Corsa B C20LET
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Ponieważ mieszkam w uk I za 2 zapłaciłem 120zł
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Niestety stało się, uszczelka puściła po raz drugi. Olej pojawił się w układzie chłodzenia Ale żeby nie było, corsa stoi już rozebrana na uszczelce ewidentne ślady mieszania się oleju z płynem. Nie mam pojęcia dlaczego stało się to ponownie. Może uszczelka była jakaś trefna a może angole nie ogarneli szlifu głowicy. Ogólnie uszczelka wysypała się po 600km. I jeszcze takie pytanie, jaki luz i czy powinien mieć tłok w cylindrze?
-- 10 lip 2013, o 09:04 --
Tłok ma luz, przód tył i na boki. Mniej więcej ten luz jest taki sam w każdą stronę.
-- 10 lip 2013, o 20:02 --
Znalazł się winowajca który przyczynił się w dość dużym stopniu do zabicia uszczelki, a był nim licznik który w znaczącym stopniu przekłamywał temp płynu ponieważ zawieszał się on na max 90 stopniach
-- 10 lip 2013, o 09:04 --
Tłok ma luz, przód tył i na boki. Mniej więcej ten luz jest taki sam w każdą stronę.
-- 10 lip 2013, o 20:02 --
Znalazł się winowajca który przyczynił się w dość dużym stopniu do zabicia uszczelki, a był nim licznik który w znaczącym stopniu przekłamywał temp płynu ponieważ zawieszał się on na max 90 stopniach
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Corsa B C20LET
to czujnik w chłodnicy nie wlaczal wentylatora ?
mierzenie luzu tloka ma się teoretycznie nijak jak nie podasz wartości tego luzu.
jak duzy luz jest i czy widać na tulejach slady wytarcia ?
mierzenie luzu tloka ma się teoretycznie nijak jak nie podasz wartości tego luzu.
jak duzy luz jest i czy widać na tulejach slady wytarcia ?
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Nie ma śladów wytarcia na tulejach. Luz tłoka to max 1mm
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B C20LET
ile ci brało oleju?Lichacsw pisze:Nie ma śladów wytarcia na tulejach. Luz tłoka to max 1mm
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Ciężko określić bo nie jeździłem codziennie. Ale na trasie pl uk nic.
-- 11 lip 2013, o 12:37 --
Później wrzucę filmik jak to wygląda. Co ciekawe poprzednio mechanik przykrecal głowice i ustawiał rozrząd. To go tak ustawił że jeden wałek był przestawiony o jeden ząbek.
-- 11 lip 2013, o 12:37 --
Później wrzucę filmik jak to wygląda. Co ciekawe poprzednio mechanik przykrecal głowice i ustawiał rozrząd. To go tak ustawił że jeden wałek był przestawiony o jeden ząbek.
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
I tu masz rację markos. Tu filmik jak to wygląda
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Corsa B C20LET
pytanie czy pierścienie pekna czy się wygna przy zginaniu
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Dziś nalałem nafty w tuleje 1,2 po godzinie zero 3 trzyma do teraz, 4-ty 27minut i pusto. Na razie temat umiera Na tulejach ją duże rysy. Jest szansa na kupienie zakutego leta, ale to odległy temat wymagający przemyśleń.
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Co jest lepsze, szlifowanie bloku na pierwszy nad wymiar czy tulejowanie?
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B C20LET
W zasadzie najbardziej zależy to od tłoków jakie będziesz wstawiał , wydaje mi się że dobry kuty tłok dostaniesz tylko w rozmiarze nominalnym , w takiej sytuacji zostaje tylko tulejowanie
- ILKU
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 wrz 2010, o 20:29
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Lepsze jest rozwiercenie, ale oznacza kupno nowych tłoków (nadwymiarowych). Aby nie kupować tłoków robi się tulejowanie (można każdą tuleję zrobić pod konkretny tłok).
Przy rozwierceniu wzrasta pojemność skokowa (większa średnica tłoków).
Kuciznę robią w kilku rozmiarach zawsze.
Przy rozwierceniu wzrasta pojemność skokowa (większa średnica tłoków).
Kuciznę robią w kilku rozmiarach zawsze.
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Tłoki i tak w lecą nowe. Tylko zastanawiam się co jest lepsze.
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
- ILKU
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 wrz 2010, o 20:29
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
W przypadku C20LET/XE tulejowanie jest bardziej niebezpieczne ze względu na małą odległość między kolejnymi tłokami (rozstaw tłoków to 93mm a średnica 86mm co daje 7mm ścianki między cylindrami) aby zatulejować blok trzeba go rozwiercić o kolejne 1,5mm na stronę i wsadzić tuleję. Oznacza to, że materiału z bloku jest już tylko 4mm...
Przy rozwierceniu wystarczy po 0,5mm na stronę czyli zostaje 6mm>4mm
Z tego co wiem do LETa mają rozmiary 86; 86,5; 87; 87,5
Ja bym brał 87,5mm (ścianka pozostanie 5,5mm) co zwiększy pojemność do 2,1L
A jak mawiał klasyk nie nie zastąpi pojemności...
P.S. W saabie B2X4 grubość ścianki to 13mm
Przy rozwierceniu wystarczy po 0,5mm na stronę czyli zostaje 6mm>4mm
Z tego co wiem do LETa mają rozmiary 86; 86,5; 87; 87,5
Ja bym brał 87,5mm (ścianka pozostanie 5,5mm) co zwiększy pojemność do 2,1L
A jak mawiał klasyk nie nie zastąpi pojemności...
P.S. W saabie B2X4 grubość ścianki to 13mm
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Przepraszam, ale nie moge tego czytac... Moze jednak uzyjesz kalkulatora?
Oraz co ma grubosc scianek miedzy cylindrami do wytrzymalosci bloku w wypadku tulejowania? Podpowiem - nie za wiele. Po to wlasnie obsadzasz tuleje, zeby nie musiec martwic sie tym co zostaje pomiedzy cylindrami.
Moim zdaniem najrozsadniej jest zrobic szlif z honowaniem na pierwszy nadwymiar.
Oraz co ma grubosc scianek miedzy cylindrami do wytrzymalosci bloku w wypadku tulejowania? Podpowiem - nie za wiele. Po to wlasnie obsadzasz tuleje, zeby nie musiec martwic sie tym co zostaje pomiedzy cylindrami.
Moim zdaniem najrozsadniej jest zrobic szlif z honowaniem na pierwszy nadwymiar.
- ILKU
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 wrz 2010, o 20:29
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re:
Możesz wyjaśnić o co chodzi?!markos pisze:Przepraszam, ale nie moge tego czytac... Moze jednak uzyjesz kalkulatora?
Nie za wiele ale jednak. Blok po tulejowaniu jest z pewnością mniej wytrzymały jak przed...!markos pisze: Oraz co ma grubosc scianek miedzy cylindrami do wytrzymalosci bloku w wypadku tulejowania? Podpowiem - nie za wiele.
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B C20LET
Obaj gadacie glupoty.
Pierwsze co robisz to dajesz na pomiar owalizacji cylindrow, bo !markos juz piszesz o 1 nadwymiarze a nie wiadomo co bylo juz w tym bloku robione i w jakim jest stanie, wiec nie wiadomo czy pierwszy nadwymiar wystarczy.Tulejowanie stosuje sie w przypadku pekniecia tulei lub takiego ich zuzycia, ze nie ma sensu ich naprawy/honowania. Powiekszanie srednicy nie wplynie negatywnie na silnik tak jak pisze ILKU, a mocno podniesie koszt remontu.
Ja na Twoim miejscu dalbym wymierzyc zuzycie, potem zamowilbym tloki, najlepiej wraz z mocniejszymi korbami i po mesku dmuchnal bez obaw
Pierwsze co robisz to dajesz na pomiar owalizacji cylindrow, bo !markos juz piszesz o 1 nadwymiarze a nie wiadomo co bylo juz w tym bloku robione i w jakim jest stanie, wiec nie wiadomo czy pierwszy nadwymiar wystarczy.Tulejowanie stosuje sie w przypadku pekniecia tulei lub takiego ich zuzycia, ze nie ma sensu ich naprawy/honowania. Powiekszanie srednicy nie wplynie negatywnie na silnik tak jak pisze ILKU, a mocno podniesie koszt remontu.
