x16xe problemy po swapie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

x16xe problemy po swapie

Post autor: corsianek »

Mam Tigre tyle że po przekładce z silnika 1.6 16V X16XE na taki sam i teraz mam troche problemów... :-( Strasznie mi kopci na niebiesko ale to na pewno nie uszczelka bo nie znika olej i płyn chłodzący. Bardzo faluje na obrotach. I jeszcze z przodu zaraz przy wiatrakach znajduje sie coś takiego (nie wiem co to ) od czego wychodzi dosyć długi wąż i nie wiem czy on powinien być do czegoś wpięty czy nie bo od jakiegoś czasu strasznie mi to hałasuje (tak dziwnie pierdzi), a do tego wszystkiego zamarza mi parownik myślałem że jest zapchany i był przeczyszczony ale to też nic nie dało :-( Wymieniłem termostat bo myślałem że nie przepuszcza płynu na dół ale to też nic ... Prosze o pomoc i z góry dzięki
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: x16xe problemy po swapie

Post autor: mehes »

corsianek pisze: Strasznie mi kopci na niebiesko
Sprawdź kompresje, może uszczelniacze zaworów
Wzuć foto węża
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: x16xe problemy po swapie

Post autor: Porszak »

pewne chodzi o pompe powietrza. wywal cale to badziewie, moze ten halas to przedmuch na kolektorze w miejscu gdzie ten waz dochodzi do zaworu czy cokolwiek to jest.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Karczo_27
Nowy
Posty: 274
Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: x16xe problemy po swapie

Post autor: Karczo_27 »

Albo poprostu pompa powietrza wtórnego skończyła swój żywot dlatego tak hałasuje... Jak sprawdzić? Odłączyć ją lub odpalić samochód gdy jest zimny i nasłuchiwać, pompa odłaczana jest samoczynnie po kilku minutach gdy silnik uzyska odpowiednią temp. czyli hałas powinien ustąpić. Wtedy będziesz pewien, że to ona.
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: x16xe problemy po swapie

Post autor: corsianek »

Obrazek

-- 11 lis 2011, o 12:46 --

to co widzicie bo ten waz co mam podlaczony do tego ,,czajnika" to on umnie luzem lezy przy lampie od kierowcy

-- 11 lis 2011, o 12:47 --

a i to co na zolto zaznaczylem to jak odlacze to nie pierdzi
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: x16xe problemy po swapie

Post autor: mehes »

i tak zostaw
poczytaj,jest na forum odłączenie pompy powietrza wtórnego
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
corsianek
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2011, o 17:11
Imię: Michał
Lokalizacja: Gowarczów
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: x16xe problemy po swapie

Post autor: corsianek »

a to zaznaczone drugie to co to????
Lubie Mę Corse :D
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: x16xe problemy po swapie

Post autor: wolga85 »

Co do kopcenia to jak silnik długo stoi wyjęty i niezakonserwowany (nalany olej / ropa na tłoki) to lubi zardzewieć i pierwsze odpalenie kasuje pierścienie olejowe.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”