Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez wspomy
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez wspomy
Jak w temacie, o decyduje o ciężkości kręcenia kierownicą w wersji bez wspomagania? W mojej corsie kiera chodzi dość ciężko, ale ostatnio pożyczyłem corsę od znajomego i w tamtej kręciło się zaskakująco lekko, mimo że też nie ma wspomagania. Rozmiar opon ten sam.
- gregor9144
- Nowy
- Posty: 142
- Rejestracja: 10 cze 2012, o 10:05
- Imię: Gregor
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
U mnie po wymianie łożysk na mcpersonach zdecydowanie lżej się kręciło 

- damianzalesie
- Świeżak
- Posty: 54
- Rejestracja: 9 kwie 2011, o 01:10
- Imię: Damian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
Mogą być końcówki drążka pozacierane, u mnie tak było i się strasznie ciężko kręciło
. Jak masz auto obniżone to o wiele lżej się kręci, wystarczy ruszyć autem i praktycznie jednym palcem można kręcić 


- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
O sile jaką trzeba użyć do kręcenia kierownica główny wpływ ma szerokość opony i ciężar (ile osób na pokładzie i ciśnienie w oponach im wyższe tym lżej ). Potem jest ewentualnie jest zatarta przekładnia (czasem za mocno skasowany jest luz na niej) ,zatarte łożyska amortyzatora, sworzeń.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
Gdzie owa śruba do kasowania luzu się znajduje? Mam auto na kanale bo robię blacharkę więc przy okazji zajrzałbym do niej.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
Dokładnie jak pisze Markos. Tyle tylko że skrzynia skutecznie blokuje do niej dostęp i bez specyficznego klucza lub wyjęcia skrzyni jest ciężko odkręcić. Drugą sprawą jest padający uszczelniacz na maglownicy (na wałku ) . Dostaję się woda do maglownicy i ze smaru robi się błoto rdzawo-wodno-smarowe.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
Wytłumaczcie mi coś, bo trochę zgłupiałem. Po założeniu kół zimowych (oplowska stal 13", rozmiar opon ten sam co letnie - 175/70) kręcę kierą jednym palcem. Na letnich trzeba było się nie lada napocić żeby nawrócić na parkingu, z resztą na łukach też czuć było opory. Letnie mam alu też 13" o innym ET - felgi są prawie na równo z nadkolem. Może to mieć tak duże znaczenie? Bo już naprawdę nie wiem co jest grane.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
Kluczem jest tu skrót ET. Oś obrotu koła jest na zwrotnicy im dalej od osi czyli czym mniejsze ET tum ramie obrotu większe. Przyłożenie punktu działania siły z kolumny kierowniczej jest stałe (przekładnia ta sama mocowania drążków stałe), zmienia się natomiast punkt przyłożenia przeciw siły czyli oporu opony. Mimo iż siła jest taka sama ,działa na większym ramieniu dźwigni niż przy dużym ET. Reasumując małe ET ciężko się kręci duże ET lżej.
PS Najlżej kręcić kierownicą bedzie wtedy jak ET będzie tak dobrane że oś obrotu pokryje się z poprzeczna osia felgi.
PS Najlżej kręcić kierownicą bedzie wtedy jak ET będzie tak dobrane że oś obrotu pokryje się z poprzeczna osia felgi.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
Czyli najlepiej będzie jeśli założę felgi o ET 49 takim jak mają fabryczne. Szkoda bo do tych alu już kupiłem 2 sztuki opon na zmianę. W takim razie szukam nowych felg, rozejrzę się za czymś oryginalnym oplowskim żeby nie mieć znów problemu.
edit:
czy możliwe jest stoczenie felgi alu na wyższe ET?
edit:
czy możliwe jest stoczenie felgi alu na wyższe ET?
- Fotokaczmarek
- Nowy
- Posty: 107
- Rejestracja: 21 mar 2010, o 21:28
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
145/80/R13 , Wtedy Moja Była Corsa bez Wspomy Kręciła się jednym palcem , Podstawa to Felgi i opony jakie przewidział producent .
MosQuito
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Co decyduje o ciężkości kręcenia kółkiem w wersji bez ws
No ja jak pisałem wyżej mam teraz zimówki 175 na fabrycznej stali 13" ET49 i też kręcę jednym palcem, ale jak miałem letnie alu 13" opony 175 i jakieś niskie ET(na feldze nie jest wybite) to przy byle manewrze się napociłem. Teraz szukam coś takiego, ale już z letnimi gumami: http://tablica.pl/oferta/opony-zimowe-a ... 9376be690f