Cześć,
na swoje pierwsze auto kupiłem Opla Corsę B. I mam drobne pytanie, bo pewna rzecz nie daje mi spokoju. Zaznaczę, że porównanie mam tylko do samochodu z kursu prawa jazdy.
Przy przejeżdżaniu przez nierówności (zwłaszcza wystające tory tramwajowe) bardzo hałasuje deska rozdzielcza. Zastanawiam się, czy wynika to ze starości samochodu (do tego tani, miejski, a nie marka premium), czy może to być wina amortyzatorów (bo to one powinny tłumić)? Jak to jest u was?
Czy to problem z amortyzatorami? Pytanie od nowicjusza
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czy to problem z amortyzatorami? Pytanie od nowicjusza
Amortyzatory sprawdzając najlepiej jest je po prostu wyjąc:
I. Rozciągnąć amortyzator, ile się da i trzymając go "pinowo cieńszym wałkiem ku górze" patrząc czy nie opada sam z siebie, jak opada, to tylko jedna droga na złom z nim.
II. Ta metoda wymaga użycia troche siły, ale dzięki niej sprawdzimy właśnie czy nie ma metalicznych stuków z amortyzatora, a więc musimy zasymulować jego prace, szybkim wysuwaniem i wsuwaniem cieńszego wałka w amortyzatorze i nasłuchując czy nie ma metalicznych dźwięków w środku tłoczyska i czy pracuje bez zacięć.
Kolejną sprawą może też być wymiana ograniczników skoku amortyzatora takie cuś z ala pianki wkładane na cieńszy wałek amora, do tego też przyczynia się pęknięta sprężyna zawieszenia i wówczas amortyzator zamiast pracować w swoim w pewnym zakresem skoku, nie pracuje i co wówczas tylko, tłucze.
I. Rozciągnąć amortyzator, ile się da i trzymając go "pinowo cieńszym wałkiem ku górze" patrząc czy nie opada sam z siebie, jak opada, to tylko jedna droga na złom z nim.
II. Ta metoda wymaga użycia troche siły, ale dzięki niej sprawdzimy właśnie czy nie ma metalicznych stuków z amortyzatora, a więc musimy zasymulować jego prace, szybkim wysuwaniem i wsuwaniem cieńszego wałka w amortyzatorze i nasłuchując czy nie ma metalicznych dźwięków w środku tłoczyska i czy pracuje bez zacięć.
Kolejną sprawą może też być wymiana ograniczników skoku amortyzatora takie cuś z ala pianki wkładane na cieńszy wałek amora, do tego też przyczynia się pęknięta sprężyna zawieszenia i wówczas amortyzator zamiast pracować w swoim w pewnym zakresem skoku, nie pracuje i co wówczas tylko, tłucze.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Czy to problem z amortyzatorami? Pytanie od nowicjusza
Pierwsze to amortyzatory sa na 99.9% gazowe wiec tloczyska(nie ciensze walki) beda wysuwać sie same, a sila potrzebna zeby je wcisnac.
odbojniki-ograniczniki skoku na końcu sprawdz, szczegolnie jesli zawieszenie jest seria-nieobnizone,ma taki skok ze musialbys latać podobrych dziurach zeby dobijalo.
trzeba jechac na skp i sprawdzic amorki, wtedy moze byc latwiej zlokalizować przyczynę hałasu.
odbojniki-ograniczniki skoku na końcu sprawdz, szczegolnie jesli zawieszenie jest seria-nieobnizone,ma taki skok ze musialbys latać podobrych dziurach zeby dobijalo.
trzeba jechac na skp i sprawdzic amorki, wtedy moze byc latwiej zlokalizować przyczynę hałasu.
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czy to problem z amortyzatorami? Pytanie od nowicjusza
Pisałem tak, bo nie każdy może wiedzieć od razu jak jest zbudowany amortyzator, dodam, jeszcze tylko ze jak za osłonami gumowymi\plastikowymi amortyzatorów jest mokro, to już mówią powoli "basta"