Ja na Twoim miejscu dalbym wymierzyc zuzycie, potem zamowilbym tloki, najlepiej wraz z mocniejszymi korbami i po mesku dmuchnal bez obaw
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Szlif na wiekszy niz +0.5 wymiar nie podniesie kosztow remontu w znaczacy sposob, jesli w ogole. I tak tniesz i tak tniesz.
Oraz chyba oczywiste jest, ze jesli pisze o szlifie, to pewnie mam na mysli, ze cokolwiek zrobione zostanie po wykonaniu odpowiednich pomiarow, bo zanim w ogole cokolwiek sie zrobi, to i tak sie wszystko mierzy. Jesli wiec wyjdzie, ze silnik jest juz +0.5, to jesli bedzie krzywy, trzeba zrobic kolejne +0.5, to tez jest raczej oczywiste.
A po co kalkulator? Np. po to, ze sam sie pomylilem, wiec cofam co napisalem
Oraz chyba oczywiste jest, ze jesli pisze o szlifie, to pewnie mam na mysli, ze cokolwiek zrobione zostanie po wykonaniu odpowiednich pomiarow, bo zanim w ogole cokolwiek sie zrobi, to i tak sie wszystko mierzy. Jesli wiec wyjdzie, ze silnik jest juz +0.5, to jesli bedzie krzywy, trzeba zrobic kolejne +0.5, to tez jest raczej oczywiste.
A po co kalkulator? Np. po to, ze sam sie pomylilem, wiec cofam co napisalem
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Re:
Po to pytam o poradę żeby nie robić po swojemu, tylko żeby zrobić to dobrze. Jak bym chciał to zrobić po swojemu to wyglądało by to tak, złożyć wszystko do kupy i sprzedać ledwo jeżdżąceILKU pisze:Spoko!markos pisze: A po co kalkulator? Np. po to, ze sam sie pomylilem, wiec cofam co napisalem
I tak zapewne właściciel zrobi po swojemu pomimo naszych rad
Blok z tego co pamiętam i mówił Fifo to jest seryjny, ale mogę się mylić. W grę wchodzi jeszcze jedna opcja, zamiast remont można kupić już zakutego leta który jest na alledrogo. Jakbym rzucił się na remont tego to na bank szedłbym w kucizne. Rozmawiałem ostatnio z warsztatem który polecił mi Stelmi, i pan powiedział mi tak. Szlif, honowanie, ponowne wyważenie wału, wymiana panewek i złożenie silnika na zawleczkę to koszt około 400zł+graty.
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
-
- Nowy
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 lip 2009, o 19:42
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B C20LET
Silnik wyjęty, teraz tylko trzeba czekać na wyjazd do PL i oddaje blok na sprawdzenie czy cylindry i tłoki trzymają owal. Przy okazji odkręciłem docisk, ponieważ chciałem zobaczyć jaki jest stan sprzęgła, i ku mojemu zaskoczeniu, tarcza nie jest zbierana równo tzn. zbiera ją tylko w połowie. Tak powinno być, czy może jest to winna docisku. Sprzęgło ma 12 miesięcy i jest to sachs performance i ani razu się nie ślizgało.
Biały człopak z czarna muza na japońskim systemie
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Corsa B C20LET
tarcza sprzegla powinna brac cala powierzchnia cierna.
co do bloku , kup od kogos blok od XE i poprzekladaj graty i masz najtańsze wyjście.
ja blok od c20xe m2.8 na nominalnej tulei mierzonej srednicowka sprzedałem za 200zl
co do bloku , kup od kogos blok od XE i poprzekladaj graty i masz najtańsze wyjście.
ja blok od c20xe m2.8 na nominalnej tulei mierzonej srednicowka sprzedałem za 200zl
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy