Corsa B by Matt
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Corsa B by Matt
Witam wszystkich. Chciałbym wam przedstawić moją Corsykę.
Corsa B 2000 edition [5d]...
-silnik to X10XE 1.0 12v: regeneracja głowicy, wymieniona uszczelka pod głowicą, uszczelka miski olejowej, pompa wody, nowy łańcuszek rozrządu, czujnik ciśnienia oleju, położenia wału itp
-wyposażenie: wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, klimatyzacja, abs, central zamek, itp
-audio: radio pioneer deh-1700ub, 7 głośników z czego 4 to Pioneer TS-G1722i
-planowane modyfikacje: gwint lub zawieszenie sportowe obniżające -40mm przód, tył, nowe felgi, zderzak spawany gsi i polift oraz w przyszłości wymiana silnika
-zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/522 ... 34823.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... 5b875.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f92 ... 958c8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a4 ... 088b4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fd ... cdf99.html
Od razu mam pytanie czy felgi 15 calowe będę obcierać i czy samochód na ori zawieszeniu nie stoi przypadkiem wyżej na tych felgach???
Corsa B 2000 edition [5d]...
-silnik to X10XE 1.0 12v: regeneracja głowicy, wymieniona uszczelka pod głowicą, uszczelka miski olejowej, pompa wody, nowy łańcuszek rozrządu, czujnik ciśnienia oleju, położenia wału itp
-wyposażenie: wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, klimatyzacja, abs, central zamek, itp
-audio: radio pioneer deh-1700ub, 7 głośników z czego 4 to Pioneer TS-G1722i
-planowane modyfikacje: gwint lub zawieszenie sportowe obniżające -40mm przód, tył, nowe felgi, zderzak spawany gsi i polift oraz w przyszłości wymiana silnika
-zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/522 ... 34823.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... 5b875.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f92 ... 958c8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a4 ... 088b4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fd ... cdf99.html
Od razu mam pytanie czy felgi 15 calowe będę obcierać i czy samochód na ori zawieszeniu nie stoi przypadkiem wyżej na tych felgach???
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, o 21:25 przez Matt, łącznie zmieniany 2 razy.
- raf02
- Nowy
- Posty: 256
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B by Matt
Bardzo ładny egzemplarz. Zazdroszczę wyposażenia
Na twoim miejscu zastanowił bym się jeszcze nad tym gwintem lub -40 , Znacznie pogorszysz sobie komfort jazdy.
Felgi 15, do 7 cali szerokości nie powinny nigdzie ocierać, to zależy od opony jeszcze. A czy wyżej stoi? jak dla mnie nie. jest w normie.Matt pisze:Od razu mam pytanie czy felgi 15 calowe będę obcierać i czy samochód na ori zawieszeniu nie stoi przypadkiem wyżej na tych felgach???
Na twoim miejscu zastanowił bym się jeszcze nad tym gwintem lub -40 , Znacznie pogorszysz sobie komfort jazdy.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B by Matt
raf, mogłbyś nie pisać głupot? 7 bankowo bedzie ocierac bo chyba tylko steinmetz mial wlasciwe et czyli 42 lub 45(a i to nie dawało gwarancji), reszta ma 38, 35, a to bankowo przytrze.
ten potężny silniik wyplul uszczelke pod glowica?
ten potężny silniik wyplul uszczelke pod glowica?
- raf02
- Nowy
- Posty: 256
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B by Matt
Faktycznie zapomniałem o et wspomnieć poniżej 42 może już być problem. Brałem przykład z kolegi który jeździł na feldze bbs 16 7j ET42 i oponie przód 225/45 i tył 205/50 i było na styk, zawieszenie seria.Porszak pisze:raf, mogłbyś nie pisać głupot? 7 bankowo bedzie ocierac bo chyba tylko steinmetz mial wlasciwe et czyli 42 lub 45(a i to nie dawało gwarancji), reszta ma 38, 35, a to bankowo przytrze.
ten potężny silniik wyplul uszczelke pod glowica?
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B by Matt
W corsie? i co to mialo za silnik ze potrzebowal takich laczy na seryjnym zawiasie?
poka fote jak masz, wydzieli sie stad jak coś.
poka fote jak masz, wydzieli sie stad jak coś.
