Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
!rafi
Nowy
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
Imię: Rafał
Lokalizacja: Elbląg
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: !rafi »

Z tym VR6 to tak na poważnie ?

Na forum są wszystkie możliwe kombinacje swapów do Corsy, od 1,8 poprzez 2,0 i koncząc ma 3,0 V6, więc polecam silnik na swap, na który Cie stać.
Awatar użytkownika
krzysztof1985
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 4 lis 2012, o 15:01
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: krzysztof1985 »

Do corsy a wchodzi więc do b też się zmieści :) https://www.youtube.com/watch?v=Vzn8nbEgNf4
Aczkolwiek taniej i prościej będzie wsadzić 3.0 :) mocniejsze i ładniej brzmi.
Awatar użytkownika
maximo
Nowy
Posty: 367
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 17:06
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: maximo »

napisales o vr6 bo nie masz pojecia czy lubisz wyzwania?
Obrazek
Bagged c20rsa on DrIIIve
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: ja37 »

Czyli co kto powie, to bierzesz na klatę?
Może poczytaj, pomyśl, później będziesz miał sie czym bronić przed myślącymi inaczej.

Krótka piłka
x30xe włozysz z wkładem pracy własnej powiedzmy za 4kPLN.
VR6 już njie tak słodko, szykuj ze 3kPLN więcej.
Dlaczego?
Dlatego, że do przeróbki jest wszystko - kompletnie wszystko, nawet zmiana biegów.

Dr ja37 pomógł, czy potrzeba specjalisty ds. leczenia Dr Porszaka?
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: czerwo »

Chłopie, rzeźba, rzeźba i jeszcze raz rzeźba, podobnie jak z VR6 :( Oczywiście wszystko jest do ogarnięcia, ale ilość kapusty i wiedzy jaką na to potrzeba jest spora, nie wiem czy nie byłaby to pionierska robota... sztuka dla sztuki jak to mówią.

Jeśli zastanawiasz się nad swapem, w miarę normalnym i akceptowalnym budżecie wybierz coś ze stajni Opla, szlaki przetarte, materiałów w necie znajdziesz multum, do tego ilość przeróbek w porównaniu do zaadaptowania VAGa do Opla jest znikoma. Moim zdaniem nie ma co zbytnio kombinować, bo można przedobrzyć...

Jeśli "zachorowałeś" na swap, to najpierw sprawdź sobie dokładnie czy jest do czego motorownie wkładać (mam na myśli budę), ja przy swojej pierwszej Corsie tego nie zrobiłem i rok po swapie strasznie się rozczarowałem :(

Pozdrawiam, Robert
Alm
Użytkownik Premium
Posty: 70
Rejestracja: 24 sie 2014, o 15:56
Lokalizacja: Lbn
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: Alm »

Zamiast 1.8 t może lepiej włożyć silnik z saaba b204, lepsza baza do modów :smile:
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: czerwo »

Alm, z Saabem może być problemo, trzeba przerabiać podłużnicę od strony rozrządu, bo motor się nie zmieści (przynajmniej tak twierdzą na na angielskojęzycznych stronach).

przepity1212, swapy w mojej pierwszej Corsie wyglądał następująco:
X12SZ -> C14SE -> C20XE, po roku się okazało że auto przegniło w połowie i trzeba szukać innej budy...

Na szczęście trafiłem na egzemplarz w świetnym stanie blacharskim od ArekGSi z C20XE pod maską (Corsy w takim stanie jeszcze nigdy nie widziałem). Niestety kilka dni później, okazało się że strzelił mi wąż w układzie chłodzenia (wskaźnik tego nie zasygnalizował) i przegrzałem motor + pękł kanał olejowy, szybki przeszczep słupka z mojej przegniłej Corsy i latam do dziś ;)

Na przyszły sezon szykuję się do turbienia C20XE + osprzęt z C20LET lub ori C20LET.

Z V-kami nie miałem do czynienia, nigdy nie jeździłem, ani nie ustawiałem się na kresce, czy na torze z Corsą z takim motorem, więc się nie wypowiem jak to lata w porównaniu z 2.0 16v.

Powiem Ci jedno, jeśli swapować, to nic poniżej 2.0, bo po miesiącu czy dwóch znowu zacznie "brakować jadu" i będziesz żałował że nie dołożyłeś trochę floty, znam to z autopsji, a przy okazji mając już z głowy przeróbkę napędu pod tzw. bigblock, zawsze w przyszłości możesz wymienić silnik z osprzętem na coś mocniejszego ;)
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: ja37 »

Podpowiem jeszcze, żeby zwracać uwagę na skrzynię.
Zastanowić się, jaką potrzebujesz.
Do xe jest fajna skrzynia cr
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: czerwo »

A najlepiej CR z 5 biegiem z WR :D
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: yosh »

A ja zapytam nieco inaczej , jaki rezultat chciałbyś osiągnąć , jaka moc i jaki moment ?
Awatar użytkownika
maximo
Nowy
Posty: 367
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 17:06
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: maximo »

a jaki masz budzet na swapa?
Obrazek
Bagged c20rsa on DrIIIve
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: ja37 »

To jeszcze poczekaj i dozbieraj PLN.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: yosh »

Seryjne 2,5 v6 ma podobne parametry jak 2,8 vr6 , z tą tylko różnicą że Vkę opla nieporównywalnie łatwiej umieścić pod maską .
C25XE powinno zaspokoić twój apetyt , a z wałkami od trzy litrówki i softem 195KM i 240Nm osiągasz bez wysiłku , poza tym to najmniejsza Vka , a każdy większy silnik tej generacji (do wartości 3,2v6) nie licząc gabarytów kolektora ssącego zajmuje pod maską tyle samo miejsca .
LET też spełni te oczekiwania a przy tym jest bardzo rozwojowy , niestety nie należy do łatwo osiągalnych .
To co uzbierałeś wystarczy co najwyżej na niedrogi silnik z osprzętem i może przeniesienie napędu , ale od czegoś trzeba zacząć :wink:
Awatar użytkownika
maximo
Nowy
Posty: 367
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 17:06
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: maximo »

mnie swap + kapitalka + kilka bajerow wyszedl duzo duzo wiecej niz te 3 tys a mam tylko XE
Obrazek
Bagged c20rsa on DrIIIve
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Swap z 1,4 na 2.8 vr6

Post autor: yosh »

Moim pierwszym zakupem pod swap była kompletna vectra za jakieś 3 tysie, Ile było tego wszystkiego w sumie wolałbym nie liczyć :oops:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”