co to jest i kilka pytań....

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

...Witam

Co to jest to co zaznaczyłem na zdjęciu ??
podniosłem dzisiaj maskę i to co na zdjęciu było "rozlatane" (dolna część odchodziła od górnej i zasysało lewego powietrza) i moze to jest powodem problemów które opisałem poniżej
xxx.jpg
xxx.jpg (77.47 KiB) Przejrzano 4196 razy

Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem na ciepłym silniku, samochód odpali ale po chwili gaśnie nie reaguje na gaz, bardzo to irytuje. Również na jak już się rozgrzeje to reaguje z opóźnieniem na gaz. W sensie ze jak wcisnę gaz to obroty najpierw maleją a po powiedzmy sek. zaczynają rosnąć. I zajebiście dużo zaczął palić.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: wolga85 »

To jest dodatkowy dodmuch powietrza do katalizatora. Na zimnym silniku ,mieszanka jest bardzo bogata i niespalone resztki trafiają do katalizatora ,który jest zimny i nie działa prawidłowo. Dodatkowe powietrze powoduje dopalenie paliwa szybsze rozgrzanie katalizatora ,co powoduje że zaczyna szybciej działać.

A co do objawów to klasyczne na padnięty czujnik temperatury. Jeśli masz silnik jak na zdjęciu to jest w obudowie termostatu (niebieski wtyczka na dwa piny).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

wolga85 pisze:To jest dodatkowy dodmuch powietrza do katalizatora
- YYYYY, to jak pojde do sklepu (czy gdzies tam) to mam powiedziec ze potrzebuje DODATKOWY DODMUCH POWIETRZA ????
wolga85 pisze:który jest zimny i nie działa prawidłowo
- A jak bym nie miał katalizatora ??? (ale mam)
wolga85 pisze: Jeśli masz silnik jak na zdjęciu
- TAK, mam taki sam silnik (ale to nie ten co na zdięciu)

korzystając z sytuacji, czy w tym silniku jest Kolektor dolotowy metalowy czy plastikowy ??? Pytanie jest zwiazane z tym ze mysle aby gaz zalozyc, a jak jest plastikowy to chyba tylko sekwencja musi byc ???
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: yosh »

martiNX pisze:- YYYYY, to jak pojde do sklepu (czy gdzies tam) to mam powiedziec ze potrzebuje DODATKOWY DODMUCH POWIETRZA ????
Jak pójdziesz do sklepu (czy gdzieś tam)to powiedz że potrzebujesz zawór powietrza wtórnego , o ile zamierzasz kupić część zaznaczoną na zdjęciu wyżej.
martiNX pisze:korzystając z sytuacji, czy w tym silniku jest Kolektor dolotowy metalowy czy plastikowy ??? Pytanie jest zwiazane z tym ze mysle aby gaz zalozyc, a jak jest plastikowy to chyba tylko sekwencja musi byc ???

Kolektor jest aluminiowy , tak czy inaczej ja zainstalowałbym sekwencję.
Awatar użytkownika
Bartek_gutek
Nowy
Posty: 360
Rejestracja: 2 lip 2011, o 15:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Krosno
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: Bartek_gutek »

kolektor jest metalowy, ale do tego silnika w związku z tym że jest na wielopunktowym wtrysku to tylko instalacja lpg sekwencyjna się nadaje, instalacje na jedno-punkcie lpg to pomyłka do takiego silnika. ja kopiłem auto właśnie z lpg na jedno-punkcie i nie dość że dużo gazu pali to jeszcze jebło mi ostatnio w puszkę filtra powietrza i tylko koszty dodatkowe są. Ja zmieniam na sekwencje za tydzień także już problemow takiego typu nie będzie.

-- 25 wrz 2013, o 10:33 --
wolga85 pisze:To jest dodatkowy dodmuch powietrza do katalizatora. Na zimnym silniku ,mieszanka jest bardzo bogata i niespalone resztki trafiają do katalizatora ,który jest zimny i nie działa prawidłowo. Dodatkowe powietrze powoduje dopalenie paliwa szybsze rozgrzanie katalizatora ,co powoduje że zaczyna szybciej działać.
).
A jak ktoś ma wycięty katalizator to co wtedy? to urządzenie jest zbędne? czy lepiej go zostawić??
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: yosh »

Bartek_gutek pisze:A jak ktoś ma wycięty katalizator to co wtedy? to urządzenie jest zbędne? czy lepiej go zostawić??
Układ wtórnego powietrza niespełna swojej funkcji gdy nie ma katalizatora , jak pisał "wolga85" układ dostarcza do kolektora wydechowego powietrze a w raz z nim tlen , wszystko to po to żeby pozostałości mocno wzbogaconej mieszanki na zimnym silniku mogły się dopalić w daleko odsuniętym katalizatorze.
W nowszych oplach katalizator jest zespolony z kolektorem wylotowym , taka konstrukcja gwarantuje wysoką temperaturę zaraz po odpaleniu i nie wymaga wtórnego powietrza.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: wolga85 »

Co do usterki i problemów to układ dodatkowego powietrza zostaw w spokoju. Jak już chcesz coś wymieniać to wymień czujnik temperatury (jakieś 20-30 PLN) znajduje się w obudowie termostatu ,niebieski z wtyczką na dwa piny. Gdybyś nie mógł go znaleźć to stojąc przed maską i patrząc na silnik z lewej strony chłodnicy wychodzi rura (gruba na 3 cm) i wchodzi właśnie w obudowę termostatu. Po lewej jest stronie wystaje wtyczka i sam czujnik (wykręca się go ,ale trzeba pamiętać że poleje się płyn ,jak jest zimny można zatkać palcem na gorącym może być problem).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

wolga85 pisze:to układ dodatkowego powietrza zostaw w spokoju
- co masz na mysli zostaw w spokoju ?? ma byc taki "rozlatany" ??. W blizszej dalszej pzyszlosci zamierzam wyciac KATa, to czy to ustrojstwo jest wtedy potrzebne ??

Czujnik temp. jakis rok temu wymienialem (meches skasował mie za to ok. 200PLN z robocizna) kolo powiedział ze jest "nierozbieralny" (co kolwiek to miało znaczyć) i dlatego taka cena. Wtedy mialem problemy ze mimo tego że silnik się grzał to nie utrzymywał stałej temp. to jeszcze dmuchał na zimno. Teraz jest problem taki ze jak nawet jade to temp. sama rosnie po jednym "zbiciu" kiz zostaje tak jak powinno byc. W korku też również szybko sie grzeje. Czyli to wina tego czujnika ??
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: wolga85 »

No jeśli gość skasował cię na 200 PLN za wymianę czujnika temp który kosztuje 20-30 PLN a wymiana to odpięcie wtyczki wykręcenie starego i wkręcenie nowego. To powiem że w ASO nawet tak nie liczą. Chyba że wymieniał coś jeszcze np termostat.
Czujnik wygląda tak:
Obrazek
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

Przepraszam :grin: , nie wymienil czujnika temp. tylko termostat i jakieś pierdółki.

A co gorsza widze ze sie chyba posypał znowu, bo sa takie same objawy jak wtedy. To tego cos sie dzieje z świecami (chyba) bo czasami chodzi na 3 cylindry. Widze ze jak sie sypie to wszystko na raz :)11 . Mam dość.
Testarossaxxx
Świeżak
Posty: 81
Rejestracja: 20 paź 2012, o 19:03
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: Testarossaxxx »

