http://opony.com/opony/opony_zamienniki.asp
bardzo przydatna rzecz
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
eee... zalezy od punktu widzenia, orginalny do 1.4 i 1.6 16V to R14 a do pozostalych R13 
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
-
Speeddemon
- Świeżak
- Posty: 97
- Rejestracja: 16 maja 2002, o 00:19
- Lokalizacja: Wroclaw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A moja wyjechala z fabryki na 145/80R13 i tak jak Ci mowilem Basista wpisz sobie moj rozmiar i dwa zamienniki 195/45R15 i 195/50R15.Zobaczysz ze na nizszych mniejsza roznica no i lepsze przyspieszenie.
Tyle ze jesli u Ciebie wychodzila na wiekszej srednicy kola to potrzebujesz wiekszego profilu.Chyba ze wolisz lepiej przyspieszac
Tyle ze jesli u Ciebie wychodzila na wiekszej srednicy kola to potrzebujesz wiekszego profilu.Chyba ze wolisz lepiej przyspieszac
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to byl blad w poscie... do przelicznika wpisalem r13REN pisze:oryginalny rozmiar do corsy to 165/70R13 a nie 14
nic dziwnego ze ci zle wychodzilo
poza tym uwazam, ze samemu jest dobrze przeliczyc sobie i wybrac tak jak napisal speedemon to co ktos bardziej lubi... nizszy profilek i odrobine lepsze przyspieszenie czy rownanie w gore do wiekszego profilu i odrobine wiekszego vmax...
c20rsa, czlowieku meeen!
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wiem co mowie... lepsze przyspieszenie bierze sie niejako ze zmiany przelozenia skrzyni biegow przez to ze kola sa mniejsze... i nie chodzi mi tu o przeklamanie licznika i subiektywne odczucie tylko o realna zmiane. aby byla odczuwalna musialaby byc sytuacja np. taka:
oryginalny rozmiar 195/65/15, zalozone 195/45/15.
taka zmiana gumy to jak skrocenie skrzyni...
oryginalny rozmiar 195/65/15, zalozone 195/45/15.
taka zmiana gumy to jak skrocenie skrzyni...
c20rsa, czlowieku meeen!
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Wowiq nie chce się spierać, ale realnie rzecz biorąc to co ma profil opony do faktycznej zmiany przyspieszenia. To że szerokość ma to jest niezaprzeczalne, chociażby przez fakt że większe opory toczenia na szerszych oponkach. Natomiast jaka jest różnica dla samej skrzyni czy na aucie są założone opony o profilu 65 czy 45?? Wydaje mi się że ta różnica jest tylko na liczniku widoczna i wynika z tego że kółko musi troche więcej obrotów zrobić, przez co wskazuje na liczniku V-max większe (dajmy na to że 190) a że jest ono osiągane w tym samym czasie co na normalnym ogumieniu (normalnym do tego modelu) standardowe V-max (niech będzie 180) to i czas w jakim wskazówka przemieza predkościomierz wydaje się być krótszy, ale to tylko odczucie! bo żeby dojść powiedzmy w te same pół minutki do 190 co do standardowego 180 musi szybciej przejść przez skale.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a ja sie pospieram bo chialbym Wam pokazac ze mam racje...
1. szerokosc ok - w calej okazalosci sie zgadzamy...
2. posluzmy sie analogia: pamietacie takie rowery-bicykle co to kiedys byly, jedno duze kolo na nim pedalki i kolko z tylu? sa do tej pory podobne dla dzieci jedno kolko malutkie z przodu, bezposrednie przelozenie i kolka z tylu. jak sadzicie, ktory rower lepiej przyspiesza przy przylozeniu tej samej sily? odpowiedz jest prosta... w efekcie pozniej malca dogodni kolo na bicyklu, ale nie chodzi nam o vmax tylko o przyspieszenie.
3. do skrzyni ma sie to tak, ze znow zakladajac ze w rowerach sa przerzutki i scigaja sie... to maluch bedzie szybciej zmienial biegi bo szybciej sie rozpedza i tak sie to ma do teoretycznego skrocenia skrzyni...
4. przyklad ekstremalny, ale latwo sobie wyobrazic...
5. zmiana profilu ktora podalem wczesniej jest ciut duza... mniejsza mysle moznaby odczuc... tu cytat: Goście ścigający się w stanach Golfami, zamiast oryginalnych opon 205/60/15 zakładają Nitto Drag Radials w wymiarze 205/50/15. - w watku o skracaniu skrzyni na wyscigi...
czekam na dalszy ciag sporu
1. szerokosc ok - w calej okazalosci sie zgadzamy...
2. posluzmy sie analogia: pamietacie takie rowery-bicykle co to kiedys byly, jedno duze kolo na nim pedalki i kolko z tylu? sa do tej pory podobne dla dzieci jedno kolko malutkie z przodu, bezposrednie przelozenie i kolka z tylu. jak sadzicie, ktory rower lepiej przyspiesza przy przylozeniu tej samej sily? odpowiedz jest prosta... w efekcie pozniej malca dogodni kolo na bicyklu, ale nie chodzi nam o vmax tylko o przyspieszenie.
3. do skrzyni ma sie to tak, ze znow zakladajac ze w rowerach sa przerzutki i scigaja sie... to maluch bedzie szybciej zmienial biegi bo szybciej sie rozpedza i tak sie to ma do teoretycznego skrocenia skrzyni...