- Maćko
- Nowy
- Posty: 368
- Rejestracja: 4 mar 2013, o 22:54
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsa B by Matt
Stoi wyżej na 15tkach, wgl. stoi wyżej, to logiczne, skoro średnica koła jest większa. Oczywiście zależy jaką dasz oponę, u mnie na 15calach na profilu 50 jest wyżej niż na ori 13tkach na profili 65. Zresztą przekonałem się o tym prawie gubiąc dokładkę wyjeżdżając od wulkanizatora po zmianie kół na zimowe 13tki
Zawias -40 na obu fotach:
A tu masz 15tki na seryjnym zawieszeniu
Zawias -40 na obu fotach:
A tu masz 15tki na seryjnym zawieszeniu
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
dzięki wszystkim za info... Wiem że te felgi z tymi oponami 195/50 R15 będą powodować to że auto będzie stało wyżej (15mm) chodziło mi bardziej czy nie będzie ona wyglądała jak "koza" ale widzę, że jest nawet okey... A odnośnie uszczelki pod głowicą, kupiłem go i zaraz po dwóch miesiącach na korku od wlewu oleju pojawiło się "masło", zbiorniczek wyrównawczy był upaprany od oleju, bardzo szybko się grzał i temp skakała... po wyciągnięciu silnika okazało się że uszczelka poszła jak nw najprawdopodobniej poprzednia właścicielka maczał w tym palce. Przy okazji wymieniłem pompę wody, termostat i inne uszczelki. W tym roku jeszcze będę musiał wymienić łańcuszek, napinacz, sprężyny tył i coś nie tak jest z przepustnicą gdy schodzi na wolne obroty zapala się check engine i corsika zaczyna szarpać. Zapomniałem dopisać że jest nowa chłodnica od Klimy, osuszacz, przednie przewody od Klimy oraz atrapa grilla, ponieważ po miesiącu użytkowania autka miałem nie przyjemna sytuację (wyszczał opony z ciężarówki, kawałki opony przebiły na szczęcie tylko te elementy).
- raf02
- Nowy
- Posty: 256
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B by Matt
Tak w corsie 1.4 8V Założone było tak na 2 dni z ciekawości jak będzie wyglądać i czy wejdą. efekt? Corsa jakoś nie chętnie na nich jechała, co było do przewiedzeniaPorszak pisze:W corsie? i co to mialo za silnik ze potrzebowal takich laczy na seryjnym zawiasie?
poka fote jak masz, wydzieli sie stad jak coś.
Jednak dać trochę niżej to by tarło jak cholera, oczywiście ta tych oponach.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
-
- Świeżak
- Posty: 64
- Rejestracja: 23 kwie 2014, o 20:07
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siepraw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
Traktor straszny,ale ten BBS jest bardzo fajny, wystarczyłoby maksymalnie 175/55 i by było lepiej ,choć ja bym stawiał na 175/50 ,sam teraz jeżdżę na Artecach Pa 7j et35 na oponie 175/50 fajny taki mały naciąg się robi i tragedii nie ma,koła ładnie wchodzą w nadkola,nic nigdzie nie przyciera ,choć jest twardo,ale nie narzekam,kwestia przyzwyczajenia,albo komfort,albo wygląd.
- raf02
- Nowy
- Posty: 256
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B by Matt
Dobosh, to jest 16 cali więc nie ma mowy o profilu 55 a nawet te 50. By zachować oryginalną wielkość kół maksymalny profil to 45
Planuje wrzucić na te felgi 195/45 i myślę że będzie na styk.
Planuje wrzucić na te felgi 195/45 i myślę że będzie na styk.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
Dzisiaj moja corsunia otrzymała nowe opony z felgami (15')... Jak sądzicie plus czy minus??? Póki co nie ma założonych deklów z opla i nowych śrub...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c91 ... 0080e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0e ... 9f01d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c91 ... 0080e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0e ... 9f01d.html
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, o 20:27 przez Matt, łącznie zmieniany 9 razy.
- noriad
- Nowy
- Posty: 123
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 17:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsa B by Matt
Wg. mnie felgi wyglądają bardzo ok Chociaż brakuje zdjęcia "z daleka", żeby było widać całą linię nadwozia.
P.S. Jak możesz, pozamieniaj linki na miniaturki, bo tak to nawet nie przypuszczałem, że Twoja corsa jest błękitna, bo zdjęcia "widoczne" są czarnej i czerwonej Jak nie wiesz jak - wal na PW, postaram się pomóc
P.S. Jak możesz, pozamieniaj linki na miniaturki, bo tak to nawet nie przypuszczałem, że Twoja corsa jest błękitna, bo zdjęcia "widoczne" są czarnej i czerwonej Jak nie wiesz jak - wal na PW, postaram się pomóc
Było 973 cm3, jest 1389 cm3.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
Spoko wszystko już ogarnięte dzięki za info, a więcej zdjęć będzie najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu bo nie otrzymałem pierścieni centrujących oraz przysłano mi złe śruby... Mam jeszcze pytanie odnośnie malowania zacisków i bębna, czym pomalować sprayem czy pędzlem i czy moglibyście mi polecić jakiś lakier do tego zabiegu???