Mam c14nz do sprzedania jakbys chccial, doslownie caly komplet z wydechem skrzynia itd, skusisz sie? Tanio :D tata plakal jak go rozkrecalem
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

hahahah, dzieki ale raczej nie. Zobacze ile mechanik mnie skasuje za wszystko aby bylo naprawione i sie zobaczy co zrobie ??? czy zaloże gaz czy auto pogonie na wymiane na jakies inne w GAZie. Martwi mnie to że większość osób mowi że do tego silnika jesli GAZ to tylko sekwencja, a nie uśmiecha mi się teraz wyrzucać 1800-1900zł :placz2:
Testarossaxxx
Świeżak
Posty: 81
Rejestracja: 20 paź 2012, o 19:03
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: Testarossaxxx »

Mowie Ci za 1200 zl z silnikiem 1.4 moim masz juz w corsie git malina, w gaz ladowac mozna jak trzeba zaoszczedzic, ale spojrz, moj silnik usmiecha sie do Ciebie
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

Wiem ze troche odgrzewany kotlet, ale wypadało by chociaż podziękować :)

@Wolga85
Częściowo miałeś racje z tym czujnikiem.

Tak czy siak, poza czujnikiem zostało wymienione. Termostat, świece, przewody, pompa paliwa, Czyszczona sonda lambda i chyba coś jeszcze ale juz nie pamietam. Po wymianie tego wszystkiego dolegliwości zniknęły i wszystko bangla jak powinno.

Teraz prośba.

Ile może kosztować to ustrojstwo co jest na zdjęciu w pierwszym poście ??? "zawór powietrza wtórnego", szukałem na allegro i google to jak coś było to już nie aktualne :( . Macie moze coś takiego na zbyciu ??? i za ile ???

P.S.
Z wydechu mi "świszczy" problem ten spowodowany jest tym że zalałem kiepskiego paliwa (STATOIL niby markowa stacja a paliwo kiepskie) i zebrała mi się woda w końcowym wydechu. Czy tą wodę uda się kiedyś "wypluć" lub wyparuje pod wpływem temp ???
Awatar użytkownika
wafel
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 7 kwie 2013, o 19:22
Imię: Kamil
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: wafel »

Tu masz link do aukcji na allegro tego zaworu.Co prawda używany ale tanio.
http://allegro.pl/opel-corsa-b-1-4-16v- ... 18629.html
Czuję że budzi się we mnie zwierzę...Niestety to chyba leniwiec:)
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

@wafel
Dzięki kolego :)
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: yosh »

martiNX pisze:niby markowa stacja a paliwo kiepskie) i zebrała mi się woda w końcowym wydechu
Wilgoć wydalana ze spalinami wytrąca się z powietrza którym silnik jest między innymi zasilany , niestety nic na to nie poradzisz , ilość wytrącanej pary jest zależna od wilgotności powietrza i temperatury otoczenia .
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

Nie wiem, czy się dobrze zrozumiismy. Mi dosłownie cieknie woda z wydechu. Podczas postoju (bieg jałowy) to kapie, jak wcisnę gaz to "cieknie/pluje" i słuchać dziwne dźwięki z wydechu "świszczy" jak już wspomniałem wcześniej meches stwierdził że to z powodu kiepskiego paliwa.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: yosh »

Może się mylę , jednak nie zauważyłem aby przy nawet dobrej etylinie 98 tej pary było jakoś specjalnie mniej .
W chłodny mokry poranek z wydechu woda niemal się leje ,nie dziwi mnie to specjalnie bo dla odmiany w ciepły suchy dzień pary nawet nie widać .
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: wolga85 »

Bo nie będzie jej mniej na lepszym paliwie. Produktami spalania benzyny w idealnych warunkach są dwutlenek węgla i właśnie woda. W rzeczywistości powstają jeszcze węglowodory ,tlenek węgla i tlenki azotu ale małych ilościach. Lepsze paliwo to tylko więcej oktanów a więc mniejsza zdolność do samozapłonu.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

Ale mi nie chodzi o parę a o WODE czy to rano czy to w południe (wczoraj u mnie było 12 stopni),to mi cieknie. To swiszczenie jest mniej ważne muszę ogarnąć tą część bo samochodem nie da się jeździć.

