Corsa B GSI 2,5v6
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Corsa B GSI 2,5v6
Przyszedł już czas na opisanie swojego autka.
Auto po zakupie wymagało włożenia trochę wysiłku w doprowadzeniu wszystkich rzeczy do ładu, chciałem aby z zewnątrz niewiele różnił się od oryginalnego GSI.
Z czasem zamieszczę zdjęcia z całego przebiegu prac. Na chwilę obecną wrzucam zdjęcia autka po kompletnym remoncie.
W skrócie opis z remontu.
Auto zostało kompletnie rozebrane i wyczyszczone. Silnik został wyjęty, komora została pomalowana:
Silnik otrzymał komplet nowych uszczelek, filtrów i wszystkich płynów. Wymieniony został rozrząd i wszystkie uchwyty i drążek trzymające silnik w ramie.
Pomalowany został kolektor dolotowy oraz rozpórka.
Wszystkie zaciski hamulcowe zostały rozebrane, wyczyszczone zregenerowane, polakierowane i złożone.
Tarcze hamulcowe wraz z klockami zakupiono nowe. Gumy na przegubach zostały wymienione na nowe.
Spód auta został wyczyszczony, ogniska rdzy zlikwidowane, skorodowane części wycięta i wspawane nowe.
Na tył trafiła przerobiona belka mieszcząca tarczobębny i opony 195 bez potrzeby przerabiania nadkoli aby bezproblemowo mógł siąść pakiet GSI.
Do progów został kupiony oryginalny komplet spinek.
Od kolektorów wydechowych układ został pospawany ze stali kwasoodpornej.
Zostały zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka.
Auto po zakupie wymagało włożenia trochę wysiłku w doprowadzeniu wszystkich rzeczy do ładu, chciałem aby z zewnątrz niewiele różnił się od oryginalnego GSI.
Z czasem zamieszczę zdjęcia z całego przebiegu prac. Na chwilę obecną wrzucam zdjęcia autka po kompletnym remoncie.
W skrócie opis z remontu.
Auto zostało kompletnie rozebrane i wyczyszczone. Silnik został wyjęty, komora została pomalowana:
Silnik otrzymał komplet nowych uszczelek, filtrów i wszystkich płynów. Wymieniony został rozrząd i wszystkie uchwyty i drążek trzymające silnik w ramie.
Pomalowany został kolektor dolotowy oraz rozpórka.
Wszystkie zaciski hamulcowe zostały rozebrane, wyczyszczone zregenerowane, polakierowane i złożone.
Tarcze hamulcowe wraz z klockami zakupiono nowe. Gumy na przegubach zostały wymienione na nowe.
Spód auta został wyczyszczony, ogniska rdzy zlikwidowane, skorodowane części wycięta i wspawane nowe.
Na tył trafiła przerobiona belka mieszcząca tarczobębny i opony 195 bez potrzeby przerabiania nadkoli aby bezproblemowo mógł siąść pakiet GSI.
Do progów został kupiony oryginalny komplet spinek.
Od kolektorów wydechowych układ został pospawany ze stali kwasoodpornej.
Zostały zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2014, o 18:53 przez luke86, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Przednia atrapka jest już założona, tzn oryginał ktoś wyciął i chcąc niechcąc musiałem wkomponować tam siateczkę. Aktualne foto niedługo wrzucę.
- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B GSI 2,5v6
A dokladka zderzaka przod?? Ta rura az tak mocno na dol ci wystaje?? Czy nie byla przykrecona na zdj??
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
To jeszcze jedna taka fotka:
Cały wydech spawany był z rury 2,5" i jakby nie było ma większą średnicę niż normalna.
Chwile już tak jeżdżę i nic nie urwałem. Lepiej aby rura była niżej niż miska olejowa
Co do dokładki przedniego zderzaka nie było jej odkąd kupiłem auto, otwory i klipsy montażowe są, może kiedyś uda mi się ją dostać.
Cały wydech spawany był z rury 2,5" i jakby nie było ma większą średnicę niż normalna.
