Swap z 1,4 na 2.8 vr6
- !rafi
- Nowy
- Posty: 366
- Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Z tym VR6 to tak na poważnie ?
Na forum są wszystkie możliwe kombinacje swapów do Corsy, od 1,8 poprzez 2,0 i koncząc ma 3,0 V6, więc polecam silnik na swap, na który Cie stać.
Na forum są wszystkie możliwe kombinacje swapów do Corsy, od 1,8 poprzez 2,0 i koncząc ma 3,0 V6, więc polecam silnik na swap, na który Cie stać.
- krzysztof1985
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 4 lis 2012, o 15:01
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Do corsy a wchodzi więc do b też się zmieści
https://www.youtube.com/watch?v=Vzn8nbEgNf4
Aczkolwiek taniej i prościej będzie wsadzić 3.0
mocniejsze i ładniej brzmi.

Aczkolwiek taniej i prościej będzie wsadzić 3.0

- maximo
- Nowy
- Posty: 367
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 17:06
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Czyli co kto powie, to bierzesz na klatę?
Może poczytaj, pomyśl, później będziesz miał sie czym bronić przed myślącymi inaczej.
Krótka piłka
x30xe włozysz z wkładem pracy własnej powiedzmy za 4kPLN.
VR6 już njie tak słodko, szykuj ze 3kPLN więcej.
Dlaczego?
Dlatego, że do przeróbki jest wszystko - kompletnie wszystko, nawet zmiana biegów.
Dr ja37 pomógł, czy potrzeba specjalisty ds. leczenia Dr Porszaka?
Może poczytaj, pomyśl, później będziesz miał sie czym bronić przed myślącymi inaczej.
Krótka piłka
x30xe włozysz z wkładem pracy własnej powiedzmy za 4kPLN.
VR6 już njie tak słodko, szykuj ze 3kPLN więcej.
Dlaczego?
Dlatego, że do przeróbki jest wszystko - kompletnie wszystko, nawet zmiana biegów.
Dr ja37 pomógł, czy potrzeba specjalisty ds. leczenia Dr Porszaka?
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Chłopie, rzeźba, rzeźba i jeszcze raz rzeźba, podobnie jak z VR6
Oczywiście wszystko jest do ogarnięcia, ale ilość kapusty i wiedzy jaką na to potrzeba jest spora, nie wiem czy nie byłaby to pionierska robota... sztuka dla sztuki jak to mówią.
Jeśli zastanawiasz się nad swapem, w miarę normalnym i akceptowalnym budżecie wybierz coś ze stajni Opla, szlaki przetarte, materiałów w necie znajdziesz multum, do tego ilość przeróbek w porównaniu do zaadaptowania VAGa do Opla jest znikoma. Moim zdaniem nie ma co zbytnio kombinować, bo można przedobrzyć...
Jeśli "zachorowałeś" na swap, to najpierw sprawdź sobie dokładnie czy jest do czego motorownie wkładać (mam na myśli budę), ja przy swojej pierwszej Corsie tego nie zrobiłem i rok po swapie strasznie się rozczarowałem
Pozdrawiam, Robert

Jeśli zastanawiasz się nad swapem, w miarę normalnym i akceptowalnym budżecie wybierz coś ze stajni Opla, szlaki przetarte, materiałów w necie znajdziesz multum, do tego ilość przeróbek w porównaniu do zaadaptowania VAGa do Opla jest znikoma. Moim zdaniem nie ma co zbytnio kombinować, bo można przedobrzyć...
Jeśli "zachorowałeś" na swap, to najpierw sprawdź sobie dokładnie czy jest do czego motorownie wkładać (mam na myśli budę), ja przy swojej pierwszej Corsie tego nie zrobiłem i rok po swapie strasznie się rozczarowałem

Pozdrawiam, Robert
-
- Użytkownik Premium
- Posty: 70
- Rejestracja: 24 sie 2014, o 15:56
- Lokalizacja: Lbn
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Zamiast 1.8 t może lepiej włożyć silnik z saaba b204, lepsza baza do modów 

