ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 817
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Post autor: Wydra9 »

Posiadam silnik c20ne z wiadomą badziewną klapkową przepływką, ECU master posiada konwersje MAF na MAP sensor. Pytanie czy ktoś to robił? I jak to się sprawuje, urządzenie rozwojowe ale póki co chciałbym je wykorzystać tylko jako konwerter zaadaptować i wywalić przepływke a MAP sensor jakiś oplowy umieścić w jego oryginalnym miejscu na grodzi. No i czy przy takiej opcji muszę podłączać całą resztę instalacji typu cz. położenia wału temp cieczy TPS itp? czy wystarczy tylko owa konfiguracja z podłączonym MAP sensorem i wyjściem na pin przepływki? zamiast starej przepływki zamierzam założyć jakąś np od 20 16V czy jakąś inną co by mieć czujnik temperatury powietrza w dolocie żeby konfiguracja oryginalnej instalacji była zachowana, a pozbyć się nieszczęsnej klapki i starego potencjometru w oryginalnej przepływce.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Post autor: wolga85 »

Opcję są dwie . Zamiast przepływomierza mechanicznego (oryginalnego) jakiś inny. Wtedy faktycznie wystarczy det lub prosty układ z mikroprocesorem jako konwerter sygnału. Wpierw jednak należało by zbadać jaki sygnał na jaki zamienić. Czyli spięcie ich razem równolegle i sprawdzenie np na pracującym silniku jakie sygnały wychodzą przy określonych przepływach (det daje chyba taką możliwość). Stworzenie mapy konwersji i tyle. Z Mapem będzie gorzej bo dodatkowo jeszcze det będzie potrzebował sygnału obrotów otwarcia przepustnicy i temperatury powietrza. Mapa konwersji będzie trudniejsza w realizacji (przynajmniej 3 wymiarowa, gdzie w pierwszej wersji będzie tylko 1 sygnał i mu odpowiadający)
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 817
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Post autor: Wydra9 »

Kurde myslalem ze to bedzie prostrze. Na logike wzialem ze skoro konwertuje maf na map to bada tylko dwa sygnaly jakie napiecie wystepuje na wyjsxi przeplywki i porownuje je z cisnieniem na map sensorze czyli z napieciem jakie z noego wychodzi i koryguje je i wtedy det modyfikuje tak napiecie z map sensora ze ecu widzi go jako przeplywke i ze mu nic nie potrzebne wiecej do szczescia jak tylko podcisnienie :(
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Post autor: wolga85 »

Dla komputera łatwiejszy i lepszy jest sygnał z przepływomierza. Jest to sygnał który wprost odpowiada ile gramów powietrza trafiło do cylindra i wyliczenie ile do niego trzeba dodać powietrza jest banalne. Natomiast Sygnał podciśnienia jest gorszy w interpretacji. Po pierwsze ta sama wartość podciśnienia daje różny przepływ przy różnych obrotach. Do tego dochodzą korekcje o kąt otwarcie przepustnicy i temperaturę powietrza.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 817
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Post autor: Wydra9 »

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic812770.html

Ciekawy temat chyba się podejmę u siebie i wywalę w końcu grata :)
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 817
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Post autor: Wydra9 »

A ciężko by było zrobić konwersje z klapki na MAF'a płytkowego? głownie zależy mi na pozbyciu się mechaniki. Czy też trzeba mapę pisać czy uda się zrobić prostą konwersje napięć?
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Post autor: wolga85 »

Trzeba by spiąć oba przepływomierze razem na dolocie i zebrać dane tzn co jest na wyjściu z klapki a jakie napięcie na drutowcu czy płytce. Wydaje mi się że powinna być zależność możliwa do opisania równaniem może nawet liniowym.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 817
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: ECUmaster det2/3 konwersja MAF na MAP

Post autor: Wydra9 »

Jest prawie liniowa ale trzeba wzmocnić mafa i osłabić delikatnie na wolnych obrotach. Ecumaster takie rzeczy robi wiec chyba powinien sobie poradzić. z podłączeniem nie będzie problemu gorzej z wystrojeniem :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”