Chwile już tak jeżdżę i nic nie urwałem. Lepiej aby rura była niżej niż miska olejowa
Co do dokładki przedniego zderzaka nie było jej odkąd kupiłem auto, otwory i klipsy montażowe są, może kiedyś uda mi się ją dostać.
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Wybacz... Ale ten wydech wiszący pod tym spodem jak ogon przy krowiej dupie to kompletna porażka :0
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B GSI 2,5v6
to jest to co mówiłem przy moim projekcie - wkładając V6 do CB masz do wyboru - albo karmnik na masce albo wydech i miskę na asfalcie, nie ma innej opcjiBear_ pisze:Wybacz... Ale ten wydech wiszący pod tym spodem jak ogon przy krowiej dupie to kompletna porażka :0
- kamiloooo
- Post Mistrz
- Posty: 2168
- Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Corsa B GSI 2,5v6
bez przesady da sie zmiescic i wydech i karminika nie robic
i nawet kolektor z omegi wejdzie
i nawet kolektor z omegi wejdzie
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Ale wysypało , trzecia CB v6 w tym miesiącu
U mnie wszystko się mieści na kolektorach od vectry , tylny kolektor vectra A przerabiany , ale stabilizator jest niestety od 1,2 16v .
Zrób coś z tym stożkiem , ogrzane powietrze z komory generuje spore straty
U mnie wszystko się mieści na kolektorach od vectry , tylny kolektor vectra A przerabiany , ale stabilizator jest niestety od 1,2 16v .
Zrób coś z tym stożkiem , ogrzane powietrze z komory generuje spore straty
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 23 lip 2013, o 13:25
- Imię: Radek
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Jak by to tak było u mnie to szpilki z kolektora wydechowego są dawno wyrwane z głowicy... i nie powiesz mi ze inaczej sie tam nie da wyjsc:P bo w Corsie A jest jeszcze mniej miejsca a downpipe z turbo sie zmiescił bez problemu!luke86 pisze:To jeszcze jedna taka fotka:
[ Obrazek ]
Cały wydech spawany był z rury 2,5" i jakby nie było ma większą średnicę niż normalna.
Chwile już tak jeżdżę i nic nie urwałem. Lepiej aby rura była niżej niż miska olejowa
Co do dokładki przedniego zderzaka nie było jej odkąd kupiłem auto, otwory i klipsy montażowe są, może kiedyś uda mi się ją dostać.
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
To nie kwestia wyjścia czy coś. Na wysokości nic się nie da ugrać. Jedynie zejście od kolektorów do zagięcia do miski można zmienić. Tylko po co, dla mnie jest dobrze tak jak jest. Jakby z przodu była guma do zderzaka to nie raziło by tak w oczysview pisze:... i nie powiesz mi ze inaczej sie tam nie da wyjsc:P bo w Corsie A jest jeszcze mniej miejsca a downpipe z turbo sie zmiescił bez problemu!
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Gumy na osłonach były już leciwe więc mając półoś na wierzchu postanowiłem ją wymienić. Suma sumarum doszedłem do rozebrania całego przegubu ale za długo by pisać. Przy okazji również wymieniłem smar.
-
- Nowy
- Posty: 238
- Rejestracja: 2 lis 2008, o 10:48
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Zastanawia mnie głównie to jak to zrobiłeś, środek przegubu wychodzi bezproblemowo ??
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Ja zewnętrzne też rozkładałem , głównie po to żeby ocenić ich stan przed montażem i oczywiście żeby usunąć stary smar.szymi870 pisze:Zastanawia mnie głównie to jak to zrobiłeś, środek przegubu wychodzi bezproblemowo ??
Demontaż jest prosty , wystarczy przekręcić wewnętrzny element i każdą kulkę da się wyjąć , kosz i element wewnętrzny w odpowiednim ustawieniu wychodzi pod kątem 90 stopni (wypust elementu zewnętrznego musi wejść w otwór kosza)
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Dokładnie tak jak pisze yosh.
