c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
Mam potwierdzone info odnośnie montażu silnika na dużym bloku (głównie tu chodzi o c20ne i te, które mają koło zamachowe na 6 śrub) w połączeniu ze skrzynią f13.
Wystarczy zamontować koło zamachowe z oplowskiego TD o oznaczeniu x17dtl, to duży blok a mała skrzynia (montowany z f13 i f15 w astrze f).
Koło pasuje do wału od c20ne bo ja tak miałem początkowo z c20ne na skrzyni f15 a niedawno jeden z użytkowników forum astry włożył c20ne z f13stką właśnie. Wygląda to tak, że wystarczy przekręcić koła a sprzęgło albo od dtl-a albo np. od x16szr (u mnie jeździł na sprzęgle z dtl a u niego na 1.6).
Koło z dtl jest tej samej grubości co koło z x16szr, tej samej średnicy i ma identyczny rozstaw śrub na docisk.
Korzyścią takiego rozwiązania jest:
brak kombinacji z toczeniem i nawiercaniem koła od c20ne,
brak problemu z piastami i półosiami (zostają te od f13),
Problemem może być mniejsza wytrzymałość zarówno sprzęgła, skrzyni jak i półosi ale jak pokazał Juhol wytrzymuje całkiem sporo i pamiętając o tym możemy spokojnie jeździć na takim setupie przez dłuższy czas. Zaoszczędzone pieniądze odkładamy na "duży" układ napędowy najlepiej w połączeniu z c20xe .
I fotka z porównaniem koła x17dtl (to odkręcone) z kołem od c18nz (a więc identycznym jak w c20ne):
Tutaj porównanie koła z 1.6 i z 1.7td - widać różnicę w otworach na śruby:
A tu porównanie kółek 1.6, 1.7dlt i 2.0 (akurat w tym przypadku garnkowe).
Dodam, że ja przy tym kole miałem rozrusznik z dtla, a u niego jest z c20ne.
Wystarczy zamontować koło zamachowe z oplowskiego TD o oznaczeniu x17dtl, to duży blok a mała skrzynia (montowany z f13 i f15 w astrze f).
Koło pasuje do wału od c20ne bo ja tak miałem początkowo z c20ne na skrzyni f15 a niedawno jeden z użytkowników forum astry włożył c20ne z f13stką właśnie. Wygląda to tak, że wystarczy przekręcić koła a sprzęgło albo od dtl-a albo np. od x16szr (u mnie jeździł na sprzęgle z dtl a u niego na 1.6).
Koło z dtl jest tej samej grubości co koło z x16szr, tej samej średnicy i ma identyczny rozstaw śrub na docisk.
Korzyścią takiego rozwiązania jest:
brak kombinacji z toczeniem i nawiercaniem koła od c20ne,
brak problemu z piastami i półosiami (zostają te od f13),
Problemem może być mniejsza wytrzymałość zarówno sprzęgła, skrzyni jak i półosi ale jak pokazał Juhol wytrzymuje całkiem sporo i pamiętając o tym możemy spokojnie jeździć na takim setupie przez dłuższy czas. Zaoszczędzone pieniądze odkładamy na "duży" układ napędowy najlepiej w połączeniu z c20xe .
I fotka z porównaniem koła x17dtl (to odkręcone) z kołem od c18nz (a więc identycznym jak w c20ne):
Tutaj porównanie koła z 1.6 i z 1.7td - widać różnicę w otworach na śruby:
A tu porównanie kółek 1.6, 1.7dlt i 2.0 (akurat w tym przypadku garnkowe).
Dodam, że ja przy tym kole miałem rozrusznik z dtla, a u niego jest z c20ne.
- marek-rz
- Nowy
- Posty: 194
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 00:22
- Lokalizacja: Racibórz Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
Witam mam pytanko skoro koło zamachowe x17dtl ma miejsce na mniejszą tarcze i docisk to tarcza powinna pasować z małego bloku silnikowego czyli np z x12sz. Mam racje czy się mylę??
-
- Moderatorzy
- Posty: 425
- Rejestracja: 27 wrz 2009, o 22:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Anglia - Harlow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
mylisz się bo nie które koła zamachowe są wypukłe tzw. garnki a nie które płaskie , do tego bierz pod uwagę średnice tarczy sprzęgła jak i również ilość zębów na wielowypuście
było C14SE - 101 KM 120 NM
Później C14NZ -seria
Obecnie C16XE - obecnie seria :->
Pomogłem ? wciśnij pomógł
Później C14NZ -seria
Obecnie C16XE - obecnie seria :->
Pomogłem ? wciśnij pomógł
- marek-rz
- Nowy
- Posty: 194
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 00:22
- Lokalizacja: Racibórz Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
To to ja wiem ale kolo zamachowe mam z diesla docisk i tarcze także tylko tarcza w średnim stanie a u siebie mam nową tarcze a po to się zakłada zakłada sprzęgło i koło zamachowe z diesla bo ma taki sam wieloklin jak f13 tylko czy średnica jest taka sama w x12sz i x17dtl.Smalcyk pisze:mylisz się bo nie które koła zamachowe są wypukłe tzw. garnki a nie które płaskie , do tego bierz pod uwagę średnice tarczy sprzęgła jak i również ilość zębów na wielowypuście
- marek-rz
- Nowy
- Posty: 194
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 00:22
- Lokalizacja: Racibórz Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
A więc tak tarcza z corsy x12sz różni się od tej z x17dtl wielkością ta z diesla ma 200 mm średnicy i nie pasuje do końca tylna łapa od skrzyni biegów trzeba troszkę porzeźbić. Ale do ogarnięcia
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 lis 2010, o 17:19
- Imię: Patryk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
witam, to mój pierwszy post tutaj
jest to możliwe aby spiąć C20NE z zamachem od x17DTL, sprzęgłem od C14NZ i skrzynią czterobiegową od C12NZ ?
jest to możliwe aby spiąć C20NE z zamachem od x17DTL, sprzęgłem od C14NZ i skrzynią czterobiegową od C12NZ ?
CA V6 208 HP.
- max1975
- Nowy
- Posty: 367
- Rejestracja: 17 sie 2009, o 18:00
- Imię: Max :)
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
Odgrzeje kotleta bo znalazłem różnice. Opisujecie wyżej koło zamachowe od X17DTL i widze ze jest ono płaskie a ja znalazłem coś takiego
http://moto.allegro.pl/opel-astra-f-1-7 ... 06870.html
Niestety foty nie mam ale link wystarczy, co powiecie na te różnice ?
Czy występowały dwa rodzaje płaskie i "garncowate"
Jeżeli są dwa rodzaje to czy oby dwa da się połączyć z F13, czy tarcze sprzęgła maja ten sam wieloklin?
Czy mamy tu jakiś błąd?
http://moto.allegro.pl/opel-astra-f-1-7 ... 06870.html
Niestety foty nie mam ale link wystarczy, co powiecie na te różnice ?
Czy występowały dwa rodzaje płaskie i "garncowate"
Jeżeli są dwa rodzaje to czy oby dwa da się połączyć z F13, czy tarcze sprzęgła maja ten sam wieloklin?
Czy mamy tu jakiś błąd?
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 16:02
- Imię: łukasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
to ma być płaskie czy garncowate koło zamachowe do połączenia c20ne i skrzyni f13??
- max1975
- Nowy
- Posty: 367
- Rejestracja: 17 sie 2009, o 18:00
- Imię: Max :)
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
Wcześniej miałem ten sam problem Może być płaskie i garnkowe nie ma znaczenia. Choć leprze płaskie bo lżejsze
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 gru 2012, o 23:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
mam pytanie czy kolo zamochowe od c14nz pasuje roztawem srub do c20ne?
- !rafi
- Nowy
- Posty: 366
- Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
Przeczytaj dokładnie 3 razy na głos pierwszy post, jak już go zrozumiesz to wtedy przeproś i wyjdz.prosiak121212 pisze:mam pytanie czy kolo zamochowe od c14nz pasuje roztawem srub do c20ne?
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 4
- Rejestracja: 1 wrz 2011, o 12:24
- Imię: Adrian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW
Zrobiłem u siebie taki mix i wszystko pasuje, jedynie w zamachu z DTLa trzeba powiększyć jeden otwór na śrubę mocującą do wału (mając koło garnkowe - nie wiem jak przy płaskim) wiem że odgrzewam kotleta ale niech jest info dla następnych swapowiczy. Ja dałem skrzynie F15CR z x16xel z Astry F. Półosie z tej astry również pasują długością i na corsowe piasty.