracuje na MAPie a nie jak nasze c16 na MAFie :oko:
Nic mi się nie popitoliło...

- c16 ma przepływomierz powietrza czyli MAF - ilość powietrza które wpada do motorowni
- x16/14 mają czujnik przepływu mas powietrza MAP - podciśnienie w układzie ssącym
No niby tak tyle, że to tak do końca nie jest :oko:
MAP sensor (Manifold Absolute Pressure Sensor) to po polskiemu czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze a MAF sensor (Mass Air Flow Sensor) to czujnik przepływu mas powietrza. Wiem, że czepiam się nazw ale to dlatego nie skumałem, że mówimy o tej samej rzeczy :D
Corsa - sold
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”