-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Alm, z Saabem może być problemo, trzeba przerabiać podłużnicę od strony rozrządu, bo motor się nie zmieści (przynajmniej tak twierdzą na na angielskojęzycznych stronach).
przepity1212, swapy w mojej pierwszej Corsie wyglądał następująco:
X12SZ -> C14SE -> C20XE, po roku się okazało że auto przegniło w połowie i trzeba szukać innej budy...
Na szczęście trafiłem na egzemplarz w świetnym stanie blacharskim od ArekGSi z C20XE pod maską (Corsy w takim stanie jeszcze nigdy nie widziałem). Niestety kilka dni później, okazało się że strzelił mi wąż w układzie chłodzenia (wskaźnik tego nie zasygnalizował) i przegrzałem motor + pękł kanał olejowy, szybki przeszczep słupka z mojej przegniłej Corsy i latam do dziś
Na przyszły sezon szykuję się do turbienia C20XE + osprzęt z C20LET lub ori C20LET.
Z V-kami nie miałem do czynienia, nigdy nie jeździłem, ani nie ustawiałem się na kresce, czy na torze z Corsą z takim motorem, więc się nie wypowiem jak to lata w porównaniu z 2.0 16v.
Powiem Ci jedno, jeśli swapować, to nic poniżej 2.0, bo po miesiącu czy dwóch znowu zacznie "brakować jadu" i będziesz żałował że nie dołożyłeś trochę floty, znam to z autopsji, a przy okazji mając już z głowy przeróbkę napędu pod tzw. bigblock, zawsze w przyszłości możesz wymienić silnik z osprzętem na coś mocniejszego
przepity1212, swapy w mojej pierwszej Corsie wyglądał następująco:
X12SZ -> C14SE -> C20XE, po roku się okazało że auto przegniło w połowie i trzeba szukać innej budy...
Na szczęście trafiłem na egzemplarz w świetnym stanie blacharskim od ArekGSi z C20XE pod maską (Corsy w takim stanie jeszcze nigdy nie widziałem). Niestety kilka dni później, okazało się że strzelił mi wąż w układzie chłodzenia (wskaźnik tego nie zasygnalizował) i przegrzałem motor + pękł kanał olejowy, szybki przeszczep słupka z mojej przegniłej Corsy i latam do dziś

Na przyszły sezon szykuję się do turbienia C20XE + osprzęt z C20LET lub ori C20LET.
Z V-kami nie miałem do czynienia, nigdy nie jeździłem, ani nie ustawiałem się na kresce, czy na torze z Corsą z takim motorem, więc się nie wypowiem jak to lata w porównaniu z 2.0 16v.
Powiem Ci jedno, jeśli swapować, to nic poniżej 2.0, bo po miesiącu czy dwóch znowu zacznie "brakować jadu" i będziesz żałował że nie dołożyłeś trochę floty, znam to z autopsji, a przy okazji mając już z głowy przeróbkę napędu pod tzw. bigblock, zawsze w przyszłości możesz wymienić silnik z osprzętem na coś mocniejszego

- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Podpowiem jeszcze, żeby zwracać uwagę na skrzynię.
Zastanowić się, jaką potrzebujesz.
Do xe jest fajna skrzynia cr
Zastanowić się, jaką potrzebujesz.
Do xe jest fajna skrzynia cr
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
A ja zapytam nieco inaczej , jaki rezultat chciałbyś osiągnąć , jaka moc i jaki moment ?
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Seryjne 2,5 v6 ma podobne parametry jak 2,8 vr6 , z tą tylko różnicą że Vkę opla nieporównywalnie łatwiej umieścić pod maską .
C25XE powinno zaspokoić twój apetyt , a z wałkami od trzy litrówki i softem 195KM i 240Nm osiągasz bez wysiłku , poza tym to najmniejsza Vka , a każdy większy silnik tej generacji (do wartości 3,2v6) nie licząc gabarytów kolektora ssącego zajmuje pod maską tyle samo miejsca .
LET też spełni te oczekiwania a przy tym jest bardzo rozwojowy , niestety nie należy do łatwo osiągalnych .
To co uzbierałeś wystarczy co najwyżej na niedrogi silnik z osprzętem i może przeniesienie napędu , ale od czegoś trzeba zacząć
C25XE powinno zaspokoić twój apetyt , a z wałkami od trzy litrówki i softem 195KM i 240Nm osiągasz bez wysiłku , poza tym to najmniejsza Vka , a każdy większy silnik tej generacji (do wartości 3,2v6) nie licząc gabarytów kolektora ssącego zajmuje pod maską tyle samo miejsca .
LET też spełni te oczekiwania a przy tym jest bardzo rozwojowy , niestety nie należy do łatwo osiągalnych .
To co uzbierałeś wystarczy co najwyżej na niedrogi silnik z osprzętem i może przeniesienie napędu , ale od czegoś trzeba zacząć

- maximo
- Nowy
- Posty: 367
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 17:06
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
mnie swap + kapitalka + kilka bajerow wyszedl duzo duzo wiecej niz te 3 tys a mam tylko XE
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6
Moim pierwszym zakupem pod swap była kompletna vectra za jakieś 3 tysie, Ile było tego wszystkiego w sumie wolałbym nie liczyć 