- noriad
- Nowy
- Posty: 123
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 17:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Corsa B by Matt
O widzisz, teraz to od razu lepiej wygląda (miniaturki).
Wg. mnie wysokościowo jest chyba ok, ale jak wrzucisz zdjęcie całości będzie wtedy łatwiej ocenić
Wg. mnie wysokościowo jest chyba ok, ale jak wrzucisz zdjęcie całości będzie wtedy łatwiej ocenić
Było 973 cm3, jest 1389 cm3.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
No fakt stoi wysoko... 1cm wyżej niż ori ale w sierpniu będzie nowe zawieszenie gwintowane więc będzie ok...
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B by Matt
zaciski i bebny najlepiej malować proszkiem. ale jak nie chcesz to sprejem wyjdzie równo, a po pedzlu beda slady.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
Panowie mam dwa pytania... Zdecydowałem się na zakup licznika z obrotomierzem. Mój aktualny jest elektroniczny, model to K=16676, a pytanie brzmi jeżeli kupię takowy licznik czy czekają mnie jakieś przeróbki??? Drugie pytanie dotyczy błędu, podłączyłem corsikę do komputera i aktualnie mam 1 błąd a dokładnie to P0505 "Układ regulacji biegu jałowego - usterka" macie może pomysły co by to mogło być???
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
Witam po raz kolejny po długiej nie obecności na forum... Przez ostanie 2 tygodnie w corsie zaszyły lekkie zmiany, a mianowicie: pomalowane i zregenerowane zaciski i bębny hamulcowe, spasowanie dekli z felg, oczyszczone chemicznie całe wnętrze, nowy licznik z obrotomierzem, konserwacja podwozia no i ogólna polerka mechaniczna plus ogarniecie plastików...
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
Przez ostatni czas dłubałem w corsie głównie pod nadwoziem, a mianowicie wymienione zostało praktycznie całe przednie zawieszenie (wahacze, sworznie, gumy stabilizatora, drążki reakcyjne, drążki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, itp.)... Kupiłem jeszcze nowe opony zimowe oraz kilka części do silnika... Zewnętrznie prawie bez zmian, miał wpaść gwint ale nagłe wydatki pokrzyżowały moje plany...
http://www.fotosik.pl/zdjecie/bcf16a5982288705
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a776cfd0057c4254
http://www.fotosik.pl/zdjecie/bcf16a5982288705
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a776cfd0057c4254
- raf02
- Nowy
- Posty: 256
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B by Matt
Zabrałeś się za podstawowe rzeczy, i bardzo dobrze. Ale te wszystkie elementy które wymieniłeś to są zamienniki? zależy jeszcze jakie ale po roku czasu jak zajrzysz tam z powrotem zobaczyć co u nich słychać to możesz się nieźle zdziwić, jak zobaczysz popękane gumy.
A ten drążek reakcyjny taki ma być? jak dla mnie jest zgięty, u mnie jest prostszy (idzie jednym równym łukiem)
A ten drążek reakcyjny taki ma być? jak dla mnie jest zgięty, u mnie jest prostszy (idzie jednym równym łukiem)
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2015, o 18:23
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
Wszystkie części oprócz osłon gumowych i końcówek drążków są oryginalne... Jeśli chodzi o drążek reakcyjny to taki ma być, podobno były dwa rodzaje do polifta i przedlifta z tego co pamiętam ale mogę się mylić... Ogólnie staram się unikać zmieników, wymieniałam kiedyś końcówki drążków w astrze g i po pół roku gumy były już całe popękane
- maximo
- Nowy
- Posty: 367
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 17:06
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B by Matt
Czytam takie probemy ze 7j et 35 trze to mnie bawi w opor. Jak sie ma silnik wielkosci dynama w rowerze to moze warto dobrac opony ktore nie beda ani trzec ani nie beda za szerokie w 15 jest 165/50 do tego zaklada sie sprezyny -40 i jest to idealne rozwiazanie "dziadkowozu"
Tak btw ciezko mi sobie wyobrazic opone 215 w corsie z seryjnym silnikiem, to chyba kwestia zakladania tego co sie ma pod reka.
Tak btw ciezko mi sobie wyobrazic opone 215 w corsie z seryjnym silnikiem, to chyba kwestia zakladania tego co sie ma pod reka.