co to jest i kilka pytań....
co to jest i kilka pytań....
...Witam
Co to jest to co zaznaczyłem na zdjęciu ??
podniosłem dzisiaj maskę i to co na zdjęciu było "rozlatane" (dolna część odchodziła od górnej i zasysało lewego powietrza) i moze to jest powodem problemów które opisałem poniżej
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem na ciepłym silniku, samochód odpali ale po chwili gaśnie nie reaguje na gaz, bardzo to irytuje. Również na jak już się rozgrzeje to reaguje z opóźnieniem na gaz. W sensie ze jak wcisnę gaz to obroty najpierw maleją a po powiedzmy sek. zaczynają rosnąć. I zajebiście dużo zaczął palić.
Co to jest to co zaznaczyłem na zdjęciu ??
podniosłem dzisiaj maskę i to co na zdjęciu było "rozlatane" (dolna część odchodziła od górnej i zasysało lewego powietrza) i moze to jest powodem problemów które opisałem poniżej
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem na ciepłym silniku, samochód odpali ale po chwili gaśnie nie reaguje na gaz, bardzo to irytuje. Również na jak już się rozgrzeje to reaguje z opóźnieniem na gaz. W sensie ze jak wcisnę gaz to obroty najpierw maleją a po powiedzmy sek. zaczynają rosnąć. I zajebiście dużo zaczął palić.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: co to jest i kilka pytań....
To jest dodatkowy dodmuch powietrza do katalizatora. Na zimnym silniku ,mieszanka jest bardzo bogata i niespalone resztki trafiają do katalizatora ,który jest zimny i nie działa prawidłowo. Dodatkowe powietrze powoduje dopalenie paliwa szybsze rozgrzanie katalizatora ,co powoduje że zaczyna szybciej działać.
A co do objawów to klasyczne na padnięty czujnik temperatury. Jeśli masz silnik jak na zdjęciu to jest w obudowie termostatu (niebieski wtyczka na dwa piny).
A co do objawów to klasyczne na padnięty czujnik temperatury. Jeśli masz silnik jak na zdjęciu to jest w obudowie termostatu (niebieski wtyczka na dwa piny).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Re: co to jest i kilka pytań....
- YYYYY, to jak pojde do sklepu (czy gdzies tam) to mam powiedziec ze potrzebuje DODATKOWY DODMUCH POWIETRZA ????wolga85 pisze:To jest dodatkowy dodmuch powietrza do katalizatora
- A jak bym nie miał katalizatora ??? (ale mam)wolga85 pisze:który jest zimny i nie działa prawidłowo
- TAK, mam taki sam silnik (ale to nie ten co na zdięciu)wolga85 pisze: Jeśli masz silnik jak na zdjęciu
korzystając z sytuacji, czy w tym silniku jest Kolektor dolotowy metalowy czy plastikowy ??? Pytanie jest zwiazane z tym ze mysle aby gaz zalozyc, a jak jest plastikowy to chyba tylko sekwencja musi byc ???
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
Jak pójdziesz do sklepu (czy gdzieś tam)to powiedz że potrzebujesz zawór powietrza wtórnego , o ile zamierzasz kupić część zaznaczoną na zdjęciu wyżej.martiNX pisze:- YYYYY, to jak pojde do sklepu (czy gdzies tam) to mam powiedziec ze potrzebuje DODATKOWY DODMUCH POWIETRZA ????
martiNX pisze:korzystając z sytuacji, czy w tym silniku jest Kolektor dolotowy metalowy czy plastikowy ??? Pytanie jest zwiazane z tym ze mysle aby gaz zalozyc, a jak jest plastikowy to chyba tylko sekwencja musi byc ???
Kolektor jest aluminiowy , tak czy inaczej ja zainstalowałbym sekwencję.
- Bartek_gutek
- Nowy
- Posty: 360
- Rejestracja: 2 lip 2011, o 15:00
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Krosno
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
kolektor jest metalowy, ale do tego silnika w związku z tym że jest na wielopunktowym wtrysku to tylko instalacja lpg sekwencyjna się nadaje, instalacje na jedno-punkcie lpg to pomyłka do takiego silnika. ja kopiłem auto właśnie z lpg na jedno-punkcie i nie dość że dużo gazu pali to jeszcze jebło mi ostatnio w puszkę filtra powietrza i tylko koszty dodatkowe są. Ja zmieniam na sekwencje za tydzień także już problemow takiego typu nie będzie.
-- 25 wrz 2013, o 10:33 --
-- 25 wrz 2013, o 10:33 --
A jak ktoś ma wycięty katalizator to co wtedy? to urządzenie jest zbędne? czy lepiej go zostawić??wolga85 pisze:To jest dodatkowy dodmuch powietrza do katalizatora. Na zimnym silniku ,mieszanka jest bardzo bogata i niespalone resztki trafiają do katalizatora ,który jest zimny i nie działa prawidłowo. Dodatkowe powietrze powoduje dopalenie paliwa szybsze rozgrzanie katalizatora ,co powoduje że zaczyna szybciej działać.
).
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
Układ wtórnego powietrza niespełna swojej funkcji gdy nie ma katalizatora , jak pisał "wolga85" układ dostarcza do kolektora wydechowego powietrze a w raz z nim tlen , wszystko to po to żeby pozostałości mocno wzbogaconej mieszanki na zimnym silniku mogły się dopalić w daleko odsuniętym katalizatorze.Bartek_gutek pisze:A jak ktoś ma wycięty katalizator to co wtedy? to urządzenie jest zbędne? czy lepiej go zostawić??
W nowszych oplach katalizator jest zespolony z kolektorem wylotowym , taka konstrukcja gwarantuje wysoką temperaturę zaraz po odpaleniu i nie wymaga wtórnego powietrza.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: co to jest i kilka pytań....
Co do usterki i problemów to układ dodatkowego powietrza zostaw w spokoju. Jak już chcesz coś wymieniać to wymień czujnik temperatury (jakieś 20-30 PLN) znajduje się w obudowie termostatu ,niebieski z wtyczką na dwa piny. Gdybyś nie mógł go znaleźć to stojąc przed maską i patrząc na silnik z lewej strony chłodnicy wychodzi rura (gruba na 3 cm) i wchodzi właśnie w obudowę termostatu. Po lewej jest stronie wystaje wtyczka i sam czujnik (wykręca się go ,ale trzeba pamiętać że poleje się płyn ,jak jest zimny można zatkać palcem na gorącym może być problem).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Re: co to jest i kilka pytań....
- co masz na mysli zostaw w spokoju ?? ma byc taki "rozlatany" ??. W blizszej dalszej pzyszlosci zamierzam wyciac KATa, to czy to ustrojstwo jest wtedy potrzebne ??wolga85 pisze:to układ dodatkowego powietrza zostaw w spokoju
Czujnik temp. jakis rok temu wymienialem (meches skasował mie za to ok. 200PLN z robocizna) kolo powiedział ze jest "nierozbieralny" (co kolwiek to miało znaczyć) i dlatego taka cena. Wtedy mialem problemy ze mimo tego że silnik się grzał to nie utrzymywał stałej temp. to jeszcze dmuchał na zimno. Teraz jest problem taki ze jak nawet jade to temp. sama rosnie po jednym "zbiciu" kiz zostaje tak jak powinno byc. W korku też również szybko sie grzeje. Czyli to wina tego czujnika ??
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: co to jest i kilka pytań....
No jeśli gość skasował cię na 200 PLN za wymianę czujnika temp który kosztuje 20-30 PLN a wymiana to odpięcie wtyczki wykręcenie starego i wkręcenie nowego. To powiem że w ASO nawet tak nie liczą. Chyba że wymieniał coś jeszcze np termostat.
Czujnik wygląda tak:

Czujnik wygląda tak:

6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Re: co to jest i kilka pytań....
Przepraszam
, nie wymienil czujnika temp. tylko termostat i jakieś pierdółki.
A co gorsza widze ze sie chyba posypał znowu, bo sa takie same objawy jak wtedy. To tego cos sie dzieje z świecami (chyba) bo czasami chodzi na 3 cylindry. Widze ze jak sie sypie to wszystko na raz
. Mam dość.

A co gorsza widze ze sie chyba posypał znowu, bo sa takie same objawy jak wtedy. To tego cos sie dzieje z świecami (chyba) bo czasami chodzi na 3 cylindry. Widze ze jak sie sypie to wszystko na raz

-
- Świeżak
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 paź 2012, o 19:03
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
Mam c14nz do sprzedania jakbys chccial, doslownie caly komplet z wydechem skrzynia itd, skusisz sie? Tanio
tata plakal jak go rozkrecalem

Re: co to jest i kilka pytań....
hahahah, dzieki ale raczej nie. Zobacze ile mechanik mnie skasuje za wszystko aby bylo naprawione i sie zobaczy co zrobie ??? czy zaloże gaz czy auto pogonie na wymiane na jakies inne w GAZie. Martwi mnie to że większość osób mowi że do tego silnika jesli GAZ to tylko sekwencja, a nie uśmiecha mi się teraz wyrzucać 1800-1900zł 

