swap x10xe -> c14se

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

swap x10xe -> c14se

Post autor: morfeo2000 »

ma ktoś pomysł jak ożenić wiązkę od c14se (dwie wtyczki, 9 pin i druga z 3 kablami) z wiązką od litrówki? dobrze rozumiem żeby odpalić silnik wystarczy zapodać masy na piny kompa c12 c13 d1 a12 b10 i +12v na b1 c16 oraz +12 po stacyjce no i b6 na pompę, to wystarczy by odpalił?

Obrazek
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: yosh »

Instalację trzeba co prawda trochę porzeźbić ale jest nawet parę korzyści , przekaźniki wzbudzenia komputera i pompy paliwa są już w instalacji więc można je wypruć z instalacji od c14se .
Instalacja mojej Vki pracuje właśnie z taką wersją Instalacji kabinowej , spróbuje znaleźć nieco czasu wieczorem i przenieść to co tam wymajstrowałem na jakieś foto z opisem .
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: morfeo2000 »

dzisiaj usiadłem na spokojnie, w wiązce od litrówki znalazłem przewód który po zwarciu do masy załącza przekaźnik zasilający kompa od c14 przez ta duża kostkę na skrzyni z kablem czarno czerwonym, o dziwo masy na kompie są, zasilanie tez i 12 na pinie oznaczonym jako wyłącznik zapłonu, zwarłem przekaźnik od pompy w starej wiązce i o dziwo to wystarczyło by samochód odpalić.
schemat wyjść na kompa z c14se znalazłem ale jakoś nie mogę znalesc opisu kostki do kompa od litrówki, było by prościej podłączyć resztę elektryki.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: ja37 »

Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: morfeo2000 »

jak podłączyć diagnostykę, c14 ma dwa wyjścia A i B a litrówka miała jeden przewód w dodatku idący w kostkę 16 pinowa?
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: yosh »

morfeo2000 pisze:jak podłączyć diagnostykę, c14 ma dwa wyjścia A i B a litrówka miała jeden przewód w dodatku idący w kostkę 16 pinowa?
Dlatego że litrówka nie miała już opcji czytania kodów błyskowych a c14se jest wyposażony w tą opcję .
W twoim aucie złącze 16sto stykowe niestety będzie wybrakowane o styk który w starszych wersjach pozwalał czytać kody błyskowe.
U siebie rozwiązałem to w ten sposób że przy sterowniku pozostawiłem stare złącze 10cio stykowe , przewód diagnostyki złącza 16sto stykowego został dopięty do instalacji silnika i z obydwu gniazd 10cio i 16sto stykowego można łączyć się z komputerem , dodatkowy przewód do diagnostyki błyskowej pozostał tylko w złączu 10cio stykowym tak jak to było w oryginale .

-- 8 sie 2015, o 21:14 --
morfeo2000 pisze:dzisiaj usiadłem na spokojnie, w wiązce od litrówki znalazłem przewód który po zwarciu do masy załącza przekaźnik zasilający kompa od c14 przez ta duża kostkę na skrzyni z kablem czarno czerwonym
1- Komputer w twoim c14se wzbudza pracę wbudowanym w sterownik przekaźnikiem dlatego powinieneś odnaleźć przekaźnik załączany masą poprzez przewód (brązowy z czarnym paskiem)i w miejsce podstawy przekaźnika należy wstawić mostek .
2-Brązowy z czerwonym paskiem w litrówce wzbudza pracę pompy , po wyrzuceniu przekaźnika pompy z c14se należy go połączyć z przewodem który wzbudzał cewkę przekaźnika pompy , przewód jest podłączony do złącza b6 w sterowniku i ma to samo brązowoczerwone ubarwienie .
Po wyrzuceniu przekaźnika pompy zostanie przewód o przekroju 1,5 i barwie czerwonej z niebieskim paskiem , należy go połączyć jak w punkcie 6 z dwoma przewodami o tej samej barwie w kostce sterownika litrówki .
3-brązowo niebieski w złączu litrówki - kontrolka na liczniku "check"
4-brązowy z białym paskiem w złączu sterownika litrówki - diagnostyka , docelowo idzie do 16sto stykowego złącza diagnostycznego (transmisja danych) , u ciebie prawdopodobnie będzie się łączyć z przewodem o tym samym ubarwieniu .
5-zielony to sygnał obrotomierza , wiązka c14se będzie miała ten przewód w tym samym ubarwieniu .
6-Dwa czerwone przewody z niebieskim paskiem na złączu litrówki powinny zasilić wtryski w miejscu wyciętego przekaźnika pompy paliwa .

