wyciek ze skrzyni biegow

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
nooe
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 mar 2008, o 17:19
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

wyciek ze skrzyni biegow

Post autor: nooe »

w okolicy wybieraka jest wszystko uwalone olejem. Poczatkowo podejrzewalem, ze jest to wyciek zza DISa, ale chyba jednak nie. W EPC nie znalazlem zadnej uszczelki do wybieraka. Na allegro znalazlem simering wybieraka.
Wymienial ktos taki simering? Da sie to zrobic, bez specjalnych narzedzi?
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: wyciek ze skrzyni biegow

Post autor: pirat »

a czy to nie jest uszczelniacz walu korbowego?
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: wyciek ze skrzyni biegow

Post autor: -=m&m=- »

nooe pisze:W EPC nie znalazlem zadnej uszczelki do wybieraka.
Nie wiem jak to wygląda w EPC ale u mnie na 100% jest uszczelka na łączniu wybierak-skrzynia. Sama wymiana prosta rzecz :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
nooe
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 19 mar 2008, o 17:19
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Wymiana simeringa oraz uszczelki wybieraka

Post autor: nooe »

pirat pisze:a czy to nie jest uszczelniacz walu korbowego?
nie wydaje mi sie, bo najbardziej zaolejone jest miejsce przy wybieraku, a w zasadzie sam wybierak.


Znalazlem w necie manual wymiany simmeringa i uszczelki wybieraka. Moze komus sie przyda. Material pochodzi z autokacik.pl

Aby wymienić simmerring w wybieraku należy wykonać następujące czynności:
1. Dzwignię biegów najlepiej ustawić na luz a następnie wyciągnąć sworzeń sciskając go delikatnie i ciągnąc do góry.
Obrazek

A wygląda on tak po wyjeciu
Obrazek
Obrazek

Następnie rozłaczamy elementy
Obrazek

Kolejny krok to odkrecenie 4-ch śrub
Obrazek
Obrazek

Po odkręceniu śrub należy delikatnie podważyć obudowę aby zeszła z dwóch kołków na których jest osadzona. Po zdjęcu obudowy ukarze się taki widok
Obrazek

Następnie należy wybić "kołek" (zaznaczony na żółto)
Obrazek

Po wybiciu kołka można wyciągnąć trzpień i swobodnie wymienić simmerring, który należy zamontować równo z czołem obudowy, tak aby olej mógł zwobodnie dolecieć przez znajdujący się przy simmerringu otwór i smarował trzpień
Obrazek

Życzę miłej pracy
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: wyciek ze skrzyni biegow

Post autor: fotograf »

Proponuje zapodać to do manuali bo bardzo przydatne i super opracowane :D
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: wyciek ze skrzyni biegow

Post autor: -=m&m=- »

fotograf pisze:Proponuje zapodać to do manuali bo bardzo przydatne i super opracowane :D
zrobione :)
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Breezee
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2011, o 21:14
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Sworzeń

Post autor: Breezee »

A ja mam pytanie dotyczące samego sworznia wybieraka. Mam luz na drążku zmiany biegów i wyczytałem w innym poście, że pierwszą rzeczą do wymiany jest właśnie ten sworzeń i tu moje pytanie: Czy wystarczy wymienić sam sworzeń czy do tego jeszcze tą gumę widoczna na zdjęciu powyżej ? I jeszcze jedno.. szukałem na eBayu (gdyż mieszkam w UK) sworznia i znalazłem do Corsy C, ale porównując z tym na zdjęciu wnioskuję, że generalnie niczym się nie różnią.. mam rację ?
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: wyciek ze skrzyni biegow

Post autor: mr_luke »

Aby być pewnym, czy to tylko sworzeń, musisz obejrzeć jak pracuje wybierak względem drążka zmieny biegów. Bardzo często wyrabiają się plastiki w samym pajaku a w szczególności plastiki i gumy mocujące pająk do łapy. Powoduje to że pająk dostaje możliwości lekkiego przesuwania się a to zwiększa luz dość znacząco. Ja robiąc na wiosnę luz na wybieraku musiałem wymienić wszystkie plastiki pająka wraz z jego sworzniem + sworzeń + gumę drążka. Jest w dziale FAQ bardzo dobry tutek do całości :oko: Koszty nie jest duży, mieści się w 100zł. Jesli chodzi o czarną gumę przy sworzniu, to niestety ale jest ona niewymienialna a koszt nowego pająka to w ASO ok 400zł. Jeśli Twoja guma nie rozpłyneła się jeszcze, to wyczyść ją bardzo dobrze ze wszelkich smarów i tak zostaw. Jeśli zamiast gumy masz biały plastik, to jest on wymienialny a cały pająk w ASO kosztuje ok 60zł. Czasem jak nie ma opcji bo czarna guma popłynęła, to kupuje się mechanizm z białym plastikiem po to, by przespawać sam końcówkę z plastikiem.
Corsa - sold
Awatar użytkownika
Breezee
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2011, o 21:14
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Sworzeń

Post autor: Breezee »

Dzięki. W takim razie najpierw sprawdzę te elementy, które wypisałeś. Tylko jeszcze nie mam pomysłu jak tam się dostać bez wyciągania wiekszości przewodów gumowych. Bo w mojej Corsie, a jest nią 1.7 Diesel (Isuzu) jest dość utrudniony dostęp do wybieraka i całej reszty. Szczerze mówiąc z ledwościa można włożyć jedną rękę żeby wyjąć sworzeń już nie mówiąc o pająku. Ale chciał nie chciał będę musiał pokombinować sam bo to "telepanie" drążka jest dość uporczywe, a nie mam ochoty dawać zarobić krocie mechanikowi za coś co mogę zrobić samemu. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: wyciek ze skrzyni biegow

Post autor: mr_luke »

Jeśli boisz się rozpiąć troszkę góry (czego bać się trzeba ale rozumie, nie każdy ma dryg do mechanikowania i grzebania w gąszczu przewodów), to możesz dostać się do wybieraka bokiem. Wymaga to zdjęcia lewego koła z nadkolem. Jak zdejmiesz to dasz radę wyciągnaś sworzeń i pająk. Możesz mieć problem z wyjęciem tego drugiego sworznia, który mocuje pająk do łapy bo bardzo często (praktycznie zawsze) jest bardzo zapieczony. W takiej sytuacji musisz najpierw rozpiąć cały pająk (łacznik i połączenia kulowe do drążka i wybieraka) a następnie odpiąć tylną łapę i pająk wraz z łapą wyjdzie na światło dzienne. Dla bezpieczeństwa podeprzyj silnik w okolicy łapy np. lewarkiem. Jeśli bardzo nie chcesz odpinać łapy, możesz próbować jakoś wydostać ten sworzeń przy użyciu płynu hamulcowego, Coli czy czego tam ale będziesz się z tym bawił nawet pół dnia. Ja próbując go ruszyć straciłem cały poranek a jedyne co mi się udało, to oberwać blaszkę od tego sworznia więc łapa jest najskuteczniejszą i najszybszą metodą. Mając ją na zewnątrz bez problemu wybijesz sworzeń i albo wpierw zamontujesz łapę i dopiero na samochodzie resztę, albo w tej samej kolejności.

Powodzenia :oko:
Corsa - sold
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”