Przekręcasz kosz na maxa w jedną z sześciu stron kulek i któraś przeciwna kulka wyleci sama, później to już z górki, wylatuje przeciwna do tej co wyszła jako pierwsza itp.
Przekręcasz kosz na maxa w jedną z sześciu stron kulek i któraś przeciwna kulka wyleci sama, później to już z górki, wylatuje przeciwna do tej co wyszła jako pierwsza itp.
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Porcja zdjęć z remontu podwozia:
Całość po rozebraniu i zgrubnemu wyczyszczeniu tak się prezentowała:
Ktoś poszedł na łatwiznę i z powodu niemieszczącyh się w nadkolu opon wygiął całe ranty i błotniki przykrywając to grubą warstwą szpachli:
Reszta wyglądała tak:
Ogólnie jak to widać po zdjęciach było to wielkie siedlisko rdzy. Całe podwozie zostało wyczyszczone, dziury powycinane i zaspawane. Skorodowane mocowania wachaczy zostały wycięta i wstawione odpowiednio wytrzymałym profilem. Zostały wspawane nowe wypusty trzymające sprężyny. Nadkola zostały wspawane od nowa a błotnik wyprofilowany wg oryginału aby bez problemu mógł "siąść" pakiet GSI.
Nie ostała się również podstawa akumulatora, była cała skorodowana przez co woda sączyła się do wnętrza auta.
Skorodowane części zostały wycięte, reszta zakonserwowana i przykryta blachą:
Wnętrze koła zapasowego:
Przed
i po
Wszystkie połączenia spawane zostały zaczyszczone, pomalowane i pokryte masą uszczelniającą.
Zostało wspawane wzmocnienie hamulca ręcznego, poprzednie z powodu korozji odpadało.
Całość po rozebraniu i zgrubnemu wyczyszczeniu tak się prezentowała:
Ktoś poszedł na łatwiznę i z powodu niemieszczącyh się w nadkolu opon wygiął całe ranty i błotniki przykrywając to grubą warstwą szpachli:
Reszta wyglądała tak:
Ogólnie jak to widać po zdjęciach było to wielkie siedlisko rdzy. Całe podwozie zostało wyczyszczone, dziury powycinane i zaspawane. Skorodowane mocowania wachaczy zostały wycięta i wstawione odpowiednio wytrzymałym profilem. Zostały wspawane nowe wypusty trzymające sprężyny. Nadkola zostały wspawane od nowa a błotnik wyprofilowany wg oryginału aby bez problemu mógł "siąść" pakiet GSI.
Nie ostała się również podstawa akumulatora, była cała skorodowana przez co woda sączyła się do wnętrza auta.
Skorodowane części zostały wycięte, reszta zakonserwowana i przykryta blachą:
Wnętrze koła zapasowego:
Przed
i po
Wszystkie połączenia spawane zostały zaczyszczone, pomalowane i pokryte masą uszczelniającą.
Zostało wspawane wzmocnienie hamulca ręcznego, poprzednie z powodu korozji odpadało.
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 23 lip 2013, o 13:25
- Imię: Radek
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
To jednak moja corsa ro perełka jeżeli chodzi o bude;D szkoda ze tak to gnije w tych furkach... ale dobrze też ze za to sie wziąłeś:) Kupiłem narzeczonej corse B to podłużnice wygladały podobnie. Ciekawe czemu one tak gniją;/
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Wiek, sól na drodze, słaba konserwacja i sposób w jaki jest wykonywany swap mają na to wpływ.
-
- Świeżak
- Posty: 58
- Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:31
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B GSI 2,5v6
A to ma że silnik nie odjedzie zostawiając budę za sobą.
Można zrobić swap i jakoś to będzie albo zrobić wszystko tak aby być pewnym auta na 100%.
Można zrobić swap i jakoś to będzie albo zrobić wszystko tak aby być pewnym auta na 100%.
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B GSI 2,5v6
Robiłes ta blache sam czy jakis blacharz Ci to robił? Bo fajnie ze zostało to odratowane, ale estetyka wykonania to pozostawia wiele do życzenia.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs