Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Witam wszystkich
Dzisiaj przystąpiłem do wymiany pompy paliwa (samochód słabo odpalał i jeździ na pb, dusiło go i nie wchodził w obroty) przed wymianą zrobiłem test czy pompa załącza się gdy przekręcę kluczyk w pozycje zapłonu, i tu nastał problem... Pompa nie włącza się, załącza się dopiero kiedy próbuję odpalić auto (kręci rozrusznik). Co z tym zrobić ? Co uległo uszkodzeniu?
tylko że jak rano chce odpalić autko to muszę parę razy kręcić rozrusznikiem żeby odpalić. Patrzyłem również czy na listwie jest ciśnienie (nacisnąłem wentylek na końcu listwy wtryskowej) i okazało się że nie ma. Czyli co pompa paliwa do wymiany czy nie potrzebie to dokańczać (wkładać nową pompę) i spróbować zwrócić do sklepu?
X16xe tak jak x14xe podaje paliwo dopiero po wykryciu obrotów wału (z czujnik położenia wału). Podepnij manometr rano i zobacz kiedy dobije do okolic 2,3- 3 bary. Ciśnienie na listwie jest 3 bary ale względem podciśnienia w kolektorze. Możesz mieć problem z zapowietrzającym się układem paliwowym. Jest gdzieś dziura wężyku, na listwie, na oringach wtrysków i paliwo na postoju cofa się do baku. Potem żeby je nabić trzeba czasu i kręcisz na marne. Czasem żeby sprawdzić czy tak jest robiłem dodatkowy włącznik pompy ,żeby uruchomić pompę przed odpaleniem. Czasem problem jest z zaworem w pompie i to przez nią paliwo schodzi.
W każdym benzynowym oplu sygnał na przekaźnik, załącza dopiero po wykryciu obrotów wału, we fordach czy vw-kach z tamtego okresu załączało na 1,5s przy wł. zapłonu, dodam też że w koszu\obudowy pompki paliwa jest zaworek zwrotny od powrotu paliwa.
Właśnie wymieniłem pompę paliwa na nową. Odpala autko super, przestało dusić auto i ładnie się wkręca w obroty. Tak więc najprawdopodobniej a wręcz na pewno była to przetarta pompa, działała ale ciśnienia nie dawała. Jeszcze raz dzięki za pomoc : )