Swap X12SZ -> C14SE

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Onimusha
Świeżak
Posty: 67
Rejestracja: 5 kwie 2011, o 00:18
Imię: Robert
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: Onimusha »

Witam.
Jestem w trakcie swapa ale już na starcie pojawiły się problemy.
Corsa miała immobiliser i chyba w tym cała rzecz że on teraz blokuje, myślałem że całe imo mieści się w ECU x12sz (przynajmniej tak podpowiadał znajomy), podłączyłem na razie sam rozrusznik (stały + z aku i wzbudzenie) i chyba silnik powinien zakręcić bez paliwa i iskry narazie? Jednak jak podłączyłem aku to brzęczyk od immo wyje, przytknę pestkę to tak jak by się wyłączył ale reakcji zero.
Następna sprawa- w kostce koło komputera, łączącej wiązkę karoserii z wiązką ECU znajduje się 9 kabelków
Obrazek O tą kostę chodzi
Obrazek

W wiązce od C14se mam ich 6.
Kolory:
Czerwony gruby- stały plus
zielony- obrotomierz ( moja corsa nie posiada)
czerwono/niebieski gruby pompa paliwa
niebieski- temperatura (oleju?)
w c14se brązowo biały niby check ale u mnie to nie działało w poprzedniej corsie
w c14se czarny który musi isć do cewki
w kostce CB są jeszcze brązowo żółty
brązowo/ biały
brązowo chyba niebieski o ile dobrze pamiętam
niebiesko/czerwony cieńszy
no i czarny? myślałem że to jest od stacyjki który musi iść również do cewki
ale gdy przekręcam zapłon i sprawdzam miernikiem to żaden prąd tam nie idzie jednak może to być spowodowane blokadą immo
Co to za czarny kabelek w tej kostce? (w wiązce x12sz chyba szedł do kompa od razu)
Gdzie mam szukać czarnego kabelka od stacyjki który ma iść do cewki?
Co z robić z immo?
Czy trzeba je rozłączyć na stałe czy da rade na kompie od c14se żeby to działało bez problemów?
C14se jest na kopułce a nie na Disie silnik pochodzi oryginalnie z Corsy A.

Czekam na podpowiedzi, jeśli potrzebujecie jeszcze jakiś zdjęć kostek kabli czegokolwiek to piszcie.

Wyczytałem również że immo były montowane od 95 roku w corsach a moja corsa to 93, wydaje mi się że to x12sz ktoś już wcześniej przełożył z młodszej corsy a że tamta miała immo to wpadło do mojej (historii auta nie znam ale wyglądała od początku na grzebaną)
Awatar użytkownika
prymasso
Użytkownik Premium
Posty: 217
Rejestracja: 5 mar 2009, o 22:38
Imię: Adrian
Lokalizacja: Katowice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: prymasso »

To w takim razie nie jest c14se tylko e14se, nie masz oryginalnej wiązki do tego silnika?
...i zapamiętajcie obywatele i obywatelki: To ja tutaj jestem Pan Sowa i ja wiem lepiej ;)
Onimusha
Świeżak
Posty: 67
Rejestracja: 5 kwie 2011, o 00:18
Imię: Robert
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: Onimusha »

Mam, na bloku jest napisane c14se.
Ten immobiliser okazał się dokładany dziś jakąś fote zrobię po pracy. Wydaje mi się że wystarczy iść po kablach i pousuwać te od immo bo one są tylko wpięte w wiązkę karoserii.
szymi870
Nowy
Posty: 238
Rejestracja: 2 lis 2008, o 10:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: szymi870 »

Po zmianie wiązki silnika wraz z kompem na ten od C14SE , auto musi zapalać, jedyny warunek to stały plus na grubym czerwonym, plus po stacyjce na czarnym i podłączona pompa paliwa , immo w biorcy nie przeszkadza, bo poszło razem z kompem ze starego silnika...
Onimusha
Świeżak
Posty: 67
Rejestracja: 5 kwie 2011, o 00:18
Imię: Robert
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: Onimusha »

No właśnie immo nie poszło ze starym kompem bo to immo jest nie oryginalne tylko dokładane więc komputer tu nic nie ma do tego.
Pytałem się jeszcze gdzie mogę znaleść te czarny ze stacyjki?
ja37 mówił że znajde go w ścianie grodziowej przy kolumnie kierowniczej ale ja tam nic nie znalazłem, za to mam czarny w tej kostce która łączy wiązke silnika z wiązką budy.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: yosh »

Onimusha pisze:za to mam czarny w tej kostce która łączy wiązke silnika z wiązką budy.
Zgonie z logiką (+12 po przekręceniu stacyjki) w starszych wersjach wychodził na kostce łączącej instalację silnika , wersja bez immo z klasycznym aparatem zapłonowym . Ten przewód wzbudza pracę sterownika i zasila cewkę wysokiego napięcia.
Jeśli zasilanie nie pojawia się po przekręceniu stacyjki to warto sprawdzić kostkę stacyjki , ale przede wszystkim należało by zacząć od sprawdzenia bezpieczników.

-- 19 cze 2013, o 14:41 --

Doczytałem również że corsa jest z 93r. więc zamontowany w niej oryginalny silnik miał symbol C12NZ .
Onimusha
Świeżak
Posty: 67
Rejestracja: 5 kwie 2011, o 00:18
Imię: Robert
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: Onimusha »

yosh pisze:
-- 19 cze 2013, o 14:41 --

Doczytałem również że corsa jest z 93r. więc zamontowany w niej oryginalny silnik miał symbol C12NZ .
Ja też tak myślałem jak go kupowałem ale że na tych małych motorkach się nie znam z wyglądu to się okazało coś innego.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: yosh »

Onimusha pisze:
yosh pisze:
-- 19 cze 2013, o 14:41 --

Doczytałem również że corsa jest z 93r. więc zamontowany w niej oryginalny silnik miał symbol C12NZ .
Ja też tak myślałem jak go kupowałem ale że na tych małych motorkach się nie znam z wyglądu to się okazało coś innego.
X12SZ w miejscu kopułki miał zamontowany DIS .
Onimusha
Świeżak
Posty: 67
Rejestracja: 5 kwie 2011, o 00:18
Imię: Robert
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap X12SZ -> C14SE

Post autor: Onimusha »

Dziś miałem wolne od pracy to w końcu do corsy zajrzałem, po paru godzinkach odpaliła, z początku był problem z paliwem bo wtryskiwacze nie sikały ale rozebrałem całą listwe przedmuchałem i zapaliła po drobnę korekcie zapłonu.
Dzięki za pomoc obeszło się bez demontażu immo jednak ale pewnie za jakiś czas go i tak wywale bo mnie denerwuje ten brzęczyk:D

-- 2 wrz 2013, o 19:08 --

Witam ponownie. Temat umarł bo nie miałem czasu dokończyć swapa, dziś byłem pospawać wydech i wszystko wydaje sie już zrobione ale pojawił się problem. Corsa jakoś tam chodzi na wolnych ale jak się doda troszeczkę gazu to zaraz się zadławi i gaśnie.
W związku z czym mam pytanie czy pompka która jest w baku (obsługiwała c12nz/ x12sz) może podawać za małe ciśnienie? ale aż takie że auto wgl na jakiekolwiek inne obroty niż jałowe nie chce się wkręcić?
Dodam że w poprzedniej corsie miałem pompkę zewnętrzną dlatego jej nie zmieniłem w CB.
Szukam jakie c12nz powinien mieć ciśnienie paliwa ale nigdzie tego nie mogę znaleźć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”