P.s.
To ustrojstwo to jakiś dodatkowy dodmuch do KĄTa, a co w przypadku jak go wytne ????
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: Porszak »

mozesz sobie ta pompe zdemontowac. nic sie nie stanie. zawsze kapie, a jak sie jezdzi na krotkich odcinkach to woda z wydechu nie odparuje bo sie wydech nie nagrzeje.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

Czesc wymieniona :)

I samochód smiga :). Z wydechu juz nie pluje, pojezdzilem troche i jest ok.
Awatar użytkownika
Grabelny
Świeżak
Posty: 87
Rejestracja: 2 gru 2012, o 22:37
Imię: Mariusz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: Grabelny »

to przy okazji ja sie podepne pod temat,

też mnie interesowało wywalenie tego odkurzacza. i teraz pytanka: jesli dmuchane jest powietrze to pewnie w kolektor wydechowy. więc czy trzeba coś tam spawać żeby zatkać? druga sprawa raczej oczywista - jest kostka wiec chyba luz, nic jej nie bedzie jak nie będzie wpięta nigdzie? ale idą jeszcze jakieś przewodziki podciśnienia czy coś. z tym co? też mozna wywalić i nie przejmować sie gdzie one wchodziły ? i czy cos jeszcze poza tym zaworem, pompką i przewodami trzeba demontować?

chyba wyczerpałem pytania :D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: Porszak »

jesli podcisnienia to zaslepic, we flanszy kolektora jest duzy otwor, ale nie wiem czy trzeba go zaslepiac. ja mialem przerobiona flansze kolektora i troche dmuchalo wiec nagwintowalem i zaslepiłem.

martiNX pisze:Czesc wymieniona :)

I samochód smiga :). Z wydechu juz nie pluje, pojezdzilem troche i jest ok.
wymieniles pompe powietrza wtornego?? jesli tak to albo masz za duzo pieniedzy czego bardzo zazdroszcze albo jestes taki pro zielony.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

@proszak
- kasy niestety za dużo nie mam :-( . A do bycia mi pro zielonym mi daleko B-) .Część kosztowała mnie jakies 43zl (razem z przesyłką). Po wymianie części okazało się za auto nie jedzie, szarpie itd. KAT był totalnie zapchany i został usuniety. Auto dostało 2 życie :-)
Awatar użytkownika
Grabelny
Świeżak
Posty: 87
Rejestracja: 2 gru 2012, o 22:37
Imię: Mariusz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: Grabelny »

martiNX pisze:@proszak
- kasy niestety za dużo nie mam :-( . A do bycia mi pro zielonym mi daleko B-) .Część kosztowała mnie jakies 43zl (razem z przesyłką). Po wymianie części okazało się za auto nie jedzie, szarpie itd. KAT był totalnie zapchany i został usuniety. Auto dostało 2 życie :-)
czyli koncem koncow wydaleś niepotrzebnie kase bo teraz do niczego Ci to potrzebne
martiNX
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 cze 2012, o 02:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: martiNX »

Jeśli tak mówicie to macie racje :(

Co ja zrobie ze mam takiego mechanika a nie innego, juz kiedys chciałem wyciąć KATa to powiedział ze nie wytnie bo to jest ochrona srodowiska i bede miał problemy z przeglądem :P .Prosze tylko się nie śmiejcie i tego nie komentujcie :)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: Porszak »

srodowisko pol biedy, ale moze auto troche gorzej smigać jak sie wydech rozprezy bez kata. zalezy od silnika.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
sebano
Nowy
Posty: 112
Rejestracja: 17 mar 2014, o 14:05
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Radom
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: co to jest i kilka pytań....

Post autor: sebano »

Jak wyciąłęś kata to dużo głośniejszy sie stał?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”