Witam,
Na wstepie, jestem Kuba, mam 18lat,
niedawno zakupilem swoj pierwszy samochod- Corsa B Samochod byl podlaczany do komputera poniewaz swiecila sie kontrolka Check Engine i chodzil jak "pralka?" Wyskoczyl blad zwiazany z sonda lambda, i obrotami na biegu jalowym oraz niskie napiecie orzeolywomierza. Bledy zostaky skasowane i po tym samochod podczas jazdy szarpie, a zeby nie zgasl trzeba trzymac noge na gazie. Na wiazce przewodow prowadzacych do przeplywomierza, byla spora ilosc izolacji. Nie wiem w czym moze tkwic problem, mam do dyspozycji multimetr wiec jutro mogl bym sprawdzic napiecie, tylko jak i w ktorym miejscu? Z czego jeszcze ten problem moze wynikac? Silnik 1.0, 99r
Problem z przeplywomierzem?
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problembz przeplywomierzem?
Witam, błędy wskazują na problemy z sondą, silniczkiem krokowym i przepływomierzem. Jeśli masz możliwość podmiany tych elementów ze sprawnego auta mógłbyś po kolei, drogą eliminacji wykluczać to co jest uszkodzone. Skoro zauważyłeś ślady ingerencji w wiązkę elektryczną również w niej możesz szukać przyczyny (przerwa w obwodzie, zwarcie, itp.).
Pozdrawiam, Robert
Pozdrawiam, Robert
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Problembz przeplywomierzem?
Ja bym zaczął od zobaczenia, co sie dzieje pod izolacją.
I zajął bym sie tylko przepływomierzem, reszta może być pochodną od błędu przepływki.
jedyne, co sam możesz zobaczyc, to pin 2 wtyczki z masą - ma byc napiecie aku
pin 4 z masą ma byc w granicach 5V
pin 3 to masa
przy pracujacym silniku i podlączonej wtyczce pin 3 i 5 na jałowym okolice 1,5V po depnieciu gazu powinno napiecie wzrosnąć do około 4-4,5V
Tyle możesz sprawdzić sam.
I zajął bym sie tylko przepływomierzem, reszta może być pochodną od błędu przepływki.
jedyne, co sam możesz zobaczyc, to pin 2 wtyczki z masą - ma byc napiecie aku
pin 4 z masą ma byc w granicach 5V
pin 3 to masa
przy pracujacym silniku i podlączonej wtyczce pin 3 i 5 na jałowym okolice 1,5V po depnieciu gazu powinno napiecie wzrosnąć do około 4-4,5V
Tyle możesz sprawdzić sam.
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 paź 2013, o 17:22
- Imię: Kuba
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Problembz przeplywomierzem?
Zaraz polece sprawdzic i napisze co i jak.
p.s
przepraszam za literowki w temacie, pisalem na szybko i na telefonie.
-- 2 lis 2013, o 14:40 --
Pin 3+pin 5 pokazuje caly czas 0V.
p.s
przepraszam za literowki w temacie, pisalem na szybko i na telefonie.
-- 2 lis 2013, o 14:40 --
Pin 3+pin 5 pokazuje caly czas 0V.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Problem z przeplywomierzem?
Czyli wygląda, jakby przepływomierz pracował prawie prawidłowo.
Czy sprawdzone sa kable pod kątem zwarcia do masy?
Profilaktycznie można kontakt sprayem psiknąć we wszystkie wtyczki pod maską i wyczyścić przepustnicę i mechanizm biegu jałowego.
Czy sprawdzone sa kable pod kątem zwarcia do masy?
Profilaktycznie można kontakt sprayem psiknąć we wszystkie wtyczki pod maską i wyczyścić przepustnicę i mechanizm biegu jałowego.
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 paź 2013, o 17:22
- Imię: Kuba
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Problem z przeplywomierzem?
Jutro jeszcze podjade do znajomego sprawdzic na komputerze bledy. Na co jeszcze konkretnie zwrocic uwage?