-
- Świeżak
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 paź 2012, o 19:03
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
Mowie Ci za 1200 zl z silnikiem 1.4 moim masz juz w corsie git malina, w gaz ladowac mozna jak trzeba zaoszczedzic, ale spojrz, moj silnik usmiecha sie do Ciebie
Re: co to jest i kilka pytań....
Wiem ze troche odgrzewany kotlet, ale wypadało by chociaż podziękować 
@Wolga85
Częściowo miałeś racje z tym czujnikiem.
Tak czy siak, poza czujnikiem zostało wymienione. Termostat, świece, przewody, pompa paliwa, Czyszczona sonda lambda i chyba coś jeszcze ale juz nie pamietam. Po wymianie tego wszystkiego dolegliwości zniknęły i wszystko bangla jak powinno.
Teraz prośba.
Ile może kosztować to ustrojstwo co jest na zdjęciu w pierwszym poście ??? "zawór powietrza wtórnego", szukałem na allegro i google to jak coś było to już nie aktualne
. Macie moze coś takiego na zbyciu ??? i za ile ???
P.S.
Z wydechu mi "świszczy" problem ten spowodowany jest tym że zalałem kiepskiego paliwa (STATOIL niby markowa stacja a paliwo kiepskie) i zebrała mi się woda w końcowym wydechu. Czy tą wodę uda się kiedyś "wypluć" lub wyparuje pod wpływem temp ???

@Wolga85
Częściowo miałeś racje z tym czujnikiem.
Tak czy siak, poza czujnikiem zostało wymienione. Termostat, świece, przewody, pompa paliwa, Czyszczona sonda lambda i chyba coś jeszcze ale juz nie pamietam. Po wymianie tego wszystkiego dolegliwości zniknęły i wszystko bangla jak powinno.
Teraz prośba.
Ile może kosztować to ustrojstwo co jest na zdjęciu w pierwszym poście ??? "zawór powietrza wtórnego", szukałem na allegro i google to jak coś było to już nie aktualne

P.S.
Z wydechu mi "świszczy" problem ten spowodowany jest tym że zalałem kiepskiego paliwa (STATOIL niby markowa stacja a paliwo kiepskie) i zebrała mi się woda w końcowym wydechu. Czy tą wodę uda się kiedyś "wypluć" lub wyparuje pod wpływem temp ???
- wafel
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 7 kwie 2013, o 19:22
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: co to jest i kilka pytań....
Tu masz link do aukcji na allegro tego zaworu.Co prawda używany ale tanio.
http://allegro.pl/opel-corsa-b-1-4-16v- ... 18629.html
http://allegro.pl/opel-corsa-b-1-4-16v- ... 18629.html
Czuję że budzi się we mnie zwierzę...Niestety to chyba leniwiec:)
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
Wilgoć wydalana ze spalinami wytrąca się z powietrza którym silnik jest między innymi zasilany , niestety nic na to nie poradzisz , ilość wytrącanej pary jest zależna od wilgotności powietrza i temperatury otoczenia .martiNX pisze:niby markowa stacja a paliwo kiepskie) i zebrała mi się woda w końcowym wydechu
Re: co to jest i kilka pytań....
Nie wiem, czy się dobrze zrozumiismy. Mi dosłownie cieknie woda z wydechu. Podczas postoju (bieg jałowy) to kapie, jak wcisnę gaz to "cieknie/pluje" i słuchać dziwne dźwięki z wydechu "świszczy" jak już wspomniałem wcześniej meches stwierdził że to z powodu kiepskiego paliwa.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
Może się mylę , jednak nie zauważyłem aby przy nawet dobrej etylinie 98 tej pary było jakoś specjalnie mniej .
W chłodny mokry poranek z wydechu woda niemal się leje ,nie dziwi mnie to specjalnie bo dla odmiany w ciepły suchy dzień pary nawet nie widać .
W chłodny mokry poranek z wydechu woda niemal się leje ,nie dziwi mnie to specjalnie bo dla odmiany w ciepły suchy dzień pary nawet nie widać .
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: co to jest i kilka pytań....
Bo nie będzie jej mniej na lepszym paliwie. Produktami spalania benzyny w idealnych warunkach są dwutlenek węgla i właśnie woda. W rzeczywistości powstają jeszcze węglowodory ,tlenek węgla i tlenki azotu ale małych ilościach. Lepsze paliwo to tylko więcej oktanów a więc mniejsza zdolność do samozapłonu.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Re: co to jest i kilka pytań....
Ale mi nie chodzi o parę a o WODE czy to rano czy to w południe (wczoraj u mnie było 12 stopni),to mi cieknie. To swiszczenie jest mniej ważne muszę ogarnąć tą część bo samochodem nie da się jeździć.
P.s.
To ustrojstwo to jakiś dodatkowy dodmuch do KĄTa, a co w przypadku jak go wytne ????
P.s.
To ustrojstwo to jakiś dodatkowy dodmuch do KĄTa, a co w przypadku jak go wytne ????
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
mozesz sobie ta pompe zdemontowac. nic sie nie stanie. zawsze kapie, a jak sie jezdzi na krotkich odcinkach to woda z wydechu nie odparuje bo sie wydech nie nagrzeje.
Re: co to jest i kilka pytań....
Czesc wymieniona 
I samochód smiga
. Z wydechu juz nie pluje, pojezdzilem troche i jest ok.

