8000K to już za dużo bo od razu będzie widać, że masz w samochodzie pseudo-ksenon i prawdopodobieństwo zatrzymania przez niebiskich wzrośnie do 80%. Ponadto zauważ, że w seryjnych samochodach ksenon nigdy nie jest niebieski, jest jak już niebiskawy ale zawsze jest to pochodna białego a to dlatego, że to białe światło jest najlepszym dla oka i tym, które najlepiej doświetla.
A jeśli chodzi o pierwsze pytanie. Odpowiedź brzmi można mieć prawie legalne i takie na których spokojnie możesz jeździć i ne powinni Ci nic zrobić. Wymaga to jednak sporej pracy i trochę kasy. Chodzi o to, że standardowo za sprawność oświetlenia w samochodzie z żarówką halogenową odpowiada głównie żarówka, reflektor jest tu drugorzędny, dlatego też po wymianie na lepszą żarówkę widać różnicę. W ksenonach wygląda to już trochę inaczej. Tu za sprawność oświetlenia odpowiada zarówno reflektor jak i żarnik na prawtycznie równym poziomi. Kostrukcyjnie żarnik ma zupełnie inne gabaryty zatem potrzebuje soczewki o innej ogniskowej jak halogen by prawidłowo skupiał wiązkę. Dadatkowo światło generowane przez sam żarnik jest dużo "ostrzejsze" i wymaga większego skupienia niż halogen by nie oślepiać.
To w temacie teorii a teraz jak to się przekłąda na ksenon w corsie. Abyś nieoślepiał (co jest tu najważniejsze bo oślepienie może prowadzić do wypadku) i by światło odpowiednio się rozkładało powinieneś w ogóle olać zestawy pseudo-ksenonów z allegro. Powinieneś kupić reflektory z soczewkami i wymienić je na takie z lamp ksenonowych innego samochodu. Może być to dowolna marka. Do takiej soczewki będzie pasował tylko żarnik dobrej firmy (czyli nie taki pseudo) zatem będziesz musiał zainwestować w jakieś dobre żarniki. Taki żarnik połączy się tylko z niepseudo-przetwornicą. Dodać do tego jeszcze trzeba spryskiwacze i zamkniesz się w 1000zł. Warto by też zadbać by na lampie wybita była homologacja ksenonowa, czyli DC. Samopoziomowanie w/g prawa może być reprezentowane przez elektryczne ustawianie wysokości. Nie wymaga się w samochodach bez fabrycznych instalacji pełni automatycznego samopoziomowania jak w nowych Audi
Dodatkowo warto też nadmienić, że ksenon może być montowany tylko w soczewce z gładkim kloszem ale istnieją modele Volvo (starsze), gdzie koncern zaprojektował specjalne odbłyśniki dostosowane do ksenonów. To nie zmienia fakty, że nie powinno się montować ksenonu do zwykłej lampy. Co do spryskiwaczy też było kilka wyjątków, gdzie w serii ich nie montowano ale lepiej nie igrać z Niebieskimi bo oni mogą sobie duży wymyśleć jeśli chcą udupić
