Problem z przeplywomierzem?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
corsabwaw
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 30 paź 2013, o 17:22
Imię: Kuba
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Problem z przeplywomierzem?

Post autor: corsabwaw »

Witam,
 Na wstepie, jestem Kuba, mam 18lat,
niedawno zakupilem swoj pierwszy samochod- Corsa B Samochod byl podlaczany do komputera poniewaz swiecila sie kontrolka Check Engine i chodzil jak "pralka?" Wyskoczyl blad zwiazany z sonda lambda, i obrotami na biegu jalowym oraz niskie napiecie orzeolywomierza. Bledy zostaky skasowane i po tym samochod podczas jazdy szarpie, a zeby nie zgasl trzeba trzymac noge na gazie. Na wiazce przewodow prowadzacych do przeplywomierza, byla spora ilosc izolacji. Nie wiem w czym moze tkwic problem, mam do dyspozycji multimetr wiec jutro mogl bym sprawdzic napiecie, tylko jak i w ktorym miejscu? Z czego jeszcze ten problem moze wynikac? Silnik 1.0, 99r 
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problembz przeplywomierzem?

Post autor: czerwo »

Witam, błędy wskazują na problemy z sondą, silniczkiem krokowym i przepływomierzem. Jeśli masz możliwość podmiany tych elementów ze sprawnego auta mógłbyś po kolei, drogą eliminacji wykluczać to co jest uszkodzone. Skoro zauważyłeś ślady ingerencji w wiązkę elektryczną również w niej możesz szukać przyczyny (przerwa w obwodzie, zwarcie, itp.).

Pozdrawiam, Robert
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Problembz przeplywomierzem?

Post autor: ja37 »

Ja bym zaczął od zobaczenia, co sie dzieje pod izolacją.
I zajął bym sie tylko przepływomierzem, reszta może być pochodną od błędu przepływki.
jedyne, co sam możesz zobaczyc, to pin 2 wtyczki z masą - ma byc napiecie aku
pin 4 z masą ma byc w granicach 5V
pin 3 to masa
przy pracujacym silniku i podlączonej wtyczce pin 3 i 5 na jałowym okolice 1,5V po depnieciu gazu powinno napiecie wzrosnąć do około 4-4,5V

Tyle możesz sprawdzić sam.
corsabwaw
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 30 paź 2013, o 17:22
Imię: Kuba
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Problembz przeplywomierzem?

Post autor: corsabwaw »

Zaraz polece sprawdzic i napisze co i jak.

p.s
przepraszam za literowki w temacie, pisalem na szybko i na telefonie.

-- 2 lis 2013, o 14:40 --

Pin 3+pin 5 pokazuje caly czas 0V.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Problem z przeplywomierzem?

Post autor: ja37 »

Czyli wygląda, jakby przepływomierz pracował prawie prawidłowo.
Czy sprawdzone sa kable pod kątem zwarcia do masy?
Profilaktycznie można kontakt sprayem psiknąć we wszystkie wtyczki pod maską i wyczyścić przepustnicę i mechanizm biegu jałowego.
corsabwaw
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 30 paź 2013, o 17:22
Imię: Kuba
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Problem z przeplywomierzem?

Post autor: corsabwaw »

Jutro jeszcze podjade do znajomego sprawdzic na komputerze bledy. Na co jeszcze konkretnie zwrocic uwage?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”