7- Cienki czarny to wzbudzenie pracy komputera , przewód wzbudzenia pracy w c14se ma to samo ubarwienie i wchodzi do złącza c4 w sterowniku .
Jednocześnie uważaj bo jest połączony z zespołem cewek , scłącze c4 i zasilanie zespołu cewek należy od siebie odseparować .
8-Cienki czerwony to podtrzymanie pamięci sterownika , w twoim c14se również taki występuje i jest połączony z grubym czerwonym. W tym przypadku prawdopodobnie nie przyda się bo na odseparowywanie przewodów b1 i c16 na złączu sterownika c14se szkoda czasu a zasilanie poleci po mostku opisanym w punkcie 1
9- Gruby czerwony z niebieskim paskiem w drugiej cztero-stykowej kostce litrówki powinien podawać główne zasilanie do wiązki c14se , powinien być podłączony do grubego przewodu o barwie czerwonej , +12V popłynie nim dopiero po wykonaniu mostka opisanego w punkcie 1.
10- Czarny gruby w cztero-stykowej kostce to przewód zasilania zespołu cewek , w c14se cienki czarny jest połączony w wiązce z przewodem zasilającym DIS , wspomniane w punkcie 7 zasilanie wzbudzające pracę sterownika nie podoła obciążeniu zespołu cewek dlatego przewody wzbudzenia sterownika i zasilania cewek w c14se należy od siebie odseparować .
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: morfeo2000 »

yosh pisze: 4-brązowy z białym paskiem w złączu sterownika litrówki - diagnostyka , docelowo idzie do 16sto stykowego złącza diagnostycznego (transmisja danych) , u ciebie prawdopodobnie będzie się łączyć z przewodem o tym samym ubarwieniu
Nie zależy mi na błyskowym odczycie błędów, może być normalnie, pod kompa, tylko pytanie który przewód podłączyć do 16 pinowego złącza b7 czy d8 z c14se?

yosh pisze: 10- Czarny gruby w cztero-stykowej kostce to przewód zasilania zespołu cewek , w c14se cienki czarny jest połączony w wiązce z przewodem zasilającym DIS , wspomniane w punkcie 7 zasilanie wzbudzające pracę sterownika nie podoła obciążeniu zespołu cewek dlatego przewody wzbudzenia sterownika i zasilania cewek w c14se należy od siebie odseparować .
ja zrobiłem tak, ze litrówka miała przekaźnik z grubym kablem czerwonym wychodzącym z aku (oczywiście przez bezpiecznik) i dalej po zwarciu przekaźnika wchodził do 4 pinowej kostki w okolicach skrzyni(nie pamiętam numeru kostki) w niej znajdowała się masa (czarny) i zasilanie (czerwony) oraz 2 przewody cienkie które biegły do licznika( czujnik temperatury i ciśnienia oleju) do tej kostki podłączyłem masę i zasilanie biegnące do kompa z tym ze po zwarciu przekaźnika(przekręcenie kluczyka) miałem zasilanie także na wzbudzeniu (bez ingerencjji w wiazke od c14se) wiec przewody wchodzące w c16 i b1 odizolowałem od wiązki i podłączyłem pod stały plus wchodzący w przekaźnik o którym mowa wyżej, tak wiec czarny kabel wzbudzenia zasilany jest z tego przekaźnika poprzez to złącze na skrzyni, moglem sprawdzić w którym miejscu się łączy z czerwonym bo teraz dalem mi do myślenia czy podoła zasilaniu cewki
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: yosh »

morfeo2000 pisze:po zwarciu przekaźnika wchodził do 4 pinowej kostki w okolicach skrzyni(nie pamiętam numeru kostki) w niej znajdowała się masa (czarny) i zasilanie (czerwony)
Czarny z tej kostki to nie masa tylko zasilanie zespołu cewek , wszystkie masy wiązki silnika są zaczerpnięte z silnika i nie wolno tworzyć żadnych dodatkowych mas między wiązką silnika a wiązką kabiny . Zasilanie czerwonego pierwotnie było wzbudzane przekaźnikiem i przewodem ''brązowym z czarnym paskiem" , słusznie że wyeliminowałeś przekaźnik w tym przypadku bo c14se nie ma go nawet w swoim obwodzie .
morfeo2000 pisze:
Nie zależy mi na błyskowym odczycie błędów, może być normalnie, pod kompa, tylko pytanie który przewód podłączyć do 16 pinowego złącza b7 czy d8 z c14se?
Tak jak pisałem wcześniej w punkcie 4 (brązowo biały) kolorystyka jest ta sama czyli B7

D8 (brązowo żółty) po zwarciu do masy będzie wymrukiwać kody , gdy padnie coś w trasie i nie masz przy sobie narzędzi do diagnostyki to możliwość czytania kodów błyskowych nabiera wartości , przewód możesz wypuścić gdziekolwiek w parze z przewodem masowym .
Ostatnio zmieniony 9 sie 2015, o 15:56 przez yosh, łącznie zmieniany 1 raz.
Za ten post autor yosh otrzymał podziękowanie:
morfeo2000 (9 sie 2015, o 15:56)
Ocena: 100%
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: morfeo2000 »

yosh pisze:
morfeo2000 pisze:po zwarciu przekaźnika wchodził do 4 pinowej kostki w okolicach skrzyni(nie pamiętam numeru kostki) w niej znajdowała się masa (czarny) i zasilanie (czerwony)
Czarny z tej kostki to nie masa tylko zasilanie zespołu cewek , zasilanie czerwonego pierwotnie było wzbudzane przekaźnikiem i przewodem ''brązowym z czarnym paskiem" , słusznie że wyeliminowałeś przekaźnik w tym przypadku bo c14se nie ma go nawet w swoim obwodzie .
morfeo2000 pisze:
Nie zależy mi na błyskowym odczycie błędów, może być normalnie, pod kompa, tylko pytanie który przewód podłączyć do 16 pinowego złącza b7 czy d8 z c14se?
Tak jak pisałem wcześniej w punkcie 4 (brązowo biały) kolorystyka jest ta sama czyli B7

D8 (brązowo żółty) po zwarciu do masy będzie wymrukiwać kody , gdy padnie coś w trasie i nie masz przy sobie narzędzi do diagnostyki to możliwość czytania kodów błyskowych nabiera wartości , przewód możesz wypuścić gdziekolwiek w parze z przewodem masowym .

wielkie dzięki, masz ode mnie piwko:-)

-- 9 sie 2015, o 16:05 --

Mam teraz za to inny problem, po przygazowaniu i puszczeniu gazu, tak samo przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu sprzęgła silnik gasł, czujniki wszystkie sprawne, wcześniej krokowiec był walnięty ale wsadziłem od 1,2 zmieniając grzybek na ten co był jednak silnik zaczął sobie poprawnie regulować jałowe obroty ale powyższy problem nie ustąpił, podkręciłem teraz śrubkę od regulacji motyla by był bardziej otwarty i przestał gasnąc ale w momencie gdy wcześniej gasł to teraz zapala się check i jakoś pomysłu nie mam na przyczynę, będę musiał zczytac błąd.
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: czerwo »

Miałem podobnie przy padniętym czujniku położenia przepustnicy.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: swap x10xe -> c14se

Post autor: morfeo2000 »

zczytalem błędy, "Odwód czujnika prędkości" a zatem jak to ożenić? c14se ma na styku b2 czujnik prędkości, za to litrówka miała przewód b36 oznaczony jako czujnik prędkości bez abs lub sygnał prędkości do immobilizera, połączyć ze sobą te dwa piny?

-- 10 sie 2015, o 12:25 --

zrobiłem jak wyżej i wszystko jest oki:-) elektrycznie ogarnięte od a do z, dziękuje wszystkim za pomoc:-D

Mój pierwszy swap za mną :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”