I samochód smiga

- Grabelny
- Świeżak
- Posty: 87
- Rejestracja: 2 gru 2012, o 22:37
- Imię: Mariusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: co to jest i kilka pytań....
to przy okazji ja sie podepne pod temat,
też mnie interesowało wywalenie tego odkurzacza. i teraz pytanka: jesli dmuchane jest powietrze to pewnie w kolektor wydechowy. więc czy trzeba coś tam spawać żeby zatkać? druga sprawa raczej oczywista - jest kostka wiec chyba luz, nic jej nie bedzie jak nie będzie wpięta nigdzie? ale idą jeszcze jakieś przewodziki podciśnienia czy coś. z tym co? też mozna wywalić i nie przejmować sie gdzie one wchodziły ? i czy cos jeszcze poza tym zaworem, pompką i przewodami trzeba demontować?
chyba wyczerpałem pytania
też mnie interesowało wywalenie tego odkurzacza. i teraz pytanka: jesli dmuchane jest powietrze to pewnie w kolektor wydechowy. więc czy trzeba coś tam spawać żeby zatkać? druga sprawa raczej oczywista - jest kostka wiec chyba luz, nic jej nie bedzie jak nie będzie wpięta nigdzie? ale idą jeszcze jakieś przewodziki podciśnienia czy coś. z tym co? też mozna wywalić i nie przejmować sie gdzie one wchodziły ? i czy cos jeszcze poza tym zaworem, pompką i przewodami trzeba demontować?
chyba wyczerpałem pytania

- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
jesli podcisnienia to zaslepic, we flanszy kolektora jest duzy otwor, ale nie wiem czy trzeba go zaslepiac. ja mialem przerobiona flansze kolektora i troche dmuchalo wiec nagwintowalem i zaslepiłem.
wymieniles pompe powietrza wtornego?? jesli tak to albo masz za duzo pieniedzy czego bardzo zazdroszcze albo jestes taki pro zielony.martiNX pisze:Czesc wymieniona
I samochód smiga. Z wydechu juz nie pluje, pojezdzilem troche i jest ok.
Re: co to jest i kilka pytań....
@proszak
- kasy niestety za dużo nie mam
. A do bycia mi pro zielonym mi daleko B-) .Część kosztowała mnie jakies 43zl (razem z przesyłką). Po wymianie części okazało się za auto nie jedzie, szarpie itd. KAT był totalnie zapchany i został usuniety. Auto dostało 2 życie 
- kasy niestety za dużo nie mam


- Grabelny
- Świeżak
- Posty: 87
- Rejestracja: 2 gru 2012, o 22:37
- Imię: Mariusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: co to jest i kilka pytań....
czyli koncem koncow wydaleś niepotrzebnie kase bo teraz do niczego Ci to potrzebnemartiNX pisze:@proszak
- kasy niestety za dużo nie mam. A do bycia mi pro zielonym mi daleko B-) .Część kosztowała mnie jakies 43zl (razem z przesyłką). Po wymianie części okazało się za auto nie jedzie, szarpie itd. KAT był totalnie zapchany i został usuniety. Auto dostało 2 życie
Re: co to jest i kilka pytań....
Jeśli tak mówicie to macie racje 
Co ja zrobie ze mam takiego mechanika a nie innego, juz kiedys chciałem wyciąć KATa to powiedział ze nie wytnie bo to jest ochrona srodowiska i bede miał problemy z przeglądem
.Prosze tylko się nie śmiejcie i tego nie komentujcie 

Co ja zrobie ze mam takiego mechanika a nie innego, juz kiedys chciałem wyciąć KATa to powiedział ze nie wytnie bo to jest ochrona srodowiska i bede miał problemy z przeglądem


- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: co to jest i kilka pytań....
srodowisko pol biedy, ale moze auto troche gorzej smigać jak sie wydech rozprezy bez kata. zalezy od silnika.