4. przyklad ekstremalny, ale latwo sobie wyobrazic...
5. zmiana profilu ktora podalem wczesniej jest ciut duza... mniejsza mysle moznaby odczuc... tu cytat: Goście ścigający się w stanach Golfami, zamiast oryginalnych opon 205/60/15 zakładają Nitto Drag Radials w wymiarze 205/50/15. - w watku o skracaniu skrzyni na wyscigi...
czekam na dalszy ciag sporu
c20rsa, czlowieku meeen!
-
Basista
- Swój
- Posty: 557
- Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wow ma 100%racji ja postaram sie to na innym przykladzie wyjasnic
Pamiętacie wszyscy zapewne takie motorowery romet , były komary i motorynki miały takie same silniki ale motorynka miała mniejsze kółka a komar większe i co sie szybciej rozpędzało jasne że motorynka ale za to komar jechał szybciej a miały identyczne silniki a bierze sie to z tego iż małe kółko musi sie szybciej kręcic niz duże żeby jechac z taką samą prędkością i jest je łatwiej wprawić w ruch
Dlatego załóżenie opony o mniejszym profilu zmniejsza średnice koła co powoduje że jest mniejsze i dlatego przyśpieszamy szybciej ale za to prędkośc maksymalna maleje
UUUUFFFFF to tyle co miałem do powiedzenia jak was to nie przekonało to trudno dalej sie spierał nie bede
Pamiętacie wszyscy zapewne takie motorowery romet , były komary i motorynki miały takie same silniki ale motorynka miała mniejsze kółka a komar większe i co sie szybciej rozpędzało jasne że motorynka ale za to komar jechał szybciej a miały identyczne silniki a bierze sie to z tego iż małe kółko musi sie szybciej kręcic niz duże żeby jechac z taką samą prędkością i jest je łatwiej wprawić w ruch
Dlatego załóżenie opony o mniejszym profilu zmniejsza średnice koła co powoduje że jest mniejsze i dlatego przyśpieszamy szybciej ale za to prędkośc maksymalna maleje
UUUUFFFFF to tyle co miałem do powiedzenia jak was to nie przekonało to trudno dalej sie spierał nie bede
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Ale wiesz Basista, mozna to jeszcze wytłumaczyc inaczej. Może po prostu motorynka jest lżejsza sporo od Komara?? Wtedy taka relacja z przyspieszeniem też zajdzie!
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Podobna to wcale nie znaczy taka sama. Do tego dochodzi jeszcze skrzynia biegów, w której przełożenia mogą byc inne w motorynce niż w komarze (ale tego nie wiem). Ale nich bedzie że na mniejszych kółkach przyspieszenie jest większe 
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dzieki Basista! dzieki Ren! z motorynka to bylo dobre porownanie. Fifo, nie wiem dlaczego przyjmujesz ten fakt jakby "z laski"??? nie zgadzasz sie z tym o czym mowa, tak do konca?Basista pisze:wow ma 100%racji ja postaram sie to na innym przykladzie wyjasnic
...
UUUUFFFFF to tyle co miałem do powiedzenia jak was to nie przekonało to trudno dalej sie spierał nie bede
c20rsa, czlowieku meeen!
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Nic z tych rzeczy wowiq, z żadnej laski. Do tego mi bardzo daleko
Może własnie jest tak jak mówisz że nie dokońca się z tym zgadzam choc dośc obrazowo to przedstawaicie panowie
Ale cóż, każdy może miec prawo do własnego zdania i kazdy moze się mylić...a w tym takze i ja, więc nie ma w tym żadnej łaski wow!!
Może własnie jest tak jak mówisz że nie dokońca się z tym zgadzam choc dośc obrazowo to przedstawaicie panowie
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ojojoj
ale pokreciles Fifo... ojojoj 
mozesz sie nie zgadzac... i uwazac ze to nie ma wplywu na przyspieszenia... chociaz wydaje mi sie, ze argumenty jakos mowia swoje... ale jesli juz zgadzasz sie to wzyscy oczekujemy, ze na calej linii!!!
sam rozumiesz... wtedy jest sens argumentowac, jesli druga strona pozniej moze przyznac racje... a tak to beeee... nie wiadomo, czy argumentacja nie taka, czy ten ktory argumentuje uchodzi za ogolnego sciemniacza i naciagacza faktow ktoremu trzeba przytaknac dla swietego spokoju, czy moze ten ktory argumentuje ma za slaby silnik zeby go sluchac... no nie wiem
zartuje, oczywiscie... wierze, ze wiesz o co mi chodzi
pozdrawiam i proponuje empiryczne sprawdzenie tegoz faktu! Ren bedzie mial godulometr, right??? ja zalatwie oponki 
mozesz sie nie zgadzac... i uwazac ze to nie ma wplywu na przyspieszenia... chociaz wydaje mi sie, ze argumenty jakos mowia swoje... ale jesli juz zgadzasz sie to wzyscy oczekujemy, ze na calej linii!!!
c20rsa, czlowieku meeen!
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Nie ma sprawy, to możemy to sprawdzić! wiesz ja taki niedowairek jestem i jka nie zobacze to nie uwierze
zartuje oczywiscie. przyznaje że argumentacja była silna, tylko jakos mi się to tak nie zgadzało. Niemniej jednak coś w tym jest i teraz tylko sprawdzic dla potwierdzenia teorii 
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs

